Jarretelgordel

Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Jarretelgordel

Bericht door juffie »

Tot nu toe heb ik altijd, als ik kousen droeg, hold ups gedragen, maar ik wil toch wel graag een gordeltje kopen en dan met jarretels 'echte' kousen gaan dragen. Ik heb een heel goede link gekregen voor gordeltjes, maar er is veel diversiteit qua hoeveelheid jarretels, en qua manier van vastzetten, klemmetjes of haakjes/oogjes.

Ik heb zelf vrij dikke bovenbenen/dijen en wil wel graag dat het én goed zit, én esthetisch ook nog wat doet. Dus, wat ik eigenlijk wil vragen:

- Hoeveel jarretels moet ik nemen?
- Is het beter (ivm dikkere benen) om meer jarretels te nemen? Ik kan kiezen uit 6, 8, 10, 12 en zelfs 14 jarretels!
- Wat blijft beter zitten en is beter voor je kousen? Klemmetjes of oogjes?

Kortom, advies wanted!
MILF :grin_ani:
Evy

Re: Jarretelgordel

Bericht door Evy »

Qua aantallen heb ik geen idee, maar zelf vind ik die oogjes echt ondingen... Zit altijd uren te prutsen voor ik ze goed sluitend krijg. Als je dus kan kiezen voor klemmetjes, dan zou ik dat zeker doen.

Verder zou ik voor advies naar een goede lingeriezaak gaan. Gewoon vragen. Je bent niet verplicht iets te kopen he? :)
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Jarretelgordel

Bericht door eireann »

Minimaal 3 per been, ik heb er nu 3 en de volgende die ik koop heeft er 4 per been. Dat is genoeg. Twee is niet prettig!

Ik heb een metalen standaard sluiten, dat is een hard plastic achterkantje wat door een langwerpig metalen voorkantje heenmoet dat smaller wordt en het zo klem zet. Wees er ZEKER van dat de voorkant van het klemmetje metaal is! Plastic op plastic schiet veel te snel los.

Wat ik zelf er prettig vind is dat mijn gordel ook een buikstuk heeft. Dus niet alleen een reepje stof om het middel waardoor je/ik er uit zie als een halve worst, maar een van middel tot venusheuvel stuk dat ook mee de heup om gaat. Maakt het een heel stuk charmanter.

Ik heb de mijne (en mijn vorige ook) bij http://www.stockingshq.com" onclick="window.open(this.href);return false; vandaan, goede prijs, goede service en mooie spullen (en ook basis kousen voor een pond per stuk die mij ook passen!)
**Self Rescuing Princess**
poes

Re: Jarretelgordel

Bericht door poes »

Ik kan je aanraden in ieder geval gordels te nemen met metalen ringetjes/oogjes aan de riempjes (waar je de kousen aan bevestigt). Van plastic gaan ze snel stuk. Daarnaast zakken jarretelgordels soms ook wel wat erg snel af. Ik draag ze zelden, maar denk er nog wel over ooit een goede wat bredere te kopen, die meer richting taille gaat voor extra grip.


succes,


poes
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Jarretelgordel

Bericht door eireann »

Trouwens, ook handig om naar te kijken is de sluiting op de rug (tegen dat afzakken) die van mij heeft 3 van die 'bh-oogjes' en zakt dus niet af, wat met de enkele haakjes wel gebeurde
**Self Rescuing Princess**
poes

Re: Jarretelgordel

Bericht door poes »

Dat heeft ook met het materiaal en de vorm te maken eireann... Vooral een modelletje met veel slap kant dat uitrekt gaat het toch begeven.
wandering

Re: Jarretelgordel

Bericht door wandering »

Evy schreef:Qua aantallen heb ik geen idee, maar zelf vind ik die oogjes echt ondingen... Zit altijd uren te prutsen voor ik ze goed sluitend krijg. Als je dus kan kiezen voor klemmetjes, dan zou ik dat zeker doen.
+1, ik ben er vaak ook super lang mee bezig voor ik ze vast krijg, en dan schieten ze soms nog los ook en dan begint het hele gebeuren opnieuw. Afrader dus.

Verder: mijn gordeltje heeft maar 4 jarretels, wist niet eens dat er gordeltjes waren met zo veel zeg. Mijne sluit aan de achterkant ook zoals een bh, en dat bevalt goed, hij zakt niet af.
cmeermin

Re: Jarretelgordel

Bericht door cmeermin »

Ik heb even gekeken bij die stockingshq.com en ik vind dat ze wel erg mooie spulletjes hebben. Ik had eigenlijk die zogenaamde 'waist cinchers' nog nooit gezien, wel van die step-in gevallen, meestal uitgevoerd in huidkleur...bah.

Maar zo'n waist-cincher is eigenlijk een soort heel strak kort rokje mét jarretels als ik het goed zie. Echt mooi :yes:

En die met twaalf jarretels....imposant hoor :P
poes

Re: Jarretelgordel

Bericht door poes »

Deze wilde ik jullie even niet onthouden... Ik was aan het googelen op jarretel, en kwam ineens het woord 'schaamlipclips' tegen... huh?

http://www.lingeriebestellen.nl/product ... _1126.html" onclick="window.open(this.href);return false;
colet

Re: Jarretelgordel

Bericht door colet »

Poes, waar maak jij ze dan aan vast ;)???

Aangezien ik ook al paar weken aan het rondzoeken ben...die leuke rokjes zeg maar...die hebben ze ook bij Hunkemoller op de site. In de winkel heb ik ze niet gezien.
Ik ben al surfend echt wel mooie tegengekomen!!! Alleen ook vrrselijk dure!
Zelf heb ik er ooit eentje bij Ulla Poppken besteld die erg mooi is en goed zit. Geen problemen met de oogjeslsuitingen, niet met de twee strips ook (misschien omdat ik dus hold-up kousen draag met dus jarretelgordel) en de gordel heeft op de rug een metalen haak en oogjes-sluiting. Voor loopt hij wat breder uit.
Enige nadeel is dat hij leuk matcht bij het setje wat ik toen ook kocht. Nu wil ik graag ook andere kleuren hebben.
colet

Re: Jarretelgordel

Bericht door colet »

Ik las net dat jullie wel hebben dat die oogjes los of stuk gaan en ik wist dat ik nog een site had opgeslagen staan...bij deze: http://www.jarretel.net/

En ook eentje waar mooie staan en zelfs voor redelijke prijzen in verhouding tot wat ik ook wel heb gezien. http://www.mioki-lingerie.nl/jarretel.asp
Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Jarretels: tips & truuks?

Bericht door Crownless »

Ok, ik ben op zoek naar een jarretelgordel. Waar moet ik op letten? Wat zijn goede adressen? Welke heb jij en hoe bevalt ie? Wat vind jij mooi? (dus ook reacties van mannen gevraagd).

Alvast bedankt :)
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Jarretels: tips & truuks?

Bericht door eireann »

Metalen clips! En 4 per been is comfortabeler dan 3 :)
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: Jarretels: tips & truuks?

Bericht door juffie »

Had ik al ooit een topic over geopend, ga hem even samenvoegen. ;)

Staan ook al veel tips & tricks in. ;)
MILF :grin_ani:
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: Jarretelgordel

Bericht door juffie »

Overigens heb ik ook nog steeds geen gordeltje... :(
MILF :grin_ani:
Gesloten