Pedagogische zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Pluu

Re: Pedagogische zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door Pluu »

Marijke schreef:Wat mijn ouders een keer gedaan hebben: bijna al het speelgoed in een grote doos in een hok op zolder. Ik en mijn zusje zagen wat erin ging. Als we twee maanden later echt iets wisten wat we uit die doos nog wilden hebben mochten we dat hebben
Mijn zoon is een olifant, hij weet echt soms na een jaar nog dit soort dingen, dus vrees dat hier alles uit de doos er weer net zo hard uit zou komen.
Pluu

Re: Pedagogische zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door Pluu »

Ow ik zit op een startpost van jaaaaaren geleden te reageren.. lekker suf weer :frusty:

Helaas heb ik over seksuele voorlichting nog niet zoveel te melden, mijn oudste is 4 en nog in de poepfase.
Gebruikersavatar
perman
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 aug 2009, 17:43

Re: Pedagogische zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door perman »

haha...

Die fase kan trouwens afhankelijk van het kind later nog wel een keertje terugkomen :)
.
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: Pedagogische zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door juffie »

Is sekswoordenboek iets?
https://sekswoordenboek.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
MILF :grin_ani:
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Pedagogische zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door Ravelijne »

Ik weet niet echt een site voor kids van die leeftijd, maar ik vermoed dat het makkelijker is om een boek te vinden wat beter in lijn is met je eigen waarden wat betreft seksuele voorlichting dan iets op internet (zeker gezien doorklikken onvoorspelbare resultaten op kan leveren). Misschien is dat een mooie oplossing waar ze toch niet direct met jullie in gesprek hoeft maar er juist wel een 'parental seal of approval' aan kleeft.
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Pedagogische zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door Voleuse »

Sekswoordenboek heb ik t van geleerd :). Ben het overigens niet met Ravelijne eens, het is niet alsof kinderen tegenwoordig hun weg naar het internet niet gaan vinden, en dan is het beter als ze een site van hun ouders krijgen aangereikt dan dat ze "seks" in google gaan intikken.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
perman
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 aug 2009, 17:43

Re: Pedagogische zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door perman »

Precies dat.
M'n dochter was dus binnen youtube aan het zoeken geslagen, ondanks dat we ook boekjes hebben liggen en we ook in de gesprekjes die we er over gehad hebben aangegeven hebben dat ze altijd met vragen bij ons terecht kan.
Maar dat geeft niet, we willen alleen dat ze niet bij allerlei verkeerde en onzinnige info terecht komt, en hebben het liefst ook dat de informatie nog niet 'te hoog' gegrepen is. ('Beter pijpen' of iets dergelijks is niet direct wat we zoeken, maar dan weer wel 'wat is pijpen')

Verder werd ik ook gewezen op het draadje "sexuele voorlichting voor tieners" alhier en kreeg ook de tip om Dokter Corrie eens te checken.

Over dat draadje gesproken:
juffie schreef:Ik was met 10 jaar ongesteld, dus er zullen vast ook vroege jongens zijn.
Tot op heden kabbelde de voorlichting eigenlijk gewoon een beetje voort, maar als ik dit lees plus de redelijk plotselinge interesse dan denk ik dat we de zeilen toch wat meer bij moeten zetten...
.
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Pedagogische zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door eireann »

Goed bezig perman, fijne ouders!
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Pedagogische zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door Ravelijne »

Makes sense. In het Engels ken ik wel een goeie infosite voor jongeren, Scarleteen, maar ik weet niet of je daar veel aan hebt aangezien het in het Engels is.
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Pedagogische zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door kitten »

De jeugd kijkt niet op websites en lezen geen boeken. Ze halen hun info van youtube. Dus je kunt dat maar beter omarmen. En op zich kunnen websites en boeken net zo hard dikke onzin bevatten natuurlijk.

Mijn meiden (13 & 14) vinden "TheeMutsen - SexTalk" op youtube geweldig en wat ik ervan gezien heb, is het een goed youtube kanaal, goede info. Dat ze het zelf goede filmpjes vinden, weegt zwaar voor mij.
Plaats reactie