Het Grote Tuin Topic.

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Het Grote Tuin Topic.

Bericht door Ravelijne »

photo (4).JPG
Alsjeblieft, Voleuse! Heb jij ook een fotootje van de jouwe? :)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Dreamer74
Berichten: 19
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:28

Re: Het Grote Tuin Topic.

Bericht door Dreamer74 »

Ik heb er wel een van de mijne...hihi er moet nog wel het eea aan gedaan worden.. :mrgreen:

Oh en de sneeuwvlokken zijn inmiddels weg...;)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Don't judge a book by it's cover... discover what you can do with the book.. ;)

The best way to make your dreams come true is to wake up....
Gebruikersavatar
thaliya
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 aug 2010, 14:25
Locatie: Arnhem

Re: Het Grote Tuin Topic.

Bericht door thaliya »

Leuk, een tuin topic! Wij hebben ook voor het eerst een tuin en nog best een grote ook. In het voortuintje (een strook) hebben we in de herfst bloembollen gepland die nu boven komen en de achterkant gaan we nu mee aan de slag. Volgend weekend staat bezoek aan tuincentrum gepland, veel zin in!
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Het Grote Tuin Topic.

Bericht door Voleuse »

Nee ik heb geen foto van de mijne want die is nogal zielug. Vorig jaar had ik vanalles erin geplant maar dat was helemaal totaan de grond opgevreten door slakken dus toen was mn motivatie weg haha. Maar jouw tuintje ziet er goed uit Ravelijne!
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
leonietje
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 aug 2009, 21:35
Locatie: Niet meer op de zeebodem

Re: Het Grote Tuin Topic.

Bericht door leonietje »

Ik ga vanmiddag mn voortuin doen heb er zin in. Er staat ook al een bakje met net gezaaide kruiden in mn vensterbank. En ik wil even uitzoeken of snijbonen en wortels makkelijk zijn in onderhoud.

Leuk topic!
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Het Grote Tuin Topic.

Bericht door Ravelijne »

Wortels zijn supermakkelijk. Vooral niet teveel mest, niet helemaal laten uitdrogen (maar dat geld voor bijna alles) en verder heb je er geen omkijken naar. Je kunt ze zelfs in de grond laten zitten om 's winters nog te oogsten. Als je er niet teveel bij elkaar zet en wat verschillende andere planten van een andere familie er tussendoor zet, weten plagen ze ook minder goed te vinden.

Snijbonen heb ik zelf geen ervaring mee. Ietsies meer werk denk ik, want ze willen waarschijnlijk wel iets om langs te klimmen. Hier staat er meer over.

@Voleuse Ah, jammer! Een flinke rand gebroken schelpen houdt slakken tegen. Als alternatief heeft Ecostyle millieuvriendelijke korrels tegen slakken die ook in de fruit- en moestuin gebruikt mogen worden. Staat bij de meeste gewone tuincentra op de plank.

@Dreamer Nog een beetje leeg,maar ziet er wel uit als een fijn tuintje! Best veel ruimte, zo te zien. :)
Nala

Re: Het Grote Tuin Topic.

Bericht door Nala »

Ik heb hier van alles binnen staan voor het naar buiten gaat: Courgettes, bloemkool, tomaten, komkommer, verschillende soorten uitjes, broccoli, prei, wortelen, radijsjes, sla, paprika en spinazie. Daar komen nog sperciebonen, tuinbonen, pompoenen en twee soorten meloen bij. Dan komt er nog een bak (zoiets als Ravelijne heeft) in de tuin met allerlei kruiden, scheelt hopelijk woekeren als ik die apart kan houden.
De appelboom en de frambozenstruik staan al lekker buiten in het zonnetje.
Gebruikersavatar
Dreamer74
Berichten: 19
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:28

Re: Het Grote Tuin Topic.

Bericht door Dreamer74 »

Ravelijne schreef:
@Dreamer Nog een beetje leeg,maar ziet er wel uit als een fijn tuintje! Best veel ruimte, zo te zien. :)

Is het ook !!! We zijn er ook nog mee bezig maar hij ligt op het zuidwesten.. Dus de hele dag zon en je ligt uit de wind door de schutting :)
Don't judge a book by it's cover... discover what you can do with the book.. ;)

The best way to make your dreams come true is to wake up....
Gebruikersavatar
skaoot
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 okt 2010, 18:08
Locatie: Den Bosch

Re: Het Grote Tuin Topic.

Bericht door skaoot »

Leuk Ravelijne!
Ik heb ontzettend NIET groene vingers, maar vind het altijd lekker als ik van m'n ouders groenten uit de tuin krijg. Of daar lekker in de tuin zitten. Ik ben fan van tuinen, maar niet van tuinieren haha
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
Gebruikersavatar
Peter^
Berichten: 145
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het Grote Tuin Topic.

Bericht door Peter^ »

Ravelijne: Is jouw tuin een hangtuin?
Geniet van de positieve momenten.
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Het Grote Tuin Topic.

Bericht door Ravelijne »

@Peter Staat het plaatje bij jou ook op z'n kop? Bij mij op mijn desktop computer wel, op mijn telefoon niet. Ik weet niet hoe ik het moet verhelpen...

@Nala Oeh, dan ben je er vroeg bij, nu al de courgette! Foto's!
Nala

Re: Het Grote Tuin Topic.

Bericht door Nala »

@Ravelijne: Alles staat nu nog binnen, gaat pas naar buiten als er geen vorst meer verwacht wordt, wat zeker voor de courgettes wel handig is. ;)
Zodra alles buiten staat zal ik wel een foto maken en posten.
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Het Grote Tuin Topic.

Bericht door Ravelijne »

Maar da's altijd pas half Mei! Groeien ze niet de pan uit, voor die tijd? Ben heel benieuwd naar een foto. :)
Nala

Re: Het Grote Tuin Topic.

Bericht door Nala »

Ach, misschien zet ik ze wel eerder in de tuin, met bescherming of zo, daar vind ik wel een creatieve oplossing voor. Ze groeien inderdaad als kool. :shock:
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Het Grote Tuin Topic.

Bericht door Voleuse »

Ravelijne schreef:Als alternatief heeft Ecostyle millieuvriendelijke korrels tegen slakken die ook in de fruit- en moestuin gebruikt mogen worden. Staat bij de meeste gewone tuincentra op de plank.
Tja die hielp dus heeeeeelemaal niets. Gingen ze gewoon overheen.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Plaats reactie