Wereldnieuws

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Wereldnieuws

Bericht door Ravelijne »

Interessant. Ik zag ook al een Turkse politieke cartoon met dezelfde strekking. Ondertussen zijn er in België ergens ruiten ingegooid van een gemeenschapshuis door (ik meen) Erdogan supporters. Politieke onrust is minder geografisch beperkt dan ooit, geloof ik.

Hoe is het bij jullie qua Brexit inmiddels? Kun je dubbel staatsburgerschap aanvragen of zo, zodat je altijd goed zit?
Gebruikersavatar
thaliya
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 aug 2010, 14:25
Locatie: Arnhem

Re: Wereldnieuws

Bericht door thaliya »

Nederland staat dat niet toe en pas na 5 jaar kun je een Brits paspoort aanvragen dus dat gaat ook niet. Zou ik denk ik ook niet willen. Voor nu is het plan om dit nog even aan te kijken, waar Theresa May mee komt (geen fan van haar) en anders serieus kijken naar terug naar Nederland.
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Wereldnieuws

Bericht door Daantje »

Kan ik goddomme niet eens normaal naar de Bioscoop? Ik pak een filmpje, doe nog een rondje Ingress en zie thuis berichten dat er een paar mafkezen in München aan het rondschieten zijn.

Volgens de officiële kanalen nog niets bekend over motieven. De online geruchtenmachines spreken elkaar tegen. Ik heb zowel IS-actie als Breivik-copycats langs zien komen.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
dbj

Re: Wereldnieuws

Bericht door dbj »

Ja, de wereldvrede is verder weg dan ooit.
De vraag is niet meer of maar wanneer er een aanslag gaat plaatsvinden in Nederland.
Frankrijk en België hebben daar al mee te maken gehad en nu Duitsland ook.

En wat in Turkije gaande is klinkt ook al zorgelijk.
Gebruikersavatar
miss_meeko
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jan 2010, 13:38
Locatie: Haarlem

Re: Wereldnieuws

Bericht door miss_meeko »

Wanneer Nederland aan de beurt is weet natuurlijk niemand en ja, het is best eng dat je zoveel hoort over terreur de laatste tijd. Maar het is nog nieteens zeker dat dit IS is, een een schietpartij in een winkelcentrum hebben wij in Nederland natuurlijk ook al een paar jaar terug gehad (Alphen aan de Rijn). Gekken zijn er helaas altijd, en sinds IS ook nog druk bezig is, lijkt het wel of alles nu direct als een daad van terreur wordt gezien. Terwijl het ook gewoon iemand met een rare kronkel in zijn hoofd kan zijn...
Maakt het alleen niet minder eng of dodelijk...
dbj

Re: Wereldnieuws

Bericht door dbj »

miss_meeko schreef:Gekken zijn er helaas altijd, en sinds IS ook nog druk bezig is, lijkt het wel of alles nu direct als een daad van terreur wordt gezien.
Zoals die man in de Thalys die door andere passagiers overmeesterd werd. En recentelijk nog een schietpartij in een trein in Duitsland.

Hoe je er ook naar kijkt of wat je er ook van mag vinden, feit is wel dat angst regeert in de huidige tijd.
Er wordt gelijk paniekerig gereageerd op alles wat als afwijkend wordt beoordeeld. Vergeten bagage in de trein bijvoorbeeld.
Of die man in een dikke jas welke op een warme zomerdag door een Belgische stad liep.
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Wereldnieuws

Bericht door kitten »

De wereld is nog nooit zo veilig geweest. Er is nog nooit op zoveel plekken vrede geweest.

https://www.ted.com/talks/peter_diamand ... our_future" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
skaoot
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 okt 2010, 18:08
Locatie: Den Bosch

Re: Wereldnieuws

Bericht door skaoot »

kitten schreef:De wereld is nog nooit zo veilig geweest. Er is nog nooit op zoveel plekken vrede geweest.

https://www.ted.com/talks/peter_diamand ... our_future" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja dat, maar (social) media is ook nog nooit zo groot qua bereik geweest (en daarmee ook verkeerde info, stemmingmakerij etc) waardoor makkelijk een ander beeld ontstaat. Helaas."vroeger" misten we gewoon een hele hoop, of hoorden we pas de meer onderbouwde en onderzochte versie in de krant/journaal.
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Wereldnieuws

Bericht door Ravelijne »

Ik zou het fijn vinden als de Volkskrant 'groot nieuws' meldingen zich eens beperkten tot aardbevingen en zondvloeden en zo (seriously, ik hoefde echt niet elke dag een melding te krijgen over de Olympische prestaties!), maar deze kreeg ik net en ik word er blij van:

Franse Raad van State schrapt boerkiniverboden

Yay! Laat mensen zelf kiezen hoeveel ze wel of niet willen dragen op het strand.
Gebruikersavatar
thaliya
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 aug 2010, 14:25
Locatie: Arnhem

Re: Wereldnieuws

Bericht door thaliya »

Ik hoorde het ook op het nieuws en was ook helemaal blij!
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Wereldnieuws

Bericht door eireann »

Stelletje mafklappers in frankrijk
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
skaoot
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 okt 2010, 18:08
Locatie: Den Bosch

Re: Wereldnieuws

Bericht door skaoot »

Ja dat vond ik ook fijn om te lezen!
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Wereldnieuws

Bericht door kitten »

1: Hoera!
2: Ik wil een boerkini! Ik las dat 40% van de klanten een boerkini kopen om hun huid te beschermen en niet uit religieuze overwegingen. Ik snap die!!
Gebruikersavatar
JJV
Berichten: 268
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:16
Locatie: amsterdam

Re: Wereldnieuws

Bericht door JJV »

Mn zwemcollega wil er ook eentje. .

Heb ze op een webshop gezien voor negentig. Losse onderdelen negen en veertig

Mocht je cheaper tegen komen hou ik me aanbevolen
~\v/~
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Wereldnieuws

Bericht door eireann »

Wow. Wat een narigheid. Ik ben ernstig teleurgesteld... Trump? really?
**Self Rescuing Princess**
Plaats reactie