Huizenmarkt

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Huizenmarkt

Bericht door kitten »

Als je niet beter weet, altijd hebt gedeeld en iedereen dat doet, dan denk je er niet eens bij na volgens mij. Studenten doen het toch ook? Want vrijwel iedereen die studeert deelt de keuken en badkamer en je weet niet beter.
Oppergodin_Hera

Re: Huizenmarkt

Bericht door Oppergodin_Hera »

ik heb op kamers gewoond. Dat was regelrecht een soap. Deurwaarder voor een huisgenoot die het deurslot veranderde zodat ik niet mijn huis in kon. Huisgenoten die aan lichtjesfeest (?) deden en een kaars aan moest blijven (ookal was niemand thuis), wietrook dat door de gipsen muren heen kwam, vliegenplaag in de keuken omdat huisgenoten daar gedroogde vis in een emmer water aan het weken was, sowieso geen respect voor spullen van een ander die in de koelkast stonden, condooms in een niet doorgespoelde toilet, douchen bij kaarslicht omdat iemand het licht weer stuk gemaakt had, 4 mensen in een kamer die bedoeld was voor 1 persoon enz

Echt ik ben daar niet geschikt voor. Wij hadden gelukkig geen woonkamer. Ik zat altijd in mijn kamer van 1,8 bij 4 m en kwam zo min mogelijk in de keuken of wc
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Huizenmarkt

Bericht door kitten »

Ja, je kunt pech hebben of geluk, ik trof het beter. Maar mijn punt is dat een hele bevolkingsgroep het al doet en iedereen dat normaal vindt. Dus zo raar zijn die Amerikanen nog niet.
Gebruikersavatar
thaliya
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 aug 2010, 14:25
Locatie: Arnhem

Re: Huizenmarkt

Bericht door thaliya »

In Londen is het ook heel normaal om te delen of om heel lang bij je ouders te blijven wonen. De huizen zijn hier idioot duur, zowel huur als koop. En ook veel te weinig sociale huurwoningen. Ik denk dat het in Nederland eigenlijk best goed geregeld is.
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Huizenmarkt

Bericht door eireann »

Voordeel van een huisgenoot: De 2 halen 1 betalen actie van de New York Pizza samen bestellen :)
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
pluis
Berichten: 330
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:03

Re: Huizenmarkt

Bericht door pluis »

Nog maar eens een gek verhaaltje van de andere kant van de plas: wij worden geacht morgen onze nieuwe casa in te trekken. Kosten: 2000 dollar p.m. En dan is het niet een heel bijzonder appartement, of zo. Ruim buiten het centrum van de stad, in een niet zo ontwikkeld gebied, naast een spoorlijn (maar ook wel recht naast een metrostation, en daar doen we het voor). Tien jaar oud gebouw. Twee slaapkamers, twee badkamers (dat is hier normaal, juist omdat zoveel mensen huisgenoten hebben - ik had er liever maar één gehad, maar dat vind je bijna niet) en ongeveer 85 M2 vloeroppervlak. Wil je een huisdier? Jahoor, dat kan, Wij zijn heel huisdiervriendelijk. Je moet alleen even 500 dollar inleggen, en je huur gaat met 50 dollar per maand omhoog. Twee huisdieren? Prima, 1000 dollar. Plus nog eens 50 dollar meer huur per maand. Oh, een parkeerplek? Ja eh.. Dat is dus 150 dollar per maand. Liever een houten vloer dan beige tapijt omdat je astma hebt? Kan wel, moet je 300 dollar per maand meer betalen, maar dan krijg je ook granieten aanrecht in plaats van formica. Dat is het 'luxury finishes' pakket.

Vijf dagen (waarvan 1 weekend) voor onze intrekdatum: hier is je huurcontract. 50 extra-lange pagina's (op speciaal 'legal paper') vol advokatentaal.

Dus: wij dat contract lezen.

Oh ja, uw kat moet wel 'declawed' zijn. Hadden we even niet verteld. Ja, 'declawing'. Dat is de topjes van de teentjes eraf hakken. Ja. Want wij zijn een 'pet friendly' appartement. Oh en die hond? Ja die mag dus niet meer dan 25 kilo wegen. En deze tien rassen zijn verboden. Ja, ook kruisingen, natuurlijk.

Dus, wij bezwaar aantekenen: Ooooooh, maar we zullen de regels niet zo streng volgen, hoor. Enne, wat bijzonder, dat jullie dat huurcontract ook echt gelezen hebben joh. Doet bijna niemand. Wel fijn, hoor, dat jullie zo goed opletten. Maar teken nou maar gewoon, zo streng zijn we heus niet.

Morgenochtend dus dat contract tekenen en nou maar hooooopen dat ze er van de advokaat uit mogen halen dat de kat 'declawed' moet zijn. Ik wil geen kat zonder nagels en teentopjes. Dat is dierenbeulerij. En ze zeggen nu wel dat ze het niet zo nauw nemen met de regels, maar als ze je dus dat appartement uit willen hebben (want: de huurprijzen schieten ineens weer ver omhoog of weet ik wat), dan is het hebben van een kat met klauwtjes wel ineens een hele mooie reden om je eruit te werken. Had je je contract maar moeten lezen. Doeiii!

Oh en dan nog iets: maximale huurstijgingen doen ze hier niet aan. Dus best kans dat we bij een verlenging van het huurcontract volgens jaar, ineens 500 dollar per maand meer moeten gaan betalen. Kunnen we mooi verhuizen. :S

What The Fucking Fuck. En dan te bedenken dat ik al sinds januari aan het zoeken ben geweest en dat dit het beste was wat ik heb kunnen vinden.
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: Huizenmarkt

Bericht door juffie »

Jezus! Wat bizar!!!
En wat zielig ook!!!
MILF :grin_ani:
Gebruikersavatar
Mack
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:21

Re: Huizenmarkt

Bericht door Mack »

Soms ben ik best wel blij met "al die regeltjes in Nederland". :roll:
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Huizenmarkt

Bericht door kitten »

Ja, inderdaad zeg!
Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Re: Huizenmarkt

Bericht door Crownless »

Awww, ontklauwde katten zijn echt super zielig. Ze kunnen niet meer klimmen, ze kunnen zich niet meer verdedigen. Ze gaan dan juist ook sneller bijten, omdat ze echt niet dom zijn.

Maar wat ontzettend duur! Wauw. En 50 pagina's? Vind het al knap dat je je erdoorheen hebt geworsteld.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 aug 2009, 12:57
Locatie: Tiel

Re: Huizenmarkt

Bericht door Arno »

Oh, bedoelen ze dat met een wurgcontract. Nou dan zitten we hier inderdaad nog goed.
Vrijheid ervaren, die als basis wortelt in jezelf.

Coördinator Kinky & Casual Nijmegen
Coördinator Diapers day Nijmegen
Owned and collared by Gomora

Met vriendelijke groet;
Arno
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Huizenmarkt

Bericht door Ravelijne »

Doe mij maar de Nederlandse bureaucratie dan. Ook veel tekst en onnodig ingewikkeld, maar tenminste met ook bescherming voor huurders. Katten ontklauwen is in de EU verboden, omdat ze anders gaan lopen en daar weer een hernia van krijgen en dan meestal zo'n pijn hebben dat je ze in moet laten slapen.

Er zijn ook van die nagel-kapjes voor katten. Geen idee of daar geen nadelen aan kleven, maar het is in ieder geval minder rigoreus...
Gebruikersavatar
pluis
Berichten: 330
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:03

Re: Huizenmarkt

Bericht door pluis »

Gelukkig hebben ze, na enig aandringen onzerzijds een clausule aan het contract toegevoegd dat we vrijgesteld zijn van 'declawing'. Ben ik wel heel opgelucht om. We dachten er al over om dan toch maar geen poes te adopteren, maar we willen zo graag. En om nou zo op stel en sprong weer naar een ander appartement uit te moeten kijken... Pfff. Er moet gewoon weer gewerkt worden, verdorie.

Ik mis de huizenprijzen in Nederland wel een beetje. En inderdaad, de contracten die bij wet verplicht zijn om de huurder bepaalde rechten te geven. Tegelijk wil ik niet klagen, hoor. K ben hier tenslotte zelf naar avontuur op zoek gegaan.

K zal binnenkort in de X-files wel weer ns een wat uitgebreidere update plaatsen en wellicht ook wat fotootjes doen, enzo.
Gebruikersavatar
thaliya
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 aug 2010, 14:25
Locatie: Arnhem

Re: Huizenmarkt

Bericht door thaliya »

*stoft topic af*

Naast zoeken naar een baan ben ik ook druk op zoek naar een woning. Ik sta ingeschreven en hoewel er best regelmatig loting woningen voorbij komen, zijn er ook talloze mensen die daarop reageren. Bovendien verwachten ze meestal papieren van de belastingdienst die ik niet heb.

Vorige week had ik contact met een makelaar die een huis wist dat binnenkort op de markt zou komen. Qua locatie is het echt perfect, de huurprijs is precies binnen budget en ze vond het prima om mijn Engelse salaris aan te houden voor het bepalen van de inkomenseis. Het klonk goed dus ik heb een optie op het huis.
Too good to be true? Inderdaad...

Vandaag is een vriendin die in de buurt woont er langsgefietst en het huis is zwaar verwaarloosd. Niet alleen dat, de direct buren aan beide kanten zijn zo nodig nog meer verwaarloosd. Ze omschreef het als "huizen potdicht, verwaarloosd en blaffende honden". De rest van de straat en wijk was "volks, maar ruim. Prima in orde".

Het huis komt pas over een paar dagen op de markt dus ik heb nog helemaal geen foto's gezien, geen idee hoe het er van binnen uitziet.

Iemand wel eens iets vergelijkbaars meegemaakt? Kies je voor een leuk huis maar slechtere locatie of slechter huis in leuke locatie? Kun je onderhandelen over de huurprijs? (Hier in Londen kan dat zeker wel namelijk). Als ze bijvoorbeeld €50 per maand in huur zakken dan vind ik het prima om het huis te schilderen. Of moet een verhuurder dat sowieso doen (hier in Londen krijg je een huis in ieder geval geverfd)?

Tips en adviezen welkom :)
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
Gebruikersavatar
JJV
Berichten: 268
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:16
Locatie: amsterdam

Re: Huizenmarkt

Bericht door JJV »

Tips zijn volgens mij sterk regio afhankelijk.

Onderhandelen over de huur lachen ze je in Amsterdam volgens mij vierkant om uit (werkt waarschijnlijk ook alleen bij particulieren) .. En veranderen buurten voortdurend..
Andere regio's kan dat anders zijn.

Ik had een matig huis in een matige buurt. Maar de buurt is verhipsterd.. En we waren 2e keus voor t huis.. Keus 1 zagen we schrikken van de staat vh huis en lag t voor ons voor t grijpen.
Zomervakantie schoonmaken en schilderen later was t best te doen.
(dat t beloofde buiten werk pas tien jaar later zou gebeuren wisten we toen ook niet. Binnen werk moet de huurder doen. Buiten werk de verhuurder)

Beetje pech en beetje mazzel afgewisseld
~\v/~
Plaats reactie