Baby kletspraat

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Yara
Berichten: 39
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:51
Locatie: Bussum

Re: Baby kletspraat

Bericht door Yara »

Hier een traphekje naar de keuken en verder is alles ook open. Gevaarlijke of te waardevolle dingen zijn wel omhoog gelegd, maar de knopjes van de tv heb ik gewoon afgeleerd, net zoals welke lades en kasten wel er wel en niet open mogen. Even geduld, maar uiteindelijk fijner als alles hermetisch afsluiten.
Dance like nobody is watching
Love like you've never been hurt
Sing like nobody can hear you
Live like it's heaven on earth
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Baby kletspraat

Bericht door eireann »

Ik wil alleen het medicijnen laadje dichtdoen en het keukenkastje met schoonmaakmiddelen. Gister is de grondbox bezorgd, zodra die in elkaar is gezet kan ze lekker beginnen te bewegen ook als ik even niet op kan letten (diameter van 2.4)
**Self Rescuing Princess**
wandering_one

Re: Baby kletspraat

Bericht door wandering_one »

Hier wel kinderslotjes op de meeste kastjes waar ze bij kunnen komen (keukenkastjes onderin, tv kastje etc). Dit nadat ik het zat was om oudste maandenlang te corrigeren, af te leiden en constant nee te roepen, zonder enig resultaat. Ook spullen van mezelf waar ze bij kunnen zo veel mogelijk weggezet. Ligt ook erg aan het temperament van je kind. Als ik mijn jongste een paar keer zeg dat iets niet mag, luistert ze gewoon. :shock: Maar bij oudste werkte dat dus niet.
Verder hebben we traphekjes en stopcontact beveiligers.
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Baby kletspraat

Bericht door Ravelijne »

@eirann Nice!!
Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Re: Baby kletspraat

Bericht door Crownless »

Traphekje naar de keuken, en alles buiten bereik van kinderhandjes. Ik heb ook geprobeerd om steeds nee te zeggen, maar nadat meneer drie keer van de potgrond had gesnoept, zette ik er maar een stoel voor.

We hebben deze van ikea op de tv kast. https://m.ikea.com/nl/nl/catalog/products/art/90278098/
Maar dat was meer omdat Knul met zn vingers tussen de deurtjes kwam dan dat ie er niet in mocht. En van een kastje met schuifdeurtjes hebben we de handgrepen weggehaald.

Er is nog een kast waar hij in kan maar waar ik consequent nee zeg. En als ik dat beu ben, zet ik er een stoel voor.

Maar Knul vindt zijn eigen speelgoed over het algemeen veel interessanter, gelukkig.

Overigens, hier ging alles ook heel snel ineens, dat zitten en kruipen en staan. Maar los lopen, nope. Er komt volgens mij een dag dat Knul ineens loopt alsof ie nooit anders heeft gedaan, maar voor nu lijkt hij niet door te hebben dat je ook kunt lopen zonder je vast te houden.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Gebruikersavatar
Sabrina
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:51
Locatie: Utrecht

Re: Baby kletspraat

Bericht door Sabrina »

Thanks voor het meedenken! Veel dingen zijn hier ook vooral ivm veiligheid. Lades onder de tv heeft ze haar vingers al een keer bijna tussen gekregen, ik ga liever niet voor een tweede poging waarbij het niet meer bijna is, haha. En we proberen dingen ook wel af te leren met nee zeggen, alle open kasten in ons huis hermetisch afsluiten wordt hem bijvoorbeeld dan weer niet. Maar een kast met een al te scherpe hoek vind ik dan wel tricky, zeker nu ze regelmatig omkukelt als ze probeert te staan.
wandering_one schreef:Hier wel kinderslotjes op de meeste kastjes waar ze bij kunnen komen (keukenkastjes onderin, tv kastje etc). Dit nadat ik het zat was om oudste maandenlang te corrigeren, af te leiden en constant nee te roepen, zonder enig resultaat. Ook spullen van mezelf waar ze bij kunnen zo veel mogelijk weggezet. Ligt ook erg aan het temperament van je kind. Als ik mijn jongste een paar keer zeg dat iets niet mag, luistert ze gewoon. :shock: Maar bij oudste werkte dat dus niet.
Verder hebben we traphekjes en stopcontact beveiligers.
Nou ja, daarom kijken wij er ook een beetje naar. Op dit moment resulteert nee in een grote grijns en nog grotere Puss in Boots-oogjes waarna ze vrolijk verder gaat, dus als dat zo blijft, moet je er constant achteraan rennen en in de gaten houden. Dat ga ik ook heel snel zat zijn denk ik als dat zo blijft, dus ik snap je helemaal!

@Crownless: Goeie tip voor die ikeadingen! Die zien er steviger uit dan wat we nu hebben. En ik verwacht ook niet dat ze nu heel snel doorgaat naar lopen, eerlijk gezegd. Volgens mij vindt ze het zo wel best. En ik snap Knul ook wel, die komt zo makkelijk en mooi overal bij dat dat los lopen helemaal niet nodig is, haha!
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
Gebruikersavatar
Yara
Berichten: 39
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:51
Locatie: Bussum

Re: Baby kletspraat

Bericht door Yara »

Oh ja, achterom kijken, lief lachen en het nog een keer doen. Zucht. Inmiddels in de fase dat hij giechelend weg loopt en het na paar minuten nog een keer probeert. En dan krijsen zodra ik hem weg haal bij wat hij niet mag. Maar, hij luistert over het algemeen een stuk beter.

C heeft trouwens letterlijk maanden alleen maar langs randjes gelopen en vanuit daar steeds vaker over gestoken zolang hij maar een doel had. Gewoon los lopen kon hij niet vond hij (wel makkelijk een paar meter naar de andere kant van de kamer oversteken). Dat is pas tijdens een kampeervakantie over gegaan toen hij ontdekte dat kruipen niet altijd handig was. Hij liep met 9 maanden (daar was hij wel snel mee) dus al zoals omschreven, met 14 maanden echt los.
Maar R liep maar heel kort langs randjes en ging meteen veel meer oefenen, liep uiteindelijk ook met 14 maanden los.

Over snel gaan praten heb ik het maar niet, daar zijn ze beiden een stuk minder vlot mee overigens. Ik heb bij R nu langzamerhand wat woordjes e laatste maand (18 maanden), C was nog een flink stuk langzamer.
Dance like nobody is watching
Love like you've never been hurt
Sing like nobody can hear you
Live like it's heaven on earth
Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Re: Baby kletspraat

Bericht door Crownless »

Knul is 15 maanden en zelfs oversteken vindt ie niks. Hij test even of hij erbij kan, maar als dat niet zo is gaat ie weer kruipen.

Daarentegen kan ie wel op de bank klimmen en zelf de trap op, en sinds dinsdag zelf uit een beker drinken (en trots dat hij was joh! Hij kreeg er nog net geen lachkick van).

Hij wijst naar alles, en wil alles weten. Hij kletst hele verhalen, maar het is onverstaanbaar. Het is vooral "da!" En "ka!". Soms iets wat lijkt op mama. Oh, en "bah", dat zegt ie als ie iets heeft wat hij niet lekker vindt, of als hij iets op de grond heeft gevonden wat ie komt brengen en niet weet wat het is. Komt vast omdat hij echt alles in zijn mond stopte en ik "bah" zei bij dingen die hij niet mocht.

Ik verbaas me erover hoeveel hij wel snapt. Hij lijkt echt dingen te begrijpen. Dat ik een broodje ga smeren, of hem naar bed ga brengen, of dat hij eerst de rode blok moet zoeken voor de toren. (En dat hij onder de kast gaat kijken als ik zeg dat ie daar ligt). Dat constant vertellen wat je doet heeft toch z'n vruchten afgeworpen.

Ik ben zo benieuwd wat hij allemaal te vertellen heeft!
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Gebruikersavatar
Pien
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2017, 14:10

Re: Baby kletspraat

Bericht door Pien »

Praten is niet nodig hier.. jongste stoot een willekeurige klank uit en de oudste snapt het, zo lijkt het wel....

Komt vast vanzelf.

En het huis kidsproof maken .. Ik was en ben daar gewoon te lui voor. Vingers tussen deuren is hier zo vaak gebeurd. Gelukkig zonder schade aan de vingertjes.
Traphekjes hebben we wel.
Glas en hete dranken gingen eerst hoog. Nu ook al niet meer.
Best erg als ik het zo opschrijf.
Gebruikersavatar
Yara
Berichten: 39
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:51
Locatie: Bussum

Re: Baby kletspraat

Bericht door Yara »

Tja wat werkt werkt is soms wel de insteek. Dus blijven ze kruipen of onverstaanbare klanken uitkramen. Hier ook een kind (en C eerder ook) dat veel begrijpt. Hij schudt nee en knikt ja en heeft een duidelijke mening, opdrachten begrijpt hij prima, zijn broer nadoen is het leukste wat er is. Nu kan hij dus duplo in elkaar zetten door simpelweg te imiteren.

C is aan het wennen op de basisschool, ook wel een hele grote mijlpaal hoor!
Dance like nobody is watching
Love like you've never been hurt
Sing like nobody can hear you
Live like it's heaven on earth
Gebruikersavatar
Mack
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:21

Re: Baby kletspraat

Bericht door Mack »

Pien schreef: ... En het huis kidsproof maken .. Ik was en ben daar gewoon te lui voor. Vingers tussen deuren is hier zo vaak gebeurd. Gelukkig zonder schade aan de vingertjes.
Traphekjes hebben we wel.
Glas en hete dranken gingen eerst hoog. Nu ook al niet meer.
Best erg als ik het zo opschrijf.
Nee hoor. Door schade en schande wijs worden heet dat.
Best klassiek. Ik heb het overleefd (net).
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
Gebruikersavatar
Pien
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2017, 14:10

Re: Baby kletspraat

Bericht door Pien »

Klassiek. Lol.
Zo wordt ik niet vaak genoemd
Gebruikersavatar
Sabrina
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:51
Locatie: Utrecht

Re: Baby kletspraat

Bericht door Sabrina »

Haha, in de meeste dingen heb ik ook die instelling. Als ze geen gat in haar hoofd heeft aan het eind van de dag en liefst geen enorme blauwe bult, vind ik het al wel prima. Ze stoot nu gewoon vaak haar hoofd, valt vaak om en ja, da's niet leuk. Dan troost ik haar natuurlijk wel als ze verdrietig is, maar ik ga er niet steeds tussen zitten om het tegen te houden. Dan leert ze ook niet om gevaren te herkennen (al zijn het maar kleine dingen als oppassen met haar hoofd en de rand van de tafel).

En hier wordt ook al uitgebreid gekletst in klanken, ik kan niet wachten tot er woorden aan gaan hangen :D. En met drinken uit bekers is ze heel snel, we laten haar alleen nog niet zelf uit een open beker drinken meestal omdat ze in staat is om hem na het drinken ondersteboven te houden. Maar ook met haar munchkinbeker, die pakt ze zelf en daar drinkt ze dan ook vrijwel zonder te knoeien uit, ik vind het zo tof. Nadeel is dan weer dat ze boos wordt als ik thee zit te drinken en ze mag geen slokje.

Met slapen is het helaas bij ons nog een stuk minder, dat loopt dan weer niet zo lekker. Ooit sliep ze heerlijk door, toen ging ze naar het kdv en werd ze ziek. Sindsdien zitten we op twee voedingen per nacht en die gaan er voorlopig ook niet uit denk ik. En ze eet geen gigantische porties vaste voeding, maar dat komt vast ook vanzelf.

@Yara Wow, basisschool al! Dat is inderdaad een mijlpaal! Hoe vindt hij het tot nu toe?
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
Gebruikersavatar
Yara
Berichten: 39
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:51
Locatie: Bussum

Re: Baby kletspraat

Bericht door Yara »

Hij is één keer gaan wennen tot nu toe, hij vond het leuk. Hij miste mama wel een paar keer, maar deed het eigenlijk gewoon prima. We wonen letterlijk naast school en als we langs lopen en zijn klas en juf is buiten wil hij haar ook elke keer iets vertellen. Hopelijk gaat het zo door.

Zo leuk al die verhaaltjes over ontwikkeling van kindjes,allemaal zo anders weer.
Dance like nobody is watching
Love like you've never been hurt
Sing like nobody can hear you
Live like it's heaven on earth
Gebruikersavatar
lunaaa
Berichten: 28
Lid geworden op: 09 aug 2009, 19:01
Locatie: Den Bosch

Re: Baby kletspraat

Bericht door lunaaa »

Leuk om te lezen hoe het met jullie kinderen gaat!

Wij vierden afgelopen week T.'s eerste verjaardag. Geen baby meer!! Zo'n raar idee! Hij slaapt sinds zijn laatste oorontsteking een stuk beter, meestal 1 keer wakker, maar dan wel snel weer slapen gelukkig. Meestal is hij 's ochtends tussen zes en zeven wakker. Eten doet ie goed, als het uitkomt eet hij met de pot mee, al krijgt hij dan niet altijd echt veel binnen. Drinken uit een beker doet hij dan weer niet, we hebben denk ik ook nog niet de juiste beker gevonden.

Motorisch blijft T. traag, hij tijgert pas sinds een paar weken en hij staat alleen met ondersteuning. Aan lopen zijn we voorlopig dus nog helemaal niet toe. Het is wel een enorme kletskous, hoewel het nog geen woordjes zijn, vertelt ie soms hele verhalen.
Plaats reactie