Budgetteren: YNAB.

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: Budgetteren: YNAB.

Bericht door chell »

Bij gebruik van een referral krijgen zowel jij als de referrer een maand gratis.
Als thaliya of een ander haar linkje ook deelt, gebruik vooral die van haar (eerst) Ik val nog onder een oud prijsplan én heb een lifetime korting omdat ik overgestapt ben vanaf YNAB4. Dus ik gun anderen meer die maand korting :) Misschien kunnen we afspreken dat de eerste die een linkje van een bepaald persoon gebruikt dit aangeeft en een volgende persoon die van iemand anders hier gebruikt enz. Dan hebben we er allemaal iets aan.

Mijn referral link is: https://ynab.com/referral/?ref=O0tou5Z7 ... r_referral
Gebruikersavatar
thaliya
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 aug 2010, 14:25
Locatie: Arnhem

Re: Budgetteren: YNAB.

Bericht door thaliya »

Ik heb geen referral link, heb ze gemaild om te vragen waarom niet. Ik post hem als ik hem wel heb :)
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
Gebruikersavatar
skaoot
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 okt 2010, 18:08
Locatie: Den Bosch

Re: Budgetteren: YNAB.

Bericht door skaoot »

Aangezien er meer geinteresseerden zijn in linkjes ga ik wel gewoon voor chells linkje omdat ik er dan gewoon NU mee begin. Zo!
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
Gebruikersavatar
Yara
Berichten: 39
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:51
Locatie: Bussum

Re: Budgetteren: YNAB.

Bericht door Yara »

Ik heb er nu toch geen tijd voor, dus ik wacht wel even op iemand anders link.
Dance like nobody is watching
Love like you've never been hurt
Sing like nobody can hear you
Live like it's heaven on earth
Gebruikersavatar
Jezebel
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 mei 2011, 08:32

Re: Budgetteren: YNAB.

Bericht door Jezebel »

Ik heb ook wel interesse in een link, maar dat heeft geen haast. Ik zit toch nog midden in de gratis proefperiode.
There's a room inside your gut
close the door and keep it shut
let no daylight enter in
and the punishment begin

Maria Mena ~ Secrets
Gebruikersavatar
thaliya
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 aug 2010, 14:25
Locatie: Arnhem

Re: Budgetteren: YNAB.

Bericht door thaliya »

Ik kan het niet blijkbaar dus ga voor chell!
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: Budgetteren: YNAB.

Bericht door chell »

Heb je op de website (echt waar je inlogt om je budget te doen enzo) niet links onderin zo'n "Share YNAB. Get YNAB free" knopje?

Je moet overigens de referral gebruiken VOOR je de trial start, dus ik ben bang dat jij helaas misgrijpt Jezebel :(
Gebruikersavatar
thaliya
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 aug 2010, 14:25
Locatie: Arnhem

Re: Budgetteren: YNAB.

Bericht door thaliya »

Nee, blijkbaar is dat alleen als je zelf YNAB via hun hebt en ik heb het via iTunes.
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
Gebruikersavatar
lunaaa
Berichten: 28
Lid geworden op: 09 aug 2009, 19:01
Locatie: Den Bosch

Re: Budgetteren: YNAB.

Bericht door lunaaa »

Pfff, best een gedoe hoor! Ik begin nu met alleen mijn eigen rekeningen, als ik dat een beetje door heb dan pak ik de gezamenlijke rekening erbij.

Vraagje: ik heb een goal aangemaakt, maar hoe geef ik nu aan dat 150 euro van mijn huidige geld voor die goal bedoelt is. Kan het niet vinden... Heb de goal met een einddatum van december 2018 aangemaakt.
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: Budgetteren: YNAB.

Bericht door chell »

150 euro in die categorie budgetteren
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Budgetteren: YNAB.

Bericht door Ravelijne »

Is het al gelukt, @lunaaa?
Gebruikersavatar
lunaaa
Berichten: 28
Lid geworden op: 09 aug 2009, 19:01
Locatie: Den Bosch

Re: Budgetteren: YNAB.

Bericht door lunaaa »

Ja, ik had niet door dat je de doelen aan categorieën moet koppelen. Nu is het me duidelijk! Ik heb mijn eigen financiën nu helemaal ingevoerd, dit weekend ga ik van de gezamenlijke rekening alles invoeren.
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: Budgetteren: YNAB.

Bericht door chell »

Goed bezig lunaaa!

Ik ga dit weekend ook maar eens een tweede budget aanmaken voor mijn eigen financiën (= zakgeld, eindejaarsuitkering en geld van fotograferen). Vrijwel alles gaat bij ons gezamenlijk (al het geld ligt gewoon op een hoop), maar ik heb op 1 van mijn eigen rekeningen nog steeds een eeuwige roodstand die ik maar laat zitten de hele tijd. Stom want kost geld en kan makkelijk opgelost. Dus dat ga ik eens doen.
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Budgetteren: YNAB.

Bericht door Ravelijne »

Goed plan, Chell!

YNAB Day came early, kreeg vandaag al geld binnen (waarschijnlijk in verband met weekend). Bijzonder toch. Zit ik letterlijk met buikpijn om dat gat in mijn begroting heen te werken ("shit, ik had dat kettinkje van 2 euro bij de kringwinkel beter niet kunnen kopen, vanochtend") maar dat je er toch zin in hebt en het op een bepaalde manier ook nog steeds leuk is om te doen. Bizar, gewoon.
Gebruikersavatar
lunaaa
Berichten: 28
Lid geworden op: 09 aug 2009, 19:01
Locatie: Den Bosch

Re: Budgetteren: YNAB.

Bericht door lunaaa »

Fijn toch? Ik mag binnenkort ook lekker schuiven:na het doen van belastingaangifte (doet Pieters accountant) bleek dat ik 1600,- euro terug kreeg. Ik vond dat al een beetje apart, want ik had geen bijzondere aftrekposten, maar misschien was er geschoven met aftrekposten vanuit Pieter en tja, ik vertrouw dan dus toch op zo'n accountant. Krijg ik nu een aanslag voor nog 150,- euro meer dan ik in juli heb terug gekregen, mag ik even bijna 1800 euro gaan aftikken. Heel fijn na een verhuizing.... Het geld wat ik in juli heb gekregen, hebben we grotendeels gebruikt om Pieters belastingaanslag mee te betalen en die heeft nog best wat spaargeld, maar toch... Baal flink (en heb zin om die accountant de huid vol te schelden, want dit is niet waarom we hem honderden euro's betalen)..

Tis ook niet dat het geld er niet is, maar dat ik het dan gewoon liever niet had teruggekregen. En het stomste: ik moet 25,- euro aan rente betalen. 25 euro! Alsof je dat ergens nog krijgt! Snap ook wel dat rente betalen altijd meer is dan rente krijgen, maar ik vind het gewoon stom.
Plaats reactie