Verhuizen wat is handig

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Verhuizen wat is handig

Bericht door eireann »

Er moeten voor mams verhuizing een aantal dingen gebeuren; en het moet zo budget vriendelijk maar ook nog wel een beetje handig...

Wat zouden jullie doen:

Vloerbedekking ophalen bij fabrieksverkoop:
Dubbelvouwen in eigen auto
auto met trekhaaklenen en aanhanger
Busje huren via snapcar

Verhuizen:
Zelf busje huren en aan de slag, hopelijk met nog 2 erbij
Studentverhuizers inhuren
Andere tip?

Vloerbedekking leggen:
Ik heb nu een afspraak met een mannetje van marktplaats.
andere opties?
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
puppie
Berichten: 90
Lid geworden op: 10 aug 2009, 11:42

Re: Verhuizen wat is handig

Bericht door puppie »

Ik snap je hulpvraag niet helemaal eerlijk gezegd
Bitemarks
Berichten: 15
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:17
Locatie: Zelhem

Re: Verhuizen wat is handig

Bericht door Bitemarks »

Ik zou het mannetje vragen om het tapijt op te halen. Dat is vaak het goedkoopst
Was, meint ihr, will aus mir werden
.Gutes oder boses?
Therapy?
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Verhuizen wat is handig

Bericht door eireann »

Het zijn 3 vragen met opties daaronder. En ik vraag me af welke optie jullie zouden doen/hoe jullie het zouden aanpakken.
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
puppie
Berichten: 90
Lid geworden op: 10 aug 2009, 11:42

Re: Verhuizen wat is handig

Bericht door puppie »

Ah nu is ie duidelijker :)
Tapijt zou ik opvouwen en in de auto meenemen als dat lukt en verhuizen met een busje klinkt het meest logisch
Gebruikersavatar
Toran
Berichten: 39
Lid geworden op: 10 aug 2009, 09:31

Re: Verhuizen wat is handig

Bericht door Toran »

Onze ervaring met studentverhuizers is ronduit slecht, dus dat zou ik niet snel nog een keer doen.
"Just erotic. Nothing kinky. It's the difference between using a feather and using a chicken."

— Terry Pratchett (Eric)
Gebruikersavatar
miss_meeko
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jan 2010, 13:38
Locatie: Haarlem

Re: Verhuizen wat is handig

Bericht door miss_meeko »

Groupon heeft ook geregeld aanbiedingen met verhuizers. Maar zou wel zorgen dat ze aangesloten zitten bij erkende verhuizers oid. Verhuizen met toen studentverhuizers was inderdaad echt een ramp "en mevrouwtje, wie gaat dat dan tillen, ik heb ook maar 1 rug", "nee, dat is een spiegel, die kan kapot, die raak ik alleen aan als jij tekent dat ik niet verantwoordelijk ben voor de schade", zodra ik niet meeliep naar de auto "snel" even pauze houden en roken, wat maakte dat ze ruik 4 uur bezig waren met inladen. Over een stukje van 23 minuten ruim een uur rijden.....
Deleted User 1996

Re: Verhuizen wat is handig

Bericht door Deleted User 1996 »

Bij mij moest het ook heel budgetvriendelijk zijn. Heb gewoon een kleine vrachtauto gehuurd. Zo'n wagen is praktisch met de latten aan de zijwanden en je mag er met een gewoon autorijbewijs mee rijden. En heel erg duur was het ook niet eens, iets van 300 euro was ik kwijt.
Vloerbedekking, da's wel erg persoonlijk hoor. Daar kan ik geen zinnig antwoord op geven.
Voor kwetsbare spullen gebruikte ik noppenfolie uit de bouwmarkt. Voor een kleine prijs kan je daarmee al best veel inpakken. Serviesgoed bijvoorbeeld. Anderen doen dit met handdoeken of kranten.

Gebruik maken van goedkope verhuizers, zoals studentverhuizer en verhuishulpen in de vorm van kringloopmedewerkers, is niet aan te raden. Vaak zijn schades niet verzekerd en doorgaans zijn het ook nog eens mensen met niet veel ervaring in sjouwwerk.
Gebruikersavatar
Peter^
Berichten: 145
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Verhuizen wat is handig

Bericht door Peter^ »

Als je ergens een busje gaat huren, dan kan er bij de balie een andere verhuurprijs gelden, dan op de website is vermeld. Daar kwam ik dus te laat achter. ;-(
Geniet van de positieve momenten.
Deleted User 2176

Re: Verhuizen wat is handig

Bericht door Deleted User 2176 »

Ik heb mijn huurovereenkomst maar eens gelezen, incl. de bijhorende huurvoorwaarden. En heb gericht gezocht over huuropzegging en dat soort zaken. Daar staat te lezen dat de woning bezemschoon en in bewoonbare staat achter gelaten dient te worden. Dat laatste lijkt me een ruim begrip, wat wordt daaronder verstaan? Stukje verderop staat te lezen dat woning schadevrij en niet uitgewoond dient te zijn. Wat verstaat men onder het begrip uitgewoond?
Mijn woonduur is nu bijna 11 jaar, speelt dat nog een rol?
Gebruikersavatar
cinderella
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 aug 2009, 10:58
Locatie: Overijssel

Re: Verhuizen wat is handig

Bericht door cinderella »

Bezems hoon betekent dat het niet noodzakelijk is om na afloop de vloer te moppen. Dus het mag een beetje stoffig zijn door het verhuizen.
Onder uitgewoond zou ik verstaan: dat je duidelijk ziet dat er (lange tijd) niet is schoongemaakt.
toen doet er nu niet meer toe
Gebruikersavatar
phedre
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 jan 2011, 14:22
Locatie: den helder
Contacteer:

Re: Verhuizen wat is handig

Bericht door phedre »

muren en deuren en sanitair dient schoon en heel te zijn. Hier noemen ze dat 'behangklaar'. Oftewel, muren schoon, heel en vlak, zodat n volgende bewoner er zonder werkzaamheden vooraf zo overheen kan verven of behangen. Maar hé, meestal krijg je bij huuropzegging n voorinspectie, waarin verhuurder je vertelt wat je eventueel nog aan moet passen voor de eindoplevering. Duurt dat je te lang, kan je altijd je verhuurder vragen wat ze bedoelen.
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Deleted User 2176

Re: Verhuizen wat is handig

Bericht door Deleted User 2176 »

Klopt van die voorinspectie. Bij de sleuteloverdracht destijds zat er al behang op de muren en op diverse plekken is dat inmiddels losgelaten. Voorts zijn de muren min-of-meer een gatenkaas geworden vanwege de vele gaten die ik ooit heb geboord ik de loop der jaren.

Wat ik in de afgelopen jaren ook gezien heb, is dat na leegkomen van de woning er diverse werkzaamheden in de woning werden uitgevoerd door of namens de woningbouw. Ik denk dat het hier ook het geval gaat zijn, want alle leidingen lopen nog langs de muren. Bij de andere woningen zijn die leidingen in de muren weggewerkt tijdens de leegstand.
Maar inderdaad, als ik de huur opzeg dan komen ze wel een inspectie uitvoeren en aanwijzingen geven.
Deleted User 2176

Re: Verhuizen wat is handig

Bericht door Deleted User 2176 »

Nog iets :D
Op de ruiten heb ik van die plakfolie aangebracht voor meer privacy 8-)
Dat is zelfklevend spul voor dit doel. Hoe krijg ik het eraf zonder dat de ruiten breken? Want anders heb ik daardoor een extra onkostenpost...
Gebruikersavatar
Nijntje
Berichten: 35
Lid geworden op: 11 aug 2016, 19:08

Re: Verhuizen wat is handig

Bericht door Nijntje »

Is dat zelfklevend? Want ik meende dat de meeste raamfolie statisch is, met water vastgezet en eenvoudig te verwijderen, een beginnetje maken in de hoek en dan lostrekken.
Plaats reactie