Post hier over je dier!

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
pluis
Berichten: 330
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:03

Re: Post hier over je dier!

Bericht door pluis »

Dat je dan terugkomt van een sollicitatiegesprek en je je tas boodschappen uitpakt op de keukentafel en dat je kat zich dan uitrekt naast de tafel en *rats* *rats* *rats* 'r nagels in je strakke geometrische behangwandje zet.

Nou mag ik dus gaan kijken of de bouwmarkt nog van dat behang heeft.

Je zou t mormel er toch zowat om wurgen. Er staat in elke kamer mistens een ding om aan te krabben en ze was letterlijk 2 meter bij r krabpaal vandaan.
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Post hier over je dier!

Bericht door Ravelijne »

Yowch! Niet om je de moed bij voorbaat al te ontnemen, maar heb je een manier om herhaling te voorkomen als je nog van dat behang kan vinden?
Gebruikersavatar
pluis
Berichten: 330
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:03

Re: Post hier over je dier!

Bericht door pluis »

Mijn plan is om er een krabpaal voor / direct naast zetten en dan steeds daarheen te verwijzen als ze toch aan de muur krabt en belonen als ze aan de juiste dingen krabt. Zo hebben we haar ook geleerd dat de bank niet is om aan te krabben - dat duurde ook even, maar ze pakte het wel op. En dan pas opnieuw behangen als ze er inderdaad netjes met r pootjes afblijft en ik de krabpaal weer langzaam naar z'n originele plekje heb verhuisd.

Dit is van dat schuim-achtige afwasbare behang dus dat krabt natuurlijk heeeeeerlijk. Ik kan r bijna geen ongelijk geven, want ik zit er zelf ook best veel aan.
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Post hier over je dier!

Bericht door Ravelijne »

Klinkt als een goed plan! Zulk behang klinkt inderdaad heerlijk krabbaar. :D Ik merkte hier dat van die relaxing feromonen verdampers krabgedrag ook deden afnemen. Toch ook een uiting van stress, soms, van welke aard dan ook.

Alleen had ik ook geen zin om dat spul telkens bij te blijven kopen, dus lijdt de bank af en toe wat meer dan idealiter het geval zou zijn.

Ik vond bij zooplus ook nog een mandje van karton wat ligplaats en krabpaal in één is. Daar krabbelen ze ook erg graag aan, en heeft krabben op ongewenste plekken ook nog verder af doen nemen.
Gebruikersavatar
pluis
Berichten: 330
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:03

Re: Post hier over je dier!

Bericht door pluis »

Verder is ze gelukkig niet zo'n hele grote krabber. T is meer dat ze wakker wordt als ik binnenkom, op me af rent (want ze moet scritches), en dan denkt 'oooohhh ja, ff krabben en uitrekken'. Normaal hebben we daarvoor speciaal een krabpaal naast r bed staan, maar ja, ik was even naar de andere kant van t huis en dee krabpaal die daar staat was ze al voorbij gesjeesd.

Meneer pluis zei dat ze er vanmorgen (volgens hem) voor t eerst aan krabde en dat ie er toen al gelijk wat van zei, dus hopelijk zijn we er op tijd bij om te voorkomen dat t een gewoonte wordt.

Onze poes prefereert overigens stof en tapijtachtige dingen. Karton wordt genegeerd :)
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Post hier over je dier!

Bericht door Ravelijne »

Zo kieskeurig altijd, die poezebeesten. :D
Gebruikersavatar
skaoot
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 okt 2010, 18:08
Locatie: Den Bosch

Re: Post hier over je dier!

Bericht door skaoot »

Hier is een van de katten weer begonnen om ons te vroeg wakker te maken door eindeloos nonstop aan de deur te krabben (of niet echt krabben maar zonder klauwen tegen de deur blijven gaan, bonk bonk bonk bonk)... Negeren is eeerrg lastig. Maar waarschijnlijk beste manier. Lange adem wedstrijd ben ik bang
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Post hier over je dier!

Bericht door Voleuse »

Ik heb eens ergens gelezen dat je aluminiumfolie of je deur moet plakken en dat ze dr dan mee ophouden maar dat zou ook wel eens een broodje aap verhaal kunnen zijn XD
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Post hier over je dier!

Bericht door Ravelijne »

Zo, met twee poezen weer veilig thuis na een uitstapje dierenarts voor de vaccinatie herhaling na drie weken. Poezen kunnen weer veilig lekker buitenspelen en andere katten uit de tuin meppen. Ze deden het allebei voorbeeldig, in hun eigen klasse (poes één makkelijkste poes ter wereld, poes twee schuw stress-kipje).

Zelfs poes twee in haar mandje krijgen ging zonder kleerscheuren of enorme moeite. Alleen even onthouden dat ik volgende keer de mandjes meteen ver uit elkaar zet. Toen ik met poes één naar de mandjes liep raakte die ook een beetje overstuur van de licht hysterische klaagzang van poes twee. Paar meter verderop viel het al weer mee. Da’s wel een handige om te onthouden, dus. :)
Bitemarks
Berichten: 15
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:17
Locatie: Zelhem

Re: Post hier over je dier!

Bericht door Bitemarks »

Onze nieuwe aanwinsten Peter Pan en Tinkerbel
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Was, meint ihr, will aus mir werden
.Gutes oder boses?
Therapy?
Gebruikersavatar
Pien
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2017, 14:10

Re: Post hier over je dier!

Bericht door Pien »

:inluv:

Wat een schatjes!!
Gebruikersavatar
Heidi
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 aug 2017, 18:04
Locatie: Noord-Holland

Re: Post hier over je dier!

Bericht door Heidi »

Ohhh te leuk!!
Do more of what makes you happy
Gebruikersavatar
skaoot
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 okt 2010, 18:08
Locatie: Den Bosch

Re: Post hier over je dier!

Bericht door skaoot »

Leuk!
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
Gebruikersavatar
Jezebel
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 mei 2011, 08:32

Re: Post hier over je dier!

Bericht door Jezebel »

Ow, die zijn leuk!
There's a room inside your gut
close the door and keep it shut
let no daylight enter in
and the punishment begin

Maria Mena ~ Secrets
Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Re: Post hier over je dier!

Bericht door Crownless »

Oh leuk! Kune kune varkens?
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Plaats reactie