Fetlife wordt invite-only

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Gebruikersavatar
Mack
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:21

Re: Fetlife wordt invite-only

Bericht door Mack »

chell schreef:... Bitcoins is een leuk idee misschien, maar wordt nog lang niet door iedereen gebruikt (ik vind het zelf ook maar een vaag concept en ben huiverig voor het aanschaffen van Bitcoins). En dan nog zul je alsnog weer een bankrekening moeten hebben om je euro's op te storten en je betalingen mee te doen....
Ik zat daar gisteravond met Rhooo over te bomen. Voor Nederland is het niet zo moeilijk om een portal te maken waar je gewoon met iDeal (m)Bitcoins koopt die dan meteen worden doorgesluisd naar een digitale portemonnee van FL. Serveerruimte & zo betalen in Bc is al vrij normaal. Het probleem is wel dat je voor ieder land weer voor een alternatieve betrouwbare betaalmethode de portal moet customizen.
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
MarcuwSchnook

Re: Fetlife wordt invite-only

Bericht door MarcuwSchnook »

chell schreef:Je site starten met crowdfunding zal nog wel lukken misschien, zeker nu iedereen alternatieven probeert te bedenken, maar daarna moet je toch een verdienmodel hebben waarmee je continuïteit kan waarborgen. En dan kom je hoe dan toch óók weer bij creditcardmaatschappijen of banken.
Of er moeten een aantal kink friendly personen een bank opzetten (ala knab oid)...
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Fetlife wordt invite-only

Bericht door Daantje »

De official statement van John Baku https://fetlife.com/groups/311/group_posts/10326706

Het is zoals Marijke voorspelde: de censuur en gedachtenpoliitie wordt steeds een stap opgeschroefd. Fetlife is aan het eind van de levensduur en zal langzaam sterven.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Fetlife wordt invite-only

Bericht door kitten »

Frodo schreef:Maar voor een Nederlandse versie is dat natuurlijk wel te overzien. En het domein FL.NL staat te koop :p
Maar dat is niet leuk. Ik vind juist het internationale leuk. Net als Facebook, mijn familie in Nieuw Zeeland zit er ook op. En tijdens mijn bezoek aan NZ in 2010 heb ik ook kinksters ontmoet, met wie ik hu via FL contact kan houden. Er is een reden dat Hyves dood is.
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Fetlife wordt invite-only

Bericht door kitten »

Over Bitcoin zegt John: "If a Bitcoin site wants to accept credit cards, then they have to adhere to rules set forth by the credit card companies."
Dus dat is ook geen optie.
Gebruikersavatar
isara
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 mar 2014, 12:53

Re: Fetlife wordt invite-only

Bericht door isara »

Ik ben boos en verdrietig en ga heen en weer tussen 'screw you John Baku' en 'misschien toch beter dit dan geen FL'. Consensual nonconsent, rapeplay, hypnose zijn allemaal kinks of duistere fantasieën van me. En ik mag er niet meer over lezen of schrijven.
Ik denk dat de NCSF totaal niet betrouwbaar of kundig is (als ze ook maar iets weten van hypnose dan weten ze dat het juist geen cnc mind control is) en vraag me af in hoeverre FL dit had kunnen voorkomen als ze niet jarenlang The Wolf z'n rape smut hadden laten opschrijven daar.
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Fetlife wordt invite-only

Bericht door Voleuse »

Nouja dat is dus precies waarom jij en ik niet meer over onze duistere fantasieën mogen schrijven isara, omdat wij misschien wel de volgende Wolf zijn. Je kan niet aan de ene kant boos zijn dat ze niet eerder gecensureerd hebben en dat ze het nu wel doen :P.

It sucks. Dat creditcardbedrijven zoveel macht hebben en dat er geen alternatief is. Maar ik denk niet dat fetlife een stille dood zal sterven hierdoor.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Fetlife wordt invite-only

Bericht door Ravelijne »

Niet helemaal eens. Ik denk dat betere guidelines over hoe om te gaan met problemen wel veel had kunnen voorkomen, ik zeg niet dat er helemaal nooit iets weggehaald mag worden Maar ik denk dat de huidige censuur alleen cosmetisch is naar problemen toe, maar wel ingrijpend voor gewone gebruikers. Als je dan dingen gaat verbieden, dan zo beperkt mogelijk en zo effectief mogelijk.

Fetlife heeft bij mijn weten nooit gereageerd op de beschuldigingen dat Caretakers hem actief de hand boven het hoofd gehouden hebben en in mensen hun privé PB boxen hebben zitten rommelen. Ik ben daar wel benieuwd naar en vraag me af of dat niet deel van het gedoe nu is. Dus daar zit misschien best een ding.

Ik vind het trouwens wel interessant dat TheWolf dus zelf helemaal niets met de kink scene had: hij ging alleen naar events als hij door vriendinnetjes meegesleept werd, gaf af op de scene en ontmoedigde zijn vriendinnetjes om deel van de scene te zijn. Ik heb altijd de regel voor mezelf dat ik sowieso niet afspreek met mensen die er niet van houden om met andere kinksters om te gaan, en dit voelt wel als bevestiging. (Niet dat ik trouwens zeg dat scene-tafelpoten geen probleemgedrag kunnen vertonen, maar je moet ergens beginnen met schiften.)
Gebruikersavatar
JerryM
Berichten: 0
Lid geworden op: 19 okt 2009, 07:51

Re: Fetlife wordt invite-only

Bericht door JerryM »

scene-tafelpoten?
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM

"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
dbj

Re: Fetlife wordt invite-only

Bericht door dbj »

Kennelijk bestaat er reeds een vrij goed alternatief voor Fetlife.
fetopia.com en er zitten inmiddels al tientallen Nederlanders op en er is ook al een nederlandstalige groep.
Het is een scandinavische webstek die wel een aantal beperkingen kent. Navigatie is behoorlijk ingewikkeld en je dient tenminste twee dagen lid te zijn om daadwerkelijk mee te kunnen doen. En de taal natuurlijk is ook een drempel.
Toch is het vergelijkbaar met wat we van FL kennen, alle kinks zijn daar wel toegelaten.
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Fetlife wordt invite-only

Bericht door kitten »

De taal is een behoorlijke drempel. Ik spreek geen Scandinavische talen en ik zie dat flinke delen (nog?) niet in het Engels zijn. Of de cookies werken niet goed. Benieuwd of het wat wordt.
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Fetlife wordt invite-only

Bericht door eireann »

De URL is leuk :)
**Self Rescuing Princess**
dbj

Re: Fetlife wordt invite-only

Bericht door dbj »

kitten schreef:Ik spreek geen Scandinavische talen en ik zie dat flinke delen (nog?) niet in het Engels zijn.
De vertalingen zijn inderdaad niet volledig, helaas.
Op fetlife is over fetopia reeds het nodige geschreven: link naar fetlife
Daar heb ook ik mijn info vandaan.
MarcuwSchnook

Re: Fetlife wordt invite-only

Bericht door MarcuwSchnook »

Ook alvast account aangemaakt op fetopia.
Vanaaf wel verder invullen.
Goeie find dbj!
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Fetlife wordt invite-only

Bericht door kitten »

Ja, dank voor het doorgeven!
Plaats reactie