Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
phedre
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 jan 2011, 14:22
Locatie: den helder
Contacteer:

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door phedre »

je kunt tot donderdag nog opzeggen, en tot 1 feb nog aanmelden, dus denk je er over om te wijzigen of wil je meer bedenktijd is t slim om wel op te zeggen
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door juffie »

Ik doe niks. Ik ben al jaren tevreden en ik ben net geopereerd met daaraan vast een traject dat nog loopt tot het einde van 2016, dus ik ga niet zitten rotzooien nu.
MILF :grin_ani:
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door eireann »

Oh ja! Opzeggen! Dat zal ik wel morgen vast doen!
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door kitten »

Moeten Energiek klanten ook opzeggen?
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door eireann »

Ja, want ik ben door hun doorgeschoven naar salland direct
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door kitten »

Die je vervolgens dood gooit met "ga bij ons weg!!!" mails. Want vrouwen zijn duur. Die krijgen kinderen en zo. Die wil je niet. :nooo:
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door eireann »

Ja dat vond ik ook raar, maar ze hebben gelijk want ik wil niet bij ze blijven :)
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door eireann »

Toch lekker, rustig op het werk, de nieuwe verzekering is aangevraagd.
**Self Rescuing Princess**
dbj

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door dbj »

meld zich hier :)

Zoals wellicht reeds bekend zal zijn bij jullie behoor ik tot de groep met de laagste inkomens.
Ik heb hier en daar een balletje opgeworpen en mijn licht opgestoken aangaande verzekeringen. Ben daar al snel weer mee gestopt want al die tegenstrijdigheden die ik tegenkwam en hoorde. Verzekeraars zijn een dievenbende als ik alles moet geloven.
Wat ik best veel tegenkwam is dat verzekeraars alle mogelijke moeite zullen doen om niet te hoeven betalen bij schade. Ze hebben altijd wel een argument daarvoor.

Daarnaast is mij verteld dat ik veel meer aan premie ga betalen dan dat ik ooit aan schade (lekkage; inbraak; brand e.d.) zal oplopen. Wat hier staat is veelal aankopen in kringloopwinkels en andere low-budget-winkels; Ikea, Kwantum, Leen Bakker, Xenos etc. Het duurste wat hier staat is dan nog de wasmaschien en de koelkast, beide nieuw gekocht.
Ow ja, en mijn kinky spullen natuurlijk :D Mijn lederen dwangbuis kostte mij 500 euro en dat was 10 jaar terug, was een aankoop als zijnde gebruikt.
Kortom ik vind dit alles een lastige situatie en dacht daarom om dit hier in de groep te gooien.
Hopend op goede feedback waar ik echt verder mee kom in mijn besluitvorming.
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door kitten »

Je bedoelt dat je overweegt een verzekering op te zeggen? Welke specifiek?
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door Daantje »

Verkeerde zuinigheid. Ik betaal nog geen € 10,00 per maand aan mijn woonverzekering (diefstal/inboedel + aansprakelijkheid)
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
shareen_G
Berichten: 0
Lid geworden op: 28 jun 2010, 11:11
Locatie: Alkmaar

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door shareen_G »

Maak je gebruik van alle mogelijke 'geldpotjes' die je gemeente beschikbaar stelt voor mensen met een minimum/laag inkomen? Ontvang je alle belasting- en gemeentelijke toeslagen waar je recht op hebt?

Op verzekeringen zou ik niet snel gaan bezuinigen. Aansprakelijkheid is bijna een must om te hebben. Als er wat gebeurt dan is de kans erg klein dat je in staat bent om het een en ander zelf te betalen. Hetzelfde geldt voor een inboedelverzekering. En net wat Daantje zegt, die kosten zijn meestal niet zo hoog voor een verzekering. Heb je het niet ben je vele malen meer kwijt.
Waar een wil is, is een weg
dbj

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door dbj »

kitten schreef:Je bedoelt dat je overweegt een verzekering op te zeggen? Welke specifiek?
Nope. Gaat om het eventueel afsluiten van een verzekering.
Heb geen auto of brommer, dus een WA heb ik niet nodig. Gaat in mijn geval alleen over inboedel.
Daantje schreef:Verkeerde zuinigheid. Ik betaal nog geen € 10,00 per maand aan mijn woonverzekering (diefstal/inboedel + aansprakelijkheid)
Da's wel heel weinig. Ik heb begrepen dat de premie afhangt hoeveel je wil verzekeren en waarvoor.
En de waarde van alle spullen, daar hebben ze lijsten voor die je in moet vullen.
shareen_G schreef:Maak je gebruik van alle mogelijke 'geldpotjes' die je gemeente beschikbaar stelt voor mensen met een minimum/laag inkomen? Ontvang je alle belasting- en gemeentelijke toeslagen waar je recht op hebt?
Beetje overbodige vraag. Ik kan daar overigens volmondig JA op zeggen.
Na zoveel jaar weet ik wel wat waar te halen valt en tegenwoordig gaat het zelfs bijna automatisch omdat ik in hun systemen sta :)
Gebruikersavatar
JerryM
Berichten: 0
Lid geworden op: 19 okt 2009, 07:51

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door JerryM »

Ik heb jaren alleen een zorgverzekering gehad, want verplicht. Was toen ook met weinig geld rond aan het komen. Glasverzekering zat in de huur. Inboedel was niet de moeite waard. Maar er is mij ook nog nooit wat overkomen. Als ik het over zou doen zou ik wel een simpele inboedel/diefstal verzekering nemen. De kosten zijn minimaal, dat kan er ook op een minimum inkomen af.

Je bespaart meer met goede keuze aan apparatuur en slim boodschappen doen. Energie wisselen elk jaar. TV/Internet/Bellen paketten.
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM

"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door Daantje »

Ik heb ook geen ander vervoer dan een OV-Chipkaart en twee fietsen. Maar ik heb toch echt bewust een aansprakelijkheidsverzekering afgesloten. Voor het geval dat ik iemand help verhuizen en de tv uit mijn handen laat vallen bijvoorbeeld, of mijn glas cola uitstort over een laptop.

Een standaard woonverzekering, inclusief aansprakelijkheid heb je bij de ING in 10 klikken online geregeld. Zonder lijsten invullen. Dekking tot € 100.000 voor je inboedel en tot 1.000.000 voor aansprakelijkheid.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Plaats reactie