Wereldnieuws

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Wereldnieuws

Bericht door Ravelijne »

Heftig, Thaliya! Fijn dat bij de Gay Pride een ander geluid te horen was. Denk je dat dat meer iets was van de groep die de Pride organiseerde, of van de Gay community in het algemeen? Hier is best een groot aandeel van de homomannen ontzettend in de ban van de rechtse populisten and anti-immigratie en zo.
Gebruikersavatar
thaliya
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 aug 2010, 14:25
Locatie: Arnhem

Re: Wereldnieuws

Bericht door thaliya »

Ik denk van de gay community zelf want er waren verschillende groepen met dergelijk spandoeken. Er liepen ook gay immigranten mee en die werden met luid gejuich ontvangen.
De nieuwe burgemeester, Sadiq Khan zei in zijn toespraak gisteren dat hij zijn best wilde doen om te kijken of Londen een aparte status kan krijgen. Geen idee of dat überhaupt mogelijk is overigens maar ook dat werd erg positief ontvangen door het publiek.

Het verbaast me dat in Nederland veel homo's anti-immigranten zijn. Is dat omdat ze bang zijn voor meer discriminatie?
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Wereldnieuws

Bericht door Ravelijne »

Dat speelt wel, al weet ik niet of dat de oorzaak was. Volgens mij was het al van voor Wilders. Ook al ten tijde van Pim Fortuyn (zelf ook een rechtse homo) was er een opkomende groep rechtse homo's.
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Wereldnieuws

Bericht door Ravelijne »

Ontnuchterende realisatie: als er een Nexit zou zijn, zou Zarath als Nederlander in Vlaanderen in dezelfde situatie zitten als Britten op het vasteland nu. Naar ik begrijp zijn er vandaag een heleboel aanvragen voor de Belgische nationaliteit gedaan door Britten die nu in Brussel zitten...
Gebruikersavatar
thaliya
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 aug 2010, 14:25
Locatie: Arnhem

Re: Wereldnieuws

Bericht door thaliya »

Ja, het werkt beide kanten op. Het blijft gewoon allemaal raar en ook redelijk moeilijk te volgen wat er nou precies gaande is want niemand weet het, inclusief de ministers.
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Wereldnieuws

Bericht door Ravelijne »

Yep. Niets is zeker behalve dat al die loze beloften (voorspelbaar) niet doorgaan. Dus de recalcitrante Leave stemmers worden nog meer genaaid en benadeeld worden dan ze al werden. Reden om boos te zijn hebben ze wel, maar ze schoppen de verkeerde kant op...
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Wereldnieuws

Bericht door Daantje »

Ik ben bang dat Johnson en het leave kamp het starten van artikel 50 tot in het oneindige uit gaat stellen. Volgens mij zijn er geen pressiemiddelen om dat vanuit Europa te pushen.

Zag gisteren een nieuwsbericht dat de gebieden met de grootste aantallen leave stemmers het meest afhankelijk zijn van Europese subsidies. Cornwall (dat leave stemde) heeft al geëist dat Westminster dezelfde subsidies gaat betalen als Brussel nu nog doet.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
Mack
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:21

Re: Wereldnieuws

Bericht door Mack »

Brexit.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Wereldnieuws

Bericht door eireann »

Nice, mogelijke coup in Turkije, alles van de afgelopen maanden in UK en USA. Ik vind deze wereld een beetje mislukt aan het raken zo. :( :cry:
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Wereldnieuws

Bericht door Ravelijne »

OMG! :shock: Damn, ik hoop dat dat goed afloopt met zo min mogelijk geweld. Zoveel mensen hier die nu hun hart wel zullen vasthouden voor familie daar...
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Wereldnieuws

Bericht door Daantje »

Die staatsgreep was wel te verwachten. Het Turkse leger ziet zichzelf als beschermer van de seculiere Turkse staat van Ataturk. Nu Erdogan zich ontpopt als een religieuze dictator beginnen ze zich te roeren. Het lijkt erop dat het leger niet de nodige kritieke massa had voor een succesvolle coup. Ergens wel jammer, niet dat een junta zo fijn is, de dictator die ze nu hebben is het ook niet.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
Mack
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:21

Re: Wereldnieuws

Bericht door Mack »

Ik ben benieuwd of Erdogan naar dit signaal gaat luisteren, of dat 'ie extra hard er tegenin gaat. Hij begint in ieder geval steeds enger te worden.
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
Bitemarks
Berichten: 15
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:17
Locatie: Zelhem

Re: Wereldnieuws

Bericht door Bitemarks »

Hij lijkt mij het type om iedereen met een andere mening uit de legerleiding te gooien. Bij voorkeur ergens ver weggestopt.

In ieder geval zal hij zich sterker voelen dan ooit nu hij dit heeft afgewend.
Was, meint ihr, will aus mir werden
.Gutes oder boses?
Therapy?
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Wereldnieuws

Bericht door Ravelijne »

Wij hoorden van kennissen in Turkije zelf dat ze er aan twijfelen of het een echte staatsgreep is. Het lijkt hen net zo logisch dat het geënsceneerd is door Erdogan om de aandacht af te leiden van de economie. Hoe dan ook, er wordt flink gebruik van gemaakt. Duizenden soldaten opgepakt, 3000 rechters ontslagen, Amerikaanse legerbasis omsingeld en afgesloten, eis om politieke tegenstander in de VS uit te leveren... Ruimt lekker op, zo.
Gebruikersavatar
thaliya
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 aug 2010, 14:25
Locatie: Arnhem

Re: Wereldnieuws

Bericht door thaliya »

Vriendin van mij uit Turkije die in Istanbul woont, heeft dezelfde twijfels Ravelijne.
Dat Erdogan er zelf achter zit dus.
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
Plaats reactie