Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoekenden!

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoekenden!

Bericht door Ravelijne »

Awwww, shit! Balen. :(
Gebruikersavatar
isara
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 mar 2014, 12:53

Re: Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoekenden!

Bericht door isara »

kitten schreef:Ow balen! :( Heb je feedback gekregen waar je iets mee kunt?
Nee. Ze vonden het een goed gesprek maar hebben voor iemand anders gekozen, meer niet. Ik heb er naar gevraagd, maar niet specifiek iets wat ik anders had kunnen doen of heb laten liggen.
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoekenden!

Bericht door Ravelijne »

Gewoon net iemand met dezelfde kwalificaties en dan whatever random ding (jaartje meer ervaring of netwerk-connectie binnen het bedrijf of whatever). Fijn dat je weet dat je niet iets anders hoeft te doen, wel razend balen dat je hem niet hebt. :( :knuf:
Gebruikersavatar
Pien
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2017, 14:10

Re: Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoekenden!

Bericht door Pien »

Balen Isara! Maar je hebt wel de ervaring van een goed gesprek. Dus je kunt het! De volgende is jouw droombaan!
Gebruikersavatar
JerryM
Berichten: 0
Lid geworden op: 19 okt 2009, 07:51

Re: Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoekenden!

Bericht door JerryM »

Zijn er hier mensen met ervaring met UWV en Wajong, wat er gebeurt als je gaat werken en het na een half jaar ofzo blijkt dat het toch niet goed gaat? Zelf of iemand uit omgeving?
Ik ben gewoon bang om aan iets te beginnen. Je geeft nogal wat zekerheid op. Doe nu wat vrijwilligerswerk, maar dat boeit het UWV niet. Ik wil niet dat ik over een half jaar op straat sta en geen geld meer krijg.
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM

"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
Gebruikersavatar
Sabrina
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:51
Locatie: Utrecht

Re: Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoekenden!

Bericht door Sabrina »

@JerryM: App me even anders, hier ben ik op m'n werk elke dag mee bezig dus ik kan je vragen hoogstwaarschijnlijk wel beantwoorden.

@Isara: Oh bah, dat is echt zwaar balen! Je hoopt dan zo hard dat 't wat wordt, klonk echt heel positief!

Hier ook volop mijn netwerk in aan het zetten en meerdere concrete leads, dus de vraag is niet of, maar eerder wanneer dit jaar ik met een nieuwe klus ga starten. :)
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoekenden!

Bericht door Ravelijne »

@JerryM Je kunt redelijk wat dingen doen, maar de praktijkervaring van mijn coach die elke dag met mensen vanuit uitkering werkt is dat het UWV inderdaad rare sprongen kan maken en heel moeilijk accountable te houden is. Als ik mijn nachtmerrie verhalen daarover vertel, geeft hij aan dat hij dat inderdaad elke dag ziet. Dat gezegd hebbende, er zijn wel dingen mogelijk maar laat je goed voorlichten en goed ondersteunen. Meestal is er ook wel een potje voor begeleiding en een goeie en realistische coach met contacten bij en ervaring met het UWV is wel echt heel fijn. (Ik zou het zonder wss niet gedurfd hebben.)
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoekenden!

Bericht door Voleuse »

@JerryM. Ik heb de nieuwere versie van Wajong na en ik ben nooit 100% arbeidsongeschikt verklaard, dus ik heb altijd gehad dat ik sollicitatietrainingen moest volgen en dat ik een coach moest hebben die mij daarbij hielp. Ik heb toen een keer een baan gehad waarbij ik heel snel overprikkeld raakte. Toen mocht ik opstappen en kreeg ik mijn uitkering gewoon weer terug, volgensmij wel omdat mijn coach dat toen heeft geregeld.

Ik weet niet of je echt wat aan die ervaring hebt omdat jij in een andere regeling zit enzo. Maar als ik jou was zou ik zo'n werkcoach benaderen. Die werken niet voor het UWV, maar kan je dus inhuren met geld van het UWV als je gaat werken. Ik mocht zelf een bureau uitkiezen en ik zit bij usg-restart (en ik ben erg tevreden). Maar ik zou kijken wat je voor coaches in jouw omgeving hebt, en gewoon eens informeren, want ze weten veel van de UWV regels maar ze ZIJN niet het UWV.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoekenden!

Bericht door tessie »

@JerryM Wat ik je écht kan aanraden dat als je gehoord hebt van het UWV wat er kan en mag, om echt te eisen dat ze dat in een brief zetten en naar je opsturen. Want ze zeggen van alles (iedere medewerker wat anders) en als je daarna zegt: ja maar je collega heeft me dit en dat toegezegd, dan is het standaard antwoord: dat klopt in elk geval dan toch niet en ik was niet bij het gesprek, dus ik kan daar verder niets over zeggen.
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoekenden!

Bericht door Ravelijne »

Ik had het in een brief en moest alsnog naar de rechter. Uiteindelijk gelijk gekregen maar het was een zware bevalling en heeft me ruim 5000 euro gekost die ik niet had, maar die minder was dan wat ze me anders hadden ingehouden.
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoekenden!

Bericht door Daantje »

Oh en wat gespreksverslagen betreft: je mag gesprekken waar je zelf deel aan neemt zonder toestemming van de andere partij opnemen voor eigen gebruik.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoekenden!

Bericht door tessie »

Oh dat klinkt als dikke ellende, Ravelijne :S
Ik heb tegenwoordig op mijn telefoon ook een app die alles opneemt. Gedoe.
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoekenden!

Bericht door Ravelijne »

Daantje schreef:Het is detachering. Dat gaat variabel zijn. Zodra ik een rijbewijs haal, komt er ook een lease auto (een cactus). Tot die tijd een OV vergoeding.
@Daantje Ik moest aan je denken vanochtend, toen ik dit las:
Dit jaar is de bijtelling maar 4%. Let wel op als je elektrische auto meer waard is dan € 50.000,-. In dat geval gaat je bijtelling volgend jaar omhoog naar 22%
Is die die je op het oog hebt toevallig een niet te dure, elektrische? Scheelt nogal.
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoekenden!

Bericht door Daantje »

Elektrisch heb ik een eigen bijdrage voor het leasebedrag en het bijtellingspercentage is weliswaar laag, de grondslag is een stuk hoger omdat de elektrische auto's een stuk duurder zijn. Onderaan de streep ben ik voor elektrisch per maand minstens net zoveel of waarschijnlijk zelfs flink meer kwijt dan benzine.

Komt bij dat thuis opladen niet makkelijk of zelfs helemaal niet te realiseren is.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoekenden!

Bericht door Ravelijne »

Oh, dat is dan weer jammer, als dat niet eens tegen elkaar opweegt. Qua opladen gok ik dat er wel steeds meer oplaadpunten gaan komen (je kunt zelfs een verzoek voor een openbare in een bepaalde buurt indienen bij de gemeente), maar is natuurlijk ook nog een punt.
Plaats reactie