Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Gebruikersavatar
puppie
Berichten: 91
Lid geworden op: 10 aug 2009, 11:42

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door puppie »

kitten schreef: Toen ik voor het laatst maandverband gebruikte, waren de vleugeltjes en nieuw en hip enzo. Wat is er nu gaande? Welk merk/type gebruik je en/of raad je aan of af en waarom?
Ik gebruik momenteel kotex maandverband, omdat daar geen plastic in zit. Plastic gaat broeien en dat is niet fijn. Tampons zijn (momenteel) gewoon nog niet fijn.
kitten schreef: Moet ik me zorgen maken?
Volgens mij is dat een teken dat het weer bijna voorbij is. Hier althans altijd wel.
kitten schreef: En de derde: PMS. Wie kan me vertellen wanneer PMS plaats vindt in de cyclus ten opzichte van menstruatie en eisprong? Want ik ben mijn buien bij gaan houden op een kalender, maar als ik deze ene menstruatie erbij zet, dan komt mijn PMS uit op het eisprong moment. (Heb ik eigenlijk wel een eisprong met Mirena? Ja toch?
Ik heb juist rond mijn eisprong PMS, niet als ik ongi moet gaan worden. Maar heel veel verstand heb ik er niet van, dus kan je daar geen advies over geven :biggrin:
wandering

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door wandering »

Ik gebruik Always night of Libresse night (extra lang) met vleugeltjes. Zou het liefst tampons willen, maar dat doet teveel pijn. Ik lees hier trouwens dat jullie allemaal donker bloed hebben op het laatst, maar ik juist de eerste dag! Standaard de eerste dag heel donker bloed. Hoe zou dat dan komen?

Verder heb ik er de eerste 3 dagen flinke buikkrampen bij, ben overgevoelig (verhaal van het ei laten vallen en dan een half uur huilen klinkt zo bekend!) en wil alleen maar chocolade eten.

En ik vroeg me af of er hier mensen verstand hebben van de pil? Er gaan nog steeds verhalen de ronde dat je er onvruchtbaar van zou kunnen worden. Google vertelt me dat dat niet kan als je de pil vaak achter elkaar doorslikt (zonder stopweek dus), maar hoe zit het als je de pil onregelmatig slikt? Dus: per ongeluk 2 keer achter elkaar de pil vergeten in te nemen? Per ongeluk een paar dagen te lang of te kort slikken waardoor je cyclus in de war raakt? Te lange stopweek houden? Halverwege een doorbraakbloeding krijgen en dan doorgaan met pil of juist stoppen? Ik heb ooit gehoord dat je daardoor de boel ontregelt en dat dat kan leiden tot onvruchtbaarheid. Sindsdien probeer ik de pil braaf regelmatig te slikken en sla ik geen stopweek meer over. Maar vroeger (ik ben al aan de pil sinds m'n 12e) was ik er behoorlijk inconsequent in, en nu ben ik bang voor de gevolgen.
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door eireann »

Als de pil zo onregelmatig geslikt wordt zou ik eerder bang zijn voor zwangerschap dan voor onvruchtbaarheid. toch?
**Self Rescuing Princess**
Heleen

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door Heleen »

juffie schreef:@Heleen:

Dat is denk ik een ingreep die alleen bij vrouwen die geen kinderwens (meer) hebben mogelijk is, of niet?
Ja dat klopt. De kans op een zwangerschap wordt er kleiner van (maar bestaat nog wel - niet geschikt voor anticonceptie dus).
wandering

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door wandering »

@eireann: ik had in die periode nauwelijks seks en als ik dat wel had was dat altijd met condoom. Ik slikte de pil trouwens niet om beschermd te zijn, maar omdat ik als ik ongesteld was een paar dagen helemaal van de wereld was, heel veel pijn waardoor ik niet naar school kon en de dokter zei dat de pil dat zou kunnen verminderen. Het bleek wel te werken. :) Ook was ik heel onregelmatig en te lang/vaak ongesteld, en met de pil zou ik dat beter kunnen regelen.
brabbeldasje

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door brabbeldasje »

ahaaa ik heb ook een leuke waar ik erg benieuwd naar ben wat antwoorden betreft...

wat doen jullie pilslikkers als je er een dag later achter komt dat je 1 dag de pil bent vergeten....ik ben namelijk nog al een war hoofd en krijg ongeveer 3000 keer per dag te horen "als je kont niet vast zat lag die ook nog thuis" en vervelend genoeg is dat waar...sterker nog als mijn kont niet vast zat had ik hem al 4 keer per ongeluk weggegooid of opgezogen of onder in een ja gestopt en vervolgens het kastje weggegeven opde rommelmarkt...(ik spreek uit ervaring) ik vergeet de pil dus zon 4 keer per maand..en ik neem er dan vlug 2 in want ooooh ik heb geen zin om 4 keer ongesteld te worden en daarnaast wil ik geen bloed armoede oid...

dus give me tips...of misschien tips om dat kleine stomme kreng te onthouden? ik hebbet 1 keer in dikke zwarte stift op mijn hand geschreven...was allleen permanente stift heb ik eeen dikke maand met PIL!! op mijn hand gelopen...daar word je ook nie blij van :bloos:
Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door Crownless »

Vast tijdstip innemen. Ik deed dat altijd 's morgens na het ontbijt. Ik slik de pil nu niet meer, maar een ander medicijn wat ik dagelijks nodig heb doe ik 's avonds. Zo'n ritueel wordt t dan. Tandenpoetsen, pil en naar bed. Alleen lastig als je dat ritueel overslaat, omdat je net geweldige seks hebt gehad en je lekker loom naast je lief in bed ligt en op het punt staat in slaap te vallen. :shutup:

In ieder geval, probeer het te koppelen aan iets wat je toch al dagelijks doet op een redelijk vast tijdstip. Je sokken aandoen, of tandenpoetsen, of lunchen. Zoiets. En anders kun je een wekker zetten met je telefoon. Veel telefoons hebben een wekker die je elke dag kunt laten afgaan op een vast tijdstip. Zou moeten lukken denk ik.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
phedre

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door phedre »

of over gaan op iets dat niet dagelijks hoeft... zoals prikpil, spiraaltje?
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door tessie »

Ja ik zou dan idd ook voor iets anders kiezen dan de pil. Het is toch ook zo dat als je in een bepaalde week je pil vergeet en je hebt de dag ervoor seks gehad, dat je dan alsnog kans hebt om zwanger te worden? (weet niet meer precies hoe het zit). Dus dan heeft het geen nut om er snel twee te nemen volgens mij...

Ik ben ondertussen al anderhalf jaar niet ongesteld geweest, maar daarvoor gebruikte ik altijd tampons. Vind maandverband ook echt niet fijn voelen. En donker bloed is volgens mij idd gewoon oud bloed. Ik had het vaak juist aan het begin van mn menstruatie. Ik denk omdat ik de pil meestal een paar maanden door slikte, en dus niet zo vaak ongesteld werd.
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door kitten »

Tnx voor de vele reacties! :icon_biggrin: Ik ben gerustgesteld qua dat zwarte. Ik kan het me écht niet herinneren van vroeger! :shock: Maar het is normaal! Yay! :icon_biggrin:
Crownless schreef:Over buikpijn gesproken, herkennen jullie dit? Dat wanneer je ongesteld bent, ook je ontlasting ineens raar gaat doen? Alsof je darmen door het trillen van je baarmoeder ineens gemotiveerd worden om sneller hun werk te doen, waardoor je dus ontzettend zachte (en vaak) ontlasting hebt?
Nou... Deze keer wel iig... waardoor ik dus eerst dacht dat ik mijn kont niet goed had afgeveegd en dat er daarom bij het plassen zwarte vegen op het wc papiertje zaten. :bloos:
brabbeldasje schreef:was allleen permanente stift heb ik eeen dikke maand met PIL!! op mijn hand gelopen...daar word je ook nie blij van :bloos:
LOL! :biggrin:
Boefje

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door Boefje »

Ik dan ook nog:
Ik heb een wat onregelmatige cyclus. Als ik mazzel heb is het 28 dagen maar 25 dagen komt vaker voor.
De 3 dagen voordat ik ongesteld moet worden heb ik last van PMS. Dat is voor mij meestal het signaal dat ik ongesteld ga worden.
Sinds ik geen spiraaltjes meer gebruik maar gesteriliseerd ben, bloed ik minder hevig. Ik gebruik all-days maandverband met vleugels. Alleen als D-D wil spelen, doe ik een tampon in. Ik houd niet zo van tampons. Ik voel ze meestal zitten. Bovendien kan ik nooit echt zien wanneer ze aan vervanging toe zijn (maandverband kun je prima zien ;) )
Bij mij is de tweede dag het hevigst. En ik heb ook altijd een stopdag in mijn ongesteldheid. Dwz dat ik 1 dag niet vloei waarna ik nog een navloei krijg. Ja, ik doe het in TWEE keer :lol:
Crownless schreef:Over buikpijn gesproken, herkennen jullie dit? Dat wanneer je ongesteld bent, ook je ontlasting ineens raar gaat doen? Alsof je darmen door het trillen van je baarmoeder ineens gemotiveerd worden om sneller hun werk te doen, waardoor je dus ontzettend zachte (en vaak) ontlasting hebt?
Ik herken dit absoluut: ik moet vaker.
En ik voel me (als ik geen anti-depressiva slik) horny gedurende mijn periode.

*vraagt zich af welke vragen ze nu nog niet beantwoordt heeft :mrgreen: *
roos

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door roos »

FF brainstormen:
Ik ben altijd een hele week ongesteld en heb veel bloedverlies.
PMS heb ik dan weer een tijd wel dan weer niet en het uit zich in opgezette pijnlijke borsten en soms een vage pijn in de onderbuik.
Soms heb ik middenpijn (dat is tijdens de eisprong), in de vorm van een hele lichte buikpijn.
Vlak voor de menstruatie moet ik altijd veel plassen en heb in minder zin in seks.
Halverwege de menstruatie, als de eerste vier dagen waarin ik het meeste bloedverlies heb, voorbij zijn stijgt mijn libido weer.
Ik gebruik tampons en maandverband.
Tijdens de menstruatie heb ik vooral veel pijn en/of een zwaar gevoel in mijn bovenbenen.
Vroeger had ik veel last van krampen, maar sinds mijn zwangerschappen is dat veel minder.
Een week voor mijn menstruatie ben ik prikkelbaar en heb ik meer energie. Van dat laatste maak ik dan gebruik door mijn huis extra te poetsen, in de tuin te werken of een andere 'extra' klus te doen.
Eenmaal ongesteld ben ik dan juist weer wat trager.
Mijn buik is ook altijd wat dikker als ik menstrueer.
Ik snoep wat meer als ik ongesteld ben.
Ik gebruik geen anticonceptiemiddelen.
Ik heb een regelmatige cyclus.
Boefje

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door Boefje »

Nu zocht ik eigenlijk een strip van Maaike Hartjes. Eentje die over ongesteldheid gaat. Hij is ZO herkenbaar. Ik kan hem helaas niet vinden :icon_sad:
oeps2

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door oeps2 »

brabbeldasje schreef: dus give me tips...of misschien tips om dat kleine stomme kreng te onthouden? ik hebbet 1 keer in dikke zwarte stift op mijn hand geschreven...was allleen permanente stift heb ik eeen dikke maand met PIL!! op mijn hand gelopen...daar word je ook nie blij van :bloos:
gewoon in je telefoon het alarm aanzetten op een vast tijdstip ...
phedre

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door phedre »

pffff. als ik dit zo lees, viel het bij mij allemaal nog wel mee, en heb ik voor veel minder ellende baarmoeder laten verwijderen.. en ik ben er ZO BLIJ!! mee:) had het echt al jaren eerder moeten laten doen.
Plaats reactie