Klushulp gevraagd voor Juli en Augustus

Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Klushulp gevraagd voor Juli en Augustus

Bericht door Ravelijne »

Is dit wat?
Schakelaar verplaatsen zonder gedoe met draden
Staat er een kast voor uw wandschakelaar of zit de schakelaar gewoon op een onhandige plek? Geen probleem. Installeer een KlikAanKlikUit inbouwdimmer (ACM-300) of inbouwschakelaar (ACM-1000) in de plafonddoos bij het lichtpunt. De bestaande schakelaar komt te vervallen. In plaats daarvan monteert u een enkele (AWST-8800) of dubbele (AWST-8802) draadloze wandschakelaar op de gewenste plek, zonder gedoe met leidingen frezen en draden trekken.
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Klushulp gevraagd voor Juli en Augustus

Bericht door Daantje »

Oh, dat is een handige! Ik ga zaterdag naar de gamma om daarvoor te kijken. Hopelijk past de ontvanger in de centraaldoos (die is nogal vol). Dankje voor de tip. Dan hoef ik alleen maar een gat te maken voor de nieuwe inbouwdoos. Dat is zo gedaan.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
Sabrina
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:51
Locatie: Utrecht

Re: Klushulp gevraagd voor Juli en Augustus

Bericht door Sabrina »

Foto was hier (mobiel) ook gewoon prima te zien, helemaal niet te groot ofzo. Vaag!
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
Gebruikersavatar
JerryM
Berichten: 0
Lid geworden op: 19 okt 2009, 07:51

Re: Klushulp gevraagd voor Juli en Augustus

Bericht door JerryM »

Wil je perse de draad in de wand verwerken? Een platte draad en dan een opbouw schakelaar zou mss wel werken? Zit toch vooral achter de kast?
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM

"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
Gebruikersavatar
puppie
Berichten: 91
Lid geworden op: 10 aug 2009, 11:42

Re: Klushulp gevraagd voor Juli en Augustus

Bericht door puppie »

Daantje schreef:Ik moet voor deze week nog een planning gaan maken. Vermoed dat donderdag het schilderen van de slaapkamer gaat worden. Je bent ook wel handig met inbusboutjes he? Dan kunnen we donderdag vast twee keukenkasten in elkaar schroeven en proefpassen. Dan weet ik of ik wel niet mijn gootsteenkastje moet gaan ruilen.

Oh wacht, dat heb ik alleen op facebook geschreven even een uitleg daarover.

Mijn keuken is 243cm breed. Keukenkastjes zijn standaard 60 cm. Je zou dus 4 kasten naast elkaar kwijt moeten kunnen. Echter komt er naast een koelkast, als je die tegen de muur zet, een passtuk zodat de grepen niet tegen de muur botsen en de deur in zijn geheel open kan (dat moet voor koelkasten ivm met de laden). Nu werdt ik gister wakker met een eureka momentje: ik kan de ruimte boven de drempel van de balkondeur benutten voor de deurgreep. Volgens mij moet ik daar genoeg centimeters mee winnen zodat ik beter uitkom met de andere kastjes. Dan zou ik ipv een 50cm spoelbakkast een standaard 60cm kunnen nemen. Dan komen de bovenkasten ook beter uit. Een snelle paint ter verduidelijking:
Keuken valsspelen..png
Zo zit het hier ook, geen zijpaneel nodig hoor.
De doos van kikea had me er wel eentje aangesmeerd, dus die is zo weer retour gegaan :)
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Klushulp gevraagd voor Juli en Augustus

Bericht door Daantje »

@Jerry In die hoek komt geen kast. De huidige schakelaar zal straks vlak boven het fornuis zitten. Die wand wordt betegeld. Om die redenen vind ik een draad óver de muur niet handig en een draad in de tegellijm duwen is niet netjes/veilig/volgens de voorschriften (wel belangrijk ivm verkoop later). Ik wil die schakelaar dus weg van boven mijn fornuis en boven het aanrecht gaan hebben. Als het in een kast uit zou komen was het makkelijker geweest.

@Puppie Ik heb begrepen dat het te maken heeft met garantiedingen. Als jij de keuken opbouwt volgens de voorschriften, dan kan Ikea garanderen dat alles functioneel is. Als je zelf gaat macgyveren is dat voor eigen risico.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Klushulp gevraagd voor Juli en Augustus

Bericht door Daantje »

Met heel veel hulp van Mack ligt het laminaat er nu voor zo´n tweederde in. We hebben een productieve, maar lange dag gehad. Ik schat zo in dat de rest ook nog een volle dag gaat kosten, met nog een aantal hoekjes en randjes die gezaagd moeten worden rondom deurposten. Verder heb ik vanmorgen alsnog besloten om alle plinten van de muur af te trekken. Die krengen waren toch al lelijk van het afplakken, het tape plakte beter op de verf dan de verf op het MDF. En ze waren vastgelijmd. Morgen ga ik de randen van de muren wat bijwerken met verf waar dat nodig is. Dan komen er later nieuwe hoge plinten overal.

Voor maandag:
-Extra emmertje latex halen voor plintrand en wasmachinekast (is dat ook een beetje netjes).
-Randen bijwerken waar nodig.

Voor de rest van de week heb ik nog geen exacte planning. Wat er nog gedaan moet worden, en waar ik goed hulp bij kan gebruiken:
-Laminaat verder leggen (is met twee toch makkelijker)
-Schakelaar verplaatsen
-Keuken op zijn plek zetten
-Meubels laten komen van ikea (ofwel bezorgd in één keer of met auto in etappes) en inelkaar zetten
-Nieuwe plintjes lijmen of schroeven.

Daarna is het tijd voor het uitzoeken van gordijnen e.d.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
JerryM
Berichten: 0
Lid geworden op: 19 okt 2009, 07:51

Re: Klushulp gevraagd voor Juli en Augustus

Bericht door JerryM »

Zijn overzet plinten geen optie?

Heeft beeld van plak plinten die pleister van de muur aftrekken ...
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM

"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
Deleted User 178

Re: Klushulp gevraagd voor Juli en Augustus

Bericht door Deleted User 178 »

Ik zit deze week nog met school, maar kan volgende week helpen met ikea meubels in elkaar schroeven. Laat maar weten of dat dan nog nuttig is.
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Klushulp gevraagd voor Juli en Augustus

Bericht door Daantje »

@Jerry, dat kwaad is al geschied. Ik moet nu gewone plinten gaan nemen. De muren zijn nu beschadigd door het aftrekken van de gelijmde bouwplint. Vandaag ga ik dat dus wat bijwerken waar nodig. Als er weer plinten opzitten zie je er niets meer van.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Klushulp gevraagd voor Juli en Augustus

Bericht door Daantje »

Vandaag een dag met van die dingen waar je eigenlijk niets van ziet, maar waar je jezelf toch aan gaat ergeren als je het niet gedaan hebt. Ik heb de gaten en lijmresten die het lostrekken van de plinten heeft achtergelaten opgelapt en de boel gecamoufleerd met verf. Komen dan wel nieuwe plinten over, maar ik wilde het gewoon een beetje netjes hebben. Morgen daarvoor alleen nog met een roller verf over de roze muren. Ik heb zelfs mijn CV/wasmachine hok van een verfje voorzien. Niet supernetjes, maar zo dat het deprimerende grijs van die gipsplaten uit beeld is. Ook nog wat gekabelmanaged met de stroomsnoeren aldaar. Staat wat minder rommelig.

Dat alles betekent dat er meubels aangevoerd kunnen gaan worden! :static:

Morgen of zaterdag ga ik in ieder geval naar de Ikea om mijn aanrecht te bestellen. Ik zou het ook zelf uit het magazijn kunnen halen, maar ik wil mijn spoelbak er fabrieksmatig ingelijmd hebben. Dat is altijd mooier, rechter en vooral waterdichter dan wanneer ik zelf met een decoupeerzaag ga prutsen. Als ik vervoer heb kan ik dan gelijk mijn overtollige laminaat (5 pakken) en ondervloer (6! rollen, dat is 90m2!! :shock:) terugbrengen.

Mijn vakantie duurt nog tot-en-met zondag. Vanaf maandag moet ik weer werken en zal ik het qua verhuizen van de zondagen en donderdagen moeten hebben. Als er vrijwilligers met auto zijn die morgen, of zaterdag met mij de Ikea durven trotseren (geen nood, ik heb een boodschappenlijstje), dan hoor ik het nog graag. Want dan kan ik, behalve spullen terugbrengen, ook gelijk al wat meubels mee nemen.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gesloten