Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoekenden!

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 328
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoeken

Bericht door kitten »

ff mobiel. De geschiedenis:

Woensdagmiddag: recruiter op voicemail. Leuke functie, maar directeur gaat vrijdagavond op vakantie en wil mij vrijdagochtend nog spreken. Hij is enthousiast over mijn CV.
Woensdagavond: voicemail gehoord en meteen teruggebeld. Voicemail van recruiter ingesproken dat ik interesse heb.
Donderdagochtend nogmaals gebeld, nu niet ingesproken
Donderdagmiddag nogmaals gebeld, te pakken gekregen. Ze had haar voicemail nog niet afgeluisterd, maar had al geconcludeerd dat ik erop zou staan en wilde me al bellen, maar drukdrukdruk. Haar kinderen op de achtergrond. Ze had de directeur gezegd dat hij dit niet moest afraffelen en eerst op vakantie moest gaan. Dus een week uitstel waarin de recruiter eerst zelf met mij kennis maken, wat gebruikelijker is. Kinderen begonnen ruzie te maken, ze geeft aan later terug te bellen voor een afspraak.
vanmorgen: 2x gebeld en uiteindelijk SMS gestuurd. Meteen reactie: "Bel je zo even"

Dit was rond 10 uur... Zal ik nog es SMSen of bellen? Wil niet opdringerig zijn, maar ze komt nogal chaotisch en vergeetachtig over (takes one to know one)
Gebruikersavatar
cinderella
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 aug 2009, 10:58
Locatie: Overijssel

Re: Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoeken

Bericht door cinderella »

Ik zou het afwachten. Vandaag gaat dat gesprek toch niet plaatsvinden, want ze is toch druk met haar kinderen. Als ze niet belt vandaag ben jij morgen de eerste die belt. Je hebt nog tot vrijdag voor dat gesprek. Die directeur is d'r toch nog niet.
toen doet er nu niet meer toe
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoeken

Bericht door Ravelijne »

Zelf zou ik het doen, denk ik. Liever ietsjes te opdringerig, dan deze week weer geen afspraak. Op zich voor haar ook prettig om nu een afspraak met jou te plannen in plaats van (nog meer) last minute, als beide agenda's meer gevuld raken.

Edit: Ha, precies tegengesteld advies! Daar heb je wat aan... :lol:
Gebruikersavatar
cinderella
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 aug 2009, 10:58
Locatie: Overijssel

Re: Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoeken

Bericht door cinderella »

Als ze op kantoor zou zitten zou ik het ook doen hoor. Maar ze zit thuis met de kinderen, en ik denk dat je dan sneller opdringerig bent dan als ze op haar werk zit. Ze is in ieder geval nu meer afgeleid. Vanwege de agenda zou ik daarom ook morgen zo vroeg mogelijk bellen, en zelf geen afspraken plannen tot die afspraak staat.
toen doet er nu niet meer toe
Gebruikersavatar
madeleine
Berichten: 0
Lid geworden op: 08 okt 2009, 23:43
Locatie: De mooiste stad achter de duinen.

Re: Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoeken

Bericht door madeleine »

Het mooie van het recruitmentvak is dat je werk en prive zo lekker kan combineren. Mijn ervaring is met de recruiter was dat ik alleen niet greys anatomy, dussssss... Gewoon bellen, altijd v.m. inspreken. Als het niet uitkomt kan ze dat echt wel zeggen.
Life hurts! (thank God i'm a masochist)
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 328
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoeken

Bericht door kitten »

madeleine schreef:Mijn ervaring is met de recruiter was dat ik alleen niet greys anatomy, dussssss...
Watte? :clown:

Anyway, ik had een sms gestuurd dat mijn batterij bijna op was, dus of ze mijn voicemail wilde inspreken als mijn telefoon was uitgevallen. Was ook zo, ik zat op de laatste 5%. Ze belde vervolgens direct. :mrgreen: Vrijdag afspraak. :static:
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoeken

Bericht door Voleuse »

Ha, das een mooie! Zo ben je niet opdringerig (want hey, je kan er zelf niks aan doen dat je batterij bijna op is...) en krijg je toch meteen een reactie. Goed bedacht, kitten!
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
madeleine
Berichten: 0
Lid geworden op: 08 okt 2009, 23:43
Locatie: De mooiste stad achter de duinen.

Re: Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoeken

Bericht door madeleine »

kitten schreef:
madeleine schreef:Mijn ervaring is met de recruiter was dat ik alleen niet greys anatomy, dussssss...
Watte? :clown:

Anyway, ik had een sms gestuurd dat mijn batterij bijna op was, dus of ze mijn voicemail wilde inspreken als mijn telefoon was uitgevallen. Was ook zo, ik zat op de laatste 5%. Ze belde vervolgens direct. :mrgreen: Vrijdag afspraak. :static:

Edit.. dat ik alleen niet tijdens Greys Anatomy mocht bellen...
Life hurts! (thank God i'm a masochist)
AndereBart

Re: Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoeken

Bericht door AndereBart »

Wat mij na de vorige crisis (de IT bubble) opviel, was dat werkgevers ook de realiteit uit het oog kunnen verliezen en eisen gaan stellen in hun vacatures die niet realistisch zijn.
Bijvoorbeeld een vacature vergelijkbaar met dit:

Gezocht, een jonge, enthousiaste medewerker (bij voorkeur tussen 25 en 30 jaar oud), met 20 jaar ervaring op het gebied van Bluetooth technologie.

En dan blijven ze maanden zoeken naar iemand die aan dit profiel voldoet.
Uiteraard gaan ze niemand vinden, maar zelfs de uitvinders van Bluetooth zouden bij dit profiel afgewezen worden omdat ze te weinig ervaring hebben. (De technologie bestaat pas 15 jaar)
mej.s

Re: Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoeken

Bericht door mej.s »

Ohh helemaal waar Bart! Ik ervaar het nu ook. Een krappe arbeidsmarkt en veel sollicitanten. Ik kwam zelf een functie tegen waarbij je Fries moet spreken. Of 4 talen vloeiend of dat een pré een must is. Of dat je geen ervaring heb in die specifieke branche en tot slot... 'u bent te duur, ook schalen we u direct hoog maar dan kunt u niet meer groeien en dat vinden wij wel belangrijk voor de motivatie op de werkvloer' :evil: :nopompom:

Maar ik het nog 2 sollicitaties on the way en deze week gaat nummer 3 de deur uit. Gewoon blijven proberen.
Subbeding_A

Re: Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoeken

Bericht door Subbeding_A »

ik ben laatst afgewezen omdat mijn opleiding te hoog was!!!bij mijn verweer dat ik wist waar ik op solliciteerde en dat ik toch functie graag wilde, kreeg ik te horen dat ze liever mensen hadden die echt gemotiveerd waren!!!!
Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Re: Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoeken

Bericht door Crownless »

Ja, stom is dat subbeding. Ik ben ook eens afgewezen omdat ik te hoog opgeleid was. Onder het mom van 'iemand met jouw opleiding moet dit werk niet willen doen'. Hallo? Mag ik dat lekker zelf beslissen?

Overigens ben ik bezig mijn CV te pimpen, en een stukje toe te voegen over 'ik ben' (met dank aan skaoot voor de inspiratie). Voordat ik het klakkeloos in mijn cv zet, willen jullie even kijken of dit wel ehm... klopt? Niet te raar is ofzo? Alvast bedankt! Hier komt ie:

Ik ben... een zeer nieuwsgierig iemand, altijd bezig met wat mensen beweegt. Elk verhaal heeft meerdere kanten, elk verhaal is uniek en het is vaak niet de inhoud die me fascineert, maar de manier waarop het verteld wordt. Ik sta open voor andere ervaringen en ben altijd bereid nieuwe dingen te proberen en te leren. Mijn analytische instelling en oplossingsgerichtheid zorgt ervoor dat ik me vastbijt in een probleem en niet meer loslaat tot ik tevreden ben over een oplossing. Daarnaast ben ik me ervan bewust dat mijn manier van aanpak er maar een is, en schroom ik niet om met anderen in gesprek te gaan om nieuwe inzichten op te doen. Mijn oog voor detail en perfectionisme uit ik door in mijn vrije tijd miniatuurtjes te schilderen. Vrienden prijzen mijn hulpvaardigheid en hulpbereidheid. Het 'altijd voor een ander willen klaarstaan' heeft ervoor gezorgd dat ik een cursus EHBO ben gaan volgen nadat op straat een bewusteloze man trof en ik niet wist wat te doen. Toch bleef ik kalm en dat typeert mij in de meeste situaties. Ik ben een rustig persoon die zich niet snel van de wijs laat brengen.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Gebruikersavatar
skaoot
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 okt 2010, 18:08
Locatie: Den Bosch

Re: Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoeken

Bericht door skaoot »

Ik vind het helemaal jij :)

Maarrrrrrr het is wel een wat lang stuk lijkt me. Ik zou het iets korter, meer kernachtig houden. Bijvoorbeeld "ik ben oplossingsgericht en heb een analytische instelling" (vastbijten en niet meer loslaten kán ook als een nadeel worden gezien als er geen tijd is voor dergelijk perfectionisme bijvoorbeeld).
Maak ze nieuwsgierig, jij komt vast met alle plezier uitleggen hoe jouw oog voor detail een geweldige kwaliteit is, of hoe jouw hulpvaardigheid zich uit.
En miniatuurtjes schilderen is voor jou en mij en mede-nerds heel logisch wat dat inhoudt, maar dat zal voor anderen weer vraagtekens oproepen, dus of ik dat erin zou zetten... I know, nerds are awesome! Maar dat kun je dan in het gesprek wel showen :mrgreen:

Voor mijn gevoel is het bewust zijn van meerdere kanten aan een verhaal en weten dat jouw manier niet de enige is ook een beetje hetzelfde. Jij staat open voor diverse visies, benaderingen en elk zijn/haar eigen beleving. Volgens mij is dat wat je wil zeggen?

Maar al met al vind ik het jou wel beschrijven, het is vooral de vorm waar ik nog wat aan zou sleutelen (en ja, jij gaat meer voor inhoud dan presentatie, maar die inhoud moet wel snel duidelijk zijn voor meneer/mevrouw brieflezer :P)

Oh en ik mis "humor" :)
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 328
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoeken

Bericht door kitten »

Ik weet niet of ik nog op tijd ben, maar:
Crownless schreef:Ik ben... een zeer nieuwsgierig iemand, altijd bezig met wat mensen beweegt. Elk verhaal heeft meerdere kanten, elk verhaal is uniek en het is vaak niet de inhoud die me fascineert, maar de manier waarop het verteld wordt. Ik sta open voor andere ervaringen en ben altijd bereid nieuwe dingen te proberen en te leren. Mijn analytische instelling en oplossingsgerichtheid zorgt (zorgen, onderwerp bestaat uit twee dingen) ervoor dat ik me vastbijt in een probleem en niet meer loslaat tot ik tevreden ben over een oplossing. Daarnaast ben ik me ervan bewust dat mijn manier van aanpak er maar een is, (na "en" komt geen komma) en schroom ik niet om met anderen in gesprek te gaan om nieuwe inzichten op te doen. Mijn oog voor detail en perfectionisme uit ik door in mijn vrije tijd miniatuurtjes te schilderen. Vrienden prijzen mijn hulpvaardigheid en hulpbereidheid. Het 'altijd voor een ander willen klaarstaan' heeft ervoor gezorgd dat ik een cursus EHBO ben gaan volgen nadat op straat een bewusteloze man trof en ik niet wist wat te doen. Toch bleef ik kalm en dat typeert mij in de meeste situaties. Ik ben een rustig persoon die zich niet snel van de wijs laat brengen.
Dat voor de pietluttige puntjes. Inhoudelijk vind ik het helemaal jou. Ik mis inderdaad de humor en euh... heb je nog een hobby naast miniatuurtjes schilderen...? Ik bedoel, een noembare hobby. :mrgreen: Iets wat je interessanter doet overkomen (wat je ook bent!) Het is een beetje lastig, want je sociale leven met ons is moeilijk benoembaar... of nou ja... "een prettig druk sociaal leven" klinkt best ok eigenlijk. :)

Ik denk dat de lengte niet per se een bezwaar hoeft te zijn, als je maar zorgt dat de eerste en de laatste zin het beste, sterkst, meest positief en liefst ook het meest uitnodigend zijn om alles te lezen. Die twee zinnen worden bij het scannen van een tekst namelijk vooral gelezen!
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 328
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoeken

Bericht door kitten »

Ow ow ow en mijn gesprek ging goed! :static: Mevrouw de tussenpersoon ziet me helemaal zitten en gaat maandag de afspraak plannen met meneer de directeur van het bedrijfje. En ik hoefde zeker niet te kunnen programmeren. Wist ze zeker! :)
Plaats reactie