Wereldnieuws

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Wereldnieuws

Bericht door Daantje »

Ik zag ergens op Social Media een uitspraak als: "2016 proved that David Bowie held the fabric of space and time together"

Ik ben er nog steeds van overtuigd dat het script voor 2016 is geschreven door George RR Martin.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Wereldnieuws

Bericht door Daantje »

Berlijn dit keer iemand met een vrachtwagen op een kerstmarkt ingereden. Schijnbaar ook nog eens in zijn achteruitrij stuk terug. 8 dodelijke slachtoffers (dode dader is geen slachtoffer)en de hoofddader waarschijnlijk opgepakt.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Wereldnieuws

Bericht door Daantje »

Volgens de laatste berichten is de bijrijder en eigenaar van de vrachtwagen mogelijk slachtoffer van een kaping. Ik trok wat snel conclusies.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 aug 2009, 12:57
Locatie: Tiel

Re: Wereldnieuws

Bericht door Arno »

Ja, het is weer verschrikkelijk. En dat in de dagen voor kerst, niet te geloven. Zoveel mensen weer een verschrikkelijke kerst, wanneer houdt het eindelijk eens op.
Vrijheid ervaren, die als basis wortelt in jezelf.

Coördinator Kinky & Casual Nijmegen
Coördinator Diapers day Nijmegen
Owned and collared by Gomora

Met vriendelijke groet;
Arno
Gebruikersavatar
cinderella
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 aug 2009, 10:58
Locatie: Overijssel

Re: Wereldnieuws

Bericht door cinderella »

Gelukkig zijn er ook 1880 vrouwen en kinderen die dit jaar in Nigeria weer Kerst bij hun familie kunnen vieren.
toen doet er nu niet meer toe
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Wereldnieuws

Bericht door eireann »

Linkje? Ik heb de context gemist geloof ik. Positief wereldnieuws is ook wel eens leuk!
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
cinderella
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 aug 2009, 10:58
Locatie: Overijssel

Re: Wereldnieuws

Bericht door cinderella »

Ik kreeg het gisteravond of vanochtend mee op bbc world http://nos.nl/artikel/2150004-belangrij ... nteld.html
toen doet er nu niet meer toe
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Wereldnieuws

Bericht door kitten »

Wat fijn! Goed nieuws hoor je inderdaad bijna nooit.
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Wereldnieuws

Bericht door Ravelijne »

En na George Michael op de valreep ook nog Carrie Fisher. En Richard Adams, auteur van Watership Down, maar die was dan ook wel 96.
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Wereldnieuws

Bericht door eireann »

Ik word zo ongelukkig van het nieuws en het gevoel van machteloosheid. We staan er bij en kijken ernaar. Voor mijn gevoel is het enige dat ik kan 'doen' re-tweeten en liken/posten van protesten of facebook en twitter. Maar ook aan de 'goeie' kant is er nep-nieuws dus zomaar alles liken/sharen is eigenlijk ook niet handig.

Protesteren in Nederland tegen een maniac in de US, wat kan hem dat nou schelen?
Ik vind wel dat onze (europese) politieke leiders zich er tegen uit moeten spreken, maar wat zie ik gister? De Engelse PM die gezellig handjes vasthoud met die mafklapper. En ik hoor/lees ook geen veroordelende geluiden van andere, niet direct betrokken, staatshoofden eigenlijk. Je kan zo iemand toch niet stilletjes zijn gang laten gaan omdat je 'het gezellig' wilt houden?
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Re: Wereldnieuws

Bericht door Crownless »

Nou, de Mexicaanse president heeft het bezoek afgezegd. Maar dat interesseert die wandelende cheeto ook niets.

Ik weet ook niet wat ik kan doen. Nou ja, misschien kijken bij onze komende verkiezingen wat de standpunten zijn tav Trump?

Aan de andere kant, we zijn ook vriendjes met Saudi Arabië, waar allerlei mensenrechten worden geschonden. Dus tja. :(
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Gebruikersavatar
thaliya
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 aug 2010, 14:25
Locatie: Arnhem

Re: Wereldnieuws

Bericht door thaliya »

Het machteloze is herkenbaar. Ik weet ook niet echt wat ik kan doen behalve blijven posten op sociale media. Ik heb redelijk wat Somali kinderen/ouders/collega's op school. Ik weet van 1 sowieso dat ze familie heeft in New York. Het idee dat je je familie niet meer mag bezoeken omdat je in Somalië geboren bent... het is te bizar. Want het gaat dus niet alleen om vluchtelingen, het gaat om iedereen met een "fout" paspoort of geboorteland. Hier is het verhaal van de dierenarts uit Glasgow trending, en verder een UK politicus die niet meer naar de US mag en natuurlijk wat dit betekent voor Mo Farah.
Die rare Theresa May met haar ontwijkende antwoord gisteren over Trumps beleid.
Het lijkt een slechte film maar het gebeurt gewoon echt.
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Wereldnieuws

Bericht door Daantje »

Grote rol is weggelegd voor de gevestigde pers. Zoals de BBC verslaggever die tijdens de Trump-May persconferentie de pijnlijke vragen stelde. Britse krant The Guardian heeft nieuwsmedia wereldwijd opgeroepen om samen te werken en informatie te delen.

Wat wij zelf kunnen doen? Protesteren is niet lijdzaam toezien. Van een mars op het malieveld zal Trump niet onder de indruk zijn. Maar je stuurt er wel een signaal mee naar de lokale politiek en maatschappij. Wat in Amerika kan: call your representative, kan hier ook. Je kan contact opnemen met je politieke partij of tweede kamerlid. Stuur ze een email met je zorgen en contacteer ze via Twitter en laat weten dat jij als kiezer vindt dat zij als politicus iets moeten vinden van wat er gaande is.

Ik vind het zelf ook lastig. Ik ben zelfs bang. Het zijn nu de moslims en vrouwen die die aangevallen worden. Ik vrees dat het niet lang duurt tot de LGBT-gemeenschap op de korrel wordt genomen. Ik ben oprecht ban voor mijn persoonlijke vrijheden, óók in Nederland.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Bitemarks
Berichten: 15
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:17
Locatie: Zelhem

Re: Wereldnieuws

Bericht door Bitemarks »

De buurlanden beginnen zich wel meer te roeren. Vooral vanuit Canada komen erg kritische geluiden.

Ik denk dat hij het geen vier jaar volhoudt, er komt vast een goede reden om hem af te zetten. Maar dat kan wat mij betreft niet vroeg genoeg gebeuren.
Was, meint ihr, will aus mir werden
.Gutes oder boses?
Therapy?
Gebruikersavatar
phedre
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 jan 2011, 14:22
Locatie: den helder
Contacteer:

Re: Wereldnieuws

Bericht door phedre »

laat ik voorop stellen dat ik absoluut niet politiek bewust ben, maar ik heb dan toch n vraagje als t mag.

Ik heb gehoord dat als trump wordt afgezet, de vicepresident dan president wordt (en die schijnt nog erger te zijn) en dat er dus geen nieuwe verkiezingen komen. Wat is dan het nut van Trump af laten zetten?
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Plaats reactie