Groot Pluiselijk Klusweekend (Nov 11-12)

Alle kinky activiteiten in Nederland, België en niet zo verre omstreken
Plaats reactie
Gebruikersavatar
pluis
Berichten: 330
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:03

Re: Groot Pluiselijk Klusweekend (Nov 11-12)

Bericht door pluis »

Ik heb verder geen vrienden meer om hulp gevraagd. Pluispapa en -mama hebben nog wel geholpen (pluismama is behangkoningin), maar verder waren het toch vooral betaalde krachten en ikzelf, waarbij ik dan vooral het "domme" sjouw-, opruim-, verplaats- en poetswerk voor m'n rekening nam - werklui nemen (tegenwoordig?) vaak hun eigen rotzooi niet mee, tenzij je daar apart voor bijbetaalt, dus ik heb alle vuilcontainers in de omliggende straten nu wel gezien. Pfff. Oh ja, en cementsluier poetsen - dat doe ik nu ook al twee weken, want dat heeft er veel te lang op gezeten en wil er dus amper af. Verder doe ik het budget en vooral ook al het regel-, organiseer- en planwerk, en dat had nogal wat voeten in de aarde. T is maar een keer misgegaan - de stucadoor en schilder heeft me een geintje geflikt en daar kwam ik eigenlijk te laat achter om 't nog te herstellen, dus toen heb ik in plaats daarvan de betaling heronderhandeld. Niet ideaal natuurlijk, en ik had er misschien nog wel meer uit kunnen slepen als ik nog harder in t geweer was gekomen en alles meer op de spits had gedreven, maar dat is dan maar leergeld. Ik heb toch te weinig op schrift laten zetten en ben te aardig geweest. Tja.

Het enige wat echt nog niet gebeurd is zijn de trappen, maar daar ga ik morgen dan eindelijk aan beginnen. Ik heb er echt zin in. Iedereen zegt dat het een rotklus wordt, maar ik houd juist wel van monnikenwerk - daar kan ik lekker bij aan andere dingen denken. Desnoods kost het me een maand - dat maakt me niet uit. Straks zijn ze mooi.

Verder moet er vooral nog heel veel 'kleins' (alle lichtschakelaars terugzetten, met een flesje stickerverwijderaar door t huis om overal lijmrestjes weg te halen, gemorste stuc en latex krabben, etc.), maar dat kan gaandeweg. T is in elk geval bewoonbaar en je hapt niet meer steeds stof.

Ben heeeeeeeel benieuwd wat Lief er van vindt en of hij ook een beetje trots op me gaat zijn. Zelf ben ik tevreden en inderdaad ook best een beetje trots - t was best wel eens flink lastig en ik heb veel te veel dagen van 7 tot 23.00 uur gemaakt om steeds maar te zorgen dat de volgende ploeg mensen aan t werk kon (blijven), maar 't was een goede kans om mezelf eraan te herinneren dat ik best heel veel dingen zelf kan.

Overigens hebben jullie belangstellende vragen, aanmoedigingen en lieve woorden (naast jullie uren werk, waarvoor wederom heel veel dank!) veel geholpen. Als ik er dan eens doorheen zat, kon ik nalezen dat WS me best een badass vindt en dat geeft een moeie pluis weer moed. Dus :)
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Groot Pluiselijk Klusweekend (Nov 11-12)

Bericht door Daantje »

Je bent enorm Badass bezig!

Espressomachinewerkpaard is de Rancilio Silvia. Die is robuust, gaat lang mee en als je een beetje handig bent zelf te onderhouden en repareren. (Onderdelen makkelijk verkrijgbaar, handleidingen op internet) Ga eens kijken bij kookpunt, maar laat je niet verleiden tot schreeuwkortingen. Als je een wensenlijstje hebt kan ik je wat gerichter advies geven.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Groot Pluiselijk Klusweekend (Nov 11-12)

Bericht door eireann »

Hoe bevalt het wonen in het huis?
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
pluis
Berichten: 330
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:03

Re: Groot Pluiselijk Klusweekend (Nov 11-12)

Bericht door pluis »

T is een heerlijk huis! Beetje jammer dat we het nu zo druk hebben dat we nog steeds een flink aantal zaken gewoon echt niet af hebben en er in elke kamer echt nog wel wat moet gebeuren. Komt wel, maar ik zou willen dat het klaar was. K ben wel uitverbouwd en die laatste loodjes zijn altijd zo vervelend.
Plaats reactie