Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door Ravelijne »

Of je apotheek houdt zich niet aan de regels. Heb ik ook wel eens gehad (terwijl ik idd een vrije keuze polis had en de andere apotheek er niet moeilijk over deed). Sommige apotheken gaan op eigen houtje nog extra de kosten in de zorg bewaken, ook al maak je als consument al een bewuste keuze.
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door Ravelijne »

Voor de volledigheid: het bleek goedkoper uit de vallen in de offerte omdat de aanvullende verzekering toch één stapje 'kleiner' was dan wat ik had. Maar dat pakket heb ik uiteindelijk ook genomen, omdat de verschillen allemaal zaten in dingen die voor mij niet relevant waren. Alle topics waar ik om geef waren zo goed als identiek. Zowel dingen die nu relevant zijn, als de zeldzame hopelijk-krijg-je-er-nooit-mee-te-maken dingen die ik toch belangrijk vind. Dus ik ga er qua vergoedingen in de praktijk niet op achteruit en ben wel iets goedkoper uit. En gekozen voor een restitutiepolis, dus.
Gebruikersavatar
Mack
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:21

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door Mack »

Nou maar eens kijken of ik met het overstappen van energieleverancier wat kan besparen. Je krijgt in elk geval een overstapbonus...
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door Ravelijne »

Dat kan best lonen. Hoewel Zarath er achter kwam dat al die bedrijven die pro-actief leuren met bonussen nog niet zo goedkoop waren als een groene stroom co-op van een aantal de lokale gemeentes. Rondkijken loont...
Gebruikersavatar
phedre
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 jan 2011, 14:22
Locatie: den helder
Contacteer:

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door phedre »

ik wil overstappen naar het gemeentelijk collectief voor minima van Unive, maar VGZ (die ook onderhandelt namens unive) heeft nog geen contract gesloten met de ziekenhuizen in de noordkop. Heb oude verzekering al opgezegd, maar wacht dus nog even met aanmelden bij nieuwe maatschappij
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Oppergodin_Hera

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door Oppergodin_Hera »

vgz heeft wel een contract met wfg. Dus toch terug naar je oude omgeving :p
Gebruikersavatar
phedre
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 jan 2011, 14:22
Locatie: den helder
Contacteer:

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door phedre »

vorige week nog niet, toen zat heel noordkop nog zonder vgz/unive en unive wist gister nog van niets. En ik wil graag naar Unive omdat gemeente dan 30 euro korting op premie geeft
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door eireann »

Ik vind het maar gedoe...
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door Ravelijne »

Het is gedoe. Ik ben echt uren bezig geweest met alles uitzoeken... Waar zit jij nog op vast, Anne?
Gebruikersavatar
skaoot
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 okt 2010, 18:08
Locatie: Den Bosch

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door skaoot »

In een uurtje even nieuwe autoverzekering en zorgverzekering geregeld. Scheelt dat ik weinig eisen heb, maakt het makkelijk.
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
Oppergodin_Hera

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door Oppergodin_Hera »

Ik ben uiteindelijk bij NUON gebleven en ruim 10 euro per maand bespaard door 10% korting
lotus {P}

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door lotus {P} »

Mack schreef:Misschien kun je ook even informeren bij je gemeente of ze voor chronisch zieken een speciale regeling hebben.
In Arnhem oa bestaat die en daardoor heb ik een volledig pakket zonder eigen risico. (die had ik anders in januari al opgesoupeerd)
Mijn gemeente heeft wel een deal met Menzis gesloten, maar dan ben ik duurder uit dan met de zorgverzekering waar ik nu zit. Daar heb ik namelijk al een 8% collectiviteitskorting omdat ik lid ben van een natuurorganisatie (en lidmaatschap daarvan is minder dan de korting die ik krijg, dus win-win situatie). Bovendien zijn de aanvullende pakketten bij Menzis minder als bij De Friesland.
Volgende week ga ik nog even achter speciale fysiotherapie aan bellen, kijken of de fysiotherapeut die het dichtst bij mijn huis is, dat ook aanbiedt en dan nogmaals bellen met De Friesland of dat ook daar vergoed wordt. Vind het al met al wel een gedoe
Gebruikersavatar
Mack
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:21

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door Mack »

Ah, dan is de deal die Arnhem heeft afgesloten toch anders.
Eigenlijk is dat wel vuil. Dat betekend dat voordat je kan verhuizen naar een andere (buurt)gemeente je, als chronisch zieke, ontzettend moet uitkijken dat je niet je verzekering daarmee omzeep helpt.
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door Ravelijne »

Inderdaad! Veel voorzieningen worden tegenwoordig op gemeentelijk niveau geregeld, vooral ook voorzieningen voor chronisch zieken & gehandicapten. Het is inderdaad smerig dat je dik het schip in kunt gaan als je wil verhuizen voor werk of relatie of wat dan ook. De patiëntenverenigingen etc. kaarten destijds toen het overgeheveld werd naar de gemeentes ook al aan dat het een stuk ondemocratischer is: je kunt niet meer landelijk actie voeren en je kunt ook heel moeilijk meer landelijke hulp aanbieden bij aanvragen/uitzoeken etc. want alles is versplinterd. </rant>
Gebruikersavatar
isara
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 mar 2014, 12:53

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door isara »

Moet de hele zorgverzekering nog uitzoeken :confused:

Heb niet zo veel eisen, behalve minimaal hetzelfde voor alternatieve geneeswijzen houden.
En ik heb vorig jaar een tandartsverzekering genomen terwijl ik afgelopen jaar niet eens ben geweest :roll:
Plaats reactie