OV-chipkaart (geen gezwets)

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peter^
Berichten: 145
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

OV-chipkaart (geen gezwets)

Bericht door Peter^ »

Reis je al met de OV-chipkaart? Wat zijn je ervaringen en tips voor anderen?
Geniet van de positieve momenten.
Guilty

Re: OV-chipkaart (geen gezwets)

Bericht door Guilty »

Nee, en ik probeer het zo lang mogelijk uit te stellen.
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OV-chipkaart (geen gezwets)

Bericht door tessie »

Ja ik heb al een tijdje een OV chip. Ik vind het wel handig, ben alleen al 2 keer vergeten uit te checken en dat kost dan volgens mij iets van 5 euro ofzo, dus das niet zo tof.
Maar vaak doet dat OVchipbliepding het in de bus hier ook niet, en dan betaal ik dus ook niks. Dus dat compenseert weer.
Oh ja, ook handig vind ik het, dat je het kaartje niet eens uit je portemonnee hoeft te halen, je kan gewoon je hele portemonnee langs dat apparaat halen. Weet eigenlijk niet of het ook met je hele tas werkt, moet ik nog een keer proberen.

Beetje jammer dat je het in de trein nog niet kan gebruiken. Tenzij je nar het loket gaat en het kaartje op je ovchip laat zetten. Maar in die tijd kan je net zo goed gewoon een kaartje kopen.

Waarom wil jij het zo lang mogelijk uitstellen guilty?
colet

Re: OV-chipkaart (geen gezwets)

Bericht door colet »

Ik heb in slowchat al de chipkaart genoemd.
En inderdaad is het gelukt om er een abo op te zetten voor dochter. Raar systeem, want ze heeft aslnog zo'n kaartje met drie-ster-abo bij zich.
De week erovor koste het me zo'n boel geld!! Ik bleef geld storten om op te laden!

Nu moet ik nog gaan rekenen, want zij gaat twee dagen in de week stage lopen. Dus wat zal goedkoper zijn? Drie dagen chippen per reis, of een abonnement erop zetten??
en zij komt af en toe met kaart thuis als apparaat niet gewerkt heeft, dan is er wel ingecheckt maar kun je niey uitchecken. Dan kun je een special kaart invullen en gaan ze na of het klopt. Indien correct wordt het geld terug op je kaart gezet.
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OV-chipkaart (geen gezwets)

Bericht door tessie »

Wat goedkoper is, kan je gewoon zelf uitrekenen natuurlijk. Even de prijzen opzoeken van het abo en hoeveel het zou kosten met de OVchip. Dat was voor de OV chip natuurlijk ook zo, dat je moest kijken of een abo of losse kaartjes goedkoper was.

Wel lastig dat ze soms niet kan uitchecken. Dat lijkt me wel een gedoe dan, om dan steeds zo´n ding in te moeten vullen.
Gebruikersavatar
JJV
Berichten: 268
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:16
Locatie: amsterdam

Re: OV-chipkaart (geen gezwets)

Bericht door JJV »

ik reis er al best lang op.. alleen viel't niet op zolang de poortjes gewoon open waren

overigens heb ik er 2.. mn ns kaart (met kortingskaart) werkt ook als ov-chip .. en die zaten dus eerst in't zelfde hoesje
.. tot ik afgelopen zomervakantie een tijdje 'gewoon' gechipt heb..
(mn 3 sterren abo geeft me 'vrij' reizen door heel amsterdam.. maar als je minder dan 4 dagen per week geen 3 zone's reist kan ie niet uit)

zelfde wat colet dus zegt; ik heb ook zo'n los papieren 'zicht' kaart naast mn 3-sterren.. en dat scheelt me hoop bliepen. .. en zolang dat abo ding werkt hoef ik op zich ook niet uit te checken

in de losse bijbetaal stort periode .. mwoah. t went.
no waaay dat ik m direct van mn rekening laat schrijven .. dan liever steeds tientjes bijstorten.. alleen zit er nu dus wel een paar kopjes koffie aan 'verdwenen' geld op mn kaart
.. mn huisgenote maakt zich er aslvast druk over wat er binnenkort gaat gebeuren als de ns ook meedoet.. want dan 'mis' je dus zo'n 20 euro die op die kaart een beetje zoek staat te zijn...
ik eh..
tja

je mot wat
ofzo
~\v/~
felicia
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:45

Re: OV-chipkaart (geen gezwets)

Bericht door felicia »

Ik heb de OV chipkaart al vanaf het begin met mijn ov studentenkaart. Nooit problemen mee gehad. Later ook een abbo er op gehad en die papieren versie is dan voor vervoersmiddelen die nog geen chip lezer hebben. Nu reis ik er 3-4 keer in de week mee, geen abbo, want dan ben ik (iets) duurder uit). Ik heb automatisch opladen erop staan, want ik bleef geld pinnen. Ook ben ik erg blij met mijn persoonlijke kaart, want ik kan de gemaakte reizen op ov-chipkaart.nl bijhouden en uitprinten voor mijn baas. Wel moet je je registreren vóór je kunt bijhouden welke reizen er gemaakt zijn, hij kan dus niet reizen van voor je registratie bijhouden...

Bij de NS, ik heb gezien dat het werkt, het zou heel wat schelen met kaartjes kopen, maar ik kan nergens vinden wat de prijs van een retourtje (of 2 keer enkele reis) zou zijn.
Bitemarks
Berichten: 15
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:17
Locatie: Zelhem

Re: OV-chipkaart (geen gezwets)

Bericht door Bitemarks »

Ik loop sinds deze zomer met de OV chipkaart rond en dat bevalt me prima.
Vooral dat ik hem kan opladen in de (Connexxion) bus vind ik ideaal... pasjes erin en pinnen maar. Dat moeten ze eigenlijk in alle openbaar vervoer inbouwen.

Vanaf december schijnt het zin te hebben om met de NS te chippen. Ik vraag me af of alles dan werkt met m'n voordeelurenkaart enzo. Tot die tijd dus maar gewoon treinkaartjes naar Veenendaal blijven kopen.
Was, meint ihr, will aus mir werden
.Gutes oder boses?
Therapy?
CraZaay

Re: OV-chipkaart (geen gezwets)

Bericht door CraZaay »

Bij de NS chippen werkt, maar voor nu alleen met een anonieme kaart. Ik heb zelf een OV met chip, maar daar hoeft dus geen saldo op. Laat mijn reishistorie alleen achter al het écht moet, bijv. in de metro in A'dam. Anders kom je er niet meer in :P
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: OV-chipkaart (geen gezwets)

Bericht door kitten »

CraZaay schreef:Laat mijn reishistorie alleen achter al het écht moet, bijv. in de metro in A'dam. Anders kom je er niet meer in :P
Hoe bedoel je en wat is reishistorie in deze context?
CraZaay

Re: OV-chipkaart (geen gezwets)

Bericht door CraZaay »

kitten schreef:
CraZaay schreef:Laat mijn reishistorie alleen achter al het écht moet, bijv. in de metro in A'dam. Anders kom je er niet meer in :P
Hoe bedoel je en wat is reishistorie in deze context?
Ik heb er geen behoefte aan om al mijn reisbewegingen op te laten slaan in een enorme database waar allerlei mensen toegang toe hebben. Privacy enzo. Reishistorie is dus een overzicht van data en locaties waarop ik in- en uitcheck. In de metro moet het wel, anders gaan de poortjes niet open. Bij de NS in A'dam straks idem, maar dan check ik thuis gewoon niet uit (geen poortjes :P).
artemis

Re: OV-chipkaart (geen gezwets)

Bericht door artemis »

Ik gebruik al een tijde een OV-chip kaart in de metro van Rotterdam en op zich werkt het prima.
Omdat Lief nog geen kaart had heb ik dei van mij aan Hem gegeven omdat die toch annoniem was en ik had er toch nog 1 op mijn voordeelurenkaart van de NS. Die gebruik ik nu in de metro. En gewoon nog losse kaartjes voor de trein, omdat de voordeelurenkaart nog niet werkt bij de NS heb ik begrepen. Hoe dat gaat werken als dat het wel gaat doen geen idee. Ga me ook afvragen of het dan niet duurder word eigenlijk.
Sayaatje

Re: OV-chipkaart (geen gezwets)

Bericht door Sayaatje »

wat ik heb begrepen zijn de prijzen juist naar boven afgerond.
Verder heb ik al problemen gehad met dat niet, wou niet uitchecken... Lekker dan!
Bij mij zul je iig geen positieve verhalen vinden over dat ding.. Hoe willen ze dat doen met internationaal reizen? Afschaffen? Want dat gaat niet werken hoor...
En hoe ga je nu weten hoeveel je betaald? Moet je dat apart gaan opzoeken ofzo? Daar gaan ze een hoop centjes mee verdienen doordat men dat niet meer kan zien..
CraZaay

Bericht door CraZaay »

Enkeltjes worden goedkoper, retourtjes duurder :)
Sayaatje

Re: OV-chipkaart (geen gezwets)

Bericht door Sayaatje »

er komen geen retourtjes meer, de prijs van enkeltjes gaat omhoog begreep ik juist
Plaats reactie