Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Plaats reactie
mej.s

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door mej.s »

iezje schreef:Een tip voor PMS verschijnselen.
(al is de chocolade laten liggen een erg moeilijk punt).
Dat is nu hét probleem bij mij. Ik voel gewoon waar ik zit in de cyclus, hoe onregelmatig deze ook moge zijn :icon_biggrin:
iezje

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door iezje »

mej.s schreef:
iezje schreef:Een tip voor PMS verschijnselen.
(al is de chocolade laten liggen een erg moeilijk punt).
Dat is nu hét probleem bij mij. Ik voel gewoon waar ik zit in de cyclus, hoe onregelmatig deze ook moge zijn :icon_biggrin:
giggle:) wou dat ik daar last van had. Tegenwoordig merk ik pas dat ik ongesteld moest worden als ik ongesteld ben.
artemis

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door artemis »

Ik kreeg tijdje terug de tip om wel gewoon wat meer te eten tijdens PMS.
Omdat je lichaam dat dus nodig heeft, dus ook een stukje chocola mag dan. Dan niet meteen een reep van een halve kilo he. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Mack
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:21

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door Mack »

Zo! Ook hier maar eens posten.
Ik zit hier bij een ex-vriendin en die laat mij heel blij een cup zien.
Het is voor haar een super-oplossing voor haar menstruatie.

Iets voor jullie?
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
Nadia

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door Nadia »

Nee, lijkt mij super onhandig. Wat als je bij het uithalen de cup iets schuin houdt, dan zitten je kleren onder? Het schoonmaken klinkt me ook niet hygienisch in de oren. Doe mij maar tampons.
cruciare

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door cruciare »

Ik ken wel deze optie, maar ik ga er voor het gemak maar even vanuit dat dit hetzelfde principe is : softcup

Voor mij is dit alleen handig in de laatste dagen, de wat heftigere dagen moet ik dit niet gebruiken want dan loopt "het" er gewoon langs.
Nadia

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door Nadia »

De softcup is wegwerp, wel zo hygienisch. Hoewel die lastig is om te verwijderen (heb ze weleens gebruikt ja)
Ms. M

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door Ms. M »

Mack schreef:Ik zit hier bij een ex-vriendin en die laat mij heel blij een cup zien.
Het is voor haar een super-oplossing voor haar menstruatie.
Ja, briljante uitvinding!

Het is schoon, hygienischer dan maandverband en tampons (met die dingen staat het bloed namelijk in direct contact met je lijf, dat gaat broeien en er onstaan heel erg snel veel bacteriën). Bovendien duurt je menstruatie een dag korter doordat je een heel licht vacüum krijgt. Dat zorgt bovendien dat oud bloed (de zwarte klonters waar Kitten het over had) niet achterblijft. En het is ook nog eens heel erg goed voor het millieu!
Nadia schreef:Nee, lijkt mij super onhandig. Wat als je bij het uithalen de cup iets schuin houdt, dan zitten je kleren onder?
Nou, dan moet je hem wel heel erg schuin houden hoor. Is mij niet gelukt, terwijl ik toch echt niet de handigste ben ;)

Het ding heeft voor mij maar één groot nadeel. Ik blijk lichtelijk allergisch te reageren op rubber. NOT funny :shock:
oda

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door oda »

Ik had er nog nooit van gehoord! Ik ga het zeker proberen, dank voor de tip!
Gebruikersavatar
cinderella
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 aug 2009, 10:58
Locatie: Overijssel

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door cinderella »

Onderwerp: Waar luister je naar
ranting schreef:De Melvins! Het ik-ga-iedereen-bekeren topic bewaar ik voor een andere keer. Voor nu, twee nummers van de CD die 'Lysol' heette, tot de firma Lysol vond dat ze daar niet blij mee waren. :)
Toen ik dit las, moest ik terugdenken aan de tijd dat ik mijn eerste labstage deed. Daar gebruikten we bij het werken met bacteriën veel glazen pipetten die we nog zelf moesten schoonmaken, en de eerste stap daarbij was ze een paar dagen te laten staan in een oplossing met volgens mij lysol. Dat is een desinfecterend middel dat de bacteriën kapot maakt, waardoor ze dood gaan. Enfin, ik ga even googelen, kom ik een site tegen over reclames van heel vroeger. Toen werd het blijkbaar gebruikt voor vaginale douches, om de nare geurtjes tegen te gaan en als anticonceptiemiddel, en werd er nog reclame voor gemaakt ook! Brrrrr.
toen doet er nu niet meer toe
ranting

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door ranting »

Ik maakte me al zorgen toen ik mijn naam hier zag staan (ik klikte verkeerd), maar gelukkig valt het mee... :)
Pluu

Re: WS valt af!

Bericht door Pluu »

Een probleem is ook, mijn lichaam denkt tijdens mijn ongesteldheid dat al het vocht in mijn lichaam naar mijn buik moet. Ook "niet-overtollig" vocht.. Dit is nogal naar, omdat er dan geen vocht in mijn hoofd meer over blijft. Daardoor heb ik (sinds ik van de pil op de nuva-ring over ben gestapt) elke maand 1 a 2 dagen knallende koppijn, misselijkheid, uitgedroogd gevoel, zegmaar wat normale mensen bij een zonnesteek hebben. Dat heb ik vannacht gehad en nu nog een nasleep van (gezellig als je savonds een feestje hebt en 3 slapers ingeplanned hebt, en het huis nog moet opruimen om ze uberhaupt kwijt te kunnen).

Sinds vorige maand heb ik een remedie tegen (het ergste van) die hoofdpijn/misselijkheid: isostar. Helpt niet volledig, maar met isostar neem ik in ieder geval meer vocht op dan met gewoon veel water drinken, en blijft er nog IETS aan vocht in mijn hoofd achter. Ik heb maanden gehad waarin ik gewoon echt een dag niet mijn bed uit kon, maar sinds ik aan de isostar ben begonnen voelt de hoofdpijn/misselijkheid meer als een flinke kater dan als een zonnesteek. Een behoorlijke verbetering. Nadeel is alleen.. meer vocht in mijn lichaam betekent dat mijn lichaam nog harder gaat proberen om al dat vocht op plekken te krijgen waar ik het niet wil hebben. Ik zie er nu serieus uit alsof ik hoogzwanger ben :S. Het is echt scary hoe bizar veel een mens kan opzwellen in een paar dagen tijd. :shock:

Bwuh!
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: WS valt af!

Bericht door eireann »

Getsie pluu, dat klinkt wel heel vervelend!
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: WS valt af!

Bericht door juffie »

Eensch met pluis!

En idd, pluu, das kut!
MILF :grin_ani:
mej.s

Re: WS valt af!

Bericht door mej.s »

Dat is zeer vervelend Pluu. Maar Isostar? Dat is voor sporters met een aangepaste voedingslijn. Is dat nu wel verstandig om dat op eigen houtje te doen. Toch niet even langs de huisarts? Ik ken het probleem van vocht vasthouden rondom menstruatie en dan heb ik ook nog klachten van wellicht een vroege overgang. Zoals mijn vrouwelijke huisarts leuk vertelde.... deze klachten kun je wel hebben tot aan je 55e en hoort erbij :shock: :nopompom:

Waarom maak je je zorgen om je uiterlijk voor je toyboy. Mijn V+ is zeer gecharmeerd van slanke dames met kleine borsten, maar die heb ik echt niet :icon_biggrin: . Toch zijn we dikke vrienden en werkt het lichamelijk zeer goed. De aantrekkingskracht is waanzinnig en kan hem verleiden met alleen maar te kijken. Dus ik hoop voor jou dat je je hier over heen kan zetten. Als toy boy je echt leuk vind kijkt hij wel door een paar kilotjes heen hoor. Het zou wel heel oppervlakkig zijn, toch?
Plaats reactie