Beauty & Verzorgings tips & trucs topic!

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Beauty & Verzorgings tips & trucs topic!

Bericht door Ravelijne »

Ik wel. :)
Gebruikersavatar
Pien
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2017, 14:10

Re: Beauty & Verzorgings tips & trucs topic!

Bericht door Pien »

Echt? Graag! Zodra je het rustiger hebt uiteraard
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Beauty & Verzorgings tips & trucs topic!

Bericht door Ravelijne »

Tipje van internet wat lijkt te werken tegen (de jeuk van) muggebulten: het stofje wat de jeuk veroorzaakt gaat kapot bij hogere temperaturen. Dus als je een lepel onder warm water heet laten worden en dan erop houdt, gaat de jeuk over. Heet water uit de kraan is ongeveer 60 graden. Je wil jezelf (net) niet branden, maar wel zo heet mogelijk. Wel een beetje voorzichtig zijn, dus.

In mijn ervaring werkte het om die hele hete lepel eerst een paar keer heel kort tegen de muggenbult houden en dan als hij wat meer is afgekoeld wat langer. Hielp echt! De jeuk ging over. Het leek ook alsof de bult sneller wegging, maar toen het niet mer jeukte was ik me ook niet meer zo bewust van, want ik had er geen last meer van.
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Beauty & Verzorgings tips & trucs topic!

Bericht door eireann »

Oh Meneer, we gaan even waxplayen ik heb muggebulten!

WIN!
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Beauty & Verzorgings tips & trucs topic!

Bericht door Daantje »

Maar ik word thuis nooit gestoken, daar moet ik voor kamperen blijkbaar. Enfin, ik heb ook geen mevrouw om me te waxplayen. :mrgreen:
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Beauty & Verzorgings tips & trucs topic!

Bericht door eireann »

ik had de tip 30 muggebulten geleden wel willen hebben trouwens :) mn hele linkerbeen is een 'verbind de puntjes tekening' aan muggebulten
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Beauty & Verzorgings tips & trucs topic!

Bericht door Ravelijne »

Oeh, wax play! Slim!! Ik had 'm ook wel eerder willen weten, idd. De muggen in Italië waren zo akelig, dat werden echt enorme bulten die ik helemaal heb opengekrabd. Daarbij vergeleken waren de muggen hier kinderspel, maar het trucje met de warme/hete lepel werkte wel.

@Daantje Misschien werkt zo'n heat pack wat je moet kneden of zo ook wel. Of je gebruikt de zijkant van je mok warme thee? Meestal is er ergens wel iets warms bij kamperen, op een gegeven moment, toch?

Qua preventie zweer ik trouwens bij nigella olie, verkrijgbaar bij natuurwinkels en de betere (natuur)drogist. (Nigella = zwarte komijn ook wel bekend als zwarte kummel, hoewel (niet-zwarte) kummel en komijn eigenlijk niet hetzelfde zijn.) Dat werkt heel goed tegen insectenbeten als ik het op enkels, polsen, knieholten etc. smeer. In mijn ervaring zelfs ruim 12 uur.
Gebruikersavatar
Pien
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2017, 14:10

Re: Beauty & Verzorgings tips & trucs topic!

Bericht door Pien »

Nigella is zulk fijn spul. En lekker hahaha
Gebruikersavatar
JerryM
Berichten: 0
Lid geworden op: 19 okt 2009, 07:51

Re: Beauty & Verzorgings tips & trucs topic!

Bericht door JerryM »

:hypocrite: Yup, Nigella is lekker
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM

"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Beauty & Verzorgings tips & trucs topic!

Bericht door Ravelijne »

@Daantje Deze voor op vakantie?

@JerryM :lol:

Edit: Met dat hitte-apparaat is zelfs een wetenschappelijke studie gedaan. Het helpt niet alleen bij muggenbeten, maar ook tegen de pijn van wespen-en bijensteken. Volgens die studie is het niet dat het chemische stofje kapot gaat, maar dat je de immuunreactie verandert. Maar het zou zelfs helpen bij zware allergische reacties met anafylaxie. Hij heeft een 3 seconden en een 6 seconden stand en het voelt behoorlijk heet. 3 seconden wordt aangeraden voor kinderen en 'nerveuze mensen' (en werkt dus ook al, kennelijk). Awesome. Gaat op mijn verlanglijstje, dat ding.
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Beauty & Verzorgings tips & trucs topic!

Bericht door Daantje »

Ravelijne schreef: @Daantje Misschien werkt zo'n heat pack wat je moet kneden of zo ook wel. Of je gebruikt de zijkant van je mok warme thee? Meestal is er ergens wel iets warms bij kamperen, op een gegeven moment, toch?
Ik heb de afgelopen 20 jaar welgeteld 2 nachten gekampeerd. ;) De laatste keer kwam ik thuis met een stuk of 10 muggenbulten. Sinds ik in mijn huidige appartement woon heb ik echt nauwelijks last van muggen, terwijl ik er eigenlijk zelden aan denk om wat deet te smeren voor het slapen gaan
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
Heidi
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 aug 2017, 18:04
Locatie: Noord-Holland

Re: Beauty & Verzorgings tips & trucs topic!

Bericht door Heidi »

Dank voor de tip! Muggen vinden mijn bloed blijkbaar erg lekker :twisted:
Schijnt dat vicks vaporub ook helpt
Do more of what makes you happy
Plaats reactie