Mensje in wording!

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Mensje in wording!

Bericht door Crownless »

Tijd voor een eigen topic.

Op dit moment ben ik 22/23 weken zwanger (ik weet het zelf niet meer precies :oops: ). Er wordt veel geschopt, gepord en/of gekopstoot. En dat is nu nog best fijn :)

Wat ik merk is moeite met keuzes. Het is net alsof elke keuze langer duurt. Heel vervelend. Van "wat wil je eten" naar "mijn telefoon abonnement loopt af". Soms word ik er wat moe van.

Ben vooral ook gefascineerd over hoe mijn lichaam werkt. Dat het überhaupt werkt. Dat mijn borsten enorm zijn en soms al lekken. Dat mijn navel gaat uitpuilen. Dat ik al iets anders loop. Dat ik -ineens- de drang voel om de kinderkamer in orde te maken.

Tegelijk vind ik het ook wel eens eng. Een vlaag van "mijn goth waar zijn we aan begonnen?" En "kan ik dit wel?" Want wat als het een huilbaby is? Of dat we er per ongeluk een heel vervelend kind van maken?

Maar aan de andere kant, gisteren waren we bij de IKEA en maakte een baby (net een jaar denk ik?) oogcontact vanuit het zitje van de winkelwagen. Ik zwaaide en kreeg de meest brede, gemeende glimlach van de dag. En een uitgestoken armpje toen papa en mama een andere kant opliepen dan Bryan en ik. En dat ik dan smelt en denk: straks heb ik er zelf een.

Het komt wel goed. Binnenkort gaan we een 3d echo doen met onze ouders erbij. Spannend!
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 aug 2009, 12:57
Locatie: Tiel

Re: Mensje in wording!

Bericht door Arno »

Wat mooi om te lezen, en ik hoop ook van harte dat alles goed gaat. En ik heb er alle vertrouwen in dat het jullie samen gaat lukken.
Vrijheid ervaren, die als basis wortelt in jezelf.

Coördinator Kinky & Casual Nijmegen
Coördinator Diapers day Nijmegen
Owned and collared by Gomora

Met vriendelijke groet;
Arno
chats

Re: Mensje in wording!

Bericht door chats »

Mooi om te lezen. Vergeet vooral ook niet te genieten :)
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Mensje in wording!

Bericht door kitten »

Ahww. Jullie gaan geweldige ouders worden!
Gebruikersavatar
Yara
Berichten: 39
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:51
Locatie: Bussum

Re: Mensje in wording!

Bericht door Yara »

Leuk een topic over jullie baby!

Spannend allemaal hè? Je loop ongeveer 10 werken achter me aan dus leuk om mee te lezen!
Dance like nobody is watching
Love like you've never been hurt
Sing like nobody can hear you
Live like it's heaven on earth
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: Mensje in wording!

Bericht door juffie »

Jullie worden echt de meest coole, awesome ouders ever! Dat moet wel!
Maar ik snap dat pre-paniekgevoel wel. Dat had ik ook. OMG! ALLES VERANDERT STRAKS! :panic: Maar het komt goed, echt!
MILF :grin_ani:
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Mensje in wording!

Bericht door eireann »

Nogmaals gefeliciteerd, volgens mij komt het helemaal goed met jullie als ouders hoor :)
En ik denk dat alle ouders de 'waar begin ik aan' wel herkennen toch?
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
Yara
Berichten: 39
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:51
Locatie: Bussum

Re: Mensje in wording!

Bericht door Yara »

Ja hoor ik wel. Overigens nu met de tweede ook weer hoor.
Dance like nobody is watching
Love like you've never been hurt
Sing like nobody can hear you
Live like it's heaven on earth
Gebruikersavatar
Peter^
Berichten: 145
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mensje in wording!

Bericht door Peter^ »

Wat beschrijf je het mooi. Succes.
Geniet van de positieve momenten.
curious_me

Re: Mensje in wording!

Bericht door curious_me »

Gefeliciteerd! Wat leuk om te lezen :-)
Gebruikersavatar
thaliya
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 aug 2010, 14:25
Locatie: Arnhem

Re: Mensje in wording!

Bericht door thaliya »

Herkenbaar wat je schrijft; aan de ene kant de ontwikkelingen in je lichaam en alle nieuwe gevoelens die daar bij horen (positief). En aan de andere kant ook de realisatie dat er straks een ECHT kind is waar je ook ECHT verantwoordelijk voor bent. Het komt allemaal goed, en anders zijn er altijd mensen bij wie je terecht kunt. Wat mij heel erg hielp is het beeld loslaten van de 'perfecte moeder'. Noo-Noo is een schatje maar er zijn echt wel dagen (geweest) dat ik het he-le-maal gehad had met hem. En dat is prima :).
Geniet van alles!
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
Gebruikersavatar
seleena
Berichten: 0
Lid geworden op: 25 aug 2009, 15:48

Re: Mensje in wording!

Bericht door seleena »

Gefeliciteerd met jullie zwangerschap :)
Don't hide who you are to please others or fit in. Don't let your unique you be blown out.
If you light is ignored by some, remember there are always others who see it or want to see it.
Take me or leave me <3
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Mensje in wording!

Bericht door kitten »

De meest fantastische zin die ik ooit online tegenkwam over opvoeden:

"Die andere moeders doen ook maar wat."

Waarheid! ;)
Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Re: Mensje in wording!

Bericht door Crownless »

Heeft iemand een roze wolk gezien? Volgens mij ben ik er vanaf gedonderd.

Ik ben er in ieder geval achter waarom ik (weer) zo moe ben: ik heb bloedarmoede. Terwijl ik wel echt op mijn eten aan het letten was. Wel fijn dat de baby pakt wat nodig is.

Er zit flink veel leven in. Behalve als Bryan in de buurt is.

Ik ben wel ontzettend nieuwsgierig naar het mensje. En zou het fijn vinden als ik weer normaal kan eten. Nu last van brandend maagzuur, en rennies mogen alleen 2 uur voor of na de schildklier medicatie en de ijzertabletten. Echt, onmogelijke combi. De ijzertabletten mogen overigens ook alleen 2 uur voor of na de schildklier tabletten. Maar beiden wel weer een half uur voor het eten. Gedoe.

Ik heb een voedingskussen om mee te slapen. Ik geloof dat de bedoeling is dat je het tussen je benen klemt en je buik erop laat rusten. Het lukt nog niet zo. Ik slaap eigenlijk het liefst op mijn buik. Dat gaat niet echt meer.

Ik ben me mentaal aan het voorbereiden dat ik de komende tijd wel zo moe blijf. Ik bedoel, het duurt 2 a 4 weken voor de bloedarmoede weer weg is. Maar ik denk dat het alleen maar meer energie gaat vreten. Zeker als het kindje geboren is en het lukt borstvoeding te geven (maar aangezien mijn borsten al twee maanden lekken verwacht ik niet dat er niks uit gaat komen).

Ik vind het nog steeds zwaarder dan ik had gedacht. Af en toe komt er een hormoonmonster voorbij en dan baal ik dat ik ineens onredelijk en egocentrisch wordt, en het moeilijk kan stoppen. Soms voel ik me overgenomen. En ik probeer maar met de flow mee te gaan.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Mensje in wording!

Bericht door eireann »

Proberen met de flow mee te gaan klinkt als een goed plan, er zijn veel meer vrouwen die zwanger zijn niet als roze wolk ervaren maar als groot ongemak (voor een goed doel) het Is ook nogal wat!

Wees maar lief voor jezelf :hug:
**Self Rescuing Princess**
Plaats reactie