Moet ik naar de dokter?

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Moet ik naar de dokter?

Bericht door Ravelijne »

Waren ze bij mij ook niet zo zorgvuldig in. Neuroloog hoefde echt niet te weten dat ik net een SOA test had gehad, vond ik. Was dus ook geen probleem om te laten verwijderen alleen vervelend dat ze dat niet meteen bedacht hadden. Maar je kunt altijd even vragen wat wel en niet relevant is.
Gebruikersavatar
phedre
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 jan 2011, 14:22
Locatie: den helder
Contacteer:

Re: Moet ik naar de dokter?

Bericht door phedre »

dank allemaal
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Janice

Re: Moet ik naar de dokter?

Bericht door Janice »

die verkoudheid zou wel kunnen, omdat een immuunprobleem ook je gewrichten kan aantasten namelijk.dus dat kan ik nog wel plaatsen, de rest hoort er gewoon niet. Huisartsen doen dit wel vaker,ze maken dan gewoone en soort printscreen en daarop staan alle dingen die afgelopen tijden zijn gedaan. Ik gebruik type ex en danz eg ik bij de ass. van, ik heb het weggehaald ipv een andere verwijzing, want er stonden neit relevanten dingen in. En ze hebben nog nooit meoilijk gedaan. Ik hoef ook geen orthopeed bijv die een PTSS ziet en dan denkt aan psychosomatisch, dat heb je dus soms danw eer wel als dat soort diagnoses genoemd worden door de huisarts. Dus die gaat er bij mij echt standaard af.
colet

Re: Moet ik naar de dokter?

Bericht door colet »

colet schreef: Ik heb borsten alsof ik zwanger ben! Dat is raar! 'Vroeger' wist ik daardoor dat ik zwanger was, zo duidelijk de eerste tekenen.
Maar nu?
Ik heb wel even een mijmermomentje gehad van hoe dat was, hoe fijn dat stiekeme weten wat nog geheim was, hoe dat zo specifiek mijn zwangerschappen aankondigde.. :inluv:
kitten schreef:Kan het de overgang zijn?
Oh, kitten, je hebt vast harststikke gelijk!
Ik schrik er alleen echt van. :shock: Stom he?

Jaren terug vroeg ik het ooit bij de huisarts omdat ik wat klachten had, die zouden passen. Welnee, mevrouwtje, daar ben je nog veel te jong voor! sprak hij. Niet letterlijk, maar wel op die toon ;) Ik herinnerde hem eraan dat er vrouwen zijn die 30 zijn, kinderen willen en in de overgang blijken te zijn.

Afijn, paar jaar terug had ik die rare buikpijn. Dat is onderzocht en gyn vermoedde endometriose, schreef terug de pil voor, die ik standaard door moest slikken. Indien de pijn dus inderdaad van endometriose kwam, zou die verdwijnen. Ik heb geaarzeld, maar vond het het proberen waard en inderdaad pijn ging weg. Als ik nu een week stop, wat dus eigenlijk niet goed is, dan komt ook die specifieke pijn terug.
Oh en ik aarzelde, omdat ik door andere klachten juist met de pil was gestopt.

Hoe dan ook. De overgang.
Fysiek kan ik naar huisarts. Geen idee of ze nu bloed kunnen prikken en wat kunnen zien, omdat ik die pil nog slik. Dat is fysiek.
Maar ik schrok net.
De overgang hoort bij andere vrouwen, maar niet bij mij. Nog niet.

Het is niet zo zeer dat ik de overgang bij oude vrouwen vindt horen. Het is meer dat er fysiek ook dingen veranderen, maar vooral het idee.
Ergens ben ik vergeten door te tellen, dus ik ben nog niet zo oud. De overgang betekent dat ik uit de vruchtbare periode ben/ga. En ik weet dat dat hoort enzo, en ik was ook niet zelf bezig met een kind krijgen, maar gevoelsmatig het nog wel kunnen ofzo en dat kwijtraken....denk dat het dat gevoel is.

En helemaal rare gedachte/gevoel:
Zal wel gevolg zijn van vroeger toen we in de grot leefden. Toen mannen nog zochten naar de vruchtbare vrouwen. Stel dat het zo is, dan heb ik nu nog steeds geen man...en....
Nu blijf ik dus helemaal alleen over :nopompom:

Ja, ik ben raar. :bloos:
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Moet ik naar de dokter?

Bericht door kitten »

Ja! :P Ik zit ook niet te wachten op de ongemakken van de overgang hoor, maar het maakt je niet minder aantrekkelijk als partner en eigenlijk vind ik de overgang ook wel iets dat wij vrouwen zouden moeten vieren. Als een nieuwe fase in het vrouwzijn, die ook gevierd mag worden! Omdat het betekent dat je verder groeit in je leven
gerrie

Re: Moet ik naar de dokter?

Bericht door gerrie »

Wat kitten zegt!

:yes:
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Moet ik naar de dokter?

Bericht door Voleuse »

Geen!! Ongedteldheid meer! Als voor mij die dag komt ga ik zeker een feestje vieren :).
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Janice

Re: Moet ik naar de dokter?

Bericht door Janice »

kitten schreef:Ja! :P Ik zit ook niet te wachten op de ongemakken van de overgang hoor, maar het maakt je niet minder aantrekkelijk als partner en eigenlijk vind ik de overgang ook wel iets dat wij vrouwen zouden moeten vieren. Als een nieuwe fase in het vrouwzijn, die ook gevierd mag worden! Omdat het betekent dat je verder groeit in je leven
ik zit zelf in de overfgang heb nu al 4 maanden geen ingesteldeid meer gezien kwam al maar om de 3 maanden soms in ene weer op tijd, maar vaker niet dan wel, en dat het nu weer een maandje langer duurt, yeah! ik merk erg weinig van e overgang op opvliegers na en opeenns rare buioen dat ikvan de ene emo in de ander schiet.Ach als dat alles is..van mij ma gd e ongesteldheid weg b;lijven.
Janice

Re: Moet ik naar de dokter?

Bericht door Janice »

hmm rare buikpijn, die net zo makkelijk met spelen te maken kan hebben en opbouw van stress zoals gisteren aol we zoiets had van, ja gedeelte kan ik me voorstellen dat ik teveeel strak aangespannen spieren daar heb, dat heb ik zeker, is dat alles? weet t niet?Gynacoloog vragen even te kijken?die had t er wel over dat die verkrachtign zeker schade aan de baarmoeder kan hebben gegeven en daar naar gekeken moet worden, maar geen spoed en qals ik niet durf vind he niet plaats.toch maar wel gan beel he?als t alleen spierspanning is,dan weet ik tenminste dat het dat is
cmeermin

Re: Moet ik naar de dokter?

Bericht door cmeermin »

Ik vond het in het begin juist jammer dat ik niet meer ongesteld werd, ik miste die cyclus ook. Maar nu ben ik daar overheen. Ik heb regelmatig opvliegers, maar die vind ik niet zo erg, soms zelfs wel grappig omdat ze precies laten zien waar ik emotioneel sterk op reageer. Voor de rest voel ik me méér vrouw dan ooit!
vode

Re: Moet ik naar de dokter?

Bericht door vode »

Ik heb nu regelmatig periodes dat ik 4 dagen gewoon niet kan poepen en dan opeens 3 dagen diarree ofzo. En altijd heel veel windjes :( en zo ongeveer om de 3 weken een aanval die opkomt met spastische pijn in mn darm en dan meestal midden in de nacht op hoogtepunt en dan is t naar de wc rennen om daar slaapdronken een half uur zweten en puffen van de pijn tot t voorbij is. En naar bed kan met een spontane aambei. :/

Ik heb psyllium vezels gehaald en ga kijken of dat helpt maar ben bang dat als ik naar de dokter ga dat hij zegt ja tough luck je hebt een nare darm succes ermee.
nijntje

Re: Moet ik naar de dokter?

Bericht door nijntje »

Of niet, want dit klinkt mij niet normaal in de oren hoor! Laat in elk geval even ernaar kijken. Het kan zijn dattie er niets aan kan doen. Het kan ook zijn dat er wel nog mogelijkheden zijn.
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Moet ik naar de dokter?

Bericht door tessie »

Het klinkt als een spastische darm. Volgens mij hebben ze daar tegenwoordig medicijnen voor. Vroeger adviseerden ze vezels, maar geloof dat dat nu weer achterhaald is.
Tis in elk geval wel kut, ik ken t ook.
En als je zelf niet genoeg vezels binnenkrijgt, dan zijn die vezelpillen die je gekocht hebt wel goed!
Op de site van voedingscentrum kan je invullen wat je op een dag eet en dan rekent ie van heel veel dingen uit of je er genoeg van binnen krijgt. Kan je ook doen om je vezelinname even te checken mss.
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Moet ik naar de dokter?

Bericht door tessie »

Oh trouwens, die vezelpillen heb ik ook. Want ik eet geen brood. Maar ik neem er maar 2 per dag ipv 6. Want van 6 per dag kreeg ik echt diaree. Dus mss voorzichtig beginnen als je darmen al zo van slag zijn.
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Moet ik naar de dokter?

Bericht door eireann »

zijn je voedingspatroon en eetritme erg verandert sinds je alleen woont?
**Self Rescuing Princess**
Plaats reactie