Moet ik naar de dokter?

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Plaats reactie
artemis

Re: Moet ik naar de dokter?

Bericht door artemis »

Ik zou zeker eerst kijken naar je voeding.
En anders kan het misschien ook stress gerelateerd zijn.
Drink je wel voldoende, dat is ook belangrijk.
Xay

Re: Moet ik naar de dokter?

Bericht door Xay »

Ik zou ook denken dat het aan je eetpatroon ligt. Ook omdat je zegt 'veel windjes' zou dat kunnen door teveel fruit? Dat kan gaan gassen in je maag en darmen. Ik word zelf winderig als ik fruit eet ná het eten (als toetje bv).
Elke morgen een glas lauwwarm water drinken kan helpen om de spijsvertering op gang te brengen. Vaak moet ik dan vlak daarna naar de wc om het eten van de vorige dag kwijt te spelen.

Lijkt me trouwens niet dat je dokter je wegstuurt met de mededeling 'nou pech gehad'. Als jij er last van hebt dan gaat ie toch vast wel wát onderzoeken. :|
Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Re: Moet ik naar de dokter?

Bericht door Crownless »

Klinkt als een spastische darm idd. Of in ieder geval iets wat ik ook heb. Nu ben ik zelf te koppig om heel erg op mijn eetpatroon te letten (het is sowieso ook erg stressgerelateerd) maar ik heb wel voor als het echt ontregeld is medicijn (zakjes met poeder) wat echt dezelfde dag nog bij me helpt. Ik denk echt niet dat je dokter zal zeggen 'oh, nou, dat is kut voor je. VOLGENDE!'. En als ie dat wel doet, snel een andere zoeken want dat is niet normaal.

Ik hoop dat de vezelpillen al aanslaan (ik raak juist ook weer helemaal ontregeld als ik teveel vezels eet anyway). Oh, en stomme vraag misschien, maar zit je ondergoed/bh niet te strak? Daar heb ik me zo in vergist een keer. Mijn buik kan het echt niet hebben als iets te strak zit.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
vode

Re: Moet ik naar de dokter?

Bericht door vode »

Met die eetmeter van het voedingscentrum was ik er inderdaad achter gekomen dat ik te weinig vezels eet. Ik heb hier last van sinds ik ben gaan dieëten, dus al voor ik op mezelf ging wonen, omdat ik de helft minder brood ben gaan eten. Ik heb nu 2 dagen de vezelpillen op maar merk nog niet veel verschil. De pillen die ik heb moet je maar 1 per dag van nemen en wil ook niet teveel nemen om dan weer obstipated te worden.

Ik drink ook best veel water, een liter tot 2 per dag dus daar ligt het ook niet aan. Fruit valt mee, meestal 1-2 stuks per dag. Maar ik merk dat mijn winderigheid erger is als ik moeilijk naar de wc kan. Als het regelmatig of diarree is dan heb ik amper windjes.

Ik heb er al best een tijd last van en heb ook wel eens last van aambeien of een scheurtje in de anus. Dat kon ik nog wel handelen maar de afgelopen maanden heb ik al regelmatig zo'n gehad dat ik een tijd niet kon poepen en dan opeens midden in de nacht rond 2-3u wakker word met helse pijnen en kapot ga op de WC. Alsof ik aan het bevallen ben.

De vorige dokter stuurde me iig wel met de melding tough luck en gaf me ook wat van die zakjes mee die je inderdaad kon oplossen in water maar ik kreeg ze met geen mogelijkheid weg want die smaak overheerste zo. :X
artemis

Re: Moet ik naar de dokter?

Bericht door artemis »

Als ik het zo lees, zo wat meer fruit/groente geen kwaad kunnen.
Weinig brood eten is niet erg.
Misschien kan het ook aan het eten van te weinig goede vetten liggen.
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Moet ik naar de dokter?

Bericht door tessie »

Ik had precies hetzelfde, maar na een aantal dagen die vezeltabletten is het over gegaan.
Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Re: Moet ik naar de dokter?

Bericht door Crownless »

Roosvicee laxo geprobeerd? Werkt bij mij wel aardig (al gebruik ik die zakjes tegelijkertijd, dus het zou en en kunnen zijn, of dat het zo lijkt door de zakjes).

Ook een tip als je op de wc zit en het poepen lukt niet: je kunt je darmen een beetje stimuleren door je bekkens te kantelen. Het is lastig uit te leggen, maar als je in 'de denker' houding op de pot zit zit je met een bolle rug. Als je dan je rug hol maakt, beweegt je bekken. Dat een setje van 10 keer doen (10 keer rug bol-rug hol) zou kunnen helpen en je perst dan niet. Als het dan niet is gelukt dan maar opgeven en later nog eens gaan. Probeer niet te persen, dat is aambeien waiting to happen (en jup, daar weet ik alles van).
Mijn buik reageert goed op warmte als ik kramp heb, dus ik heb zo'n magnetronknuffel die ik erop kan leggen. Misschien ook voor jou een idee?

En wat een knurft van een vorige dokter zeg!
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
vode

Re: Moet ik naar de dokter?

Bericht door vode »

Ik heb gepoept vanochtend! En er zat maar 2-3 dagen tussen!

ik ga denk ik nog even door met die vezel pillen, een vriendin neemt een licht laxeermiddel mee voor de noodgevallen als ik weer 4 dagen met kramp rondloop.

En zo'n kruik is een goed idee inderdaad voor de krampen. En aambeien weet ik ook genoeg van helaas, nu weer een kleintje door die aanval dinsdag nacht. :(
Gebruikersavatar
tijgie{K}
Berichten: 28
Lid geworden op: 10 aug 2009, 15:17
Locatie: Ergens onder de zon

Re: Moet ik naar de dokter?

Bericht door tijgie{K} »

Ik heb altijd begrepen dat elke 3 dagen poepen nog gezond is, maar dat is wel de max. Veel sterkte vode !
All people smile in the same language.

We are angels with but one wing, and to fly we must embrace each other

Impotence: Nature's way of saying "No hard feelings".

Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Moet ik naar de dokter?

Bericht door Daantje »

Al resultaat van de vezels Vode?

Ik heb een hardnekkige likdoorn op mijn kleine teen. Is twee paar schoenen geleden ontstaan, maar wil maar niet weg. Zijn er goede vrij verkrijgbare middelen om er vanaf te komen, of moet 'm weg laten snijden?
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
seleena
Berichten: 0
Lid geworden op: 25 aug 2009, 15:48

Re: Moet ik naar de dokter?

Bericht door seleena »

Er zijn van die speciale likdoornpleisters. Ze zijn rond. Bah kweet niet hoe ik het moet uitleggen. Maar als je even bij de kruidvat gaat kijken vindt je ze zeker.
Don't hide who you are to please others or fit in. Don't let your unique you be blown out.
If you light is ignored by some, remember there are always others who see it or want to see it.
Take me or leave me <3
artemis

Re: Moet ik naar de dokter?

Bericht door artemis »

Ik heb er ool last van. Op advies van een goede vriendin die voetreflextherapeut is gebruik ik er pure lavendel olie voor. Heb het idee dat het begint de werken :)
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Moet ik naar de dokter?

Bericht door Daantje »

Likdoornpleisters heb ik al paar keer geprobeerd. Dan kan ik er een dun laagje afpeuteren/vijlen maar echt zoden aan de dijk zet het niet.

Pure lavendelolie, waar kan ik dat kopen?
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
artemis

Re: Moet ik naar de dokter?

Bericht door artemis »

Bij de tuinen en vitaminstore
http://www.vitaminstore.nl/magazijn/CHI ... 27972.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Moet ik naar de dokter?

Bericht door Ravelijne »

Ook bij de meeste natuurwinkels wel.
Plaats reactie