Gezellig hier!

U mag zich hier even voorstellen. Kijk uit voor laagvliegend gebak!
levenismooi

Gezellig hier!

Bericht door levenismooi »

Leuke relaxte sfeer hier!

introductie dan maar. Ben een man, hetero, 48 jaar. Positief ingesteld, type “laten we niet moeilijk doen als het niet hoeft want dan is je leven gewoon veel leuker”. Leuke baan waarin ik veel energie kwijt kan en ook weer veel energie terug krijg.

Lang klemgezeten in een achteraf verkeerde relatie waarin ik teveel van mezelf niet kwijt kon, op meerdere vlakken. Uiteindelijk ingezien en uit die beklemming gestapt en dat voelde als een enorme bevrijding. Ik keerde terug naar wie ik echt ben en werd terug verwelkomd door al die fijne mensen die ik gelukkig om me heen heb verzameld in mijn leven. Bijzondere ervaring. Maar nu de stofwolken weer zijn neergedaald en het hoofdstuk echt is afgesloten begint het te knagen, alleen is ook maar alleen, dus zo langzamerhand weer op zoek naar iemand met wie ik wel echt kan genieten van dit leven. Daarbij tot de vaste conclusie gekomen dat een pure vanilla relatie mij niet gelukkig gaat maken en zodoende hier terecht gekomen.

Op bdsm vlak niet heel ervaren nog maar ook geen compleet groentje. Gewoon nog niet in de gelegenheid geweest om er veel mee te doen, was geen plek voor in mijn vorige relatie en de ervaringen die ik mocht op doen dateren dan ook van (te) lang terug. Ik ben dus nog wat zoekende. Ik weet wel dat ik switch ben en me het prettigst voel bij iemand die dat ook is. Kan enorm genieten van beide kanten van het spel en ik kan me eerlijk gezegd moeilijk iets voorstellen bij een pure D/s relatie. Heeft voor mij ook iets met gelijkwaardigheid en begrip voor elkaar te maken. Mijn sub-kant ligt wat meer zichtbaar aan de oppervlakte, mijn D-kant zit dieper en komt pas naar boven als ik lekker in mijn comfort zone zit bij iemand.

Doel van mijn aanmelding hier? Om contacten te leggen met gelijk gestemden, van elkaar te leren, mijn richting verder te vinden.
Gebruikersavatar
pluis
Berichten: 330
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:03

Re: Gezellig hier!

Bericht door pluis »

Ja, kletsen en gezellig doen kunnen we hier als de beste. Je zal dus prima in de sfeer passen. Welkom!
Gebruikersavatar
Nijntje
Berichten: 35
Lid geworden op: 11 aug 2016, 19:08

Re: Gezellig hier!

Bericht door Nijntje »

Welkom hier en dank voor de leuke, gezellige, uitgebreide intro.

Koffie?
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Gezellig hier!

Bericht door Ravelijne »

Welkom! Leuke, uitgebreide intro. Zet ik koekjes neer voor bij de koffie van Nijn.
Gebruikersavatar
Pien
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2017, 14:10

Re: Gezellig hier!

Bericht door Pien »

Hoi! Leuk, gezellig. Tis nog te vroeg voor whisky bij de koffie ben ik bang....
chats

Re: Gezellig hier!

Bericht door chats »

Welkom :D
levenismooi

Re: Gezellig hier!

Bericht door levenismooi »

dank allen voor het welkom, koffie lekker ja. Een koekje kan ik ook nog wel hebben, buikje is nog vlak genoeg ;) Oh en als er iemand aan de wisky wil, ik vind het best maar denk dat ik zelf nog even pas.

Ik heb het echt gevoel een spannende maar ook vreemde ontdekkingstocht te zijn begonnen, nog erg zoekende naar de juiste manier om die tocht tot een goed einde te brengen (en te overleven ;) )
Mijn gevoel zegt me dat ik gewoon contacten moet gaan leggen. Online is dat lastig heb ik wel gemerkt. Ook al omdat ik merk dat er niet veel switchen zijn. De meeste dames lijken te subben, en de dames die puur D zijn, nou da's ver het algemeen ook niet helemaal mijn ding geloof ik. Ik zit te denken om maar eens naar een bijeenkomst te gaan (munch heet dat geloof ik?). Is wel een drempel die ik even over moet. Maar wat zijn jullie ervaringen? En als jullie tips hebben dan graag!
Gebruikersavatar
Pien
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2017, 14:10

Re: Gezellig hier!

Bericht door Pien »

De drempel van een munch heb ik ook nog niet durven nemen. Ook nog erg aan het zoeken en ontdekken wat ik wil en waar ik me prettig bij voel
Gebruikersavatar
Yara
Berichten: 39
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:51
Locatie: Bussum

Re: Gezellig hier!

Bericht door Yara »

Welkom!

Ik geloof overigens dat ik minstens evenveel switches ken als D of 's alleen hoor. :)
Dance like nobody is watching
Love like you've never been hurt
Sing like nobody can hear you
Live like it's heaven on earth
Bitemarks
Berichten: 15
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:17
Locatie: Zelhem

Re: Gezellig hier!

Bericht door Bitemarks »

Hoi gezelligerd. Wat Yara zegt herken ik wel. Er zijn juist een boelveel switches. Al zijn er ook wel subgroepjes (pun not intended) die graag roepen dat alle switches nep zijn.
Was, meint ihr, will aus mir werden
.Gutes oder boses?
Therapy?
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Gezellig hier!

Bericht door kitten »

Ik ben ook switch! :) Een s of D is gewoon een switch die nog niet ontdekt heeft hoe leuk de andere kant is. 8-) Dat is een grapje hoor. Parodie op "een switch is een sub die gewoon de juiste D nog niet heeft ontmoet". Want ja, het bestaan van switches wordt wel eens ontkend. Ook vaak genoeg gemerkt dat een D verbaasd was over mijn manier van overgave, want ik was toch switch? Ja, dat betekent allebei, niet allebei een beetje! :P

Munches zijn tof. Krijg je echt geen spijt van. Sowieso, de ergste schade die je kunt oplopen is dat je een kopje koffie hebt betaald. Maar ik wed dat je hele leuke gesprekken gaat hebben en verbaasd gaat zijn dat het eigenlijk allemaal net normale mensen zijn. :mrgreen: (al lopen er natuurlijk ook rare kwibussen rond, maar da's in elke club wel denk ik)
levenismooi

Re: Gezellig hier!

Bericht door levenismooi »

Kijk, dat geeft weer een beetje hoop, er zijn meer switchen, zelfs in Brabant ;) Kom ik ook vandaag trouwens.

Er zit overigens denk ik ook wel wat van waarheid in de stelling een switch is een sub die gewoon de juiste D nog niet heeft ontmoet. Maar de variant van kitten is ook erg leuk :) Ik denk wel dat als je de rol waarin de ander zit zelf ook kent, je beter in staat bent je in te leven en je eigen rol zo te spelen dat de ander er maximaal van geniet.

Ik voel het als een wisselwerking, hangt zo veel van de ander en het moment in welke rol ik val. Mijn ideaal zoals ik er nu in sta, zou zijn iemand te vinden waar ik op zo'n manier op een gelijk niveau kan staan (geestelijk) dat we kunnen afwisselen. Maar dat lijkt ver weg nog. Aan de andere kant, een mens moet altijd een droom en een doel hebben.

En toch... wil ik ook niet helemaal uitsluiten dat ik gewoon nog niet genoeg ervaren heb en dat ik nog een keertje een andere keuze maak. Ik denk wel eens bij mezelf dat ik eigenlijk gewoon moet gaan experimenteren, keertje als s, keertje als D dingen ondergaan en kijken hoe het loopt. Waar ik een beetje tegen aan hik is, dat bdsm en intimiteit voor toch sterk gelinkt zijn aan een speciale verbinding voelen met iemand. Ik weet niet of ik in staat zou zijn om losse contacten puur voor het spel aan te gaan, met relatief vreemden.

Lastig allemaal, ik kan Pien's opmerking heel goed begrijpen Zelfde straatje...

Ben wel benieuwd hoe andere hier mee om zijn gegaan en hoe zij hun weg hebben gevonden.

Ik ga verse broodjes halen voor de lunch, koffie erbij of liever een kopje thee :lol:
Gebruikersavatar
thaliya
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 aug 2010, 14:25
Locatie: Arnhem

Re: Gezellig hier!

Bericht door thaliya »

Thee, graag! En welkom :)
Ik ben helemaal sub maar ken ook veel switches. Experimenteren met de andere kant heb ik nooit gedaan en ook geen behoefte aan. Maar zeg nooit nooit.
Ik begon met chatten en toen met een stel die ik op de chat had leren kennen thuis afgesproken. En het bleken echt hele normale mensen te zijn. Shocker!
Niet lang daarna gereageerd op een advertentie van en mannelijke D en met hem een relatie gekregen. Samen naar bijeenkomsten en speelfeesten geweest en toen die relatie over ging ben ik ook wel eens in m'n eentje naar de VSSM in Nijmegen gegaan waar ik dan weer mensen leerde kennen. Ook in Engeland ben ik na 1x alleen naar een workshop te zijn geweest vrij snel in contact gekomen met anderen. Kortom: 1x de drempel over en daarna loopt het wel. En ik zit zelf zeker aan de introverte kant dus je hoeft ook echt niet super outgoing te zijn.
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Gezellig hier!

Bericht door Voleuse »

levenismooi schreef: Er zit overigens denk ik ook wel wat van waarheid in de stelling een switch is een sub die gewoon de juiste D nog niet heeft ontmoet. Maar de variant van kitten is ook erg leuk :) Ik denk wel dat als je de rol waarin de ander zit zelf ook kent, je beter in staat bent je in te leven en je eigen rol zo te spelen dat de ander er maximaal van geniet.
Denk dat dat ook een misvatting is hoor. Het is niet alsof je een betere D wordt door jezelf te laten slaan als dat je ding niet is, want dan denk je alleen maar wtf is hier leuk aan ;)
Overigens hier ook switch, doe alleen niets met mijn D kant momenteel. Ik denk dat dat ook het beeld kan vertekenen, want er zijn wel veel switches maar niet iedereen daarvan is ook op beide vlakken altijd actief.

En wat betreft munches, er is een reden dat het door iedereen wordt aangeraden, want voor de meesten van ons is het de eerste stap geweest. Ik vond het zelf ook heel moeilijk en eng, maar het is voor mij het begin geweest van veel moois en ik heb dr geen spijt van gehad. Wat is nou helemaal het ergste dat er kan gebeuren..?

Welkom iig ;).
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Gezellig hier!

Bericht door kitten »

Voleuse schreef:Denk dat dat ook een misvatting is hoor. Het is niet alsof je een betere D wordt door jezelf te laten slaan als dat je ding niet is, want dan denk je alleen maar wtf is hier leuk aan ;)
Als een D zich laat slaan, zal die inderdaad denken, wtf is hier nou leuk aan. Maar een switch als D snapt volgens mij wel beter wat er in de s omgaat. Daarmee zeg ik niet dat switches betere D's zijn. Alleen sommige dingen heb ik een D nooit kunnen uitleggen en sommige dingen in het spel met Heerscher (jongetje) pikte ik direct op, omdat ik projecteerde.
Plaats reactie