De wondere wereld der mobiele techniek

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: De wondere wereld der mobiele techniek

Bericht door Daantje »

Dat overal 3G kan je wel vergeten. T-mobile roept dat wel bij het afsluiten van je contract. Maar dat valt tegen. Op het dagelijkse treintreject wat ik doe heb ik zeker 30% van de tijd (1.5 uur enkele reis) slechts een GPRS verbinding. Die een stuk trager is. Meest opvallende plek: de Perrons van station Utrecht Centraal, daar is geen UMTS en bij veretragingen wordt de verbinding merkenswaardig trager. Ook kom ik dagelijks langs twee plaatsen waar er helemaal geen data dekking is. Daarom vind ik het extra snelle datapakket van T-mobile onnodig duur. Wel handig is het ontbreken van limieten of zelfs maar een fair-use policy. Genoeg horror verhalen gehoord (vooral over Hi eindeloos en KPN) met rekeningen van een paar honderd tot een paar duizend euro voor binnenlands dataverkeer.

Synchroniseren met computers heb ik altijd lastig gevonden, vergat ik steeds of geen kabel in de buurt, of niet in de buurt van eigencomputer. Dat is een van de factoren waarom WM voor mij gewoon niet werkte. Had daardoor nauwelijks meerwaarde aan het hele agendagebeuren. Het automatisch synchroniseren via internet is wel een uitkomst. Een volgende toestel wordt ook wel weer iets met Android.

Hmz... klink een beetje als een google fanboy/girl. Maar het werkt voor mij en is het beste wat ik tot nog toe tegen ben gekomen. Ik houd van openheid, dat is een van de redenen geen iphone te nemen: voor alles zit je vast aan apple die zowel hard als software controleert.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Chris

Re: De wondere wereld der mobiele techniek

Bericht door Chris »

fixertje schreef:Dat overal 3G kan je wel vergeten.
Eigenlijk met elke provider wel. Althans, echte 3G snelheden dan.
Ik vind het gewoon ronduit debiel dat hier in Nederland je op veel plaatsen alleen GPRS of slechter hebt in de trein (note: UMTS werkt stabiel tot 120KM/u a 140KM/u) terwijl je in Duitsland vanaf vlak over de grens bij Enschede tot Berlijn vol bereik 3G hebt.

Op zich in de randstad is het goed te doen met T-Mobile, niet veel slechter dan met mijn Vodafone die ik ernaast heb of mijn KPN (werk)telefoon.
Gebruikersavatar
Sabrina
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:51
Locatie: Utrecht

Re: De wondere wereld der mobiele techniek

Bericht door Sabrina »

*kijkt rond* Mag ik dit topic pikken? Wel toch? Ik heb namelijk een probleem.

Ik kan mijn abonnement bij Vodafone verlengen en ben ook van plan dat te doen, maar wil wel een nieuwe telefoon, want ik wil er één waar ik fatsoenlijk op kan internetten (fora lezen, mailen). Ik kan bij Vodafone sowieso de volgende telefoons krijgen bij verlenging die er enigszins ok uitzien:
- HTC Tattoo;
- Nokia N97;
- Nokia N97 mini;
- Samsung Omnia 2;
- Samsung Star;
- Samsung Jet;
- SE Satio;
- HTC Magic;
- Vodafone 360 H1 by Samsung;
- Vodafone 360 M1 by Samsung.

Right, aardig lijstje dus. Ik heb er zelf voor het gemak al een paar weggestreept omdat ze óf van LG zijn, en ik daar geen goede verhalen over hoor, óf te simpel zijn voor wat ik wil. Mijn eisen aan een telefoon:
- Mail kunnen lezen;
- Duidelijke interface;
- Makkelijk kunnen surfen over basic sites (fora, 9292ov, NS, google);
- Niet kapot bij de eerste keer dat ie uit m'n handen dondert (als 't effe kan, ik ben een kluns!);
- Goede agenda-functie;
- Liefst ook een goede alarm-functie die zorgt dat ik m'n meds neem;
- Bij voorkeur kunnen alt-tabben tussen websites. Is geen vereiste, maar wel héél erg prettig!

Dus, wat raden jullie mij aan? Ik weet 't zelf écht niet... :smiley_panic:
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
Gebruikersavatar
JJV
Berichten: 268
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:16
Locatie: amsterdam

Re: De wondere wereld der mobiele techniek

Bericht door JJV »

qua ns raad ik je sowieso mobiel.ns.nl aan
http://www.ns.nl" onclick="window.open(this.href);return false; komt met dermate veel ellende dat t voordeel van snel tussendoor mobiel kijken meteen verloren gaat

(had vorige week wèl een foutje in de dienstplanner die me bijna een omweg bezorgd had.. overstap station dat in't weekend geen stop is .. ai)
~\v/~
Gebruikersavatar
Sabrina
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:51
Locatie: Utrecht

Re: De wondere wereld der mobiele techniek

Bericht door Sabrina »

Die gebruik ook al, net als bij 9292ov ;).
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: De wondere wereld der mobiele techniek

Bericht door Daantje »

Sabrina schreef: zelf voor het gemak al een paar weggestreept omdat ze óf van LG zijn, en ik daar geen goede verhalen over hoor, óf te simpel zijn voor wat ik wil. Mijn eisen aan een telefoon:
- Mail kunnen lezen; Kunnen ze allemaal
- Duidelijke interface;
- Makkelijk kunnen surfen over basic sites (fora, 9292ov, NS, google);
- Niet kapot bij de eerste keer dat ie uit m'n handen dondert (als 't effe kan, ik ben een kluns!);
- Goede agenda-functie;
- Liefst ook een goede alarm-functie die zorgt dat ik m'n meds neem;
- Bij voorkeur kunnen alt-tabben tussen websites. Is geen vereiste, maar wel héél erg prettig!

Dus, wat raden jullie mij aan? Ik weet 't zelf écht niet... :smiley_panic:
Ik zal voorspelbaar zijn: een van de toestellen met android (HTC magic bijvoorbeeld). Vooral voor de agenda functie vind ik daar handig van omdat deze automatisch synchroniseert en je deze vanaf iedere computer met internet kan bereiken. je kan met Google Agenda (onderdeel van gmail) makkelijk afspraken en herinneringen inplannen. Zowel vanaf je foon als vanaf een willekeurige pc. Er is vast ook wel een gratis extra programmatje te downloaden voor je meds.

Browsen met meerdere venstertjes kan android, werkt vlot en eenvoudig. Van de anderen weet ik dat niet, ik ga uit van wel, maar dat kunnen de nokia en iphone gebruikers je wel vertellen. Gewoon internet kunnen ze ook allemaal wel de grootste beperking is het kleine schermpje en is bij allemaal even groot.

Een volwaardig toetsenbordje (uitschuifbaar) vind ik ook altijd erg handig.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
Sabrina
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:51
Locatie: Utrecht

Re: De wondere wereld der mobiele techniek

Bericht door Sabrina »

Ik heb al naar de HTC Magic zitten kijken inderdaad, enige nadeel vind ik dat Vodafone 'm alleen maar in 't wit heeft :oops:. Misschien maar 'ns bellen of ze 'm ook in 't zwart kunnen leveren. Maar gaat die bij jouw weten snel kapot? Of kun je 'm wel een keer laten vallen zonder datie meteen terug naar de winkel kan?
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
Gebruikersavatar
Sabrina
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:51
Locatie: Utrecht

Re: De wondere wereld der mobiele techniek

Bericht door Sabrina »

Ik kwam net deze tegen, de HTC HD2 en vind die er erg goed uitzien, alleen helaas Windows Mobile en niet Android. Is Windows Mobile ook doable (en kan die ook synchroniseren met Google Agenda)? Ik vind het namelijk een erg mooie telefoon, het besturingssysteem is het enige nadeel voor mij.

Edit: Of is er toevallig een manier om een ander besturingssysteem erop te krijgen? Vast niet, maar ik kon 't altijd vragen :P.
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
Gebruikersavatar
Heerscher-vd-nacht
Berichten: 35
Lid geworden op: 10 aug 2009, 14:21
Locatie: Troetelbeer vd Nacht

Re: De wondere wereld der mobiele techniek

Bericht door Heerscher-vd-nacht »

Is de HTC Hero niet iets voor je? Of als je wat langer kan wachten misschien de Nexus One?
Penny: "Where are you going?"
Sheldon: "wherever the music takes me, kitten."
Gebruikersavatar
JJV
Berichten: 268
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:16
Locatie: amsterdam

Re: De wondere wereld der mobiele techniek

Bericht door JJV »

even pluggen..
want bij't taartwegbrengen had ik er toch wel èrg veel voordeel bij vorige week:

Afbeelding

ik had al eerder gemeld dat mn foon een retourtje Jana niet trok..
en een retourtje Gilraen bleek ie dus ook wat al te heftig te vinden
(foto's maken, mp3 en mobiel internet samen is blijkbaar te veel voor zo'n arm foontje)

ik loop dus sinds kort met een powerpack rond
een mobiele oplader

nadat ik'm kocht las ik er niet al te beste dingen over
maar voor waar ik'm voor heb.. even dat laatste stuk treinreis doorkomen .. voldoet ie prima
~\v/~
Gebruikersavatar
Sabrina
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:51
Locatie: Utrecht

Re: De wondere wereld der mobiele techniek

Bericht door Sabrina »

jongetje-vd-nacht schreef:Is de HTC Hero niet iets voor je? Of als je wat langer kan wachten misschien de Nexus One?
Nexus one heb ik ook overwogen, volgens de site waar je die hero vandaan linkte komt hij deze maand uit, dus dan ga ik er zeker naar kijken. Nog vier weken wachten vind ik best doable namelijk :).
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
colet

Re: De wondere wereld der mobiele techniek

Bericht door colet »

Nieuw topic of in topic over mobiel techniek???

Kind heeft pincode 3x fout ingevuld en mobiel vraagt nu om de puk-code.... Volgens mij stond dat op zo'n grijs papiertje a la pincode bankpas. Maar waar-o-waar is dat papiertje?? Wat als je die niet kunt vinden??
felicia
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:45

Re: De wondere wereld der mobiele techniek

Bericht door felicia »

Kun je dan ook niet bellen met je provider? Of is dat die PIN2 code?

Dacht namelijk dat vriendlief er laatst ook één nodig had en toen heeft gebeld met de provider. Op internet zijn vaste nummers te vinden! Succes!
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: De wondere wereld der mobiele techniek

Bericht door eireann »

mijn puck kode staat geloof ik ook op mijn inlog van de telefoonprovider. Ik zou ze even bellen :) (jaja, van een ander toestel)
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: De wondere wereld der mobiele techniek

Bericht door kitten »

Mijn pukcode staat idd op Mijntelfort.nl.
Plaats reactie