HELP!!!!

Aurora

HELP!!!!

Bericht door Aurora »

Hallo Allemaal,

Ff voorstellen als nieuw lid: Aurora, geen Dom en heel misschien Sub, maar daar ben ik nog niet over uit. :roll:
En ik hoop dat jullie mij daar bij kunnen/willen helpen.

Mijn partner is altijd al in to BDSM geweest en nog steeds.
Daar hebben we jaren geleden ook veel over gesproken, samen én met goede vrienden van ons. Omdat ik er toen niets vanaf wist heb ik me ingelezen via sites en samen met mijn partner naar seksshops geweest, wat attributen gekocht en boekjes met BDSM-verhalen. En zijn toen samen voorzichtig begonnen om de BDSM toe te passen in ons sexleven, maar ik geef eerlijk toe, het kwam meer van zijn kant dan van de mijne. Zeg ik erbij dat hij op dat moment nogal een uitgesproken mening had over de rol van Dom en Sub, waar ik me totaal niet in kon vinden, zeker niet in een langdurige relatie. Opeens ging het fout, toen hij zelf attributen wilde gaan knutselen zónder mij te vertellen wat voor attributen. Dus toen het materiaal in huis was én hij mij, doordat ik bleef vragen wat de bedoeling was, dan toch vertelde wat hij wilde gaan maken, zonder verdere uitleg, begon ik te steigeren en vertelde hem dat ik dat niet wilde. Gevolg van zijn kant blokkade door mijn botte reactie, van mijn kant blokkade, omdat op dat moment en over dit onderwerp moeilijk met viel te communiceren, want ik wilde toch niks. Nu is het ook de manier waarop er over gepraat wordt, maar dat is hem nu inmiddels duidelijk.
Duidelijk een kwestie van niet goed communiceren van beiden zijden.
Echter, zijn gevoelens voor BDSM zijn natuurlijk altijd gebleven en paste/past hij sneaky toe in ons sexleven. Maar kwam bij niet aan zijn trekken en heeft wel eens gezegd om hiervoor een andere vrouw te benaderen. Vond ik niet erg, omdat ik dacht/denk dat ik hem niet kan geven wat hij wil.
Een paar weken geleden heeft hij, in bijzijn van goede vriendin, "opgebiecht" dat hij met haar actief is op gebied van BDSM. Dit wist ik al, daar waren zij verbaasd over, maar ja...dat zijn de vrouwelijke voelsprieten en intuïtie. En van beiden kwam dan ook de vraag, waarom ik er niet naar gevraagd heb. Mijn antwoord was dan, waarom het ik het vragen, als ik het al weet...jullie hebben besloten om dit te doen, is het aan jullie om het te vertellen. Ik heb wel gezegd dat ik het jammer vond dat hij nooit meer een poging tot praten met mij heeft ondernomen en dat het op deze manier het er toch van komt. Ik denk dat hij zou denken dat het erbij zou laten, zo van: Prima, vanille bij mij en BDSM bij haar. En zo is ook zijn instelling, maar dan heeft hij pech. Praten zal hij en wel met mij. Want ik heb altijd gezegd, ik sta open voor BDSM, maar HELP me erbij. Nu beginnen zij over, het is een gevoel. Ik snap dat, maar ik persoonlijk en lijfelijk kán er niets mee.
De BDSM-verhalen zijn leuk en ja, daar haal ik punten uit die mij wel wat lijken. Maar...Ik loop over de dag niet rond met een gevoel of een gedachte aan BDSM waar ik opgewonden van raak. En kan ik dat dus ook niet vóóraf aan hem melden. De BDSM activiteiten toepassen als we al sexueel actief zijn, kunnen mij wel plezieren en tot grotere hoogte brengen. Dit houdt dus in dat ik denk dat hij op dat punt als een echte Dom zal moeten optreden. Nu wil hij graag weten wat ik fijn vind, ik heb hem al gezegd dat het lezen van verhalen of kijken van films mij niet veel inspireren. Ik, voor mijzelf, moet het ervaren en ondergaan om te kunnen weten of ik er opgewonden van word. Dus ik heb hem vraagt, laat mij zien wat jij wil, ook al ben jij verder als ik. Praat er met me over, laat het zien via sites, leg het me uit, gooi me niet in het diepe door me niets te vertellen en te laten zien. Ik wil nog wel zeggenschap hebben in de activiteiten, wil ik het proberen, is het oké of wil ik het echt niet.
Hét gevoel heb ik dus niet....

Pak ik het goed aan, ben ik geschikt voor BDSM, is het raar zoals ik me nu voel?

Wat een gedoe...

Alvast bedankt voor jullie aandacht
Gebruikersavatar
JJV
Berichten: 268
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:16
Locatie: amsterdam

Re: HELP!!!!

Bericht door JJV »

bij een 'HELP' is mn eerste go-to respons altijd... blijf kalm, haal adem.. en blijf communiceren.

Naar ons toe,
naar hem toe.
evt zelfs naar die vriendin toe.

Ik lees niks raars in je verhaal
en .. hou je vast .. er is ook niks vreemds in als je bdsm evt nìet leuk zou vinden.
Niemand die je dat verplicht.

Blijf communiceren, laat hem evt dit stuk ook lezen .. wie weet haalt hij er goede stukken uit.

Over proberen .. ja. dat kàn.
kan uiteindelijk ook je relatie kosten .. maar dat kan niet reageren en hem zn gang laten gaan OOK.

Wat je kunt proberen is inderdaad een geleide actie.
dat hij stap voor stap ook vertelt wat ie doet en gaat doen .. en desnoods wacht of jij daar akkoord mee gaat
(en als je daar ook niet opgewonden van wordt kun je evt tijdsslots afspreken.
paar minuten superdominent en jij afhankelijk .. maar na paar minuten even evaluatie. de stap voor stap methode doet mij beetje aan t programma sex-acadamy denken.. zou ik persoonlijk zwaar niet opgewonden van raken als t op die manier zou gaan.)

overigens zijn veel bdsm relaties nog steeds 'met instemming' en 'met stopwoorden'
de echte Total-Power-exchange relaties waarbij de bottom niks meer te zeggen heeft zijn echt heel zeldzaam.
blijven praten
blijf ook aangeven wat je wel lekker vond.. of leek .. of..

èn sterkte.
want makkelijk is t zeker niet.
~\v/~
BDSMEXplorer

Re: HELP!!!!

Bericht door BDSMEXplorer »

Hallo Aurora,

Net als in elke relatie, is communiceren essentieel. Vraag hem wat hij leuk vindt en wat hij zou willen. Met filmpjes fotos ofzo, inderdaad. Als je bepaalde dingen wel leuk lijken, probeer het dan samen uit. Op die manier kom je er achter of jullie ook op BDSM-gebied een klik hebben. Praat daar dan open over. Er kan blijken dat hij meer of anders wil. Dan moeten jullie ook samen besluiten dat het niet werkt, beter dan dat jij dingen tegen je zin gaat doen en hij zn ei niet kwijt kan.

Vat dat dan niet als persoonlijke nederlaag op. Het vinden van een BDSM-partner is gewoon erg lastig. Ik heb er ook jaren over gedaan ;-)
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: HELP!!!!

Bericht door Ravelijne »

JJV zegt een heleboel nuttige dingen, ik kan me er alleen maar bij aansluiten.

Ik zou inderdaad zeggen, vraag hem eens gewoon om je wat dingen te laten voelen, gewoon 'voor spek en bonen'. En spreek stopwoorden af, bijvoorbeeld rood, oranje & groen. Spreek af dat je gewoon communiceert en gelijkwaardig bent, dat je gewoon wat dingen wil uitproberen. Maar het klinkt alsof voor hem de machtsuitwisseling ook heel belangrijk is, dus bedenk daarin ook wat je wel en niet wil en wat voor jou wel of niet okay voelt.

Bedenk je ook dat als je erachter komt dat je best wel van BDSM blijkt te houden, dat nog niet automatisch wil zeggen dat jullie bij elkaar passen. Je kan nog steeds van verschillende dingen houden, of wel van dezelfde dingen maar niet op dezelfde manier.
Aurora

Re: HELP!!!!

Bericht door Aurora »

Wat fijn om zo snel al hulp van jullie te mogen ontvangen.
Ik heb hem al aangegeven wat wel fijn vind en we hebben afspraken gemaakt betreffende woorden, ook met de vanillesex, want ik geef dan wel eens verwarrende signalen af.
Verder heb ik hem gezegd dat ik wil weten wat hij wil, ik ben daar nieuwsgierig naar, ook al is hij verder dan ik. Maar dat maakt mij niet uit, misschien zijn er dingen die ik wel interessant vind, toch?
Ik zelf ben nu op het punt beland dat het nu zijn beurt is om mij te laten zien wat hij wil, het moet niet zo zijn dat IK altijd degene moet zijn om het bespreekbaar te maken.
Met haar kan ik nog steeds goed praten, zij is niet uit op een relatie met hem, is pure lust en zij is sinds kort alleen en is opzoek naar zichzelf in alle opties van het leven.
De machtsuitwisseling zie ik niet, want hij wil dat ik hem vertel wat ik graag op BDSMgebied zou willen. Maar dat kan ik dus pas zeggen als ik het ervaren heb, ook al kan ik sommige dingen al wel bedenken.
En ik zal me zeker niet minder voelen als het niet wil van mijn kant uit, dan heb ik er in ieder geval alles aan gedaan,toch?
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: HELP!!!!

Bericht door Voleuse »

Ik snap eigenlijk wel dat jouw man verwacht dat er iets vanuit jou komt. Hij heeft er (denk ik) vrede mee als hij zich bij zijn sub kan uitleven. Maar jij wil dat niet, dus kennelijk zit er bij jou nog een behoefte. Lijkt mij wel logisch dat hij jou vraagt om dat te omschrijven, want wat hij eerder bij je probeerde vond jij niet leuk.
Tuurlijk is het niet fijn als je het gevoel hebt dat alles vanuit jou moet komen, maar dat kan je ook bespreekbaar maken. Erover praten is echt belangrijk...
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Aurora

Re: HELP!!!!

Bericht door Aurora »

Het is niet dat ik dat wat hij wilde ÉN met mij besproken had niet leuk vond, maar als hij zijn ideeën wil toepassen die NIET besproken zijn en mij voor het blok zet...tja...dan blokkeer ik. Dus van zijn kant komt er ook weinig communicatie.
Ik heb nu dus aangegeven dat er samen over praten, laten zien via sites of boeken de enige manier is om er samen achter te komen wat we allebei willen. Dit kan hij ook met onze gezamenlijke vriendin, voordat ze tot actie over gaan. Zelfs sublijsten uitwisselen, heeft hij mij nog nooit gevraagd. En die ben ik nu op mijn eigen manier aan het samenstellen, samen met uitleg over hoe mijn lichaam werkt. Op dit moment heb ik het idee dat hij alles nog op een rij moet zetten, hij had voor zichzelf al besloten om BDSM bij haar te houden en de rest bij mij, maar dan vertel ik hem nog eens een keer dat ik er altijd voor open heb gestaan en nog sta, maar dat hij mij wel wegwijs moet maken in zijn behoefte, zodat ik kan zeggen, dat wil ik ervaren en dat nog niet of nooit. Maar mij in het ongewisse laten en er vanuit gaan dat ik alles toe laat, dat werkt niet.

De behoefte die bij mij dus zit is het communiceren en samen uitproberen,zoals ik al eerder meldde ben ik niet een "sub" die opgewonden raakt bij het idee om door mijn partner gedomineerd te worden. Ik vind het wel fijn als BDSMhandelingen tijdens de sex worden toegepast, maar ik kan niet vóóraf mijn partner een hint geven door een zweep, buttplug of iets anders klaar te leggen. Ook niet als hij mij vraagt om een keuze in attributen te maken.
Oppergodin_Hera

Re: HELP!!!!

Bericht door Oppergodin_Hera »

Ik vind dat je het al heel knap doet hoor. Ik zou woest zijn als mijn partner iets deed met iemand zonder het van te voren met mij overlegd te hebben.
Ik kan je alleen maar aanraden veel te praten.....
Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Re: HELP!!!!

Bericht door Crownless »

Wacht, ik snap het niet helemaal. Je wil dat hij je meeneemt, maar niet door direct iets te doen wat je nog nooit gedaan hebt, maar wel uit te leggen. Maar tegelijkertijd zeg je dat verhalen en dergelijke je niks doen. Wat wil je dan wel?

Je man komt op mij over als een botte hork. Hij is vreemd gegaan. Hij vindt het te lastig om het jou uit te leggen dus is hij maar gaan zoeken naar iemand die wel sub is waar hij minder moeite voor hoeft te doen ofzo?

Aan de andere kant bekruipt mij tussen de regels door het gevoel dat je het sm alleen wilt proberen om je relatie te redden, maar dat je het eigenlijk niks vindt.

Ik vind je help-vraag lastig. Sorry.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Aurora

Re: HELP!!!!

Bericht door Aurora »

Hahaha, daar heeft dus ook last van.
Het is niet dat ik het niets vind....
Ik ben alleen niet het type dat bij BDSM gedachten of er aan denken opgewonden word. Maar...als de handelingen tijdens de sexuele activiteiten worden toegepast (dan ben ik al opgewonden) dan vind ik die prettig en zorgen voor meer erotiek.
De botte hork...heb je deels gelijk...maar dat heeft een oorzaak waar ik niet over ga uitwijden, hij is met hulp van die vriendin al behoorlijk aan het veranderen en dat geldt ook voor mij...Dus voor ons beiden veel denken, voelen en doen. En het kan zijn dat ik op dit moment harder ga dan hij(stuiteren???) om mijzelf te herontdekken, mijn eigen wil te volgen en hem opnieuw te leren kennen en ontdekken.
Vergt veel energie, geduld, zweet en tranen.
Maar ik ben ervan overtuigd dat het goed gaat komen.
En ik waardeer jullie hulp en input.
pijnkonijn

Re: HELP!!!!

Bericht door pijnkonijn »

[quote][/quote]*maar als hij zijn ideeën wil toepassen die NIET besproken zijn en mij voor het blok zet...tja...dan blokkeer ik*
En dus vind ik het heel goed van je dat je een sublijst bent gaan invullen, want hiermee kun je hem laten zien wat jij leuk vindt/ wil onderzoeken. En daarmee word je niet meer voor het blok gezet.
Aurora

Re: HELP!!!!

Bericht door Aurora »

Hoi Pijnkonijn,

Daar was ik net druk mee bezig. Ondertussen de website verder doorgelezen en ben er denk ik achter hoe ik in elkaar steek....ik ben een kicker...en een bottom.
Dit ga ik hem ff uit de doeken doen en dan mag hij mij gaan vertellen wat hij allemaal wil toepassen, want ik ben wel erg nieuwsgierig naar zijn denken en doen.

Ik krijg dus steeds meer inzicht, door jullie, door het lezen van de info op deze site en veel nadenken. Nu hopen dat ik het hem goed kan verwoorden.
:biggrin:
Aurora

Re: HELP!!!!

Bericht door Aurora »

Lieve mensen,

Ik moet het ff met jullie delen.
Vanavond zit mijn partner achter de pc-kamer, ga ik ff bij hem kijken en praatje maken. Begint hij over BDSM en filmpjes!
Dus zo koel en rustig als ik was (ahum) stoel erbij gepakt en samen gekeken en elkaar verteld of wij dat wel/niet/misschien willen toepassen. Mooi moment om meteen door te gaan met praten. Meteen gevraagd waar zijn interesses liggen. Die zijn meer gericht op het zelf maken van attributen en meubels, budget en compact. Heeft hij mij een idee van gegeven.
Blijkt dat we best op 1 lijn liggen. Op het ultieme sm-gevoel bij mij na dan. Heb hem verteld dat ik mezelf tot de kickers en bottoms reken. En dat beaamde hij. Maar dit zou in de toekomst mogelijk nog nog kunnen veranderen.
Heb hem verteld dat ik met subbielijst bezig ben en dat daar een even geduld mee moet hebben, want daar krijgt nog gedetailleerde uitleg bij toegevoegd.

Een openbaring en een opluchting :static:
Gebruikersavatar
thaliya
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 aug 2010, 14:25
Locatie: Arnhem

HELP!!!!

Bericht door thaliya »

Leuk! Wat zijn kickers eigenlijk?

Ik begrijp niet helemaal hoe zijn interesses bij het maken van attributen liggen want ik ga ervan uit dat hij met de vriendin niet samen aan het knutselen is?

Hebben jullie het gehad over een volgende stap?
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
Aurora

Re: HELP!!!!

Bericht door Aurora »

Hoi thaliya,

quote van de site:
een Kicker: Iemand die voor de afwisseling zo nu en dan eens aan (meestal softe) BDSM doet maar er verder eigenlijk niet zo veel mee heeft. Ook zónder BDSM kan een Kicker een uitstekend sexleven hebben. Ze kunnen het één of twee keer proberen en weer iets anders opzoeken maar voor Kickers is SM absoluut geen noodzaak.

Het maken van attributen en meubels op budget niveau heeft hij al een tijd, maar wilde hij mij nooit iets over vertellen, zodat ik me er op kon voorbereiden danwel inlezen.
Nu zijn wij klein behuisd en onze vriendin ook en of daar al het één en ander gemaakt is, weet ik niet en wil ik niet weten, da's voor hun, op hun niveau.
Nu heb ik enig idee en daar kan ik me in vinden en vertrouw ik hem in.

De volgende stap is aan mij: sublijst + extra info aan hem geven.
En verder veel blijven praten, samen op onderzoek uit en expirimenteren.
Gesloten