Het grote body positive topic!

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Het grote body positive topic!

Bericht door tessie »

Oh, weet er iemand toevallig FL profiel (of instagram) waar je dikke(re) vrouwen in bondage ziet?
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Het grote body positive topic!

Bericht door Voleuse »

Haha ik kan EINDELIJK wat bijdragen aan dit topic!

Instagram namen met een @je ervoor en FL tussen haakjes:
Je hebt @bodiposirope, dat is een account die specifiek op body positivity in bondage repost.
Dan hier een aantal namen van niet-superslanke-dames in touw (ik vind het wel moeilijk om mensen als dik te kwalificeren, sommige van deze meiden vind ik niet dik en die presenteren zich ook niet als expliciet body-positive, maar heb ik er toch ingezet, je moet zelf maar kijken)
@honey_bare3 (Honey_bare)
(Ode2Joy)
@QuarzLaCon
ViridianVixen (maar ik geloof dat zij een stuk afgevallen is)
@sansbleu (Hedwig) (schrijft ook over queer/bodypositive issues)
@ceciferox
(Namarie) (maar die post niet zoveel foto's meer)
@marceline_vq

En een aantal Nederlandse badasses
@ginsa_san (Ginsa)
@a imeherms e (Serotinal)
@mayflowers.x (Mayflowersx)
@flora.cru (kungfu_tigress)

Misschien vergeet ik er nog een aantal zelfs maar meer kan ik nu niet bedenken.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Het grote body positive topic!

Bericht door Ravelijne »

Ik kwam Bep gisteren toevallig tegen op een feestje. :) Ik vind deze foto waar ze geknoopt word door Yagami Ren erg mooi. Ze heeft nog een boel meer bondage-foto's op haar profiel.
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Het grote body positive topic!

Bericht door tessie »

Haaaa ik hoopte al dat jij zou reageren Voleuse! Dankjewel, ik ga ze allemaal bekijken!
Als het goed is ga ik vrijdag buiten wat bondage foto's maken met een vriendin die goed kan knopen, dus ik dacht een beetje inspiratie kan geen kwaad! :D
Gebruikersavatar
phedre
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 jan 2011, 14:22
Locatie: den helder
Contacteer:

Re: Het grote body positive topic!

Bericht door phedre »

menno van der meulen heeft vanaf 30 sept een expositie in nijmegen met bondagefotos. ik weet dat daar minstens 1 dikke vrouw bij zit
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Het grote body positive topic!

Bericht door tessie »

Zal vast ook super tof zijn phe! Maar ik wil dus graag voor deze vrijdag al wat zien :D
Maar ik heb echt al hele toffe dingen gezien op insta en FL nu, via de accounts die hier boven genoemd zijn! <3

Oh, en Voleuse, wat ik nog wou zeggen, iedereen mag hier posten hoor, body positivity is voor iedereen :D
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Het grote body positive topic!

Bericht door Voleuse »

@Ravelijne Bep post inderdaad mooie foto's soms, maar niet alles is even veilig geknoopt altijd (zeker oudere foto's) dus daarom had ik haar niet genoemd.

Wil je trouwens tips voor bondagefoto's @tessie? (want die heb ik haha. Ik start wel een topic) (ook heel nieuwsgierig wie de rigger is).

(En over dat meeposten, ja dat vind ik toch ook wel lastig want ik ben echt hyperhyperslank dus ik denk dat ik juist een beetje bijdraag aan de beelden waarvan jullie hier zeggen dat het een slechte invloed is op de maatschappij ofzo? Ik denk bij alles wat ik wil zeggen al snel van jaja daar komt zij aan met haar privilegelichaam. Zeker als ik kritiek heb of vraagtekens bij sommige bodypositive dingen)
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Het grote body positive topic!

Bericht door tessie »

Ja, tips zijn welkom, dus ik ga zo kijken of je het topic al geopend hebt! Miss-Maris gaat mij knopen :D

En body positivity is juist echt voor iedereen en gaat er ook over dat er dus gewoon niet een schoonheidsideaal zou moeten zijn. Maar slank, dun, dik, petit, chubby, het is gewoon allemaal oke. En iedereen kan ook issues hebben met zijn/haar lichaam.
Natuurlijk heb je als je slank bent andere struggles dan wanneer je dik bent. Als je slank bent, kan je gewoon elke winkel in lopen en verwachten dat ze kleding in jouw maat hebben. Je kan op straat patat eten zonder dat mensen je aankijken van omg kijk dat dan, en zo zijn er nog wel meer dingen. Maar het is niet alsof de relatie met je lichaam opeens vanzelf gaat en makkelijk is omdat je slank bent.
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Het grote body positive topic!

Bericht door Voleuse »

(Miss Maris is echt top idd!)

Als slank persoon heb ik weer andere dingen denk ik. Zoals random mensen die vragen of ik soms een eetstoornis heb :). En mensen die raar kijken als ik geen trek heb in taart, mij meer eten toe proberen te stoppen etc. Mensen die me heel erg objectificeren/seksualiseren als ik foto's online zet (ookal is het een normale selfie)
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Het grote body positive topic!

Bericht door tessie »

Ja, dat lijken me dus ook echt geen fijne dingen. Sowieso vind ik het raar dat mensen zich dus bemoeien met hoe je er uit ziet, wat je eet, of je mss ziek bent. Waarom? Mensen laten is toch ook gewoon een optie.
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: Het grote body positive topic!

Bericht door juffie »

@kitten; toen ik mijn GBP heb gekregen zaten er in mijn groep 2 of 3 mensen met diabetes type 2. Deze mensen waren allemaal binnen no time (binnen een maand maximaal dacht ik) van hun suikerziekte af toen ze eenmaal gingen afvallen en uiteraard (zeker in het begin) bij lange na niet konden innemen wat ze we gewend waren te eten. Hoe het precies werkt weet ik niet, maar ik weet wel dat eetpatroon een enorme impact heeft op diabetes type 2.

Edit: oh, ik miste een pagina.
MILF :grin_ani:
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Het grote body positive topic!

Bericht door Ravelijne »

Klopt, vasten (als in: niet of bijna niet eten) kan diabetes ook herstellen (hoewel vooral nog 'bewezen' in muizen). Maar dan ben je wel heel sterk calorieën aan het beperken en ik weet niet in hoeverre de oplossing dan het vasten en afvallen is, of het anders gaan eten. Dat is dan ook heel moeilijk uit elkaar te pluizen: misschien zouden ze met een verandering van eetpatroon maar zonder gewichtsverlies ook van diabetes afgekomen zijn?

Maar er is wel onderzoek naar vasten of een 'fasting-mimicking diet' (waarbij je niet compleet vast, maar wel heel weinig eet), maar ik weet ook niet of dat net als bij gezonde personen je set point uiteindelijk omhoog drijft, of dat het als er sprake was van insulineresistentie een reset daarop doet maar de rest van je metabolisme hetzelfde blijft. Ik geloof dat ze daar ook niet zo mee bezig zijn, met wat de lange termijn effecten op andere aspecten van je gezondheid dan zijn.
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Het grote body positive topic!

Bericht door kitten »

Voleuse schreef:(En over dat meeposten, ja dat vind ik toch ook wel lastig want ik ben echt hyperhyperslank... etc
Body positivity gaat over houden van je lijf en vooral de weg om dat te bereiken. Als jij niet houdt van je lijf of dat moeilijk vindt, dan hoor je ook hier. Ik zou er moeite mee hebben als je zegt dat je jezelf te dik vindt, dat geef ik eerlijk toe. Maar zo langzamerhand begin ik te vermoeden dat iedereen - of in ieder geval heeeel veeeel mensen - zichzelf lelijk vindt. Dus is het topic ook voor iedereen. Om elkaar te steunen, te helpen herinneren dat het ideaalbeeld niet realistisch is. Dat we mooi zijn zoals we zijn, ook jij. :love3:
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Het grote body positive topic!

Bericht door Ravelijne »

Dat. En misschien ook hoe de wereld op je reageert. Doordat ik ziek werd ben ik ongeveer 'alles' geweest, eerst sterk ondergewicht vanwege een zware infectie, later in korte tijd veel aankomen vanwege PCOS en dan nu al een tijdje heel gemiddeld. Maar voordat ik ziek werd hing ik altijd tegen ondergewicht aan, wat ik ook at. Ik weet nog goed hoe één van de verkoopsters bij de Erika op Amsterdam CS achter mijn rug 'kijk nou die anorexia-beentjes' siste.

Toen ik een stuk dunner was werd ik sneller geholpen aan een balie dan toen ik dikker of meer gemiddeld was, maar ook onvriendelijker. Toen ik aankwam en veel gemoedelijker werd behandeld was ik ook echt boos. Ik maar begrip opbrengen, hadden ze gewoon ook al die tijd normaal kunnen doen! :shock: Ik moest wel veeeeeel langer wachten voor er eindelijk iemand naar de balie kwam. Als ze nog een gesprekje aan het voeren waren, maakten ze dat eerst af. Maar dan waren ze wel echt veel hartelijker en aardiger. Voelt nog steeds ontzettend raar, wat een verschil dat maakt. Maar ik denk ook dat een heleboel van die reacties onbewust zijn, en ik doe het waarschijnlijk zelf ook. Het zit diep.

Ik denk ook dat we ontzettend gewend zijn om vergelijkend en inderdaad oordelend naar lichamen te kijken. Tegen een maatstaf. Ik denk dat we als menselijke diersoort net zo geneigd zijn om naar individuele lichamen te kijken met waardering en zonder vergelijking. Ik vind ook oprecht hele verschillende mensen en lichamen die niet voldoen aan de 'het ideaal' mooi. En ik vind aan lichamen die wel dicht bij 'het ideaal' zitten ook mooi, maar niet omdat ze zo goed voldoen, maar omdat die óók een individuele schoonheid hebben. Dat is het voor mij denk ik ook, niet vergelijkend kijken, maar waarderend kijken.
Gebruikersavatar
thaliya
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 aug 2010, 14:25
Locatie: Arnhem

Re: Het grote body positive topic!

Bericht door thaliya »

Ik ben vroeger ook wel eens aangesproken op mijn dunheid. Vond ik vreselijk want ik zat daar heel erg mee. Tot mijn 16e had ik helemaal niks van vrouwelijke vormen, geen heupen en al zeker geen borsten. Ik heb lang een hekel aan mijn borsten gehad, pas de laatste jaren dat ik ze mooi vind.

@Ravelijne: lijkt me heel apart om dat verschil zo bewust te ervaren!
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
Plaats reactie