Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door Voleuse »

Ik had een beetje hetzelfde, was na een paar dagen over
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
skaoot
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 okt 2010, 18:08
Locatie: Den Bosch

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door skaoot »

Ja ik had ook even paar dagen af en toe nog last maar daarna ging het prima.
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
Gebruikersavatar
isara
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 mar 2014, 12:53

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door isara »

Oke, de huisarts zei dat ik nog twee dagen last kan hebben, die zijn nu wel over. Ineens weer wat bloedverlies net en vannacht ook allemaal pijntjes. Hopelijk is het wel een keer voorbij.
Gebruikersavatar
isara
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 mar 2014, 12:53

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door isara »

Een maand na het zetten van een koperspiraal en het tegelijkertijd stoppen met de pil kan ik helemaal relateren aan de Rode Zondvloed verhalen elders in dit topic :shock:

Heb vandaag maar ijzerpillen gehaald...
Gebruikersavatar
isara
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 mar 2014, 12:53

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door isara »

Volgens mij is dit de beste plek om hiernaar te vragen, weet een van de dames een goede app voor het bijhouden van menstruatie en vooral menstruatieverschijnselen?

Het viel me vandaag weer op dat ik echt bloedchagrijnig (tot bijna agressief) was, somber en alleen maar zin heb in chipspizzaijs. Vorige maand was mijn 'ik ben stom en de hele wereld is stom'-bui ook tijdens/net voor mijn menstruatie. Maar omdat ik bekend ben met depressieve episodes en stemmingswisselingen sowieso vrij normaal zijn heb ik nooit op het verband met hormonen gelet. Dat wil ik nu wel gaan doen.
Ik zat me net zelfs te bedenken of ik nu aan het ovuleren ben (mijn cyclus is vrij onregelmatig) en wat daar eigenlijk de verschijnselen van kunnen zijn. Heel suf misschien, maar geen idee.
Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door Crownless »

Ik gebruik clue. Want niet roze, geen bloemetjes. Er is een shitload aan dingen die je kunt bijhouden, van mood naar fysieke klachten naar energie naar volgens mij zelfs bowel movements.

Ik gebruik m alleen voor menstruatie trouwens.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Gebruikersavatar
Pien
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2017, 14:10

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door Pien »

Ik gebruik p tracker. Wel roze en bloemetjes. Eigenlijk omdat ik niet verder gezocht heb.

Nu we hier toch zijn... ik wil niet meer terug naar hormonen zoals pil en spiraal. Dus geen anticonceptie hier. Maar ik merk dat ik echt heel veel last heb van de menstruatie. Dat lijkt zelfs steeds erger te worden.

Hebben jullie daar ervaring mee na zwangerschap en borstvoeding? En tips, behalve terug aan de pil?
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door kitten »

Ik gebruik ovuview, kan in roze, blauw, oranje, wat je wil. Ook stemmingen kan ie bijhouden, inclusief eigen aangemaakte stemmingen zoals "chipspizzaijs". Alleen de Nederlandse vertaling is nog niet af, dus je moet de termen in het Engels wel kunnen begrijpen.

@Pien: ik ga straks weer aan de Mirena, omdat ik zo'n geluksvogel ben die dan geen menstruatie meer heeft. Is wel een kleine dosis hormonen. Ik vrees dat de enige optie tegen menstruatie hormonaal is... Of drastischer, chirurgisch.
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door Ravelijne »

@Pien Wat voor last heb je van je menstruatie? Ik heb een hoop last die ik er van had opgelost, met voedsel, supplementen en oefeningen/beweging. Stemming, bloeding, pijn, vermoeidheid? Kan wel tips geven maar helpt als ik gerichte dingen kan zeggen. :)
Gebruikersavatar
Pien
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2017, 14:10

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door Pien »

Pijn, buikpijn, spierpijn, labiel, ziek, de laatste keer dacht ik zelfs dat ik zwanger was (overgeven zodra ik vlees rook). Futloos ook.
Heb in het verleden ook mirena gehad. Maar ook dat zijn hormonen en wil ik liever niet (en dat laten zetten... aargh. Dat was hel).
Bloeden, ja dat is irritant maar kan ik mee leven. Alleen dat gedoe eromheen ben ik ook gewoon niet van mezelf gewend. Ook niet voor de zwangerschappen toen ik van pil en spiraal af was.
Gebruikersavatar
isara
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 mar 2014, 12:53

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door isara »

Niet echt tips, maar ik heb een koperspiraal (geen hormonen). Over het algemeen wordt bloeding dan meer, maar misschien juist minder bij jou. In mijn ervaring levelt zich dat wel uit.
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door Voleuse »

Een spiraal laten zetten met verdoving is ook echt veeeeel fijner (ofja, ik heb het nog nooit zonder verdoving gedaan dus maar op een beetje napijn na was het prima te doen). Schijnt wel iets te zijn waar je actief moet eisen bij sommige huisartsen maar ik snap persoonlijk niet waarom dat niet standaard is.

En over die app: mijn vriend heeft "Mijn kalender". Roze, bloemetjes, poes die je vertelt hoeveel dagen je nog hebt. Ik vermeld het vooral omdat ik het hilarisch vind dat de Ellipsis-planning wordt aangepast aan de hand van mijn cyclus :mrgreen:
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
Yara
Berichten: 39
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:51
Locatie: Bussum

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door Yara »

Geweldig. Voleuse!

Hier mirena en in tegenstelling tot voor mijn zwangerschappen en borstvoeding bevalt dat prima. Plaatsen deed echt veel minder pijn en ik heb nog maar een klein beetje menstruatie. Qua humeur helaas wel hetzelfde. Moet er over het plaatsen wel bij zeggen dat ik dat deed 8 weken na bevalling, dus of het langer erna ook minder pijn doet weet ik niet.
Dance like nobody is watching
Love like you've never been hurt
Sing like nobody can hear you
Live like it's heaven on earth
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door eireann »

Oh god, ik moet ook weer over contraceptie na gaan denken... niet dat ik nu heel goed ben in zwanger raken, maar toch...
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
Pien
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2017, 14:10

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door Pien »

Humeur en aanverwante zaken is juist het probleem. Bloedverlies is niet schokkender dan anders.

En Eireann, helaas moet dat na een bevalling weer. Ik heb het een jaar uit gesteld hahahaha. En nog trouwens.... Hij regelt het maar ff
Plaats reactie