Charles

U mag zich hier even voorstellen. Kijk uit voor laagvliegend gebak!
Deleted User 1996

Charles

Bericht door Deleted User 1996 »

eireann schreef:Hoi Charles, stel je je nog even voor in de -who is who-?
Bij deze doe ik het alsnog; beter laat dan nooit :D

Mijn voornaam en woonplaats weten jullie al, dus dat hoef ik niet nog te vertellen. Owja, mijn leeftijd nog: 57 jaar.
Al heel wat jaartjes wandel ik in deze boeiende wereld en heb in de loop van de jaren aardig wat leuke mensen ontmoet. Sommige daarvan maken thans deel uit van mijn vriendenkring.
Diegenen die al wat langer op dit forum actief zijn zullen mij wellicht (her)kennen onder mijn oude nickname dbj.
Nou hoef ik verder niks meer te zeggen, toch?

Tegenwoordig gebruik ik gewoon mijn voornaam, dat doe je immers ook als je iemand de hand schud. Waarom dan op social media een andere naam gebruiken? Iets waaraan ik mijzelf ook schuldig maakte, al bedoelde ik het als een verwijzing naar mijn sm-voorkeur.
Zelf ben ik minder actief geworden dan in voorgaande jaren het geval was. Heeft deels te maken met het gegeven dat de sfeer op sommige forums verslechterd is en ook dat op meetings vaak clubjes zijn in de zin van ons-kent-ons waar je als nieuwkomer niet bij kunt aansluiten. Reden voor mij om slechts af en toe nog ergens heen te gaan. Gewoonlijk een huiskamermeet bij mensen die mij kennen en waar ik wel welkom ben.

Heb vanaf mijn geboorte tot aan 1974 in de Randstad (Leidschendam) gewoond.
Van 1974 tot aan 2010 in Oost-Brabant gewoond.
Waarvan tot 1988 in 's-Hertogenbosch, daarna in diverse andere dorpen.
En vanaf 2010 woon ik weer in de Randstad, nu dus in Den Haag.

In 2007 is na onderzoeken bij het GGz in Eindhoven autisme bij mij vastgesteld. Hiermee vielen heel wat puzzelstukjes op hun plek.
Echter, ben wel ongeschikt bevonden voor (on)betaald werk. Voorheen wel betaald werk gedaan, maar dat viel in de categorie "12 ambachten, 13 ongelukken". Maar toen was er ook geen diagnose gesteld waardoor het duidelijk werd waarom het telkens zo moeizaam ging.

Volgens mij hebben jullie nu wel ruim voldoende info.
Gebruikersavatar
Pien
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2017, 14:10

Re: Charles

Bericht door Pien »

Hoi Charles,

Welkom terug dan! Leuk
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Charles

Bericht door kitten »

Welkom! Ik wist niet dat je zo'n leuke naam had. :)
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Charles

Bericht door Ravelijne »

Welkom terug! :)
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 aug 2009, 12:57
Locatie: Tiel

Re: Charles

Bericht door Arno »

Hoi

Welkom terug, en ik wens je weer een fijne tijd hier onder ons.
Vrijheid ervaren, die als basis wortelt in jezelf.

Coördinator Kinky & Casual Nijmegen
Coördinator Diapers day Nijmegen
Owned and collared by Gomora

Met vriendelijke groet;
Arno
Gebruikersavatar
thaliya
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 aug 2010, 14:25
Locatie: Arnhem

Re: Charles

Bericht door thaliya »

Leuk je hier weer te zien :)
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
Gebruikersavatar
Peter^
Berichten: 145
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Charles

Bericht door Peter^ »

Welkom terug. Positief voorstelstuk van je.
Geniet van de positieve momenten.
liefdesster

Re: Charles

Bericht door liefdesster »

Hoi Charles ..leuk dat je de weg weer terug heb gevonden naar deze site. Ik herken het stukje wel waar je schrijft over de sfeer die er op sommige platforms rondhangt. Je kunt beter met een paar mensen omgaan waar je het wel leuk mee heb als met een groep die elkaar constant in de haren vliegen.
Nog een vraagje over je autisme...belemmert dat in het contact met andere mensen of is het juist een voordeel omdat je mensen toelaat die je kunnen accepteren zoals je bent?
Ik ben zelf hooggevoelig en functioneer ook niet echt met een grote groep mensen om me heen en werk het liefste alleen.

Groetjes Liefdesster
Bitemarks
Berichten: 15
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:17
Locatie: Zelhem

Re: Charles

Bericht door Bitemarks »

Welkom terug!
Was, meint ihr, will aus mir werden
.Gutes oder boses?
Therapy?
Gebruikersavatar
Mack
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:21

Re: Charles

Bericht door Mack »

Goed dat je er weer bent! :)
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
Deleted User 1996

Re: Charles

Bericht door Deleted User 1996 »

liefdesster schreef:Hoi Charles ..
Nog een vraagje over je autisme...belemmert dat in het contact met andere mensen of is het juist een voordeel omdat je mensen toelaat die je kunnen accepteren zoals je bent?
Ik ben zelf hooggevoelig en functioneer ook niet echt met een grote groep mensen om me heen en werk het liefste alleen.

Groetjes Liefdesster
Inderdaad werkt het bij mij belemmerend, doorgaans voel ik mij onbegrepen en ook omgekeerd is het verhaal hetzelfde.
Communicatie is nou niet bepaald mijn sterkste eigenschap. Wel krijg ik vaak als feedback dat schrijven mij aanmerkelijk beter afgaat dat praten.
Volgens mij hebben we veel overeenkomsten, ben (over)gevoelig voor prikkels -vooral geluid en licht- vanuit mijn omgeving.
En het merkwaardige doet zich voor dat ik juist veel helder licht nodig heb om te kunnen lezen.
liefdesster

Re: Charles

Bericht door liefdesster »

Hoi Charles...ik schrijf zelf ook heel wat af. Zelf ga ik al een tijdje om met iemand die ook een autist is. Door mijn hooggevoeligheid voel ik wel aan wat zijn gevoelens zijn. Dat is ook een manier van communiceren.
Deleted User 1996

Re: Charles

Bericht door Deleted User 1996 »

liefdesster schreef:Door mijn hooggevoeligheid voel ik wel aan wat zijn gevoelens zijn. Dat is ook een manier van communiceren.
Op dit punt verschillen wij heel veel.
Met gevoelens kan ik niets mee, ik begrijp het simpelweg niet. Is kennelijk ook niet onder woorden te brengen.
Ik weet wel dat veruit de meeste kontakten die ik gehad heb, hierop stukliepen. Onbegrepen worden is dan mijn verhaal.
En er zijn genoeg mensen die om deze reden mij zoveel als mogelijk is willen ontwijken. Mij niet tegen willen komen.
liefdesster

Re: Charles

Bericht door liefdesster »

Dat is spijtig om te horen want ik weet dat autisten oprecht zijn in het contact met de ander. Ik denk dat jij geen aandacht geeft aan iemand die jij niet mag.
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Charles

Bericht door Voleuse »

Niet om nou teveel off-topic te raken, maar ik denk niet dat autisten persé beter of oprechter zijn in contact, en dat blijkt ook niet uit wat Charles post.

Ik ben zelf ook autistisch, en ik vind het juist heel frustrerend dat ik niet goed kan overbrengen op de mensen om me heen hoe ik me voel. Ik geef geen aandacht aan mensen die ik niet mag, dat klopt, maar soms geef ik ook geen aandacht aan mensen die ik WEL mag. Omdat ik niet door heb dat ze aandacht willen, of omdat ik zelf teveel in mijn eigen wereldje zit. Ik wou dat ik gevoelens begreep, want ik heb ze namelijk zelf ook en het zou zo fijn zijn als ik gewoon net als iedereen daar mee om kon gaan. Mijn autisme staat juist in de weg bij het aangaan van een oprechte connectie en ik vind het dan ook frustrerend als mensen een soort positief beeld proberen te plakken op iets waar ik veel last van heb.

Misschien dat jouw vriend er niet veel last van heeft, en dat is fijn. Maar het is denk ik ook goed om in te zien dat er genoeg mensen zijn die er wel gewoon echt last van hebben want dan is het een beetje raar om bestempeld te worden als beter/oprechter/puur/slimmer/kan beter rekenen/wat je nog al niet meer kan bedenken.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Plaats reactie