Budgetteren: YNAB.

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Budgetteren: YNAB.

Bericht door kitten »

Kun je zo'n accountant dan niet aansprakelijk stellen? Want inderdaad, dit is precies waarom je ze inhuurt. Om dit soort verrassingen te voorkomen!
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: Budgetteren: YNAB.

Bericht door chell »

Oh wat balen zeg! Ik zou zeker die accountant erop aan spreken, dit is niet waar je zo iemand voor hebt. Stomme belasting ook altijd... onduidelijk gebeuren
Gebruikersavatar
thaliya
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 aug 2010, 14:25
Locatie: Arnhem

Re: Budgetteren: YNAB.

Bericht door thaliya »

Wat super balen!
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
Gebruikersavatar
lunaaa
Berichten: 28
Lid geworden op: 09 aug 2009, 19:01
Locatie: Den Bosch

Re: Budgetteren: YNAB.

Bericht door lunaaa »

@kitten: we gaan maandag inderdaad wel even bellen.
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: Budgetteren: YNAB.

Bericht door chell »

Zo, ik heb mijn eigen geld nu ook in YNAB. Meteen al veel meer overzicht. WAAROM HEB IK DIT NIET EERDER GEDAAN?!

Goal gemaakt voor het afbetalen van mijn roodstand. Doe er een jaar over zoals ik het nu heb ingericht, maar hoop dat dat nog wel sneller kan. Aan de andere kant staat het ook al jaren zo. Voelt wel goed dit! Was echt nog zo'n blok aan mijn been. Again, WAAROM DEED IK DIT NIET EERDER?!
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Budgetteren: YNAB.

Bericht door eireann »

Fijn chell! Goed gedaan!
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
thaliya
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 aug 2010, 14:25
Locatie: Arnhem

Re: Budgetteren: YNAB.

Bericht door thaliya »

Vandaag is salaris gestort, en door een auto reparatie en kinderfeestje heb ik een stukje buffer moeten gebruiken om het allemaal rond te krijgen. Maar goed, we kunnen weer!

En Go Chell!
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
Gebruikersavatar
Mack
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:21

Re: Budgetteren: YNAB.

Bericht door Mack »

Niet meer rood staan scheelt best veel.
Ik kreeg de 0-stand "cadeau" bij mijn schuldensanering. Voor Beestje haar rekening hebben we het een paar jaar geleden gedaan met een eenmalige meevaller.
Scheelde uiteindelijk bijna €50,- per jaar
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: Budgetteren: YNAB.

Bericht door chell »

Die roodstand van mij is gewoon ook suf, want het is echt iets van vroeger en het was gewoon een soort van nullijn geworden. Inmiddels gebruik ik die rekening niet eens meer, dus het is echt zonde van mijn geld. Maar extraatjes gaf ik steeds liever uit aan leuke dingen.

De gezamenlijke YNAB is ook weer gedaan, want de salarissen waren binnen. Ik "vond" nog 75 euro door een budgetteerfoutje. Ook leuk!
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: Budgetteren: YNAB.

Bericht door chell »

Hmm, jammer dat ik na het vinden van 75 euro ook een categorie vond waar ik 85 euro vergat te budgetteren. Schuifschuifschuif.
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Budgetteren: YNAB.

Bericht door Ravelijne »

Go Chell! Grappig (nou ja, apart, zeg maar) hoe gauw dat een nieuw normaal wordt en je uiteindelijk alleen maar betaald om het zo te houden. Weird. Maar go you om het aan te pakken!

Hopelijk mag ik zondag voor YNAB DAY 2, maar kan ook zijn dat dat inkomen er pas maandag is. Vandaag wel een betaling kunnen afvinken waar voor gebudgetteerd was en dat voelt zo lekker... :D
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: Budgetteren: YNAB.

Bericht door chell »

Rood staan is echt zo tricky. Want je doet dat om wat speelruimte te hebben, maar als je al krap zit is die 1000 euro zo opgebruikt. Het ging wel in kleine stapjes toentertijd, maar uiteindelijk was het wel -1000 euro. En dan kwam m'n salaris en zat ik weer in de +, maar ja... uiteindelijk was het dan aan het eind van de maand gewoon weer -1000. En dan is dat inderdaad het nieuwe normaal. Had ik toen maar al YNAB gehad!

Zodra ik op -500 zit ga ik ook meteen de limiet aan laten passen, zodat ik niet in de verleiding ga komen.
Gebruikersavatar
lunaaa
Berichten: 28
Lid geworden op: 09 aug 2009, 19:01
Locatie: Den Bosch

Re: Budgetteren: YNAB.

Bericht door lunaaa »

Goed dat je die roodstand weg gaat werken! Ik heb hem van mijn rekening af moeten halen voor de hypotheek en hij blijft er ook af. Kostte me wel wat spaargeld, maar nu ben ik er wel vanaf. En stom eigenlijk ook, ik stond regelmatig rood (niet meer maximaal, maar toch), terwijl ik het geld gewoon op mijn spaarrekening had.

Ik kreeg gisteren salaris, dus heb weer heerlijk potjes zitten vullen. Het geld op onze gezamenlijke rekeningen is al vier dagen oud! Geen idee wat het precies betekent, maar het klinkt tof.
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Budgetteren: YNAB.

Bericht door Ravelijne »

*grinnik!* Dat is de tijd tussen binnenkrijgen en uitgeven als ik het gied begrijp en bij staat de teller op 18 en daar ben ik heel trots op. Ik vermoed dat als straks de rekeningen binnenkomendat de teller terug naar nul gaat, maar voor nu ben ik trots! :D
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: Budgetteren: YNAB.

Bericht door chell »

Het soort van "ultieme" YNAB doel is dat je "leeft" van het inkomen van de vorige maand (zodat je de paycheck to paycheck cycle doorbreekt). Dit betekent dat je geld dan dus minstens 30 dagen oud is.
Plaats reactie