Het grote body positive topic!

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Het grote body positive topic!

Bericht door eireann »

Wie is beertje van beers?

Ik ben voor body positiviteit, doe daar zelf ook mn best voor bij mezelf, vind het nog wel lastig maar ja. De voorbeelden in de media en om me heen helpen wel.

Maar ik heb wel het idee dat body positiviteit wordt beperkt tot zware vrouwen die moeite doen voor hun uiterlijk. Theoretisch is ma flodder ook body positief, want het boeit haar geen reet, of een man met een dikke bierbuik ofzo. Het volledig obese gezin in de mac trek ik ook een wenkbrauw bij op, daar vind ik dan wel wat van en dat is dan weer Lastig. Want body positivity hoort dan voor iedereen te gelden toch?
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Re: Het grote body positive topic!

Bericht door Crownless »

Ik denk dat body positivity vooral gaat over of je lief bent voor je lichaam, en je lichaam accepteert zoals het is. Iemand die superslank is, hoeft dat niet te zijn. Dat diegene zichzelf (nog steeds) lelijk vindt, want rare knieën.

Ik denk ergens ook dat je lichaam positief benaderen ook betekent dat je het goed verzorgt. Dat doe je niet door te emotie eten, of een ongezond dieet.

Maar daarvoor moeten we wel af van de mythe dat iedereen die dik(ker) is, non-stop zichzelf volpropt. Dat is gewoon niet zo.

Als ik terugkijk naar alle, in mijn ogen extreme, diëten die Tessie deed, dan verbaasde het me ontzettend, want hoe kon je daar nou niet enorm van afvallen? Met 4 keer in de week sporten, weinig calorieën, echt, ik heb zoveel bewondering voor dat doorzettingsvermogen. En ik geloof echt dat Tessie niet stiekem achter de schermen zich volpropte met frikandellen en pizza. Er is iets anders.

En misschien is dat iets anders dat haar ideale gewicht hoger ligt. Of dat de stofwisseling anders doet. En net zoals we iemand met een psychische aandoening niet verplichten neuro-typisch te worden, heeft het ook geen zin om lijven te dwingen om schoonheidsideaal-typisch te worden.

Terwijl we wel gebombardeerd worden met die boodschap.

Dus weg met de koppeling dik=ongezond. Dik is dik, en ongezond is ongezond. Die twee dingen zijn niet onlosmakelijk aan elkaar verbonden.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Het grote body positive topic!

Bericht door eireann »

Dank je crownless, geeft me een beter idee /blik
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Het grote body positive topic!

Bericht door tessie »

Ik denk dat body positive zijn niet alleen naar jezelf toe is, maar ook naar anderen. Dus als je een heel dik persoon (al dan niet met gezin) in de Mac ziet, dan denk je daar misschien iets negatiefs bij. Dat is ons ook gewoon zo aangeleerd. Maar je kan er zelf voor kiezen om daarna iets anders te denken. Die persoon mag toch zelf weten wat hij/zij eet? Of dat nu gezond is of niet. De gezondheid van iemand anders is niet jouw zaak. Je weet ook helemaal niet of die persoon mss wel gewoon gezond is. Misschien gaat hij/zij 1 keer per jaar naar de Mac om even los te gaan, weet jij veel.

En of je nu super slank bent of heel dik, of je nu elke dag je gezicht vol smeert met makeup of juist helemaal niet, dat maakt niks uit. Idd wat Crownless zegt, lief zijn over/naar je eigen lichaam. En als jij je lekker voelt bij een gezond dieet, dan mag dat. Je mag doen wat je wilt. Als je niet gezond wilt eten, mag dat ook. Je hoeft niet daarna boos opjezelf te zijn omdat je dat hebt gedaan, het mag gewoon. Je bent dan nog steeds oké.

En de meeste dieëten werken dus niet. Dat ligt aan het dieet en niet aan de persoon. Ik heb er genoeg voor gedaan, echt debiel veel, en zelfs dat was niet genoeg om het te laten slagen. Dus ja, ik denk dat sommige lichamen gewoon liever dik willen zijn. En ik geloof ook dat als ik nooit een dieet had gedaan, dat ik nu dunner was geweest. Maar dit is nu hoe het is. Maar serieus he, wat is er nu ZO erg aan dik zijn, als je gewoon puur naar het dik zijn op zich kijkt, en niet hoe de maatschappij er op reageert of ingericht is?

Ja ik vind het lastig dat ik bij veel winkels geen kleding kan kopen. Ja ik vind het irritant dat ik soms bijna klem zit in een stoel, dat ik als ik naast iemand zit in de bus zo'n beetje tegen die persoon aangedrukt zit of zelf op het randje van de stoel moet zitten, ik vind het irritant dat mensen er irritant over doen. Maar ik ben er klaar mee om zelf maar te proberen om dunner te worden. Ik denk dat het tijd is dat de maatschappij nu eens wat moeite doet om zich aan te passen.
Gebruikersavatar
Heidi
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 aug 2017, 18:04
Locatie: Noord-Holland

Re: Het grote body positive topic!

Bericht door Heidi »

kitten schreef:Dus werken aan houden van dit lijf is per definitie kansrijker dan streven naar een ander lijf.
Mooi!!

Fijn topic ook!
Ik heb geen overgewicht, maar wel eczeem. En daardoor ga ik niet in bikini of kort rokje. Dus ik kan ook nog veel leren op dit gebied!
Do more of what makes you happy
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 aug 2009, 12:57
Locatie: Tiel

Re: Het grote body positive topic!

Bericht door Arno »

Mooi topic. En ja, het is inderdaad hoe je tegen je body aankijkt. Ik heb zelf ook heel lang een negatief gevoel er over gehad, door de diverse handicaps die ik heb had ik een zelfbeeld dat zeer negatief was. Maar met hulp van diverse mensen en door te zijn wie ik ben, heb ik een heel ander beeld van mijzelf gekregen. En heb ik mijn body geaccepteerd zoals het is, en dat geeft een veel beter gevoel, en een veel betere balans in mijn leven. En dat heeft er toch toe geleid dat ik nu een vriendin/domina heb gekregen die mij accepteert zoals ik ben.

Ook in mijn vriendenkring word ik gewaardeerd om mijn respect voor andermans grenzen, en dat heeft mij een hele nieuwe vriendenkring opgeleverd. En ook dat zorgt voor een betere balans.
Vrijheid ervaren, die als basis wortelt in jezelf.

Coördinator Kinky & Casual Nijmegen
Coördinator Diapers day Nijmegen
Owned and collared by Gomora

Met vriendelijke groet;
Arno
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Het grote body positive topic!

Bericht door tessie »

Dat klinkt fijn, Arno!
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Het grote body positive topic!

Bericht door kitten »

Ja en herkenbaar!
Gebruikersavatar
Peter^
Berichten: 146
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote body positive topic!

Bericht door Peter^ »

Ik las eerst als titel: "Het grote baby positive topic" Interessant onderwerp Tessie.
Geniet van de positieve momenten.
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Het grote body positive topic!

Bericht door tessie »

Whaaa ik sta in m'n blootje in de Viva in de Anybody rubriek!
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Het grote body positive topic!

Bericht door kitten »

Cool!! Zo stoer. :biggrin:
Gebruikersavatar
Pien
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2017, 14:10

Re: Het grote body positive topic!

Bericht door Pien »

Wow! Jij bent echt goed bezig hè
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Het grote body positive topic!

Bericht door Voleuse »

Ligt dat in de winkel ook? Stoer idd, echt goed bezig de laatste tijd!
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
puppie
Berichten: 91
Lid geworden op: 10 aug 2009, 11:42

Re: Het grote body positive topic!

Bericht door puppie »

Super gaaf Tessie!
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Het grote body positive topic!

Bericht door Ravelijne »

OMG awesome! Way to go!!!
Plaats reactie