Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
cruciare

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door cruciare »

Ja! Bedankt, vandaag ongesteld geworden.... meteen MaxiGroot Tampon.. 3 dozen extra groot... 3 doosjes "normaal" en daarna 2 dagen een "softcup"... en over 10 dagen ben ik weer "normaal"...

Ik ben een van die ongezonde "pil-doorslikkers". Ik slik net zo lang de pil door tot mijn lijf me een halt toeroept. Erger nog, ik mag dit van mijn gynaecologe... want als ik dit niet doe gaan we over op "verwijdering".

......en sinds deze week is ook mijn dochter voor het eerst ongesteld...

mijn man kreunt....

nu zijn we nog mini en maxi......
Gebruikersavatar
cinderella
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 aug 2009, 10:58
Locatie: Overijssel

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door cinderella »

Volgens mij wordt er al jaren niet meer gesproken over dat het ongezond zou zijn om de pil door te slikken hoor.
toen doet er nu niet meer toe
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door eireann »

Ik slik ook de pil door, ik wordt 4 of 5 keer per jaar ongesteld. Verder heb ik er geen zin in :)
**Self Rescuing Princess**
leonietje
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 aug 2009, 21:35
Locatie: Niet meer op de zeebodem

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door leonietje »

Heb in de week voor de stopweek altijd zo'n huilbui avond vind ik mezelf echt enorm zielig en alles op tv ontroerd me.
Dat van dat schoonmaken ken ik ook wel maar das eigenlijk meestal aan het eind van stopweek of eerste dag dat ik de pil weer slik.
En de eerste 3 dagen dat ik de pil slik heb ik standaard hoofdpijn in verschillende mate van pijn van een zwaar gevoel (zonder pijnstiller) tot flinke migraine

Tijdens het ongesteld zijn zelf valt het allemaal wel mee qua ongemakken het duurt ook maar 3 dagen over het algemeen waarvan 1 dag wel heftig
Laatst gewijzigd door leonietje op 09 mar 2010, 22:05, 1 keer totaal gewijzigd.
cruciare

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door cruciare »

cinderella schreef:Volgens mij wordt er al jaren niet meer gesproken over dat het ongezond zou zijn om de pil door te slikken hoor.
als ik mijn lijf mag geloven, en dat doe ik zonder enige twijfel, dan is het ongezond! Na de 3e maand komt de hoofdpijn.... echte migraine achtige hoofdpijn. Ongesteld worden is dan de enige oplossing. Na 2 maanden stoppen en dan ongesteld worden zou je denken zou de oplossing moeten zijn, maar dan kruip ik 5 dagen door het huis. Als ik die extra maand "neem".. ben ik gezond ongesteld.

Soms wil ik wel eens gewoon overgaan op weghalen van de boel, maar ik ben als de dood dat mijn lijf dan niet meer van mij voelt. Dat klaarkomen anders gaat voelen, en dat ik last zal krijgen van verzakkingen enzomeer. Ongemakken... neem ik maar voor lief voorlopig.
colet

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door colet »

Kijk, dat is het dus...ik zat al in anti-conceptierubriek vanwege dit hele gebeuren....Ik wil iets waardoor ik ook niet meer ongesteld ben! Op de één of andere manier ben ik het namelijk altijd als er er een feestje is....Next, Saense, Nextgala....

Momenteel slik ik geen pil meer, ben op een genante manier half jaar terug afgeweken van mijn redelijke cyclus, zomaar spontaan :shock: Maar over het algemeen doe ik keurig om de vier weken, zoiets als vroeger toen ik nog jong was en er alleen nog maar van dat dikke maandverband was zonder vleugels en goede plakstrips! En dan waren ze dik, maar lekten ongelofelijk door! En als je..... Nee ik zal niet in verleden tijd gaan praten :)

Oke, om de vier weken dus. Dan gebruik ik voortaan maandverband vanwege gewezen gyneacologische problemen. Hoe spijtig ook, want ik vind het voordeel van tampons wel de voorkeur hebben.
Donkere delen in bloedverlies, ja herkenbaar!

Wat betreft PMS en eisprong. Ik voel mijn eisprong. OOit zoiets gehoord en gedacht: jahoor.. :confused: . Maar inmiddels weet ik het feilloos. Was dat eerder zo geweest dan had ik geen temperatuurcurves bij hoeven houden en al die dingen...
Qua buien vlak voor menstruatie? Zin zin ZIN...kan me niet schelen als het maar sex is. Daarnaast heb ik bijna meer dan ooit de behoefte te willen spelen, ik stuiter dan tegen de muren op.
Verder krijg ik de dag voor ik ongesteld wordt migraine en de eerste dag ook, mits ik er niks etgen slik.
Zo'n beetje vijf-zes dagen vóór menstruatie ben ik, denk ik, emotioneler en prikkeliger. (ik heb geen man, he?! Dus er is niemand die zegt...tjee is het weer zover?!)
Gebruikersavatar
cinderella
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 aug 2009, 10:58
Locatie: Overijssel

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door cinderella »

@ cruciare: Dan zou ongesteld worden voor mij juist ongezond zijn, ik was een dag bijna van de wereld.
Ik stopte om de paar maanden een keer, omdat ik het dan even zat was elke dag een pil te slikken, en om een bloeding te laten komen. Weet je gelijk dat je niet per ongeluk toch zwanger bent geworden.
Nu heb ik een spiraaltje (Mirena), en heb helaas geen profijt van de bijwerking dat de menstruatie minder wordt, in tegendeel. De pijn is nog wel iets minder dan voordat ik de pil slikte, dat wel. Maar het duur wel allemaal veel langer dan voorheen.
toen doet er nu niet meer toe
Gebruikersavatar
Peter^
Berichten: 146
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door Peter^ »

Kremienikkel, wat een veelzijdigheid aan ongemakken brengt dat allemaal met zich mee. Bedankt voor de voorlichting, maakt voor mij reacties/buien van vrouwen heel wat begrijpbaarder. Communiceert wat makkelijker.
Geniet van de positieve momenten.
Gebruikersavatar
miss_meeko
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jan 2010, 13:38
Locatie: Haarlem

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door miss_meeko »

kitten schreef:Eerst de meest eenvoudige: ik ben zomaar ineens ongesteld! :shock: Niet veel, maar genoeg om te klagen uiteraard. 8-) En dan kom ik tot de ontdekking dat ik al zolang niet meer ongesteld ben geweest dat ik alleen inlegkruisjes voor vlinderbroekjes in huis heb - ook alleen maar omdat ik die ergens gratis kreeg. Toen ik voor het laatst maandverband gebruikte, waren de vleugeltjes en nieuw en hip enzo. Wat is er nu gaande? Welk merk/type gebruik je en/of raad je aan of af en waarom?

De tweede is wat minder smakelijk. Gisteren en eergisteren dus ongesteld geweest (voor zover je het dat mag noemen als je het met inlegkruisjes en vaak verschonen af kan), maar vandaag is het niet rood meer, maar heeeeeel donker. Echt bijna zwart! :shock: Moet ik me zorgen maken?
Ik heb mijn mirena nog niet zo lang. Maar mijn dokter heeft me wel gewaarschuwd dat tegen het einde van de looptijd mijn ongesteldheid weer terug kan komen. Ik kan je geen advies geven over maandverband, want ik kon zelf nergens tegen.

Dat het bijna zwart is dat heb ik ook gehad toen ik voor het eerst ongesteld was, helemaal paniek toendertijd want ongesteldheid was rood, dus dacht dat ik incontinent was (tja, net 12... mams had nooit verteld dat het niet rood hoefde te zijn) Ik heb me toen later laten vertellen dat het zo donker is omdat het al ouder bloed is ofzo en dat dat ook kan voorkomen als je heel lang niet ongesteld bent geweest. Ik zou me er dus geen zorgen om maken. (had het toen nagevraagd bij de huisarts of het iets ergs was)

Als je je toch zorgen maakt, natuurlijk het oude advies, ga even langs de huisarts. Maar vooralsnog denk ik dat je je niet zorgen hoeft te maken.
In ieder geval succes ermee!
Heleen

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door Heleen »

Wellicht een aanrader voor vrouwen hier die veel bloed verliezen als ze ongesteld zijn. Dat had ik namelijk ook heel erg. Met grootste maandverband en tampon tegelijk kon ik niet eens naar mijn werk rijden (30 min), zonder door te lekken. Mirena spiraal gehad, maar dat werkte niet. Integendeel, ik verloor nog meer bloed en toen hij er werd uitgehaald zat ik op het randje van een shock door extreem bloedverlies.

Jarenlang kon ik dus een aantal dagen per week niets meer doen en had ik permanent last van hele zware bloedarmoede. Ik ben vorig jaar geopereerd. Ze hebben een balonnetje gevuld met heet water in mijn baarmoeder gebracht, waardoor het slijmvlies dichtschroeit. Je hebt een dagopname in het ziekenhuis, en ruggeprik. Operatie is in 15 mins voorbij en ik heb er na afloop nauwelijks last van gehad. En sindsdien ben ik heel licht een dag of 3 ongesteld. Zo ideaal!

Overigens nog wel alle andere ongemakken, migraine als ik ongesteld ben of moet worden (maar dat heb ik al mijn hele leven) en PMS een paar dagen voor ik ongesteld moet worden.
mej.s

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door mej.s »

Ik mag (en wil ook geen) pil wegens mijn tromboses. Dan maar een Mirena vanwege onregelmatige cyclus tussen de 16 en 27 dagen. Maar dat helpt ook niet. Het komt wanneer het komt en dan weer licht, veel en lang. Soms wel tot 10 dagen. De optie van mijn baarmoeder eruit halen is aan de orde geweest. Maar dit zou mijn 6e buikoperatie worden in een gebied waar ik al vaker zware operaties heb gehad. De vernieuwde manier om je baarmoeder via je vagina eruit te halen kan dus niet bij mij. Mijn buik is zodanig verkleefd door alle operaties dat ik hierdoor geen rechter eierstok en eileider meer heb (is ruis op de echo). De grote vraag is nadat de baarmoeder eruit is of mijn buikklachten minder zullen worden. Verklevingen trekken ook aan de binnenkant van je buik. Het andere probleem zijn de hormonen. De Mirena beinvloed je cyclus niet, dus ik voel me natuurlijk en dit is soms behoorlijk lastig met de rondvliegende hormonen. Dit kan wel tot mijn 55e duren zei de huisarts.

Ik twijfel nog steeds of ik moet gaan voor de verwijzing van de gyneacoloog. De Mirena kan er uit maar dan zal ik met een volgende parnter alleen met condooms kunnen vrijen. De koperhoudende spiraal gaf nog veel meer pijnklachten. Dat idee trekt me ook niet echt aan. Zolang ik (nog) alleen ben hou ik maar even zoals het is :mrgreen:
Gebruikersavatar
cinderella
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 aug 2009, 10:58
Locatie: Overijssel

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door cinderella »

Heleen, heb jij toevallig al kinderen?
Operaties aan je baarmoeder worden namelijk zelden gedaan als je nog geen kinderen hebt. Zelfs als je aangeeft dat je geen kinderwens hebt, en echt niet meer functioneert vanwege de (continue) pijn.
toen doet er nu niet meer toe
oeps2

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door oeps2 »

ik ben altijd enorm ongesteld geweest
9 dagen
superextraplus tampons (ob)
en vaak maandverband erbij..(always paars nacht is dat extra lang en vleugels)

nu na die hele zooi kids stukke minder.. dag of 3

maar op t eind altijd heel donker bijna zwart
als je zwart bloed hebt is dat altijd het laatste .. daarom is t zwart .. t zit dr gewoon al lang

oepz
Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door Crownless »

Ja, ik had ook zwart spul toen ik voor het eerst ongesteld was. Ik schrok me rot, dacht dat ik aan het rotten was vanbinnen ofzo. Maar inderdaad, de huisarts legde uit dat het oud bloed was dat al verkleurd was, en dat het goed is als het eruit komt.

Ik ben meer een maandverbandtyp dan een tampontyp. Vooral omdat ik zo lang met een tampon moet lopen dat het pijn doet als ik m eruit wil halen. En eigenlijk wil ik m altijd wel verversen als ik naar het toilet ben geweest. Ik bedoel, er komt wel urine op dat touwtje, dat vind ik weer geen fris idee. Maar man, wat kan dat zeer doen zeg! Ik vraag me echt af waarom er wel wordt gelet op inbrenggemak met ronde toppen en watdanook, maar eruit halen zo'n crime kan zijn.
Dus, maandverband. Ik gebruikte libresse plus ofzo, met grote vleugels. Die bleef tenminste zitten.
Nu met mijn spiraaltje kan ik het met inlegkruisjes af. Mijn afscheiding wordt dan ineens roestbruin (met klonters. Yeah I know, onsmakelijk detail) en dat kan een paar dagen duren, maar soms ook gewoon twee weken! :shock: Ik snap er niks van. Ik ben wel maar een keer in de twee maanden ongesteld. Maar heej, als ik dan twee weken last heb, win ik er nog niks op. Ik heb wel minder last van buikpijn.

Over buikpijn gesproken, herkennen jullie dit? Dat wanneer je ongesteld bent, ook je ontlasting ineens raar gaat doen? Alsof je darmen door het trillen van je baarmoeder ineens gemotiveerd worden om sneller hun werk te doen, waardoor je dus ontzettend zachte (en vaak) ontlasting hebt?

Verder, ik ben niet chagrijniger als ik ongesteld ben. Het is gewoon... nou, ik kan minder hebben. Alsof de dam die mijn emoties in toom houdt ineens een halve meter lager is geworden. Dus om dingen waar ik als ik niet ongesteld ben makkelijk naast me neer kan leggen, lukt het me dan ineens niet meer. Heel vervelend. Maar ergens ook wel goed voor opgekropte gevoelens.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door juffie »

@Heleen:

Dat is denk ik een ingreep die alleen bij vrouwen die geen kinderwens (meer) hebben mogelijk is, of niet?
MILF :grin_ani:
Plaats reactie