Senseo

Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 328
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Senseo

Bericht door kitten »

Daarvoor zijn al die verschillende types pads op de markt.

Geef het nu maar op, de One Twue Coffee Way valt niet te weerleggen en stiekem weten jullie allang dat ik gelijk heb, jullie willen het gewoon niet toegeven! :neenee:

@fixertje: wat bedoel je met gerotzooid?
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Senseo

Bericht door Daantje »

Senseo en dolce gusto gaat het een en ander aan additieven in oor de smaak. Als er bij senseo dan wel eens alleen koffie inzt. Dan gaat er wat instant koffie bij, dat gevriesdroogde spul schuimt zo lekker. Eenb echte crema laag ontstaat pas bij een bar of 9 aan werkdruk, dat haalt de senseo niet. Nespresso moet he hebben van de veel hogere druk om met 3-5 gram een koffie te zetten. Terwijl ik toch echt 7-9 gram nodig heb voor een goede extractie als ik het met een pistonmachine doe.

De heren van Bezerra, Faema en Illy hebben meer dan een eeuwlang kennis en ervaring in het maken van espresso en de benodigde technieken. Daar zijn eeuwen aan variaties en methodes mee ge-experimenteerd. De E-61 is al 50 jaar onveranderd omdat die zetgroep zo goed werkt en er zijn echt wel fabrikanten opzoek gegaan naa iets beters. Maar allemaal die ik ken komen terug bij dezelfde princiepes. Hoe graag ze ook un eigen patenten willen
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
Heerscher-vd-nacht
Berichten: 35
Lid geworden op: 10 aug 2009, 14:21
Locatie: Troetelbeer vd Nacht

Re: Senseo

Bericht door Heerscher-vd-nacht »

Even een top-tip voor de bezitters van een senseo: lavaza koffie.
Penny: "Where are you going?"
Sheldon: "wherever the music takes me, kitten."
Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Re: Senseo

Bericht door Crownless »

Marcuw schreef:
Crownless schreef:
En filterkoffie is goedkoper. Je hoeft geen hele pot te zetten Marcuw :aggut:
Dat weet ik - alleen weet jij hoelang jij je de koffie houdbaar in een tupperware doos kan houden na het openen van de vacuum verpakking?

Dus voor mij is het niet goedkoper.
:schater: ik heb of beleefde gasten, of geen koffiefijnproevers te gast. Volgens teh interwebs moet een pak echt binnen twee weken na openen op. Hoewel koffie -mits droog bewaard- niet bederft. Maar de smaak wordt minder en kan resulteren in muffe koffie. Wij vervangen elk halfjaar de koffie, als ie dan niet al op is. Vaak wel. Onze ouders drinken veel koffie. Oh, en natuurlijk wel een luchtdichte koffiebus.

Maar om eerlijk te zijn denk ik dat als ik een maand of zo met koffie zou mogen doen, ik ook senseopads weg moet flikkeren. Die moet dan toch ook muf worden? En om gasten zelf hun koffie mee te laten nemen is ook weer zo ongastvrij.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
dbj

Re: Senseo

Bericht door dbj »

Ik meen dat het ging of er iemand belangstelling heeft om een koffie-apparaat over te nemen.
Maar het is nu een koffietopic geworden :lol:
in plaats van marktplaats......
Marcuw

Re: Senseo

Bericht door Marcuw »

Crownless schreef: :schater: ik heb of beleefde gasten, of geen koffiefijnproevers te gast. Volgens teh interwebs moet een pak echt binnen twee weken na openen op. Hoewel koffie -mits droog bewaard- niet bederft. Maar de smaak wordt minder en kan resulteren in muffe koffie. Wij vervangen elk halfjaar de koffie, als ie dan niet al op is. Vaak wel. Onze ouders drinken veel koffie. Oh, en natuurlijk wel een luchtdichte koffiebus.
Hmm... Als ik ooit eens op bezoek kom... :twisted:
Luchtdichte koffiebus helpt wel wat voor extra langere houdbaarheid, maar niet in maanden.
Crownless schreef: Maar om eerlijk te zijn denk ik dat als ik een maand of zo met koffie zou mogen doen, ik ook senseopads weg moet flikkeren. Die moet dan toch ook muf worden? En om gasten zelf hun koffie mee te laten nemen is ook weer zo ongastvrij.
Nee hoorl Een zak pads bevat (in de grote varianten) 36 pads. Speciale smaken vaak in 8, 10 en er zijn varianten waar 18 pads in zitten.
Als ik een rekensommetje maak: ik drink gemiddeld 2 a 3 koppen per dag. En dan bedoel ik ook koppen - niet die kleine minibekers die je ook bij de senseo ziet (dan spreek ik van 4-6 bakjes).
Dus voor de koppen/mokken gebruik ik 2 pads per keer, dus zo'n 4-6 pads per dag. Met een pak van 36 pads heb zo gemiddeld in een week op.

Voor de normale mensch die misschien de kleinere kopjes neemt en wat minder, zo'n 2 per dag met 1 padje, die doen dus met zo'n zak net iets meer dan 2 weken wat dan ongeveer ook weer gelijk is aan de houdbaarheid van de normale koffiepakken.

Ik zie ook meer het koffiepak als 'gezinsverpakking' - toen ik en mijn broertje nog thuis woonden was het gewoon handiger als het apparaat gewoon meteen voor 4 mokken koffie zette (dat was ook iets van 8 schepjes koffie zeg maar). Zo'n pak was dan ook binnen 2 weken op.
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Senseo

Bericht door Voleuse »

Hahaha, ik heb wat losgemaakt :clown: . En ik vind mijn cupjes heel lekker toe-vallig *steekt tong uit naar koffiepurtisen*

Maar ik heb mijn senseo aan mijn lieve oma gegeven (sorry chippie!). Inclusief spoedcursus hoe-bedien-je-hem (oei, hij knippert, wat betekent dat! :clown: )
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
JJV
Berichten: 269
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:16
Locatie: amsterdam

Re: Senseo

Bericht door JJV »

Voleuse schreef: En ik vind mijn cupjes heel lekker toe-vallig
pix or it didnt happen
~\v/~
Gesloten