Stedentrip

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: Stedentrip

Bericht door chell »

Malaga vond ik trouwens ook echt heel erg leuk. Maar daar wil je in de zomer niet zijn.
Gebruikersavatar
Mack
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:21

Re: Stedentrip

Bericht door Mack »

Avignon.

Goed te bereiken per trein (TGV), prachtige parken, musea (het paleis van de paus), en als je midden juli gaat een festival (Festival d'Avignon) met optredes door de hele stad.
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
Gebruikersavatar
phedre
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 jan 2011, 14:22
Locatie: den helder
Contacteer:

Re: Stedentrip

Bericht door phedre »

Stockholm is erg mooi!
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Re: Stedentrip

Bericht door Crownless »

Qua Berlijn ben ik het meest fan van de wijk friedrichschain (als je dat zo schrijft). Leuke kleine winkeltjes, veel terrasjes en je bent zo in het centrum.

Ook mooi: Praag. Geeft ook het hele "ik versta de mensen niet" gevoel, terwijl ze prima Engels en Duits praten.

Ik vond Milaan ook wel apart, maar zou er niet nog eens heen gaan.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: Stedentrip

Bericht door chell »

Ik hou ook van Friedrichshain, maar ook van Neukölln en Kreuzberg. Daar moet je echt wel even door het rauwe heenkijken, maar ook daar zijn zoveel toffe plekjes.

Mijn allerlievelings is Tempelhof. Erin gaan aan de kant van Schillerkiez (leuke wijk!) met een burger, zoete aardappelfrietjes en een halve liter bier van Schiller burgers en die lekker in het gras oppeuzelen terwijl je kijkt naar wat iedereen uitspookt op de oude landingsbaan. Of met een ijsje van Mos Eisley.

Mijn lievelingsmusea zijn het Museum der Dinge en het Buchstabenmuseum. Maar ook de musea op het Museum Insel zijn prachtig!

Berlijn heeft geen echt centrum maar veel mensen noemen Mitte het centrum. Daar zijn de meeste toeristische attracties. Ik kom er eigenlijk zelden.

Oooh en alle rommelmarkten op zondag :inluv:
Nu heb ik heimwee.
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Stedentrip

Bericht door Ravelijne »

Ik moet duidelijk ooit toch een keer naar Berlijn. Ha, nu heb ik ook heimwee, maar dan naar onze Weimar Nights party! Wel blije glimlach heimwee. :)
Gebruikersavatar
JJV
Berichten: 268
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:16
Locatie: amsterdam

Re: Stedentrip

Bericht door JJV »

chell schreef:
Of met een ijsje van Mos Eisley.

.
Wait. Whut?
~\v/~
Gebruikersavatar
lunaaa
Berichten: 28
Lid geworden op: 09 aug 2009, 19:01
Locatie: Den Bosch

Re: Stedentrip

Bericht door lunaaa »

Ik wil nu ook naar Berlijn! Nooit geweest.

Ik ben zelf erg fan van Rome, maar ik zou daar eerlijk gezegd niet heen gaan voor een korte stedentrip. Rome wordt pas leuk als je de echte highlights hebt gezien (hoewel sommige daarvan ook echt fantastisch zijn hoor). Madrid vond ik wel ook heel leuk en ik adviseer Budapest. Veel geschiedenis, het is een mooie stad, niet duur..
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: Stedentrip

Bericht door chell »

JJV schreef:
chell schreef:
Of met een ijsje van Mos Eisley.

.
Wait. Whut?
http://moseisley-gelateria.de Weinig Starwars aan, wel waanzinnige goede ijsjes.

Voor iedereen die naar Berlijn wil gaan: spendeer wat tijd op www.berlijnblog.nl of www.wattedoeninberlijn.nl
Beide dames wonen al enige jaren in Berlijn en hebben de beste tips. Marjolein van Berlijn-blog schreef ook een boek, erg de moeite waard. Emma van wat te doen organiseert elke vrijdag een toffe rondleiding door Berlijn. Beiden maken mijn Berlijnreisjes elke keer weer extra fijn en hun tips helpen je echt om op de leukste plekken terecht te komen.

En nu hou ik erover op ;)
Gebruikersavatar
puppie
Berichten: 90
Lid geworden op: 10 aug 2009, 11:42

Re: Stedentrip

Bericht door puppie »

Wij zijn vorig jaar in Boedapest geweest, echt geweldig!
Zoveel te zien, heel veel historie en het OV is super geregeld.
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Stedentrip

Bericht door Daantje »

Weet iemand iets over Frankfurt (am Mainz)? Ik overweeg ergens deze zomer naar die stad te gaan om de Stanley Kubrick tentoonstelling te bekijken die in het Deutsches Filmmuseum staat. Maar heb geen flauw idee of er nog meer in de stad te doen is, behalve vakbeurzen. En met 4 uur enkele reis is het toch wat ver om op één dag op en neer te gaan.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
JerryM
Berichten: 0
Lid geworden op: 19 okt 2009, 07:51

Re: Stedentrip

Bericht door JerryM »

Hmm, das een mooi doel. Via Adam savage wat dingen gezien, komt ie niet dichterbij?
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM

"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
Plaats reactie