Kala aka Ta!

U mag zich hier even voorstellen. Kijk uit voor laagvliegend gebak!
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Kala aka Ta!

Bericht door Voleuse »

Precies dat bedoelde ik!
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Kala aka Ta!

Bericht door eireann »

In het Engels (en dan ook echt Engeland, niet amerika geloof ik ) is 'Ta' een korte vorm van bedankt/tot ziens. Ik gok dat dat het is :)
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Kala aka Ta!

Bericht door Ravelijne »

Ik had er een associatie met Klingon bij (taal van buitenaards ras in Star Trek). Iets verder van huis. :)
chats

Re: Kala aka Ta!

Bericht door chats »

Welkom
Ta!

Re: Kala aka Ta!

Bericht door Ta! »

@Voleuse: tatataaaaa.... :!: zoiets vraag je toch niet, liefje :neenee: .
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Kala aka Ta!

Bericht door kitten »

Het is not done te vragen waar een naam vandaan komt?
Gebruikersavatar
pluis
Berichten: 330
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:03

Re: Kala aka Ta!

Bericht door pluis »

Dat, of het is een verwijzing naar de betekenis van de naam?
Afbeelding
Ta!

Re: Kala aka Ta!

Bericht door Ta! »

@pluis: Ta! = ts ts ts... vond ik een leuke uitleg ;)

@kitten en pluis en voleuse en alle anderen: ‘Ta!’ is mijn persoonlijke kiai-kreet. De kreet op zich betekent niets.

Een kiai is de kreet die geuit wordt bij het toedienen van een definitieve karateslag. De aanvaller komt als energie in de energie van de verdediger, en omgekeerd. In een ideale situatie roepen zowel aanvaller als verdediger op hetzelfde moment een kreet. Het gebeuren vormt één geheel. Er zijn dus parallellen met Dom/sub-relatie.

Ik vind het ook een mooie, droge, directe klank die goed past bij een Meesteres.
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: Kala aka Ta!

Bericht door juffie »

Ta! schreef:@Voleuse: tatataaaaa.... :!: zoiets vraag je toch niet, liefje :neenee: .
Beetje vreemde reactie dit.
MILF :grin_ani:
Gebruikersavatar
Heidi
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 aug 2017, 18:04
Locatie: Noord-Holland

Re: Kala aka Ta!

Bericht door Heidi »

Maar dat het een kiai kreet is, is inderdaad wel toepasselijk :light:
Do more of what makes you happy
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Kala aka Ta!

Bericht door kitten »

Ik val vooral over het "liefje". Het was niet aan mij gericht, maar mijn eerste reactie was: ik ben je liefje niet. En dominant of niet, ik word wel graag respectvol en als volwaardig aangesproken, zeker door een vreemde waar ik geen D/s verhouding mee heb.
Gebruikersavatar
Jezebel
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 mei 2011, 08:32

Re: Kala aka Ta!

Bericht door Jezebel »

Mooie uitleg wel daarna, over de kiai-kreet :) tof dat je daarvan je naam hebt gemaakt online!
There's a room inside your gut
close the door and keep it shut
let no daylight enter in
and the punishment begin

Maria Mena ~ Secrets
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: Kala aka Ta!

Bericht door juffie »

kitten schreef:Ik val vooral over het "liefje". Het was niet aan mij gericht, maar mijn eerste reactie was: ik ben je liefje niet. En dominant of niet, ik word wel graag respectvol en als volwaardig aangesproken, zeker door een vreemde waar ik geen D/s verhouding mee heb.
Dit.
MILF :grin_ani:
Asatru

Re: Kala aka Ta!

Bericht door Asatru »

kitten schreef:Ik val vooral over het "liefje". Het was niet aan mij gericht, maar mijn eerste reactie was: ik ben je liefje niet. En dominant of niet, ik word wel graag respectvol en als volwaardig aangesproken, zeker door een vreemde waar ik geen D/s verhouding mee heb.
Liefje kan in deze ook een stop-woordje zijn (een woord dat Ka vaak gebruikt dus, ook tegen vreemden). Ik zou er persoonlijk niet zo'n punt van maken. Maar dat is iets persoonlijks.
Gebruikersavatar
pluis
Berichten: 330
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:03

Re: Kala aka Ta!

Bericht door pluis »

Volgens mij wordt er ook niet zo'n groot punt van gemaakt, Asatru. 'T is niet meer dan logisch dat je bij het leren kennen van nieuwe mensen soms eens aan iemand vraagt hoe iets bedoeld is, of aangeeft dat iets een beetje vreemd bij je binnenkomt. Sowieso, we moeten 't hier allemaal maar met geschreven tekst doen, en dat komt nu eenmaal wel eens anders over dan iemand bedoeld.
Plaats reactie