gezocht: Nintendo DS (Lite?)

kitten

Re: gezocht: Nintendo DS (Lite?)

Bericht door kitten »

Dan mag je vast ook niet om zo'n kaartje vragen.
Chris

Bericht door Chris »

Een R4 kost ook maar iets van 25 euro met een 2GB kaartje erin dus niet de hoofdprijs mocht je een losse DS tegenkomen voor een goede prijs. :)
Daantje
Contacteer:

Bericht door Daantje »

En mischien heb je nog een kaartje liggen uit een telefoon ofzo. De R4 (en volgens mij de anderen ook) lusten gewoon Micro-SD. Anders heb je voor een tientje al een 1GB kaartje. Daar kunnen heel veel spelletjes op.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
kitten

Bericht door kitten »

Ik heb inderdaad nog een 2G kaartje slingeren.

Heb nu een bod gedaan op een blauwe DS lite met zo'n kaartje. Ben benieuwd! :static:
kitten

Bericht door kitten »

Inmiddels hebben we dus een DS lite. Met zo'n R4 kaartje. Super! Maarrrr... er zit een 2G kaartje in en ik wil graag 4G gebruiken. Maar die krijg ik dus niet aan de praat!

Wie weet hoe dat werkt?

En ook: ik gebruik het menu van de vorige eigenaar. Dat werkt, maar ik heb niks met mopshondjes. (...) Kan ik die zelf opnieuw opbouwen ofzo?
perman

Bericht door perman »

Waarschijnlijk kun je er geen SD kaartje indoen wat groter is dan 2GB, dit is namelijk de maximale grootte van [mini|micro]SD kaartjes. als je groter wil dan heb je het over [mini|micro]SDHC kaartjes, welke niet supported zijn in de veel R4 kaartjes. (Maar er zijn nogal wat verschillende versies en klonen van de R4 kaart, waarvan er sommige zijn die dan weer wel SDHC ondersteunen.)

Wat het menu betreft: misschien het makelijkst om je SD kaartje even ergens heen te kopieren en leeg te maken. Vervolgens even zoeken naar de meest recente firmware voor de betreffende R4 kaart (zoek op de letterlijke naam zoals die erop staat, voor 'gewoon' R4 / R4DS: hiero), vervolgens alle .NDS en .SAV files terugkopieren op de SD kaart en voila. (En als het niet meer werkt gewoon de backup weer terugplaatsen op je SD kaartje.)
.
kitten

Bericht door kitten »

Op het doosje staat wel "Support SDHC". Maar ik ga eens puzzelen met die link! Dank je linkman! :icon_biggrin:
Afbeelding
perman

Bericht door perman »

Alstie wel SDHC ondersteund zou het een kwestie moeten zijn van de hele mikmak van het kleine SD kaartje naar het grote kopiëren...
.
kitten

Bericht door kitten »

Dat werkt dus niet... Ik zal vanaaf (of komende dagen ergens...) even omschrijven wat ie precies aan foutmeldingen geeft.
kitten

Bericht door kitten »

Update! :icon_biggrin:

Ik heb hem aan de praat! Ben inmiddels wel thuis in de firmware en de verschillende kaartjes enzo. :clown:

Volgende vraag:

Wat zijn nou echt leuke spelletjes voor kinderen van 5-8 (die dus geen Engels spreken)? En dan zoek ik geen ellenlange lijsten van spelletjes in de categorie 2-5 en 6-10 jaar, maar meer: wat vind jij nou een échte aanrader?
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

Ik vond zelf (toen ik een DS had) Mario spelletjes altijd leuk.
Nintendogs was ook een hit.
En tetris speelde ik ook veel.

Voor oudste is braintrainer misschien al wel leuk?
MILF :grin_ani:
puppie

Bericht door puppie »

Hier wordt door de meiden heel veel Mario gespeeld, maar ook de disney prinsessen en Dora scoren goed :)
Beetje te meisjesachtig wellicht voor die van jou :biggrin:
Gesloten