Huizenmarkt

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Gebruikersavatar
JJV
Berichten: 268
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:16
Locatie: amsterdam

Re: Huizenmarkt

Bericht door JJV »

Terzijde. Ik hoor vorige week dat mn school dit jaar geen deelnemers meer aanneemt van buiten de regio die alleen vage plannen met verhuizen hebben. Gewoon geen kans op even iets vinden.
~\v/~
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Huizenmarkt

Bericht door Ravelijne »

Kijk qua staat van het huis vooral ook binnen. In je huurcontract staat welk onderhoud voor jouw rekening is en welk voor de verhuurder. Buiten is meestal voor de verhuurder (maar kijk in contract voor zekerheid!) Maar dingen als optrekkend vocht, schimmel of een huis wat niet te verwarmen of te koelen is, zijn dingen waar je woongeluk (en soms je gezondheid op de lange termijn) van afhangt. Dat zie je ook meestal niet op een foto, want een foto is altijd wel zo te nemen dat je het niet ziet.

Gaf je vriendin nog meer details? Bij 'potdicht' heb ik de associatie planken voor de ramen. Dat zou wel een enorrrrrrme alarmbel bij me af doen gaan.

De buren van Zarath hebben trouwens ook twee jaar een blaffende hond gehad voor ze wegverhuisten. Dat is echt ontzettend naar. Extra als je veel thuiswerkt zoals hij, maar ook in het algemeen. Geluidsoverlast is echt absurd vermoeiend.

Wat betreft slechte buurten hangt het voor mij van de vibe af. Er zijn 'slechte' buurten waar mensen super aardig en relaxed zijn en het goed en veilig wonen is. Maar er zijn er ook waar mensen om de haverklap beroofd worden en de buurt zelf en de gemeente niet investeren in de buurt. Ik heb het geluk gehad altijd in het eerste soort gewoond te hebben. Maar ook dat is een kwestie van goed rondkijken.

Ik heb voordat ik een appartement kocht met mijn ex in de buurt mensen op straat aangesproken en verteld dat we een huis zochten en gevraagd hoe zij het vonden in die buurt. We kregen allemaal reacties als 'ik woon hier al 15 jaar en ik wil hier nooit meer weg', dus dat gaf ons ook wel een beeld. (Maar een paar straten verderop werden mensen dus gek van de hoeveelheid gewapende overvallen, dus het stukje wijk luisterde wel nauw.)

Sidenote: als ik niet was gaan scheiden had ik daar ook absoluut zelf ook nog gewoond. Ik was er supergelukkig. :)
Gebruikersavatar
thaliya
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 aug 2010, 14:25
Locatie: Arnhem

Re: Huizenmarkt

Bericht door thaliya »

Dank voor jullie reacties!
Ik kan er zelf niet heen, helaas. Waarschijnlijk pas als ik al getekend heb. Aan de ene kant heb ik zoiets van: ik woon hier in Londen ook in een buitenwijk waar aan alle kanten ingebroken wordt en ik me niet 100% veilig voel als het donker is. Ook hier hebben we schimmel in huis gehad. Dus hoe erg kan het daar zijn?
Aan de andere kant woon ik daar straks wel alleen met een kind dus veiligheid is wel belangrijk.

Ik denk dat dat het inderdaad is: het maakt me niet uit dat het verwaarloosd is want dat los ik wel op. Maar de veiligheid...

Ik heb nog een kennis in de buurt wonen, misschien vraag ik haar ook om eens poolshoogte te nemen.
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
Gebruikersavatar
pluis
Berichten: 330
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:03

Re: Huizenmarkt

Bericht door pluis »

Ik zou de makelaar vragen of het mogelijk is dat een kennis / vriend namens jou een bezichtiging komt doen zo gauw het huis beschikbaar is. Dan kun je ze ook vragen om foto's te nemen. En als het een particuliere verhuurder is, kun je best vragen of je, in ruil voor opknapwerk een beetje huurkorting kunt krijgen. Hoeveel onderhandelruimte je hebt zal inderdaad wel afhangen van waar je zit en hoe verhit de markt is in dat gebied.

Tegelijk: afhankelijk van de bouwkwaliteit van het huis kunnen die buren je wel heel erg in de weg gaan zitten. En als zaken er niet alleen afgeragd uitzien, maar er ook problemen zijn met vervuiling en stapels afval in de tuinen / op de balkons, zou je ook nog wel eens met de ongediertebestrijding bezig moeten kunnen.

Wil je gelijk al iets voor de langere termijn? Een jaar wonen terwijl je op zoek gaat naar een permanente oplossing (sociale huur? koop?) is alweer heel ander verhaal voor wat acceptabel is dan als je een huis zoekt met een woontermijn van tien jaar. En als je eenmaal mensen kent, zal het vinden van een leuk huisje wellicht ineens een stuk makkelijker worden.

Qua onveiligheid... Tja. Ik denk dat als je de slechte buurten van Londen gewend bent, ook de mindere wijken in Nederland wel mee zullen vallen, en ook daarbij geldt: waar je voor een jaar wel mee kunt leven, is niet wat je het eerstkomende decennium wilt doen.
Gebruikersavatar
thaliya
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 aug 2010, 14:25
Locatie: Arnhem

Re: Huizenmarkt

Bericht door thaliya »

Ook een goed punt, ik denk zelf aan 1-2 jaar, max. Daarna wil ik gaan proberen om in een betere buurt te komen of zelfs misschien een flatje te kunnen kopen.
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Re: Huizenmarkt

Bericht door Crownless »

Wij kwamen er toen we net in ons appartement woonde achter dat de buurt blijkbaar niet super was. Maar dat het al stukken beter was dan het schijnbaar ooit was. En toch, niet onveilig gevoeld. Ook al is mijn fiets gejat en twee keer de buitenspiegel van de auto getrapt... tja. Ik heb er met plezier gewoont. Totdat we echt de gehorigheid beu waren.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Re: Huizenmarkt

Bericht door Crownless »

Het ligt ook wel aan je eigen lawaai- en rommeltollerantie. Bij mijn oude appartement stonden vaak vuilniszakken op straat. Inclusief straatkatten die erbij aan het schooien waren. Er werd behoorlijk buiten geleefd toen er nog een 'bel-goedkoop-naar-de-cariben'-zaak tegenover ons zat. De buurman gebruikte de garagebox onder ons om auto's te pimpen met een geluidsinstallatie waar je U tegen zegt. Dat ik op het balkon stond met "heren, jullie geluidsinstallatie doet het! Hier trillen de ramen ervan!"
"Oh echt?" Met een smile van oor tot oor.
"Ja echt! Maar ik vind het niet zo tof, mag ie zachter?"
En dat deden ze dan ook.
Of de buurmannen die altijd hard de muziek aan hadden als ze "schoonmaakten" (volgens mij maakten ze eerst een reden om het bed te verschonen). Dan wist ik: het is ff een uur lawaaierig.
En ik zal zelf ook wel buren geïrriteerd hebben met mijn metal.

Veel dingen kom je toch pas achter als je er woont. Ik had ook liever niet geweten dat HG schimmelreiniger werkt als een trein. En dat foto's kunnen schimmelen in de lijst. Maar ja. Dat had ik aan het huis niet afgezien.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Gebruikersavatar
thaliya
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 aug 2010, 14:25
Locatie: Arnhem

Re: Huizenmarkt

Bericht door thaliya »

Pluis, een vriendin van me gaat vanavond daar binnen kijken nadet ik een telefoongesprek heb gehad met de huidige bewoonster. Ze gaat ook foto's maken. De huidige bewoonster gaf direct tie dat er in de laatste 30 jaar niet heel veel aan gedaan was maar er zouden geen dingen als schimmel zijn en alles werkt :).

Crownless, dat lijkt erg op de buurt waar ik woon. Deels Indiaas (veel vuurwerk rond hun feestdagen) en deels Roemeens (accordeon live muziek in de tuinen bij mooi weer). Mijn tolerantie is vrij groot gelukkig hoewel ik tegen afval op straat niet goed kan.
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
Gebruikersavatar
thaliya
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 aug 2010, 14:25
Locatie: Arnhem

Re: Huizenmarkt

Bericht door thaliya »

Vriendin had een goed gevoel bij het huis, heb een video rondleiding via FaceTime gehad en zag het wel zitten. Nog spannend met de makelaar want ik heb hier wel een inkomen maar in Nederland (nog) niet, maar daar ook uitgekomen dus ik ga het huren! Niet iets van de huurprijs kunnen onderhandelen, wel de ingangsdatum en ze gaan in ieder geval kijken of de keuken vervangen gaat worden.
Maar yay, een huis!
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Huizenmarkt

Bericht door eireann »

Fijn thaliya! Goed gedaan!
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Huizenmarkt

Bericht door kitten »

Gefeliciteerd!
Gebruikersavatar
lunaaa
Berichten: 28
Lid geworden op: 09 aug 2009, 19:01
Locatie: Den Bosch

Re: Huizenmarkt

Bericht door lunaaa »

Gefeliciteerd!
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Huizenmarkt

Bericht door tessie »

Goed geregeld Thaliya, gefeliciteerd!
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: Huizenmarkt

Bericht door juffie »

Hoera! Op bereikbare afstand!
MILF :grin_ani:
Gebruikersavatar
miss_meeko
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jan 2010, 13:38
Locatie: Haarlem

Re: Huizenmarkt

Bericht door miss_meeko »

Yay! Gefeliciteerd!
Plaats reactie