Wereldnieuws

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Wereldnieuws

Bericht door eireann »

Ik snap de vraag, dat is ook een drama waiting to happen :(
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
pluis
Berichten: 330
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:03

Re: Wereldnieuws

Bericht door pluis »

Tot op zekere hoogte is Pence 'erger' (want: meer georganiseerd, meer steun uit eigen partij en dus vermoedelijk effectiever qua het doorvoeren van het republikeinse platform), maar tot op zekere hoogte ook juist niet. Pence is een bekende politicus die weliswaar een heel slecht 'track record' heeft op het gebied van LBGT- / vrouwenrechten en dergelijke (zaken die me na aan het hart liggen), maar hij is niet zo onberekenbaar als Trump en zal vermoedelijk minder snel een groot diplomatiek incident veroorzaken. Hij is vermoedelijk minder geneigd om dit soort hele vreemde executive orders uit te delen, grandioos te liegen of te blijven bluffen in situaties waar hij veel te verliezen heeft. In die zin kun je er dus op hopen dat hij minder schade doet voor het land als geheel en dat zijn 'electrocute the gay away' ideetjes door de democraten en de meer gematigde Reps een beetje onder de duim worden gehouden.

Als Pence een trein is die aan de verkeerde kant het station uitrijdt, is Trump een aan een trein getapete raketmotor: de rails doen er dan al niet meer toe.

Voor wat betreft het machteloze gevoel: ik vind vrijwilligerswerk enorm helpen. Aan Trump doe je in Nederland weinig (al kun je met demonstraties wel druk zetten op Nederlandse politici om minder buddy-buddy te zijnmet de Trump-administratie), maar je kunt wel in eigen land of buurt meehelpen aan het welkom maken en integreren van vluchtelingen. Veel AZCs kunnen bijvoorbeeld taalmaatjes gebruiken. Als dat je doelgroep niet is, zijn er ook mogelijkheden voor mentroprojecten voor probleemjongeren, 'buddy' worden voor net vrijgekomen gedetineerden, etc.

Ik spendeer elke week een halve dag bij "mijn" museum. T is niet veel, maar elk gesprek dat je met een bezoeker hebt over het (nog steeds!) bestaan van Native Americans en de zaken waar ze mee te maken hebben (de Dakota Access Pipeline, bijvoorbeeld) is straks weer een stemmer die weet waar ie het over heeft, en elk kind wat je nu al leert dat Chris de Engelsman en Jan de Hollander niet de eerste inwoners van de VS waren, des te minder je op latere leeftijd aan vooroordelen (en dat zijn er een hoop) hoeft bij te slijpen.
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Wereldnieuws

Bericht door Ravelijne »

Wat Daantje & Pluis zeggen. Wat betreft iets doen: Werefox (Hella_D) postte een tijdje geleden op Fet over hoeveel verschil de steun van 'ons' (gewone burgers) gemaakt heeft voor de acties van Proud. Het maakt dus wel degelijk uit om in de pen of de telefoon te klimmen. Als mensen hier nog goeie kanalen of acties of organisaties weten die vrijwilligers kunnen gebruiken, of handige lijstjes van kleine (en grote) dingen die je kunt doen, hou ik me aanbevolen.
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Wereldnieuws

Bericht door Daantje »

Ik heb de hele dag het nos liveblog over het gedoe met de turkse ministers gevolgd. Maar het lijkt een steeds grotere diplomatieke rel te worden.

De Dienst Speciale Interventies is aanwezig, en die komen echt niet met vriendelijke doch strenge toon mensen verzoeken naar huis te gaan.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
Mack
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:21

Re: Wereldnieuws

Bericht door Mack »

Ik vind nog de grootste grap dat die Turkse ministers zich niet aan hun eigen wet houden. :neenee:

En hun argument dat de diplomatieke status van de bezoekende minister geschonden werd is ook bullshit. Die diplomatieke status is geldig zodra een buitenlandse regeringsmedewerker met instemming van het ontvangende land op bezoek komt. En aan zo'n bezoek hangen weer een hele lading protocollen. Deze minister kwam zonder formele uitnodiging, dus als privé persoon, dient dan de aanwijzingen van "het bevoegd gezag" te volgen, en kan zonodig ook gearresteerd worden.
:meppen:
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
MarcuwSchnook

Re: Wereldnieuws

Bericht door MarcuwSchnook »

Het is een gotspe - ik rolde van me stoel af van het lachen toen ik dit las:
http://www.elsevier.nl/buitenland/achte ... en-469120/

Serieus, vooral als je iets als dit
https://twitter.com/amnestynl/status/83 ... 60833?s=04
er tegen over kan zetten...

Het laat zien dat die vent niet spoort.
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Wereldnieuws

Bericht door eireann »

Ik word zo langzamerhand een beetje nerveus van de krantenartikelen over Noord Korea, America en China.

Ook omdat ik niet zo goed ben in nepnieuws/opgeblazen nieuws onderscheiden van echt nieuws tegenwoordig. Iedereen roeptoetert maar wat.
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Wereldnieuws

Bericht door Ravelijne »

Ik denk dat we zeker in een onzekere tijd zitten met een onberekenbare VS die een onbekende koers vaart en niet wars is van geweld en wellicht naïef over de gevolgen. Ik deel je zorgen.
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 aug 2009, 12:57
Locatie: Tiel

Re: Wereldnieuws

Bericht door Arno »

Hoi

Ik denk niet dat dit nepnieuws is, en ik deel jou zorgen hierover. Want met die Noord-Koreanen weet je het maar nooit.
Vrijheid ervaren, die als basis wortelt in jezelf.

Coördinator Kinky & Casual Nijmegen
Coördinator Diapers day Nijmegen
Owned and collared by Gomora

Met vriendelijke groet;
Arno
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Wereldnieuws

Bericht door Voleuse »

Wat is Brett Kavanaugh een vreselijke kwallebak.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Wereldnieuws

Bericht door Daantje »

Voleuse schreef:Wat is Brett Kavanaugh een vreselijke kwallebak.
En dat ie mensen opdraagt te liegen over zijn alcoholgebruik in zijn studietijd maakt het alleen maar erger. Want hij probeert zo van alles te verhullen. In elk geval is voor mij wel duidelijk dat hij ongeschikt is als opperrechter en dat hij door zijn acties bekend dat hij schuldig is aan alle verwijten.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
Sabrina
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:51
Locatie: Utrecht

Re: Wereldnieuws

Bericht door Sabrina »

Voleuse schreef:Wat is Brett Kavanaugh een vreselijke kwallebak.
Amen. Gadverdamme!
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Wereldnieuws

Bericht door Ravelijne »

Moeten jullie nou morgen stemmen voor het Europees Parlement? Hier in België Zondag pas. In België heb je trouwens stemplicht, dus ik mag alleen verstek laten gaan als ik een briefje van de dokter kan laten zien, of kan bewijzen dat ik in het buitenland zat en verhindert was. Ik ga zeker stemmen, ben er alleen nog niet precies uit waarop.
Gebruikersavatar
tijgie{K}
Berichten: 28
Lid geworden op: 10 aug 2009, 15:17
Locatie: Ergens onder de zon

Re: Wereldnieuws

Bericht door tijgie{K} »

Ja, voor ons is het morgen.
All people smile in the same language.

We are angels with but one wing, and to fly we must embrace each other

Impotence: Nature's way of saying "No hard feelings".

Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Wereldnieuws

Bericht door Ravelijne »

Dan supporter ik jullie vroege vogels vast om te stemmen op niet-gevaarlijke-gekken! :D

Ik ben er ook uit waar ik op ga stemmen. Ik had al wel beeld, maar toch even mijn bewustzijn van de Belgische politiek opgefrist, nog. :)
Laatst gewijzigd door Ravelijne op 22 mei 2019, 13:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie