Mensje in wording!

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Gebruikersavatar
Yara
Berichten: 39
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:51
Locatie: Bussum

Re: Mensje in wording!

Bericht door Yara »

Zwanger zijn is ook zwaar! Het vraagt gewoon best veel van je lichaam. En de combinatie van medicatie is totaal onmogelijk als ik het zo lees. Hier is het ook echt niet alleen maar roze wolk hoor. Natuurlijk is het bijzonder en ben ik heel blij dat ik straks een tweede kindje heb, maar met alle klachten ben ik ook blij als ik straks niet meer zwanger ben.
Dance like nobody is watching
Love like you've never been hurt
Sing like nobody can hear you
Live like it's heaven on earth
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Mensje in wording!

Bericht door kitten »

Hormonen en vermoeidheid vullen elkaar ook zo fijn aan. ;) En ja, die vermoeidheid blijft nog wel een ruime tijd na de bevalling. Tenzij jij een van die moeders bent die het dan meteen op orde heeft. Maar dat type moeders heeft meestal een witte bank, ook.:P
Gebruikersavatar
skaoot
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 okt 2010, 18:08
Locatie: Den Bosch

Re: Mensje in wording!

Bericht door skaoot »

You can do the thing! *hug*
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Mensje in wording!

Bericht door tessie »

Ahw, knuffel! Het is ook echt zwaar. Je bent ook een heel mens aan het maken!
Dat van die rennies en schildkliermedicatie wist ik helemaal niet, heb daar nooit rekening mee gehouden eigenlijk. :O Maar lastig zo'n hele planning voor je medicatie nu zeg.
En ik kwam er tijdens mijn zwangerschap achter dat je met enorme vermoeidheid alsnog best wel iets kan doen, ook al ben je moe. Gewoon kijken wat lukt, en verder lekker rustig aan!
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Mensje in wording!

Bericht door Ravelijne »

Ik heb geen ervaring met zwangerschap, maar ik weet wel hoe rottig bloedarmoede is. Ik vond ook de 'Gentle Iron' van Solgar uit het vitaminen & supplementenvak van de natuurwinkel of drogist inderdaad een stuk gentler op mijn maag dan pilletjes van de apotheek en (maar misschien zijn die van de apotheek inmiddels ook wat beter).
Gebruikersavatar
Jezebel
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 mei 2011, 08:32

Re: Mensje in wording!

Bericht door Jezebel »

Zwaar is het zeker, je verkijken op hoe zwaar het is doen volgens mij veel mensen. Ik in ieder geval ook. Een slok(je) melk helpt ook (even) tegen brandend maagzuur, misschien genoeg tot je wel rennies mag?
There's a room inside your gut
close the door and keep it shut
let no daylight enter in
and the punishment begin

Maria Mena ~ Secrets
Gebruikersavatar
isara
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 mar 2014, 12:53

Re: Mensje in wording!

Bericht door isara »

Yep, jullie gaan hartstikke leuke ouders worden volgens mij. ;)
Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Re: Mensje in wording!

Bericht door Crownless »

Ik ben wat minder grote porties gaan eten, dat helpt.

Zaterdag 3d echo! Zin in! En mijn moeder is zo tof en kijkt uit naar het oma zijn. En mijn vader is schijnbaar marktplaats af aan het struinen voor loopfietsjes. Beetje vroeg, maar tof dat ie er op zijn manier mee bezig is.

Het nieuwste van mijn lijf: doorlekkende boobs op mn stage. Had niet gehoeven dames! Wat zijn jullie tips qua zoogcompressen? Ik hoorde dat door midden geknipte inlegkruisjes net zo goed zijn?
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Gebruikersavatar
Yara
Berichten: 39
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:51
Locatie: Bussum

Re: Mensje in wording!

Bericht door Yara »

Wasbaar! Veel minder zweterig als wegwerp en uiteindelijk stuk goedkoper (als je borstvoeding gaat geven tenminste). Qua wegwerp vond ik die van de hema wel ok en medela helemaal niks. Inlegkruisjes heb ik overigens niet geprobeerd.

Overigens ben ik antenataal aan het kolven en heb ik nog nauwelijks druppeltjes, ik wil ze inmiddels juist. ;) Overigens vanwege de zwangerschapsdiabetes en de kans daardoor dat baby sneller voeding nodig heeft als mijn borstvoeding op gang komt en ik liever geen kunstvoeding geef als het niet nodig is. Gelukkig heb ik nog een paar weken.

Ben benieuwd naar de echo!
Dance like nobody is watching
Love like you've never been hurt
Sing like nobody can hear you
Live like it's heaven on earth
Gebruikersavatar
thaliya
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 aug 2010, 14:25
Locatie: Arnhem

Re: Mensje in wording!

Bericht door thaliya »

Ik had zo'n plastic ding dat je kon blijven wassen en herbruiken. In het Engels heet het "plastic breast shell". Ik vond het wel handig eigenlijk, zeker in het begin toen ik ontzettend veel lekte.
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
Gebruikersavatar
Yara
Berichten: 39
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:51
Locatie: Bussum

Re: Mensje in wording!

Bericht door Yara »

Oh ja die dingen gebruikt een vriendin van me omdat borst 2 tijdens borstvoeding haar tweede borst vrolijk meelekte met de eerste. In het Nederlands borstschelpen. :) (zij vond die van medela fijner als van avent)
Dance like nobody is watching
Love like you've never been hurt
Sing like nobody can hear you
Live like it's heaven on earth
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Mensje in wording!

Bericht door kitten »

Melk die je opvangt in een borstschelp terwijl je aan de andere kant voedt of kolft, kun je daarna bewaren. Maar wanneer je de borstschelp "gewoon" de hele tijd draagt, dan blijft de opgevangen melk op lichaamstemperatuur en moet je het weggooien. Het houdt lekkage wel meer in stand, zo'n borstschelp.
Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Re: Mensje in wording!

Bericht door Crownless »

Ik heb net lilypadz besteld, ben benieuwd.

Ik vind mijn borsten wel overenthousiast; nog 3 maanden wachten dames!
Hoewel het me ergens ook wel vertrouwen geeft dat borstvoeding wel gaat lukken. Moet wel met zo'n ijverige boobs!
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Re: Mensje in wording!

Bericht door Crownless »

De 3d echo was awesome!!! Een heel bewegelijk maar tevreden kindje met appelwangetjes en wipneusje :inluv:

En lilypadz zijn mijn beste vrienden nu. Zitten lekker, zweet niet, houd het allemaal tegen. Ben aan het denken om een tweede paar te bestellen, want je moet ze wel elke dag wassen en aan de lucht laten drogen. Terwijl je ze zonder bh kunt dragen en ik het ook wel fijn vind om droog wakker te worden.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Mensje in wording!

Bericht door tessie »

Ahw leuk!
Plaats reactie