Baby kletspraat

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
miss_meeko
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jan 2010, 13:38
Locatie: Haarlem

Re: Baby kletspraat

Bericht door miss_meeko »

De dikkie dik flapjes boeken waren hier als eerste favoriet. Kort en leuk om de flapjes om te slaan. Vooral dikkie dik in de dierentuin. Dikkie dik op de boerderij loopt niet lekker met de rijmpjes vinden wij....
Gebruikersavatar
Yara
Berichten: 39
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:51
Locatie: Bussum

Re: Baby kletspraat

Bericht door Yara »

Hoe kon ik dikkie dik nog vergeten. C (bijna 4) wil nog steeds iedere avond als laatste verhaaltje één van die verhaaltjes horen (hebben inmiddels twee verzamelboeken). Boekjes met voertuigen er in doe het ook goed bij R, zeker Thomas de trein (zucht, C is die fase met voorbij en wil behalve dikkie dik meer variatie en moelijker lezen).
Dance like nobody is watching
Love like you've never been hurt
Sing like nobody can hear you
Live like it's heaven on earth
Gebruikersavatar
phedre
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 jan 2011, 14:22
Locatie: den helder
Contacteer:

Re: Baby kletspraat

Bericht door phedre »

zodra ze iets groter zijn en van kleine versjes houden, vind ik 'Ik zie je wel, ik hoor je wel' van Miep Diekman heel erg leuk.

wiele wiele fietsebel
ik hoor je wel
wiele wiele fiets maar door
ik wacht wel hoor
wie wiele fiets, kijk uit
krak zegt de ruit

is toch erg leuk als ze leren fietsen op de driewieler of zo :P
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Baby kletspraat

Bericht door tessie »

Jip & Janneke <3
En verder idd gewoon bladzijdes overslaan haha :D
Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Re: Baby kletspraat

Bericht door Crownless »

Meneer trapt daar niet meer in hoor. Hij wil plaatjes en na een keer luisteren wijzen en horen wat hij aanwijst. En zelf bladeren. Soms bladert ie midden in een verhaal terug. Dus mjah. Alleen letters vindt ie saai, dan gaat ie proberen te bladeren tot hij plaatjes vindt (daar ging dat leuke boek van Annie MG Schmidt).

Maar genoeg suggesties hier inmiddels, dus komt vast goed. :)
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Gebruikersavatar
Pien
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2017, 14:10

Re: Baby kletspraat

Bericht door Pien »

Even kwijt hoe oud hij is.
Maar 'boer Boris gaat naar zee' is ook erg leuk.
Wel serieus voorlezen. Maar er zit op elke bladzijde een muis verstopt dus heeft hij wat te zoeken.

Andere boer Boris boekjes zijn ook leuk trouwens.
Gebruikersavatar
lunaaa
Berichten: 28
Lid geworden op: 09 aug 2009, 19:01
Locatie: Den Bosch

Re: Baby kletspraat

Bericht door lunaaa »

Gonnie Gans trek ik zelf niet zo goed, dus die lees ik dan weer bijna niet. :oops:

Ik heb een kartonnen Nijntjeboek wat ik veel lees, de kleine Nijntjeboekjes durf ik niet zo goed aan, die papieren bladzijden zijn niet helemaal veilig. Desondanks vind ik die wel heel erg leuk. Van Kikker zijn er ook enkele boekjes die best al geschikt zijn. Hier staat 'Kikker en Eend' in de kast, er zijn er meer uit dezelfde serie (het is de hele tijd Kikker met een ander dier). Raad eens hoe veel ik van je hou vind ik ook erg leuk idd.
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Baby kletspraat

Bericht door eireann »

Verbazingwekkend hoe lief lachend een zieke baby je met lodderige oogjes en een snotneus aan kan kijken <3
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
Jezebel
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 mei 2011, 08:32

Re: Baby kletspraat

Bericht door Jezebel »

Prentenboeken zonder woorden zijn hier een groot succes, moet je zelf het verhaal bij bedenken. De boeken van Charlotte Dematons zijn geweldig (maar niet helemaal peuterproof), Monki is leuk, Monsterboek ook. We hebben sinds gister Handje? en die bevalt ook prima.
There's a room inside your gut
close the door and keep it shut
let no daylight enter in
and the punishment begin

Maria Mena ~ Secrets
Gebruikersavatar
Sabrina
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:51
Locatie: Utrecht

Re: Baby kletspraat

Bericht door Sabrina »

Ook hier zijn de Nijntjeboeken favoriet, Gruffalo of Disneyboeken als we iets langer de tijd nemen om te lezen, Raad eens hoeveel ik van je hou komt ook regelmatig voorbij en dan heb ik nog een Engelstalig Winnie de Poeh-boek waar we ook regelmatig uit lezen. Ik wil nog wat meer Engelstalige boekjes erbij gaan halen, goed voor de taalontwikkeling en het origineel is toch vaak het leukste.
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
Gebruikersavatar
JerryM
Berichten: 0
Lid geworden op: 19 okt 2009, 07:51

Re: Baby kletspraat

Bericht door JerryM »

Where's my cow was hier populair. In het engels of on the fly vertaald.
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM

"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
Gebruikersavatar
thaliya
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 aug 2010, 14:25
Locatie: Arnhem

Re: Baby kletspraat

Bericht door thaliya »

Heel veel Engelstalige boekjes gelezen hier. Nog steeds favoriet zijn Dr Seuss boeken. En inderdaad de originele versies van oa hungry caterpillar.
En “Love you forever”, die ook in een aflevering van Friends zit, die vind ik zelf misschien nog wel mooier dan N. ;)
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: Baby kletspraat

Bericht door juffie »

Jeejtje vond van die kijkboeken met foto's met daarop een miljoen voorwerpen ook erg leuk. En dan vragen stellen. Waar is de auto?
MILF :grin_ani:
Gebruikersavatar
Sabrina
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:51
Locatie: Utrecht

Re: Baby kletspraat

Bericht door Sabrina »

Aaaaargh, ons kleine monstertje vond ineens dat alles in één keer moest! Vooruit kruipen, twee dagen later zelf tot zit komen (yay meer rugdraagmogelijkheden! :static: ) en twee weken erna ook nog maar even gaan staan. Maarrrrr dan ontdek je ineens dat er toch nog een hoop meer te childproofen is aan je huis dan je al gedaan had. Iemand tips voor handige aankopen en wat juist niet nuttig is, en welke merken/winkels evt? We hebben al van die plakkers op de lades onder de tv omdat ze die open trok, maar die plakkers gaan regelmatig los, dus dat schiet lekker op. :clown:

Also, stop de tijd! Gisteren was het nog een klein hulpeloos wurmpje en nu dit! :panic:
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
Gebruikersavatar
Pien
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2017, 14:10

Re: Baby kletspraat

Bericht door Pien »

Eigenlijk heb ik behalve het kastje met schoonmaakmiddelen niks afgesloten. Wel één lade op kinderhoogte voor speelgoed ingericht. Daar mogen ze aankomen. Zodra ze in de buurt van de rest komen, zeg ik dat ze zelf speelgoed hebben. Da's even volhouden maar allebei hadden ze het snel door

En ja... het gaat zo snel. Maar stiekem ook leuk als ze gaan lopen... die beentjes... dat kontje naar achter. Alles zo wankel.
Plaats reactie