This is Kitten

U mag zich hier even voorstellen. Kijk uit voor laagvliegend gebak!
Harpocrates

Re: This is Kitten

Bericht door Harpocrates »

*zucht*
Harpocrates

Re: This is Kitten

Bericht door Harpocrates »

01. Ben je gelukkig met je huidige relatievorm?

02. Worden jullie er ook allevier blij van?

03. Is het überhaupt de bedoeling dat iedereen er gelukkig van wordt?

04. Ben je er vanaf het begin blij mee geweest?

05. Of heb je er erg aan moeten wennen?

06. Staat het viertal vast of is het aantal mensen variabel?

07. Zou je het anderen aanraden?

08. Zou je het je kinderen aanraden?

09. Hoe oud zijn je kinderen?

10. Vinden je kinderen het lastig of weten die niet anders?

11. Is Logeetje een echte dochter van je?

12. Hebben ze wel eens gedoe gehad met school of sociaal werkers of iets dergelijks, vanwege de thuissituatie?

13. Hebben zij wel eens gedoe gehad met andere kinderen op school of uit de buurt, vanwege de thuissituatie?

14. Heb je ze uitgelegd wat bdsm inhoudt?

15. Of wacht je liever tot ze zelf met vragen komen?

16. Komt het wel eens voor dat je kinderen door buren worden aangesproken (of uitgehoord) over jullie manier van samenleven?

17. Weten de buren van de situatie in het huis of blijft alles achter gesloten deuren?

18. Doen de buren vriendelijk tegen jullie?

19. Zijn ze dat ook echt, denk je?

20. Merk je dat sommige mensen misschien bang voor je zijn?

21. Krijg je wel eens een verzoek van hitsige buurmannen, die zich voor een keer in het kwartet willen mengen?

22. Wat vindt je familie ervan?

23. Weet je familie hier eigenlijk wel van?

24. Hoe heb je het aan je ouders uitgelegd?

25. Zien jullie elkaars familie als schoonfamilie?

26. Zijn er gelegenheden - zoals kerst ofzo - waarop alle families samenkomen?

27. Als je met vier personen een huis koopt, dan is dat zeker wel een kast van een woning?

28. Zijn alle ruimtes van het huis gemeenschappelijk of heeft ieder zijn eigen deel?

29. Heeft het huis ook een grote tuin?

30. Wie heeft dan de groene vingers?

31. Het is zeker wel druk, zo'n vol huis?

32. Is er ook gelegenheid om af en toe eens alleen te zijn?

33. Heeft het huis een "normale" inrichting of is het een bdsm-paleis?

34. Is het zo kinky als ik het me voorstel of zijn jullie gewoon net zo burgerlijk als de rest van ons?

35. Hebben jullie een D/sD/sD/s relatie?

36. Zijn jullie een kwartet of twee stellen met overlap?

37. Loopt de hiërarchie door de hele relatie heen, dus Dacrael > Kitten > Heerscher > Leonietje?

38. Of beperkt het zich tot de afzonderlijke stellen? Dacrael > Kitten , Kitten > Heerscher , Heerscher > Leonietje?

39. Is de groep een democratie of een dictatuur?

40. Eten jullie gezamelijk, zoals een gezin?

41. Zien jullie jezelf als een gezin?

42. Wie doet de afwas?

43. En het huishouden in het algemeen?

44. Is er een corveelijst?

45. Kennen jullie meer groepen, die op eenzelfde manier samenleven?

46. Spelen jullie alleen per stel of is dat ook wel eens in groepsvorm?

47. Zijn alle gespeelde spellen openbaar binnen de groep?

48. Wordt alles besproken in de groep?

49. Geven jullie elkaar tips, voor het spelen met anderen?

50. Is er sprake van een liefdesrelatie met alledrie?

51. Zo niet, zou je dat wel kunnen? Een liefdesrelatie met meerdere personen?

52. Ben je het liefst Sub of Top?

53. Ben je tijdens een spel ook wel eens beide tegelijk?

54. Hebben jullie een gezamenlijke agenda, zodat bijgehouden kan worden wie er met wie speelt en wanneer?

55. Ben je 24/7 onderdanig aan Dacrael?

56. En is dat dan enigszins te combineren met je moederrol?

57. Is hij de vader van je kinderen?

58. Is iedereen oom/tante of papa/mama?

59. Als jullie met zijn vieren over straat lopen, zou ik dan kunnen zien dat er "iets anders" is aan jullie?

60. Is er iets anders aan jullie?

61. Wie kwam als eerste op het idee aan om met zijn vieren te gaan samenwonen?

62. Hoe reageerde de anderen daarop?

63. Vond jij het direct al een goed plan of heb je er nog lang over moeten nadenken?

64. Hoe hebben jullie elkaar ontmoet?

65. Hoe lang wonen jullie al samen?

66. Hebben jullie huisdieren?

67. Heb je altijd al geweten dat jou een alternatieve samenlevingsvorm beter zou passen?

68. Is dit voor eeuwig-en-altijd of gewoon leuk-voor-nu?

69. Vier volwassenen, vier meningen. Wordt er veel gediscussieerd?

70. Is er vaak ruzie?

71. Krijg je bij ruzies niet automatisch partijvorming?

72. Heb je wel eens last van jaloezie?

73. Hoe ga je ermee om?

74. Hebben anderen wel eens last van jaloezie?

75. En hoe gaan zij daarmee om?

76. En jij?

77. Vond je het altijd al prima om je partner te delen?

78. Of is dat iets waar je gaandeweg aan gewend geraakt bent?

79. Mag ik je pincode weten?

80. Waarom niet?

81. Heb je wel eens spijt van je keuze, om aan een dergelijke samenlevingsvorm deel te nemen?

82. Was het eigenlijk wel een bewuste keuze of ben je er als vanzelf ingerold?

83. Als het een bewuste keuze was, heb je daar dan lang over moeten nadenken?

84. Vertel je desgevraagd aan iedereen open over je thuissituatie of ben je selectief met het delen van informatie?

85. Een viertal is perfect voor kaartspelletjes, welke heeft de voorkeur?

86. Twister is zeker niet zo’n geschikt spel?

87. Wie is de leukste thuis?

88. Is er naast het samenlevingscontract nog iets anders waarmee jullie je verbonden hebben?

89. Is er bij de Burgelijke Stand een status die jullie samenlevingsvorm dekt?

90. Zijn jullie gelovig?

91. Zijn er grote leeftijdsverschillen binnen de groep?

92. Wat was de leukste ervaring die je tot nu toe had, met het leven in deze groep?

93. En wat was de vervelendste?

94. Zitten jullie allevier hier op het forum?

95. Wat vind jij het grootste voordeel aan het leven in een groep, ten opzichte van een leven als duo?

96. En het grootste nadeel?

97. Hoe ziet een typische doordeweekse dag er bij jullie uit?

98. Waar zie je jezelf – in relatie tot de groep – over veertig jaar?

99. Hebben jullie gezellige groepstradities, zoals een jaarlijks uitje of Sinterklaasgedichten schrijven voor elkaar?

100. Wat rijmt er op polyamorie?
Bitemarks
Berichten: 15
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:17
Locatie: Zelhem

Re: This is Kitten

Bericht door Bitemarks »

Viel?

En hoi Kitten. Welkom op ws :mrgreen:
Was, meint ihr, will aus mir werden
.Gutes oder boses?
Therapy?
Gebruikersavatar
JerryM
Berichten: 0
Lid geworden op: 19 okt 2009, 07:51

Re: This is Kitten

Bericht door JerryM »

Ik ben tot 50 gekomen, en vind het een goede poging. Het zegt ook veel over hoe de buitenwereld denkt, vermoed ik, wat alleen maar kan helpen, dus dank daarvoor.

Een gedeelte van je vragen weten veel van ons omdat we de situatie hebben zien groeien, maar ik ben eigenlijk ook wel nieuwsgierig naar een paar antwoorden :)
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM

"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: This is Kitten

Bericht door kitten »

Ok, degene die k nog nooit gehad heb...

03. Is het überhaupt de bedoeling dat iedereen er gelukkig van wordt?
Niet meer of minder dan elke andere relatie, denk ik.

21. Krijg je wel eens een verzoek van hitsige buurmannen, die zich voor een keer in het kwartet willen mengen?
Twijfelgevalletje, maar letterlijk zo, is het nog niet gevraagd. Het antwoord is: nee, gelukkig niet. Wel van vage figuren op FetLife of dating sites.

40. Eten jullie gezamelijk, zoals een gezin?
Dit heeft volgens mij ook nog niemand ooit gevraagd. Ik denk dat mensen er vanuit gaan. Het antwoord is namelijk ja.

42. Wie doet de afwas?
Omstebeurt. De kinderen hebben ieder een vaste dag. De andere 4 dagen doen de 4 volwassenen, maar net hoe het uit komt (die mopperen minder dat het "nou alweer moet". ;) )

44. Is er een corveelijst?
Nee, alleen een afwasdag voor de kinderen.

59. Als jullie met zijn vieren over straat lopen, zou ik dan kunnen zien dat er "iets anders" is aan jullie?
Waarschijnlijk kun je dat niet zien nee, onze trouwdag uitgezonderd. Toen riep er iemand: "twee bruidjes? Wat leuk!" en dat hebben we zo gelaten. :lol:

81. Heb je wel eens spijt van je keuze, om aan een dergelijke samenlevingsvorm deel te nemen?
Deze vraag heb ik nog niet gehad, maar wie vraagt dat nou. :lol: Nee, geen spijt dus.

86. Twister is zeker niet zo’n geschikt spel?
Nee, dat is niet ons spelletje. Tenzij in de sauna, dan vind Heerscher het wel leuk.

98. Waar zie je jezelf – in relatie tot de groep – over veertig jaar?
Dan gaan we met zijn allen het leven van de zusters in het verzorgingshuis zuur maken. :)

100. Wat rijmt er op polyamorie?
Wat dacht je, ik doe er nog eentje die ze zéker nooit gehad heeft? :P Verdorie! Rijmt niet mooi, maar het kan wel.

Toch 10% van je vragen was uniek! Valt me zeker niet tegen. :) Zijn er bij de overige 90% nog bij die je eigenlijk toch wel heel graag had willen weten?
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: This is Kitten

Bericht door juffie »

Ik, ondanks dat ik veel al wel weet, zou het echt zo ontzettend leerzaam vinden om alle (of veel vragen) beantwoord te zien kitten! Een soort poly 101! Leuke vragen ook!

:kiss:
MILF :grin_ani:
Gebruikersavatar
thaliya
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 aug 2010, 14:25
Locatie: Arnhem

Re: This is Kitten

Bericht door thaliya »

Ik vind de vragen ook erg leuk en ben ook wel benieuwd naar de antwoorden op privacy binnen jullie huis (hebben jullie allemaal een plek om je terug te trekken) en hoe jullie dat eigenlijk doen met kerst en alle familie? Of zelfs verjaardagen? Schoonouders komen vaak wel op verjaardagen, hoe zit dat bij jullie?
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
dbj

Re: This is Kitten

Bericht door dbj »

Ik vind het best wel een prestatie om daadwerkelijk 100 vragen te bedenken.
leonietje
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 aug 2009, 21:35
Locatie: Niet meer op de zeebodem

Re: This is Kitten

Bericht door leonietje »

:worshippy:
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: This is Kitten

Bericht door chell »

Ik zou het idd stiekem best heel leuk vinden om meer antwoorden (of alle) te lezen, zelfs al weet ik al heel veel. Het zijn wel echt goede vragen!
lotus {P}

Re: This is Kitten

Bericht door lotus {P} »

Ik doe mee met het stiekem het leuk vinden om meer antwoorden op de vragen te lezen. Ik ben wel nieuwsgierig maar durf zoiets nooit te vragen
Harpocrates

Re: This is Kitten

Bericht door Harpocrates »

Dankjewel voor je antwoorden, Kitten. Je hebt gelijk. Eén uit tien, ik heb het altijd al een prima score gevonden! ;)
kitten schreef:Zijn er bij de overige 90% nog bij die je eigenlijk toch wel heel graag had willen weten?
Ik geef toe dat het een sport was om daadwerkelijk tot honderd vragen te komen en dat er dus best wel wat overbodige tussen staan. Maar voor het grootste gedeelte zijn het toch dingen die ik me oprecht afvraag.

Waarschijnlijk omdat het "normaal" functioneren in deze samenleving me wel eens moeilijk af gaat, vraag ik me altijd af hoe anderen dat doen. En vanuit alternatieve sitiaties is mijns inziens het meeste te leren, vandaar mijn interesse in jouw verhaal.

Maar zoals eerder gezegd snap ik ook wel dat dit soort vragen erg persoonlijk zijn. En als je ze keer op keer tegenkomt, dan zul je daar ook wel moe van worden. Ik kan er prima mee leven, als je ze niet verder gaat beantwoorden hoor.

Goed. Back to business, Kitten! :)
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: This is Kitten

Bericht door kitten »

hè hè, hij is af. :faint: Ik ga het niet meer nalezen, typo's nemen jullie maar voor lief!

01. Ben je gelukkig met je huidige relatievorm?
Enorm. :)

02. Worden jullie er ook allevier blij van?
Daar ga ik wel vanuit. Ik vang geen signalen op dat iemand niet blij is in ieder geval.

03. Is het überhaupt de bedoeling dat iedereen er gelukkig van wordt?
Niet meer of minder dan elke andere relatie, gok ik.

04. Ben je er vanaf het begin blij mee geweest?
Ja, van ons 4 was ik eigenlijk de enige die al jong poly als optie kende.

05. Of heb je er erg aan moeten wennen?
Nee, ik dus niet. Voor Heerscher ging het ook geleidelijk. Maar leonietje en Dacrael woonden beiden alleen voor ze gingen samenwonen met ons dus dat zal wel even wennen zijn geweest, ja!

06. Staat het viertal vast of is het aantal mensen variabel?
Verliefdheid overkomt je. Ik geloof niet in afspraken waarbij je belooft nooit verliefd te worden op een ander. Binnen onze constellatie is het altijd bespreekbaar daar wat mee te doen. Inmiddels hebben we alle 4 de afgelopen jaren wel eens een date gehad, ja. Maar niemand is blijven plakken tot nu toe.

07. Zou je het anderen aanraden?
Ik vind het veel voordelen hebben. Maar blijkbaar is het ook iets wat niet iedereen kan. Wanneer je ziek wordt van enkel de gedachte dat je geliefde een ander heeft, dan zou ik het toch niet aanraden, denk ik. ;) Maar ik hoef maar 2-3x per week te koken, bijvoorbeeld. Ideaal!

08. Zou je het je kinderen aanraden?
Wat ik ze vooral zou aanraden, is hun eigen pad te volgen. Ook al zeggen familie, vrienden en de hele maatschappij dat het raar is of zelfs dat het niet kan, doe wat jij goed dunkt. Dat zou ik ze aanraden.

09. Hoe oud zijn je kinderen?
14, 13, 11 en logeetje is 2.

10. Vinden je kinderen het lastig of weten die niet anders?
Die vinden het geweldig! :) Ze genieten van de aandacht, de diversiteit aan stiefouders, altijd wel iemand om je te helpen met je huiswerk of je lekke band of om een verhaaltje voor te lezen.

11. Is Logeetje een echte dochter van je?
Ze is genetisch mijn dochter, ja. Bevruchting door zelf-inseminatie, dus zonder artsen, verder een natuurlijke conceptie. Ze weet ook dat ik haar moeder ben.

12. Hebben ze wel eens gedoe gehad met school of sociaal werkers of iets dergelijks, vanwege de thuissituatie?
Neegelukkig niet. Daar ben ik wel een tijd paranoïde over geweest. Maar we worden steeds meer open en iedereen vindt het leuk voor ons. Laatst was ik op school bij mijn zoon en vertelde ik over onze bruiloft. De juf was reuze geïnteresseerd, vooral in het juridische deel, want haar collega daar op school was ook met zoiets bezig, maar dan met zijn drieën. :shock:

13. Hebben zij wel eens gedoe gehad met andere kinderen op school of uit de buurt, vanwege de thuissituatie?
nee, niet dat ik weet. Ik denk dat ze dat ook wel zouden zeggen, als dat wel zo was.

14. Heb je ze uitgelegd wat bdsm inhoudt?
Ja, dat heb ik wel eens gedaan. Ik vergeleek het met kietelen en stoeien. Ik vond het ook heel belangrijk om bij het stoeien stop ook echt stop te laten zijn.

15. Of wacht je liever tot ze zelf met vragen komen?
Deels ook. Ik heb het aangestipt. De rest is op verzoek, dan moeten ze er interesse in tonen. Anders niet.

16. Komt het wel eens voor dat je kinderen door buren worden aangesproken (of uitgehoord) over jullie manier van samenleven?
Nee, volgens mij niet.

17. Weten de buren van de situatie in het huis of blijft alles achter gesloten deuren?
Dat hebben we meteen verteld toen we hier kwamen wonen. De vorige buurt was een vreselijke roddelbuurt. Dat wilden we nu anders. Dus al snel hadden we een bbq voor alle buren geregeld en ook meteen verteld hoe het zat.

18. Doen de buren vriendelijk tegen jullie?
Ja, mijn ervaring is echt, als je mensen gewoon open benaderd, ze niet snel moeilijk doen.

19. Zijn ze dat ook echt, denk je?
Dat denk ik wel ja.

20. Merk je dat sommige mensen misschien bang voor je zijn?
Nee, dat niet. :lol:

21. Krijg je wel eens een verzoek van hitsige buurmannen, die zich voor een keer in het kwartet willen mengen?
Gelukkig niet! Vrijwel alle buren hier zijn 65+.

22. Wat vindt je familie ervan?
Mijn ouders hebben behoorlijk moeten wennen. Ze maakten zich vooral zorgen om hun kleinkinderen. Maar toen ze zagen dat die er alleen voordelen van hadden, draaiden ze bij.

23. Weet je familie hier eigenlijk wel van?
Jazeker, mijn vader gaf me weg op onze bruiloft! :biggrin: We zijn met zijn viertjes "getrouwd", met alle 4 de families aanwezig en een groep vrienden en collega's en alles.

24. Hoe heb je het aan je ouders uitgelegd?
Met knikkende knietjes. Wel vrij snel al. Maar het was voor hun niet voor het eerst en ik doe wel meer "rare" dingen, dus inmiddels kunnen ze wta hebben.

25. Zien jullie elkaars familie als schoonfamilie?
Ja... dat denk ik wel... Inmiddels. De vader van leonietje eet wel eens mee en kan het heel goed vinden met Dacrael, die - zeg maar - derdegraads schoonfamilie is. En als er iemand jarig is, mja, er zit wel ietwat verschil in, maar op de verjaardag van mijn kids zouden leonietje d'r ouders ook uitgenodigd worden bijvoorbeeld.

26. Zijn er gelegenheden - zoals kerst ofzo - waarop alle families samenkomen?
Nee, maar dat is puur vanwege de omvang. In totaal 8 broers en zussen, de meesten met gezinnen en nog 7 (stief)ouders. Wijzelf zijn al met 7 (en 2 vriendjes... geloof ik... :panic: Dus het past gewoon niet.

27. Als je met vier personen een huis koopt, dan is dat zeker wel een kast van een woning?
Mwah. Een appartementje met twee slaapkamers. :schater: Dat is het grapje. Zo stond het namelijk op Funda. Dat het appartement 325m2 was en er nog een joekel van een pakhuis bij zat, dat viel gewoon niet meteen op. Inmiddels, na verbouwingen, hebben we 6 slaapkamers.

28. Zijn alle ruimtes van het huis gemeenschappelijk of heeft ieder zijn eigen deel?
Woongedeelte is gezamenlijk. Alleen de slaapkamers zijn een beetje privé. Ik zeg een beetje, omdat alle 3 de badkamers grenzen aan een slaapkamer, dus de kinderen kijken altijd wie er al/nog wakker is, waar ze kunnen douchen.

29. Heeft het huis ook een grote tuin?
Nee, een klein dakterras.

30. Wie heeft dan de groene vingers?
Volgens mij wij geen van allen, maar leonietje doet haar best op de plantenbakken en de plantjes binnen. :)

31. Het is zeker wel druk, zo'n vol huis?
Maar altijd gezellig!

32. Is er ook gelegenheid om af en toe eens alleen te zijn?
Ja, dat is het fijne van zo'n groot huis. Je kunt je plekje wel opzoeken als je wil.

33. Heeft het huis een "normale" inrichting of is het een bdsm-paleis?
Normaal. ;)

34. Is het zo kinky als ik het me voorstel of zijn jullie gewoon net zo burgerlijk als de rest van ons?
Net zo burgerlijk als de rest dus. We hebben gave balken, want het is een heel oud gebouw. Maar geen kooien of andreaskruis of zo...

35. Hebben jullie een D/sD/sD/s relatie?
Ja! :D

36. Zijn jullie een kwartet of twee stellen met overlap?
Nee, 3 stellen.

37. Loopt de hiërarchie door de hele relatie heen, dus Dacrael > Kitten > Heerscher > Leonietje?
Alleen als er afgewassen moet worden. Nee, gein. het is een duidelijke afspraak dat we ons niet bemoeien met andermans D/s relaties. Ik kan Heerscher dus niet opdragen om leonietje te slaan. Dat vinden we alle 4 prettiger, om dat zuiver te houden.

38. Of beperkt het zich tot de afzonderlijke stellen? Dacrael > Kitten , Kitten > Heerscher , Heerscher > Leonietje?
Dat, dus.

39. Is de groep een democratie of een dictatuur?
Een poldermodel.

40. Eten jullie gezamelijk, zoals een gezin?
Meestal wel, tenzij er iemand moet oefenen, overwerken, daten, helpen verhuizen etc etc.

41. Zien jullie jezelf als een gezin?
JA! :D Heel erg.

42. Wie doet de afwas?
Het Masjien. Een dag heeft 7 dagen, ons gezin 7 leden, Handig! :D De kinderen hebben alle 3 een vaste dag en de overige 4 dagen doen de 4 volwassenen "uit de losse pols". Vaste afspraken daarin bleek niet goed te werken vanwege de onvoorspelbare werktijden van leonietje en mij. Maar dat wij de overige 4 dagen doen, werkt wel. Iedereen doet het gewoon af en toe en ik heb niet het gevoel dat iemand daarin verzaakt.

43. En het huishouden in het algemeen?
De poets. Ok, die doet niet alles, maar het is wel fijn dat er eens per week gezogen en gedweild wordt. Koken: doordeweeks koken leonietje en ik. Als leonietje vrij is, kookt zij en anders ik. In het weekend koken de mannen. Is gewoon het meest praktisch. Verder, ja, zoals het gaat. Geen vaste afspraken over eigenlijk.

44. Is er een corveelijst?
Nee dus. Op de afwasdagen van de kinderen na.

45. Kennen jullie meer groepen, die op eenzelfde manier samenleven?
Ja, maar niet persoonlijk.

46. Spelen jullie alleen per stel of is dat ook wel eens in groepsvorm?
Uitsluitend per stel.

47. Zijn alle gespeelde spellen openbaar binnen de groep?
Nee dus. Volgens mij heb ik leonietje en Heerscher nog nooit zien spelen. Dat zou wel kunnen. Dacrael zou mij en Heerscher ook wel kunnen zien spelen. Maar de andere kanten op kan niet. Heerscher trekt het niet om mijn als sub te zien spelen, met wie dan ook en leonietje zit niet te wachten op een spel van mij en Heerscher.

48. Wordt alles besproken in de groep?
In principe wel, maar de details van sommige spellen bijvoorbeeld niet. Maar wel wie wanneer met wie uit gaat. Ook wanneer dat iemand van buiten de groep is. Het is nooit uitgesproken, maar als één van ons een date heeft, heeft dat impact op allemaal, dus dat wordt besproken. Niet met de kids erbij natuurlijk.

49. Geven jullie elkaar tips, voor het spelen met anderen?
Nauwelijks. Nee. Heel in het begin gaf ik Heerscher wel eens een duwtje, maar verder niet nee.

50. Is er sprake van een liefdesrelatie met alledrie?
Nee, er zijn alleen hetero links en er is niks tussen leonietje en Dacrael.

51. Zo niet, zou je dat wel kunnen? Een liefdesrelatie met meerdere personen?
Ja, want ik hou van Dacrael en Heerscher. Alleen niet van leonietje. Ik bedoel, ze is inmiddels natuurlijk wel speciaal voor me, maar dat is anderrrrrrsss... ;)

52. Ben je het liefst Sub of Top?
Dat is sterk afhankelijk van wie ik tegenover me heb.

53. Ben je tijdens een spel ook wel eens beide tegelijk?
Nee, dat is me nog niet gelukt. Ergens sla ik door en dat blijft dan plakken. Maar ik heb nog niet vaak met switches gespeeld waarbij er niet van tevoren vast stond wie welke rol zou hebben.

54. Hebben jullie een gezamenlijke agenda, zodat bijgehouden kan worden wie er met wie speelt en wanneer?
Eentje? :lol: We hebben er meerdere. Iedereen heeft sowieso een eigen agenda, die alle anderen ook kunnen zien. Daarnaast heb ik nog een verborgen agenda. Niet om dingen geheim te houden, maar om nog een béétje overzicht te houden in het totaal. Daar staan vooral reminders in, die-en-die bellen, brief niet vergeten te posten etc. Dingen die er voor de rest gewoon niet toe doen als het gaat om planning. Ik weet dat Dacrael ook zo'n verborgen agenda heeft voor werk-afspraken. Dan is er nog een kinderagenda waar iedereen in kan kijken inclusief de kinderen. Daarin staat de co-ouderschapsregeling, vakanties en afspraken van de kinderen, hobby's, tandarts etc etc. Tot slot is er nog de slinky-agenda waar we alle 4 in kunnen, waar afspraken in staan die echt alle 4 aan gaan. Wanneer de nieuwe bank wordt geregeld. Wanneer het oud papier buiten kan. Bezoek dat voor iedereen komt, verjaardagen waar we allemaal zijn uitgenodigd etc.

55. Ben je 24/7 onderdanig aan Dacrael?
Nee. Dat zouden we allebei ook niet willen.

56. En is dat dan enigszins te combineren met je moederrol?
Dat zou ik lastig te combineren vinden inderdaad, maar ook lastig te combineren met mijn liefde voor Heerscher. Die zou er ook niet blij van worden. Maar als ik zijn Mevrouw ben, is mijn subbiekant ook goed opgeborgen en niet zomaar te triggeren.

57. Is hij de vader van je kinderen?
Nee. En Heerscher ook niet, mijn kinderen komen uit een eerdere, monogame, vanille relatie. Ik heb een co-ouderschap met hun vader.

58. Is iedereen oom/tante of papa/mama?
Nee, mijn kinderen hebben 1 papa en 1 mama. De rest heeft wel een stiefouderrol, in de praktijk.

59. Als jullie met zijn vieren over straat lopen, zou ik dan kunnen zien dat er "iets anders" is aan jullie?
Waarschijnlijk kun je dat niet zien nee, onze trouwdag uitgezonderd. Toen riep er iemand: "twee bruidjes? Wat leuk!" en dat hebben we zo gelaten. :lol:

60. Is er iets anders aan jullie?
Behalve poly, kink en draagmoederschap? Nee, verder zijn we volkomen normaal. :schater: Oh, Dacrael LARP't soms. Da's voor sommigen ook niet helemaal normaal. :gekkie:

61. Wie kwam als eerste op het idee aan om met zijn vieren te gaan samenwonen?
Dat ontstond een beetje, maar ik gok dat ik dat was. Ik stond op mijn 20e al open voor het idee, immers.

62. Hoe reageerde de anderen daarop?
Wat ik zei, het groeide. Het was nooit de inzet, maar na 3 jaar vonden we het allemaal wel een optie geworden. Waarom ook eigenlijk niet? Toen raakte leonietje haar baan bijna kwijt, maar ze kon hem behouden als ze in een vestiging in Brabant ging werken. Sja, dan is het allemaal makkelijker als ze ook maar gewoon introk. Daarop werd het huis dan toch wel wat klein en toen zijn we serieus, allemaal, gaan zoeken naar een alternatief. Dacrael zijn huis ging in de verkoop. En zo kwam het allemaal. :)

63. Vond jij het direct al een goed plan of heb je er nog lang over moeten nadenken?
Ik was denk ik de meest makkelijke. Ik heb op mijn 20e kort samengewoond met 2 andere volwassenen, waarvan 1 mijn geliefde was. Dat was geen enorm succes, maar ik had al wel geroken aan de voordelen ervan. En ervan genoten, hoe kort en explosief het ook was. Dus ik vond het wel een goed plan.

64. Hoe hebben jullie elkaar ontmoet?
Eigenlijk allemaal via de kink scene. Heerscher via de jongeren chatroom, leonietje via WS en Dacrael via FetLife.

65. Hoe lang wonen jullie al samen?
1 jaar en 9 dagen. Met zijn vieren dan. Met drie en met twee is al langer geleden.

66. Hebben jullie huisdieren?
Twee oude katten en mijn dochter heeft een aantal hamsters.

67. Heb je altijd al geweten dat jou een alternatieve samenlevingsvorm beter zou passen?
Ergens wel. Ik heb er ook een poos niet aan toegegeven hoor, netjes monogaam samengewoond, kindjes gekregen, maar toen ging het toch weer mis. :P

68. Is dit voor eeuwig-en-altijd of gewoon leuk-voor-nu?
Allebei niet. Het is meer dan leuk-voor-nu. En ik hoop met zijn allen oud te worden. Maar ooit was ik ervan overtuigd dat ik oud zou worden met de vader van mijn kinderen en dat dat veranderde, heeft me wel wat ontnuchterd. Ik heb bij de bruiloft ook niet beloofd eeuwig van ze te houden. Maar ik hoop wel oud te worden met ze! :)

69. Vier volwassenen, vier meningen. Wordt er veel gediscussieerd?
Nee, we zitten over veel op één lijn en we zijn alle 4 bereid soms water bij de wijn te doen. Dat moet ook wel, in zo'n huishouden.

70. Is er vaak ruzie?
Nee, nauwelijks. Maar ruziemaken met iemand waar je niet van houdt is ook veel moeilijker en enger hoor! Als ik Heerscher zijn huid vol scheld, maken we dat later goed. Want liefde. Dat vangnet, liefde, is er niet bij een metamour. Nu zijn we wel gegroeid en zit er inmiddels wel een vorm van vangnet, van zekerheid, waardoor je minder voorzichtig kunt ruziemaken. Maar nog steeds is het anders dan wanneer je van iemand houdt. Dat klinkt contra-intuïtief, maar zo werkt het volgens mij.

71. Krijg je bij ruzies niet automatisch partijvorming?
Hmmmm... gevoelsmatig misschien. Maar wanneer er twee ruzie hebben, bemoeit de rest zich er zo min mogelijk mee. Het is tussen hun. Hooguit zet je een kopje thee voor ze. Er zijn uitzonderingen hoor. Ik heb daar ooit dit over geschreven: https://fetlife.com/users/30117/posts/2788623

72. Heb je wel eens last van jaloezie?
Ja.

73. Hoe ga je ermee om?
Praten. Benoemen. Laten bestaan. Maar ik ben niet standaard jaloers om alles. Ik vind het leuk wanneer Heerscher en leonietje samen uit gaan bijvoorbeeld. Dat gun ik ze wel.

74. Hebben anderen wel eens last van jaloezie?
Ja. Wij allemaal wel. Dat is normaal, denk ik.

75. En hoe gaan zij daarmee om?
Hetzelfde. Praten. Benoemen. Laten bestaan. En samen zoeken naar oplossingen om het voor iedereen tof te houden. Zo vertel ik Heerscher nooit wat ik met anderen uitvreet en vertel ik het Dacrael tot in detail. Want ze hebben allebei iets anders nodig daarin.

76. En jij?
Ik probeer daar dan aan te voldoen. Ik plaag Heerscher minder/anders wanneer leonietje erbij is. Bijvoorbeeld. Je houdt rekening met elkaar.

77. Vond je het altijd al prima om je partner te delen?
Ja. Mijn vriendje toen ik 17 was (we noemen geen namen :gekkie: ) kwam ooit schoorvoetend bekennen dat hij een ander meisje had gezoend bij het uitgaan. Ik wist me geen houding te geven en uiteindelijk stamelde ik maar dat hij dat dan maar niet meer moest doen. Ik denk vanuit een verwachtingspatroon van de maatschappij? Maar eigenlijk zat ik er helemaal niet mee. Hij wilde het niet uitmaken met mij toch? Nou dan. Toen ik dat eenmaal wist, vond ik het eigenlijk alleen maar leuk voor hem. Jaren later vond ik mezelf zonder libido in een relatie (BDSM bleek noodzakelijk voor mijn seksleven) en die jongen heb ik toen aangemoedigd het dan ergens anders te gaan zoeken. Wilde hij niet, maar ik zag er wel een oplossing in.

78. Of is dat iets waar je gaandeweg aan gewend geraakt bent?
Nope, ik was altijd al zo. Of zo. :biggrin:

79. Mag ik je pincode weten?
375. Oh nee, dat was mijn cijferslot.

80. Waarom niet?
Omdat ik graag zelf weet aan wie ik mijn geld cadeau doe.

81. Heb je wel eens spijt van je keuze, om aan een dergelijke samenlevingsvorm deel te nemen?
Nee.

82. Was het eigenlijk wel een bewuste keuze of ben je er als vanzelf ingerold?
Beetje van beide. Ik heb er altijd voor open gestaan.

83. Als het een bewuste keuze was, heb je daar dan lang over moeten nadenken?
Nee, dus. :)

84. Vertel je desgevraagd aan iedereen open over je thuissituatie of ben je selectief met het delen van informatie?
Soms vind ik het lastig. Nieuwe klanten bijvoorbeeld. Ik wil ze niet afschrikken, ik wil ze niet overspoelen met teveel persoonlijke informatie. Maar ik wil vooral dat zo'n gesprek over hún gaat! Ik wil hen leren kennen om mijn werk het beste te kunnen doen. Zodra "poly" of "draagmoederschap" valt, zitten mensen vaak vol (100 soms!) vragen. Dat vind ik dus lastig balanceren. Maar van de andere kant wil ik ook eerlijk blijven. Wat ik doe is heel persoonlijk, daar moet je zelf ook in investeren. En dan ben ik altijd bang dat ik klem kom te zitten in een verhaal dat niet klopt, omdat ik ergens omheen aan het draaien ben.

Mensen die dichtbij komen, krijgen het vrij snel te horen. Buren hoorden het meteen, bijvoorbeeld.


85. Een viertal is perfect voor kaartspelletjes, welke heeft de voorkeur?
Dat is wel een probleem hier in huis. Dacrael, Heerscher en ik zijn meer geeks op dat gebied. Ascension is momenteel populair. Maar leonietje d'r Engels is niet zo sterk en die vindt daar dus geen klap aan.

86. Twister is zeker niet zo’n geschikt spel?
Niet met dit weer, nee.

87. Wie is de leukste thuis?
Dacrael.

88. Is er naast het samenlevingscontract nog iets anders waarmee jullie je verbonden hebben?
Een hypotheek, levenstestamenten (machtigingen) en gewone testamenten.

89. Is er bij de Burgelijke Stand een status die jullie samenlevingsvorm dekt?
Nope. :( De notaris noemde het een meerrelatie, dus ik denk dat de term "affectionele meerrelatie" de juridische benaming is? Maar de burgerlijke stand kan niks met ons.

90. Zijn jullie gelovig?
Nee.

91. Zijn er grote leeftijdsverschillen binnen de groep?
Ja. Dacrael is 43, daarna komt Heerscher, die is net 41 geworden. Ik volg met 39 en leonietje sluit de rij, die is pas 30. Dat scheelt dus 13 jaar tussen de uitersten.

92. Wat was de leukste ervaring die je tot nu toe had, met het leven in deze groep?
We hebben massa's herinneringen! Iets wat heel hoog scoort was toch wel ons eerste bezoek aan Disney. Daar werden we echt één groep.

93. En wat was de vervelendste?
Het feit dat Heerschers vader overleed, 1 week voordat hij bij ons op kerstdiner zou komen. Op dat kerstdiner zouden we voor zijn familie echt helemaal uit de kast komen en onze bruiloft aankondigen. Dat was heel heftig! Leonietje en Dacrael hadden daardoor een hele rare status op de uitvaart, want niet iedereen wist hoe het zat, waarom zij ook voor in de kerk zaten.

94. Zitten jullie allevier hier op het forum?
Volgens mij wel, maar niet allemaal even actief.

95. Wat vind jij het grootste voordeel aan het leven in een groep, ten opzichte van een leven als duo?
Allebei mijn mannen bij me. <3 En ik zou mijn beroep niet zo relaxt kunnen combineren met moederschap als er geen 3 volwassenen achter me stonden. Dat is echt fantastisch! :static:

96. En het grootste nadeel?
Ik zit hier dus heel hard over na te denken. Het heeft wel nadelen hoor, maar de grootste... Minder rust in huis? Maar dat valt ook wel mee. Onbegrip uit de omgeving, maar dat viel ook mee toen we eenmaal uit de kast kwamen.

97. Hoe ziet een typische doordeweekse dag er bij jullie uit?
We staan zo goed als allemaal tegelijk op, spitsuur. De pubers kunnen zich zelf klaar maken voor school, de net-tiener heeft soms nog wat aansporing nodig. Dan geven mijn mannen me een zoen en gaan naar hun werk. Ik ga dan op kantoor aan de slag, eigen bedrijf. Een uurtje later wordt leonietje wakker als ze moet werken en gaat dan ook. Of ze is vrij en dan staat ze later op en rommelt wat in huis. In de middag komen de kids weer thuis en om half zeven de mannen en dan eten we. En daarop bestaan duizend uitzonderingen. Dacrael spreekt regelmatig met vrienden af, kinderen slapen soms bij hun vader en ik kan elk moment opgeroepen worden voor een opdracht en dan is de hele dag weer anders. :lol:

98. Waar zie je jezelf – in relatie tot de groep – over veertig jaar?
Dan gaan we met zijn allen het leven van de zusters in het verzorgingshuis zuur maken. :)

99. Hebben jullie gezellige groepstradities, zoals een jaarlijks uitje of Sinterklaasgedichten schrijven voor elkaar?
Ontbijt op bed als je jarig bent. En we zijn allemaal gek van pretparken.

100. Wat rijmt er op polyamorie?
Wat dacht je, ik doe er nog eentje die ze zéker nooit gehad heeft? :P Verdorie! Rijmt niet mooi, maar het kan wel.
Gebruikersavatar
skaoot
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 okt 2010, 18:08
Locatie: Den Bosch

Re: This is Kitten

Bericht door skaoot »

Leuk om zo achter elkaar door te lezen :)
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
Gebruikersavatar
thaliya
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 aug 2010, 14:25
Locatie: Arnhem

Re: This is Kitten

Bericht door thaliya »

Ontzettend leuk om te lezen! Dank je wel!
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
Plaats reactie