Ongecontroleerde rant topic!

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Ongecontroleerde rant topic!

Bericht door kitten »

Goeie rant, wel. En terechte rant. Je kunt die apparaten dus ook niet vergelijken en ik ben ervan overtuigd dat ze dat expres doen!
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Ongecontroleerde rant topic!

Bericht door Voleuse »

Het hele scherm inclusief de scharnier is stuk... Vraag niet hoe trouwens want ik heb geen idee. Het is inderdaad een 81YQ (maar is dat dan ook het serienummer?). Zal vandaag eens een nieuwe poging wagen op de Lenovo website. Zal ook wel niet helpen dat ik het allemaal opn mobieltje probeer te doen want heh ik heb geen laptop meer :p
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Ongecontroleerde rant topic!

Bericht door Daantje »

Nee 81YQ is een modelnummer, of in elk geval een deel. Want voor het exacte type hoort er nog een reeks nullen en een paar letters achter om een bepaalde landversie aan te duiden.

Ik zie in de service manual dat het scherm wel field replaceable is, maar het is niet één unit. Scherm bestaat uit meerdere losse onderdelen. Een los LCD paneel gaat op AliExpress vanaf € 50-80 en scharnieren vanaf €25 per setje.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Ongecontroleerde rant topic!

Bericht door Voleuse »

Is het een beetje te doen om dat zelf te vervangen Daantje? Ik wil m niet verder verpesten natuurlijk maar ik heb ook niet bepaald zin om hem voor honderden euros maandenlang kwijt te zijn)
(Zie hier het probleem:
IMG_20240118_154250795.jpg
)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Ongecontroleerde rant topic!

Bericht door Daantje »

Met geduld een een goede set schroevendraaiers wel. Dit ziet er wel naar uit dat de hele schermmodule uit elkaar moet, daar zitten ook een set antennes en je webcam in. Wat is er precies kapot? Alleen de bezel en het scharnier, of ook het paneel en de achterkant van je schermbehuizing? Dan is het de vraag of de onderdelen te vinden zijn. Voor de ThinkPads van Lenovo is dat makkelijk, van de Ideapad weet ik het niet.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Ongecontroleerde rant topic!

Bericht door Voleuse »

Ik heb geen idee wat er kapot is, visueel ziet het eruit zoals de foto en het scherm doet niks meer. Maar de lokale repairguy zei dus dat het goede onderdeel niet te bestellen was dus misschien bedoelde hij dan de achterkant? Ik zie er niks raars aan verder.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Ongecontroleerde rant topic!

Bericht door Daantje »

Dan kunnen verschillende dingen stuk zijn. Maar dat is lastig diagnosticeren zo op afstand, wat er precies aan de hand is.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Plaats reactie