Poly? Ik?

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Poly? Ik?

Bericht door juffie »

Ja. Ik. OMGWTFBBQ did happen!

Voor degenen die mij al wat langer kennen; ik heb altijd geworsteld met 'het gebeuren poly'. Niet dat ik dat ooit zou meemaken, want als er iemand mono was, dan was ik het. Te jaloers om Jerry te delen, geen behoefte aan een ander. Stevige discussies ook over gevoerd, maar door de jaren heen veel geleerd, veel gezien, veel gepraat en langzaam aan het idee gaan wennen. Waar je mee omgaat... :clown:

Door de jaren heen zijn we onze relatie wel wat gaan openzetten om te spelen/seksen buiten de deur. Ik ging weleens naar een parenclub en op D's United feesten gebeurde er nog weleens wat met anderen. En we hebben ook thuis weleens een leuke date gehad. Maar daar bleef het dan ook bij. Er is nooit een punt gekomen dat er 'meer' ontstond. Gewoon, leuk voor af en toe, voor dat moment en op gevoelsmatig niveau was het leuk voor dat moment, niet meer dan dat.

Nou goed, monogaam to the max in relaties als ik was hoefde ik er dus niks mee. Totdat ik in een flirt belandde met iemand die ik in mijn privé-nillaleven heb leren kennen en doordat we elkaar wat beter leerden kennen, steeds leuker ging vinden. Nadat ik dit had besproken met Jerry en hij me de ruimte gaf om het te onderzoeken, besloot ik dat ook te gaan doen. En heel voorzichtig aan peilde ik hem (want ik ben natuurlijk voor het oog stevig bezet en niet beschikbaar) of ik zijn signalen goed interpreteerde. En dat bleek dus zo te zijn. Inmiddels hebben we afgelopen week een date gehad waarbij we van alles hebben uitgesproken en ook meteen van alles is gebeurd. ;)

Aanstaande dinsdag hebben we weer afgesproken en ik merk dat het me enorm bezighoudt. Ik probeer natuurlijk ook bezig te zijn met allerlei andere dingen, zoals bijvoorbeeld mijn gezin :P, maar ik loop ook over van de NRE. Ik voel me puberaal, 16 en heb de kriebels.

Uiteraard bespreek ik dit ook allemaal met Jerry, maar tegelijkertijd vind ik dat ook eng en spannend. Wat ben ik overhoop aan halen? Zowel bij ons als bij hem? Maar ik wil er ook niet niets mee doen. Aaaah! Hoe manage je dit in godesnaam?
MILF :grin_ani:
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Poly? Ik?

Bericht door eireann »

Spannend! Is hij ook poly/bezet/vrijgezel?

Ik heb geen antwoorden, voorlopig ben ik 'monopoly' wel met mensen daten die al relaties hebben, maar zelf geen vaste relatie willen die open is :)
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: Poly? Ik?

Bericht door juffie »

Hartstikke vrijgezel. :)
MILF :grin_ani:
leonietje
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 aug 2009, 21:35
Locatie: Niet meer op de zeebodem

Re: Poly? Ik?

Bericht door leonietje »

Ik worstel ook enorm met de omg hoe werkt dit allemaal sinds ik zelf date en herken je gevoelens. Het is alsof je in een achtbaan bent beland en niet weet hoelang hij duurt en hoe hij zijn ritje rijd. Zooo veel nieuwe emoties.. Knuffel
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Poly? Ik?

Bericht door Voleuse »

Leuk juffie! Geen advies in deze, behalve misschien dat jullie relatie al meer heeft doorstaan dan een date :)
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: Poly? Ik?

Bericht door juffie »

True that. ;)

Maar als het gewoon een date was, was ik niet zo van de wap. Het is wel een beetje de fullblownvlinders nu. ;)
MILF :grin_ani:
Gebruikersavatar
Peter^
Berichten: 145
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Poly? Ik?

Bericht door Peter^ »

Succes met je poly-ontwikkelingen juffie! Er worden her en der in het land discussie/informatie bijeenkomsten over polyamorie gehouden.
Geniet van de positieve momenten.
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Poly? Ik?

Bericht door Ravelijne »

Spannend! Ik ga misschien proberen nog wat zinnigers toe te voegen als ik een beetje bijgekomen ben van het weekend en beter ben in dingen verwoorden. :)
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Poly? Ik?

Bericht door kitten »

Go with the flow, vooralsnog. Hou Jerry in de gaten, NRE maakt blind, maar zolang het goed gaat, lekker van genieten.

Wat vindt hij ervan dat je een man hebt?
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Poly? Ik?

Bericht door Ravelijne »

juffie schreef:Wat ben ik overhoop aan halen? Zowel bij ons als bij hem?
Hier wou ik dus nog even op inhaken. We zijn zo gewend om te denken dat 'niks doen' veilig is, dat je dan niets overhoop haalt. Natuurlijk zijn er valkuilen. Maar ik denk dat er net zo veel relaties zijn die uiteindelijk doorbuigen en mogelijk knakken onder het gewicht van alle dingen die 'could have been'. Blijven communiceren en de confrontaties aangaan in je relatie is denk ik net zo goed een manier om je relatie sterk te maken en houden.

Qua hoe manage je dit, wat kitten al zegt, NRE maakt blind. Als je besloten hebt dat een bepaalde dag of avond tijd voor Jerry of een andere prioriteit is, wees er dan ook echt en hou in de gaten of je geneigd bent om daar toch tijd van af te gaan brokkelen. En doe dat dan niet. :)
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: Poly? Ik?

Bericht door juffie »

Goede tips, dat NRE blind maakt heb ik al door ja. Gistermiddag een dag eerder een date ertussen gepropt omdat ik aangaf hem te MOETEN zien, (wat overigens wederzijds was), ik was er om 14 uur en was vannacht om 1 uur thuis... En eigenlijk had ik tegen Jerry gezegd dat ik wel verwachtte thuis te eten. Vanmorgen besprak Jerry dat, terecht, met me. Dus inderdaad opletten om me niet verliezen in alles en dan thuis vergeten.

Genieten doe ik zeker, het is wel de perfecte tijd voor zoiets, nu midden in de zomer. Al mijn avonddingen hebben zomerstop en overdag heb ik ook alle tijd.

@kitten; hij weet dat ik samen ben met Jerry, en dat vind hij okee. Het is zo. Hij heeft bewondering voor hoe Jerry de dingen ziet. Binnenkort maar eens regelen dat Jerry en hij nader kennismaken. Ze kennen elkaar van passeren, maar hebben elkaar nog niet echt echt gesproken.
MILF :grin_ani:
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Poly? Ik?

Bericht door Ravelijne »

Zoals je beschrijft dat jullie elkaar op dingen kunnen aanspreken en dan heel fair zijn naar elkaar toe, dat vind ik zo mooi van jou & Jerry. :inluv: Geniet van de whirlwind en van wat je al hebt. :)
Gebruikersavatar
Peter^
Berichten: 145
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Poly? Ik?

Bericht door Peter^ »

Wat is NRE?
Geniet van de positieve momenten.
Gebruikersavatar
JerryM
Berichten: 0
Lid geworden op: 19 okt 2009, 07:51

Re: Poly? Ik?

Bericht door JerryM »

New Relationship Energy.

dat gevoel dat je op wolken loopt, je nachten door kan gaan, enzo.
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM

"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: Poly? Ik?

Bericht door juffie »

Zo. Verschrikkelijk. Verliefd. :inluv:
MILF :grin_ani:
Plaats reactie