De wondere wereld van digitale techniek

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Plaats reactie
dbj

Re: De wondere wereld van digitale techniek

Bericht door dbj »

kitten schreef:een geheugenstick met een USB "stekker" en een micro USB "stekker".
Dat is apart zeg, zoiets heb ik nog niet eerder gezien.
eireann schreef:ga eens naar de mediamarkt, neem je pinpas niet mee, je komt voor informatie :) dan kan je ze ook voelen/zien
Ik betaal nooit met mijn pinpas, altijd met echt geld :D

Vandaag naar de mediamarkt geweest en het was daar gigadruk, zoals gewoonlijk daar.
Die kleine apparaten met een schermgrootte van 10 of 11 inch zijn inderdaad lekker klein en licht. Waar ik even mee speelde was een zgn 2 in 1 apparaat; een tablet waar een keyboard aan vastgeklikt wordt. De weergave van het forum is prima, maar wel wat traag. Kan komen omdat het een demomodel is waar je mee mag proberen.
Voorts een 14 inch notebook gezien en die was beslist niet log en zwaar. Maar het is best lastig kiezen tussen die twee formaten. Want waarmee zou ik dat moeten vergelijken? Met het scherm van mijn smartfoon of met het scherm van mijn desktop-pc?
Ik heb wel het idee gekregen dat het 10 inch formaat vermoeiend zal gaan worden voor mijn ogen, maar dat heb ik eigenlijk ook met de smartfoon. Die 14 inch notebook komt op mij een stuk aangenamer over om te zien wat op het scherm staat.
Gebruikersavatar
JerryM
Berichten: 0
Lid geworden op: 19 okt 2009, 07:51

Re: De wondere wereld van digitale techniek

Bericht door JerryM »

Als je groter dan 13" gaat is er meer keus, zeker. Ook 2e hands. Als je er veel mee wil reizen is kijken naar een professioneel 2e hands apparaat interessant, zo een zoals ik al linkte, die zijn net wat steviger gemaakt.
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM

"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: De wondere wereld van digitale techniek

Bericht door Ravelijne »

Veel plezier met je nieuwe aankoop. :)
dbj

Re: De wondere wereld van digitale techniek

Bericht door dbj »

Dankje Ravelijne.
Heb daarmee weer een windows computer :D
Want aan Linux kan ik maar niet wennen, al gebruik ik het nu bijna een jaar.

Maar er is wel veel werk nog te doen, want zoals gewoonlijk zit er veel "extra software" bij waar bijna niemand blij van wordt. En de apps die meegeleverd worden met windows 10 ben ik ook liever kwijt dan rijk.
Gelukkig weet Google alles en vind ook de oplossingen daarvoor, dus ik hoef me voorlopig niet te vervelen ;)
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: De wondere wereld van digitale techniek

Bericht door eireann »

Veel plezier ermee!
**Self Rescuing Princess**
dbj

Re: De wondere wereld van digitale techniek

Bericht door dbj »

Dankje!

En inmiddels staat er een kale windows (dus zonder die "extra software" door leverancier) op mijn notebook.
De handleiding die hier staat beschreven werkt perfect, maar je moet er wel even de tijd ervoor nemen.
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: De wondere wereld van digitale techniek

Bericht door eireann »

Heeft hier iemand ervaring met de website rebuy.nl ? (voor de verkoop van electronica zonder de hassle van marktplaats enzo) Is het een betrouwbare partij?
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
Peter^
Berichten: 146
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: De wondere wereld van digitale techniek

Bericht door Peter^ »

Hoe info van je privé op je werktelefoon terecht kan komen:

Ik bezoek alleen via mijn prive telefoon facebook. Ik heb geen collegas als vrienden daar. Maar denk nu wel te weten hoe het komt dat ik op fb suggesties krijg voor collegas als vrienden:

Ik heb op mijn prive telefoon google chrome als browser. Ook op mijn werktelefoon. Bij de geschiedenis van chrome op werktelefoon zag ik opeens bezochte pagina's van fb en fetlfe staan Ik schrok me te pletter.

Blijkt dat chrome internetgegevens van al je apparaten waar je chrome gebruit, SYNCHRONISEERT.

Ik heb inmiddels chrome van werktelefoon verwijderd.
Geniet van de positieve momenten.
Bitemarks
Berichten: 15
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:17
Locatie: Zelhem

Re: De wondere wereld van digitale techniek

Bericht door Bitemarks »

Klopt, Chrome doet dat. Je kunt het overigens wel uitzetten.
Was, meint ihr, will aus mir werden
.Gutes oder boses?
Therapy?
chats

Re: De wondere wereld van digitale techniek

Bericht door chats »

Tot de 29ste zou ik gratis kunnen upgraden naar Windows 10, echter ik twijfel of ik dit wel wil (reacties op internet lopen nogal uiteen).
Zijn hier mensen overgestapt van windows 8 naar windows 10?
Zo ja, wat zijn jullie ervaringen?
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: De wondere wereld van digitale techniek

Bericht door Daantje »

Overstap van 7 naar 10 gedaan hier. Best tevreden over. Is stabiel, op mijn 5 jaar oude laptop (destijds een middenklasser dus niet de snelste meer) vind ik het niet langzamer dan zeven. Heb eerder het idee dat het wat sneller is geworden zelfs. Enige nadeel dat ik heb gemerkt is dat het scrolldeel van mijn touchpad niet meer wordt herkend. Multi-touch scrollen werkt nog wel.

Ik heb op werk korte tijd met Windows 8/8.1 gewerkt en dat vond ik voor een PC hopeloos. Je merkte echt dat Windows 8 aan alle kanten bedacht was voor touchscreens en dat is toch anders werken dan met een muis. Wat dat betreft is Windows 10 de versie die Windows 8 had moeten zijn: principes afkomstig zijn uit touch-os'en geïmplementeerd op een manier die voor een muis net zo goed werkt.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: De wondere wereld van digitale techniek

Bericht door Voleuse »

Ik hoor juist van de ITers in mijn leven dat ik het niet moet doen omdat het voor sommige systemen buggy is en problemen veroorzaakt. Dus ik doe t maar niet.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: De wondere wereld van digitale techniek

Bericht door chell »

Gewoon doen hoor! Het is niet meer buggy dan W8 zou zijn, want het is onder de motorkap eigenlijk geen nieuwe Windows versie. Het heeft de basis van Windows 8 gewoon en het werkt wel veel prettiger. Plus dat de gemiddelde mens over het algemeen niet veel meer doet dan internetten, e-mailen en wat dingen met foto's of filmpjes en daar heeft Windows 10 echt geen problemen mee :)

Als je exotische apparatuur of software hebt, dan zou het een probleem kúnnen zijn, maar zelfs dan...

De enige reden dat ik thuis op mijn PC geen W10 heb, is omdat ik op een Enterprise versie van m'n werk draai en niet kan upgraden zonder nieuwe installatie.

#bestwelITeris
Gebruikersavatar
JerryM
Berichten: 0
Lid geworden op: 19 okt 2009, 07:51

Re: De wondere wereld van digitale techniek

Bericht door JerryM »

wat chell zegt. Het werkt gewoon goed, doet wat de meeste mensen er van verwachten.
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM

"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
Plaats reactie