Forumindeling.

Als U ineens Uw favo topic mist... dan staat de uitleg meestal hier
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Forumindeling.

Bericht door Ravelijne »

Ik merkte laatst dat ik eigenlijk iets mis in de indeling van het forum. We hebben 3 subforums voor on topic draadjes, Vragen vragen, Domclub & Subclub. Nou merk ik dat als ik iets leuks (of vervelends) meegemaakt heb, dat ik dat eigenlijk alleen maar in het off-topic praethuys zet, ook als het eigenlijk on-topic is. Ergens is dat een beetje jammer, omdat ten eerste het on-topic gedeelte daar minder stiller van wordt, en ten tweede het voor mensen die echt niet al dat off-topic gebabbel hoeven mee te krijgen het ook niet makkelijk is om de wat socialere kant van WS mee te krijgen. Ik neem het mensen niet kwalijk als ze niet echt mee willen lezen over vertraging met het OV en een meevallertjes van de zorgverzekering (ik noem maar wat voorbeelden die ik zelf gepost zou kunnen hebben), maar het wel leuk vinden om 'we hebben zo fijn gespeeld' en 'shit, mijn favoriete zweep is uit elkaar gevallen' te lezen. Want dat vind je nergens anders. :)

Maar zelf post ik dat ook allemaal in het praethuys of helemaal niet, want het past nergens voor mijn gevoel. Domclub en Subclub zijn wat mij betreft sowieso overbodig: iedereen leest en schrijft toch overal mee, Vragen, vragen is zo breed, dat het niet echt iets toevoegt qua organisatie.

Hoe is dat voor jullie? Hoe sturen de subforums je postgedrag?
Ravosi

Re: Forumindeling.

Bericht door Ravosi »

Mogelijk zag ik het over het hoofd, maar op andere fora die phpBB gebruiken, merk je bovenaan (sneller?) een "nieuwste posts" of "ongelezen berichten". Toen ik hiernet even kwam kijken, vond ik het niet direct. Kan even goed aan mij liggen.

Anyhow, da's hoe ik meestal een forum bekijk. Eén lijst met de recentste gesprekken, door elkaar.
Gebruikersavatar
Pien
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2017, 14:10

Re: Forumindeling.

Bericht door Pien »

Ik denk wel dat je gelijk hebt. Alleen was ik me er niet heel bewust van tot je dit postte.
Domclub en subclub vond ik wel handig om te filteren met welke informatie ik begon met lezen. Vragen, vragen zou inderdaad voor de ordening onder de dom- en subclub kunnen.

Qua postgedrag moet ik zeggen dat ik vaak maar kijk waar het zou kunnen passen en me niet belemmerd voel in het off topic deel on topic te posten.
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Forumindeling.

Bericht door kitten »

Ik lees altijd via ongelezen berichten. (Die is er dus wel, Ravosi) Dus ik merk niks van de indeling. Maar wat mij betreft kun je ook on topic onderwerpen die niet direct vragen zijn, toch over vragen, vragen zetten. Of anders misschien vragen, vragen hernoemen naar ontopic algemeen of zo.
Gebruikersavatar
Peter^
Berichten: 145
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Forumindeling.

Bericht door Peter^ »

Ik lees ook via de optie: ongelezen berichten.

Wat is het verschil tussen " nieuwe" en "ongelezen" berichten?
Geniet van de positieve momenten.
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: Forumindeling.

Bericht door juffie »

Nieuw: Alle topics die nieuwe berichten hebben gekregen sinds je vorige bezoek
Ongelezen: Alle topics die ongelezen berichten hebben

Het verschil tussen Nieuw en Ongelezen: Wanneer je op het forum inlogt en je kijkt bij Nieuw en bij Ongelezen, zal de lijst grotendeels hetzelfde zijn. Log je vervolgens uit en weer in, dan staan bij Ongelezen nog altijd dezelfde topics + wat er bij is gekomen sinds je opnieuw ingelogd bent, maar bij Nieuw staat dan (als het goed is) alleen wat er bij gekomen is sinds je opnieuw ingelogd bent.
Het overlapt dus, maar is niet helemaal hetzelfde.
MILF :grin_ani:
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Forumindeling.

Bericht door Ravelijne »

Grappig dat de Dom & Sub subforums wel meerwaarde hebben voor anderen. Ik vond het zelf minder handig. En daardoor die vergaarbak van Vragen, vragen een beetje te algemeen.

Hernoemen naar on-topic algemeen vind ik wel een goeie. Iets saaiere titel, maar misschien dat er dan sneller toch on-topic vrolijk dingen en zo gepost worden? Of is het voor jullie verder juist met opzet dat je ook je kinky vrolijkheidjes en algemene dingen eerder in het off-topic deel zet? Dat is waarom ik er over na begon te denken, omdat er wel kink in het praethuys terecht komt, maar weinig gezelligheid in het on-topic stuk. :)
Plaats reactie