WS valt af!

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
pebbles

Re: WS valt af!

Bericht door pebbles »

nee maar op veel reclame word gezegd maar 1 of 2 calorien... terwijl het om 1 of 2 kilocalorien gaan..
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: WS valt af!

Bericht door eireann »

Das dan toch alleen maar gunstig?
**Self Rescuing Princess**
faery

Re: WS valt af!

Bericht door faery »

Ja, maar er wordt toch altijd in Kcal gerekend en gemeten? Ik heb het althans nog nooit ergens anders gezien. En in de volksmond worden dat dan calorieen, maar men bedoeld de Kcal, of meet het in elk geval op die manier. Ik zie het probleem niet zo.

@Crazaay: wat Marijke al zei inderdaad. En het was meer een algemene taal-opmerking dat na de tekst "met alle respect" iets met weinig respectvolle inhoud volgt, dat is vaak namelijk wel zo. En hier, want wat je eigenlijk zegt is: als je niet afvalt is dat je eigen schuld, en ben je maar dom (de zin "maar zo makkelijk is dat niet", komt op mij redelijk denigrerend over). Dat is niet respectvol, zeker niet in een topic waar mensen hun best doen om af te vallen, en bij wie het regelmatig niet lukt, al dan niet door eigen schuld.
Dat jij wel respect hebt voor mensen die overgewicht hebben en bij wie het gewone afvallen niet lukt, good for you, maar dat liet je hier niet zien, in elk geval niet in mijn ogen.
Maar zoals ik al zei, ik reageer wat heftig op deze dingen de laatste tijd :)

Vanmorgen op de (analoge) weegschaal, en ik weeg nu 77 kilo. Ach ja, het had erger kunnen zijn :)
CraZaay

Re: WS valt af!

Bericht door CraZaay »

faery schreef:En hier, want wat je eigenlijk zegt is: als je niet afvalt is dat je eigen schuld, en ben je maar dom (de zin "maar zo makkelijk is dat niet", komt op mij redelijk denigrerend over).
Nee, dat is niet wat ik eigenlijk zei. Dat was dat dat imo voor de meeste mensen geldt. Daar blijf ik bij, en dat heeft niets met dom zijn te maken. Ik ben gisteren ook niet naar de sportschool geweest, maar wel naar de Burger Bar. Dat maakt me niet dom, maar ook geen doorzetter en al helemaal niet iemand die moet zeuren dat 'ie niks afvalt. En zo velen met mij. Het is mijn mening, je hoeft het er niet mee eens te zijn, en daar ga ik het bij laten :)
pebbles

Re: WS valt af!

Bericht door pebbles »

als je niet afvalt is dat je eigen schuld, en ben je maar dom
deze zin doet mij best wel heel hard steken.... dus omdat ik niet affval is het m ijn eigen domme schuld.. hoe kan je daat nou zeggen... die uitspraak vind ik niet kunneneerlkijk gezegd..


ik val al 3 jaar niet af met wat ik probeer.. meer dan 5 uur in de week sport ik misschien wel meer.. ik let op mijn eten (en blijkbaar mag ik dus niet af en toen een stukje chocola of een koekje) en echt waar ik neem zeker zo af en toe wat lekkers. dat mag is niet verboden en van 1 stukje chocola kom je echt niet aan..

al met al ik vind het een belachelijke DOMME RESPECLOZE opmerking
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: WS valt af!

Bericht door eireann »

Maar niemand heeft dat letterlijk gezegd, een andere opmerking VOELDE voor faery zo en Crazaay probeerd duidelijk te maken dat hij dat dus niet bedoeld.
**Self Rescuing Princess**
pebbles

Re: WS valt af!

Bericht door pebbles »

nee maar dan zegt ie
k ben gisteren ook niet naar de sportschool geweest, maar wel naar de Burger Bar. Dat maakt me niet dom, maar ook geen doorzetter en al helemaal niet iemand die moet zeuren dat 'ie niks afvalt.
ik ben het er gewoon niet mee eens...waarommag dat niet een keer... als je het maar niet elke dag doet...een keer is toch geeen ramp...

het voelt voor mij gewoon zo van als ik een stuk chocola neem of een koekje datik geen doorzetter ben en niet moet zeuren dat ik niks afval (ik snap en hoop dat ie mij daar ook niet mee bedoeld:) ) maar het komt wel ff aan en voel me toch ook wel een beetje aangewezen.
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: WS valt af!

Bericht door kitten »

Marijke schreef:Je lichaam raakt namelijk verward door de zoetstoffen ("hey, energie! Yeah! Oh wacht, ik voel die energie niet. Probleem! Meer energie nodig! Hier klopt iets niet!") en dus ga je meer eten.
Ik ben ook erg benieuwd naar dat onderzoek, want ik gebruik een suikervervanger die niet kankerverwekkend is zoals aspartaam en bondgenoten, maar die dan wel volgens dat voor-de-gek-houd-principe dikmakend zou zijn.

Ik had namelijk begrepen dat aspartaam en consorten je trek in koolhydraten versterkt (chemisch dus) en dat mijn suikervervanger daarom beter was. (En lekkerder, overigens. Ook niet onbelangrijk)
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: WS valt af!

Bericht door eireann »

Volgens mij moet je je alleen aangewezen voelen als het op je van toepassing is.

Ik ben de afgelopen twee weken ook los gegeten aan de suiker en de lekker. Dus ik ben niet afgevallen.

Als het niet op je van toepassing is, is het niet van toepassing.

Als het wel van toepassing is dan kan je het A) negeren, moet je toch zelf weten... of B) accepteren dat het even zo is. om welke reden dan ook.
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
cinderella
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 aug 2009, 10:58
Locatie: Overijssel

Re: WS valt af!

Bericht door cinderella »

Nou begrijp ik wel dat het voor jullie allemaal anders aankomt, maar die vetgedrukte opmerking lees ik alleen dat het over hemzelf gaat, dat ie zelf dus niet moet zeuren dat ie niet etc.
toen doet er nu niet meer toe
faery

Re: WS valt af!

Bericht door faery »

CraZaay schreef:Met alle respect voor de meeste mensen die af willen vallen (niet in dit topic uiteraard ;)), maar het komt niet uit de lucht vallen. Veel mensen denken door de chocola te laten staan opeens veel af te gaan vallen, en nee, zo simpel is het niet. 10 kilo in 4 maanden zou echt geen probleem moeten zijn als je een gezonde man bent (ik kan niet voor vrouwen spreken :P), 20 kg overgewicht hebt, twee keer per week sport en gezond eet (als je dat normaal niet doet, en er dus geen sprake is van gewenning).
Dit was de opmerking waar ik oorspronkelijk overheen viel. Mijn reactie hierop was overdreven heftig, en Crazaay heeft uitgelegd hoe hij het precies bedoelde, dus nu is het wat mij betrefd goed :)

Ik ben het trouwens wel met pebbles eens, dat ook als je aan het afvallen bent, je best een keer ongezond mag eten. Wat zeg ik, ik denk dat dat zelfs belangrijk is! Anders worden bepaalde dingen (fastfood, chocola) van die verboden producten die daardoor alleen maar aantrekkelijker worden. Daarbij is genieten ook gewoon belangrijk, voor je mentale gezondheid. Zelf probeer ik dan wel hele goede chocola te kopen, zodat ik er echt van kan genieten, en er ook niet zo veel van eet.

Ik heb zelf een periode gehad dat ik wel regelmatig chocola at, maar dan in kleine hoeveelheden (10 tot 50gr, zo ongeveer elke dag). Toen kwam ik onevenredig veel aan, niet grappig. Ik vind dat ik daar dan best even over moet zeuren ;) Dit betekend namelijk dat ik echt alle tussendoortjes er voor altijd (behalve dan die uitzondering elke af en toe) uit moet gooien, wil ik zelfs maar op gewicht blijven. Best klote.
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: WS valt af!

Bericht door tessie »

Bij mij werkt het juist zo dat ik beter dus niet af en toe nog een stukje chocola of iets dergelijks moet eten. Het is bij mij echt een kwestie van afkicken volgens mij. Als ik een tijd geen zoetigheid gegeten heb, verdwijnt ook de behoefte eraan. Als ik dan één keer toch een stukje chocola ofzo neem, dan weet ik weer hoe lekker het is, en blijkbaar gebeurt er dan ook iets in mijn lichaam, waardoor ik weer van voren af aan kan beginnen...
Dat atkins dieet wat ik deed, daar begin je ook met echt bijna alle koolhydraten te schrappen, om idd ´af te kicken´. Na de eerste fase mag je langzaam weer wat meer koolhydraten toe gaan voegen, en dan moet je zelf kijken hoe ver je kan gaan, dus als je op een punt komt dat je niet meer afvalt, dan heb je teveel koolhydraten toegevoegd.

Hier schiet het afvallen niet op. Ik eet echt wel een stuk minder en beter dan voorheen, maar er gaat alleen af en toe een paar ons af, en dan weer een paar ons erbij. Blijf dus eigenlijk steeds op hetzelfde hangen. Dus ik moet eigenlijk gewoon weer het Atkins dieet gaan doen, maar daar zie ik nogal tegenop, omdat het zo´n gedoe is omdat je ook geen brood enzo mag eten dan, erg onhandig. Plus dat het bij mij pas werkt als ik écht heel weinig eet. :crownless:
faery

Re: WS valt af!

Bericht door faery »

Ik ben eigenlijk half en half van plan, ook vanwege financieel oogpunt, om een "luxe" dag in de week in te voeren (wat vroeger vaak de zondag was). Die dag mag ik dan wel een koekje, of wat chocola ofzo.
Ik herken namelijk wel erg wat je zegt tessie: toen ik een paar maanden geleden begon met afvallen, merkte ik dat mijn zelfbeheersing wat betrefd chips en chocola helemaal weg was. Waar ik eerst makkelijk 1 stukje chocola kon nemen, en de rest laten liggen, moest nu die reep ook gelijk op als ik een stukje nam. Door soms toch wat chocola ofzo te eten, hoop ik iets van die zelfbeheersing in stand te houden.

Vandaag heb ik trouwens een hele zooi groente gekocht: vanavond voor italiaanse broodsalade, morgen zelfgemaakte pastasaus (met prei, paprika en wortel, en tomaten natuurlijk), en waarschijnlijk ga ik ook maar sinaasappel-wortelsoep maken en invriezen, want ik heb een kilo winterwortels gehaald, en dat krijg ik aan alleen snacken nooit op.
En ik heb geen kaas gekocht (wat bij mij normaal altijd 48+ is, want ik vind 20/30+ te duur en niet lekker, net plastic), maar wel light smeerkaas en sandwich-spread (waarvan ik altijd dacht dat ik het niet lustte, maar misschien valt het mee). En stevig allison-volkorenbrood, dus dat vult lekker :)
faery

Re: WS valt af!

Bericht door faery »

*zoekt even het artikel op waarin staat dat BMI bullshit is*

Klikt u vooral allen hier (engelse tekst)

Ik had deze al voor de GFC4 gepost, maar het kan geen kwaad om deze informatie nog eens te delen.
Hele korte samenvatting: bmi is bedacht om grote groepen te meten, niet voor individuen, en al helemaal niet op "zelf" te gebruiken, zonder tussenkomst van een dokter of andere professional (jammer alleen dat dokters dat zelf niet eens meer zien/weten). Daarbij is het ook zo dat de grens voor overgewicht eerst lag tussen de 27 en 28, maar onder druk van onder andere producenten van dieetproducten, is dit veranderd naar 25 voor overgewicht en 35 voor obesitas.

Dus, ehm, mag dit nummertje alsjeblieft de prullenbak in?
faery

Re: WS valt af!

Bericht door faery »

Als niemand reageert, maak ik er wel een dubbelpost van ;)

Mijn hoofdmaaltijden zijn vrij gezond, ontbijt met yoghert met muesli, 2 dubbele bruine boterhammen voor de lunch, en het avondeten zit ook meestal wel goed (misschien eens in de twee weken fastfood). Ik heb tussen de maaltijden door wel vaak honger/trek, en 's avonds laat ook vaak, en eet dan wel fruit en soms een wortel ofzo, maar dat is niet genoeg. Ook krijg ik op deze manier vaak maar tussen de 1200 en 1400 calorieen binnen, en dat lijkt me net te weinig. De dietiste raadde me namelijk tussen de 1500 en 1700 Kcal aan.

Ik ben dus op zoek naar gezonde tussendoortjes die een beetje vullen, maar die geen groente of fruit zijn.
Plaats reactie