De wondere wereld der mobiele techniek

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Gebruikersavatar
JJV
Berichten: 268
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:16
Locatie: amsterdam

Re: De wondere wereld der mobiele techniek

Bericht door JJV »

fixertje schreef: Ik zet mijn toestel zelden uit.
tot mn stomme verbazing vertelde een t-mobile medewerker me laatst dat je sommige toestellen regelmatig even moet uitzetten omdat ze anders slecht verbinding hebben

soort blue screen o death
(en da's nou net zoiets wat ik nièt mis aan t oude computer gebruik :crash: )
~\v/~
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: De wondere wereld der mobiele techniek

Bericht door Daantje »

@ Kitten, ik vind android vele malen beter dan wm5. Maar ik had een erg oud toestel (t-mobile vario 2 ook een HTC).

@ JJV, niet sommige alle. Dat is wat ik hoorde toen ik bij voornoemde vriend klaagde over zomaar gemiste oproepen. Netwerken worden regelmatig gereset blijkbaar. Als je toestel aanblijft staan pakt ie dat niet goed op. Althanss dat was de uitleg.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: De wondere wereld der mobiele techniek

Bericht door eireann »

Mijn baas werkt ook met windows mobile, ik moest er van de week wat mee doen, snap niet dat ie dat ding niet dagelijks verpulvert van frustratie, wat een omslachtigheid in zo'n klein kastje.

Android lijkt me sowieso prettig dan windows qua gebruiks gemak? (volgens het: alles is beter dan windows principe )
**Self Rescuing Princess**
Bitemarks
Berichten: 15
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:17
Locatie: Zelhem

Re: De wondere wereld der mobiele techniek

Bericht door Bitemarks »

Als je een telefoon wilt hebben die het altijd doet, kies je tussen nokia, iphone of blackberry. Android schijnt nog wat kinderziektes te hebben en windows phones zijn nog nooit stabiel geweest.

Nadelen van de iphone zijn er wel: je kunt de batterij niet vervangen, je hebt geen losse geheugenkaart en alles wat je doet moet via apple. Als je hem koopt is het het mooiste toestel op de markt, maar binnen een jaar wil je de nieuwe hebben. Bij een andere smartphone kun je dan nog wel eens wat upgraden, waardoor de nieuwste features er toch op kunnen.

Ik heb sinds een week ofzo een HTC touch pro 2 met windows mobile 6.5 van mijn werk en hij is nog niet vastgelopen. Dat schijnt nogal uniek te zijn. Ik hoor om me heen wel dat windows mobile 7 een stuk stabieler gaat zijn. Ik vind 't qwerty toetsenbordje erg handig en het scherm goed. Zakelijk is het functioneel gezien een prima toestel. Mail, office communicator, sms en bellen gaan prima.

De mail komt ook op windows netjes bij elkaar binnen, maar met kalenders heb ik nog niet gespeeld. Ik gebruik één agenda voor al m'n afspraken, waardoor ik het probleem sowieso niet heb.
Was, meint ihr, will aus mir werden
.Gutes oder boses?
Therapy?
Gebruikersavatar
JJV
Berichten: 268
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:16
Locatie: amsterdam

Re: De wondere wereld der mobiele techniek

Bericht door JJV »

bitemarks schreef: die het altijd doet, kies je tussen nokia,
eh..
dit is mn eerste nokia
.. en ik dènk ook mn laatste

bepaalde knopjes en handelingen, zoals' bediening van de camera.. kunnen zooo veel handiger..
~\v/~
felicia
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:45

Re: De wondere wereld der mobiele techniek

Bericht door felicia »

@kitten: ik heb de HTC Touch Pro 2 nu een maand, heeft geen Android, maar ben er meer dan tevreden mee. Net als elke gewone windows telefoon, heeft ie een outlook agenda die je kunt synchroniseren, ik weet niet of dat is wat je bedoelde?

Hiervoor had ik de Omnia en inderdaad, ik wil nooit meer een touchscreen zonder toetsenbord!
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: De wondere wereld der mobiele techniek

Bericht door kitten »

Krijg net mail dat de Iphone sterk gedaald zou zijn in prijs. Wel alleen met T-mobile.

Ik ga voor de HTC Touch Pro 2, ik wil het toetsenbordje niet missen. :)
Deleted User 178

Re: De wondere wereld der mobiele techniek

Bericht door Deleted User 178 »

Ik heb sinds een maand of 2-3 een intense relatie met een Nokia N97 en ik ben er erg blij mee.

Heb helaas 2x gehad dat hij vastliep.. dat is wel irritant (vooral als de muziek aanblijft in een stille trein), maar heeft mss ook wat te maken met mijn ongeduld.. :hypocrite:

Verder.. het qwerty-toetsenbord is super.. kan er heel makkelijk lange teksten mee schrijven, de mogelijkheid tot het openen van word-, exel enz bestanden is ideaal! Altijd mail bij de hand.. en in de trein heerlijk onderuit gezakt tekenfilmpje kijken via youtube! :mrgreen:
funga{MrPaul}

Re: De wondere wereld der mobiele techniek

Bericht door funga{MrPaul} »

ik heb een Sony Ericcson w595 en ik vind het een heel leuk toestel. Handig ook. Synchroniseren met outlook agenda gaat perfect.

Eerder had ik al Nokia en Samsung, qua gebruiksgemak vind ik de sony nét iets meer hebben.
Een tijd geleden leende ik even de htc van Paul en jeetje ik werd gestoord van het gebrek aan toetsenbord!

We twijfelen over beiden een iphone bij abo vernieuwing (lijkt ons wel handig), het enige wat me nog wat huiverachtig doet staan er tegenover is het gebrek aan toetsenbord.... ik zag net de sony ericcson Xperia mini pro 10 *kwijl*

funga
Chaos

Re: De wondere wereld der mobiele techniek

Bericht door Chaos »

Heb een TouchPro2
Super toestel WM6.1 erop.
Makkelijke interface, syncen met exchange geen problemen.
Maar het mooiste is toch wel de opera browser erop. daarmee kun je gewoon internetpagina's in full-size mode bekijken, supersnel zoomen en geen geneuzel met schuifbalkjes en frames die niet werken.

Het toestel heeft wel wat weg van een Iphone, maar is gewoon een stuk goedkoper.

Batterijduur is ronduit grandioos te noemen. met een sync van elke 30 minuten, gaat ie makkelijk 2 dagen mee.

Groot voordeel is de handsfree functie die door HTC enorm op de schop is genomen. Deze is sterk verbeterd ten opzichte van de oudere HTC toestellen.

Het extra toetsenbord is natuurlijk een uitkomst om even snel een berichtje te typen, maar ook het touchpad werkt een heel stuk beter dan ik gewend was van mijn oude HTC

Een aanrader voor mensen die een MDA willen kopen.
felicia
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:45

Re: De wondere wereld der mobiele techniek

Bericht door felicia »

Chaos schreef: Maar het mooiste is toch wel de opera browser erop. daarmee kun je gewoon internetpagina's in full-size mode bekijken, supersnel zoomen en geen geneuzel met schuifbalkjes en frames die niet werken.
Kan aan mij liggen hoor, maar volgens mij komt dit puur door de telefoon zelf. Die heeft een handig zoombalkje onder aan het scherm, zonder dat het zichtbaar is (beetje lastig te beschrijven, maar Chaos snapt me vast wel ;)) Ik had namelijk op de Omnia ook Opera, die vond ik maar vervelend! Sommige pagina's laadden daar lang niet zo goed op als op deze telefoon!

Ben er in ieder geval ook helemaal blij mee! Weinig vastlopers gehad!
dutshy

Re: De wondere wereld der mobiele techniek

Bericht door dutshy »

Ik heb een LG secret, vooral omdat hij lekker plat is en er desondanks een redelijk goede camera in zit. Verder gebruik ik hem alleen maar om the bellen en af en toe te SMS-en. Je schijnt er ook me te kunnen internetten, maar zeg nou zelf, internet of zo'n klein piel-schermpje?
Gebruikersavatar
Heerscher-vd-nacht
Berichten: 35
Lid geworden op: 10 aug 2009, 14:21
Locatie: Troetelbeer vd Nacht

Re: De wondere wereld der mobiele techniek

Bericht door Heerscher-vd-nacht »

funga{MrPaul} schreef:ik zag net de sony ericcson Xperia mini pro 10 *kwijl*
JA, die zag ik ook :) Dat zal best wel een tof ding kunnen worden. (als er android v2.1 op kan draaien)
Penny: "Where are you going?"
Sheldon: "wherever the music takes me, kitten."
brabbeldasje

Re: De wondere wereld der mobiele techniek

Bericht door brabbeldasje »

ik heb een samsung jet...mooi dingetje hoor, handig ook....
en mooi eigelijk niks te klagen...
vode

Re: De wondere wereld der mobiele techniek

Bericht door vode »

Ik ga morgen voor de Iphone. Ik hou ook van een toetsenbordje, alleen is het touchscreen van de Iphone supergevoelig en zelfs ik kan er supersnel een berichtje mee schrijven. Het is ff wennen maar echt handig. En ik vind de hele interface ook heel erg gebruiksvriendelijk, als je sms't zie je de gespreksgeschiedenis, das ook handig. De fotos zien er leuk uit, muziek klinkt er ok op, hij synchroniseert goed met de computer en overal onbeperkt 3G internet. YAY :banana:
Plaats reactie