De lasten van polyamorie

Gesloten
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: De lasten van polyamorie

Bericht door juffie »

Knuffffs lieverd! Ik wou dat ik meer voor je kon doen
MILF :grin_ani:
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: De lasten van polyamorie

Bericht door Voleuse »

Knuff leonie... Alleen jullie bepalen wat mogelijk is en wat niet. Niet wat anderen denken of hoe het bij anderen is gelopen.
Ken je Sister wives? Dat is een serie over een man met 4 vrouwen, die ook 'samen'wonen. Dat ging/gaat landurig goed :). Dus het kan :).
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
ruby-vita

Re: De lasten van polyamorie

Bericht door ruby-vita »

Knuffel leonie! De vragen die je jezelf stelt zijn begrijpelijk en lastig. Het toekomstding is daarvan een goed voorbeeld. Ik zou willen dat er een simpele oplossing voor je vragen was leonietje.
ruby-vita

Re: De lasten van polyamorie

Bericht door ruby-vita »

Hier ook een hoofd vol vragen en ditto gepieker. Vragen over de toekomst en in hoeverre die er is. Nu heb ik geen overweldigende drang om samen te gaan wonen of te trouwen, maar dan nog...hoe zit het nu met de toekomst als je onderdeel uitmaakt van een polyrelatie?
Daarnaast ben ik veel bezig met of ik niet teveel van mijzelf geef in deze constructie. Vooralsnog ben ik monogaam en hebben dc en zijn vrouw een polyrelatie. Ik vind het superlastig om mijn gedachten en gevoelens hierover duidelijk te krijgen omdat er weinig ( objectief) klankbord is om over dit onderwerp van gedachten te wisselen. Iedereen heeft er zijn eigen gedachten en mening over, en daar proef ik ook best regelmatig een oordeel in, en dat maakt het niet fijn praten.

Ik merk dat de polyconstructie in het algemeen veel filosofische vragen bij me oproept over liefde en relatie's, maar ook veel persoonlijke vragen over dit levensgebied. Het is soms bloody ingewikkeld for sure.
nijntje

Re: De lasten van polyamorie

Bericht door nijntje »

Dat laatste is zonder meer waar. En zeker ook niet altijd gemakkelijk.

*knuffelt leonie en rubyvita*
Bregje}t{

Re: De lasten van polyamorie

Bericht door Bregje}t{ »

Knuffels voor leonietje en ruby-vita. Het blijft moeilijk hoor, wou dat ik een oplossing voor jullie had, maar die is er niet zo makkelijk, elke relatie en dus ook elke poly-relatie is weer anders. :knuf:
Gebruikersavatar
skaoot
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 okt 2010, 18:08
Locatie: Den Bosch

Re: De lasten van polyamorie

Bericht door skaoot »

Weet even niks beters dan knuffels voor jullie allebei.
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
Gebruikersavatar
madeleine
Berichten: 0
Lid geworden op: 08 okt 2009, 23:43
Locatie: De mooiste stad achter de duinen.

Re: De lasten van polyamorie

Bericht door madeleine »

Sterkte allebei. Ik hoop dat jullie een oplossing vinden die goed bij jullie en binnen jullie relatie past. :hug:
Life hurts! (thank God i'm a masochist)
Lil

Re: De lasten van polyamorie

Bericht door Lil »

Ik heb ook even niet meer dan een :hug:
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: De lasten van polyamorie

Bericht door Ravelijne »

*knuffels!* voor beiden.

@Leonietje Idd, wat de rest al zegt! Een poly stel wat ik kende zei wel eens dat ze het misschien eens andersom moesten gaan toepassen, en bij elke mono-relatie in hun omgeving gaan zeggen 'Tsja, mono, wat wil je, dat houdt natuurlijk nooooooooit stand!'. ;)

@Ruby-Vita Herkenbaar, dat gebrek aan klankbord is denk ik wel het lastigste. Succes met het worstelen met de vragen.
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: De lasten van polyamorie

Bericht door juffie »

Hmm, monorelaties zijn ook lang niet altijd succesvol, maar een relatie met 2 mensen omhoog houden is al hard werken, laat staan met 4! Er is een bepaald evenwicht en als een van de onderlinge lijntjes breekt ofzo, dan heeft dat wel degelijk invloed op de anderen. Ik denk dus dat het helemaal niet zo gek is om te stellen dat een polyrelatie nog complexer is om succesvol te houden.
MILF :grin_ani:
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: De lasten van polyamorie

Bericht door Ravelijne »

Ben ik niet met je eens. Als er in een mono-relatie andere verlangens of andere verliefdheden de kop opsteken moet er altijd íets sneuvelen: of de bestaande relatie stopt, of de andere verlangens/verliefdheden moeten wijken. Dat is voor veel mono-relaties ook de doodssteek. Waarmee ik niet wil zeggen dat elke mono relatie gered had kunnen worden door dan maar poly te worden, maar wel dat mono niet persé langduriger is.

Je hebt altijd meerdere lijntjes die je moet balanceren: (schoon)familie, oude/nieuwe vrienden, werk/carriere, hobby/passies etc. en ik denk dat er tot op zekere hoogte dezelfde krachten op mono-relaties werken als op poly relaties. Alleen je 'ziet' het niet meer, want die andere lijntjes vind je gewoon. Ik heb nog nooit iemand horen zeggen dat iemand die uit een hecht, groot gezin komt waarschijnlijk meer moeite zal hebben om een relatie succesvol te houden, terwijl het waarschijnlijk net zo bepalend voor je relatie kan zijn als een 'poly family'.

Het poly aspect biedt ook voordelen. Je kunt meer van jezelf kwijt bij meer mensen. Dat kan net zo goed een succesfactor zijn.

Als een van de lijntjes breekt heeft dat absoluut effect op de anderen, maar dat hebben dingen op al die vlakken van werk/familie/etc. Als je je baan kwijtraakt kan dat je indirect ook je relatie kosten. Maar dat maakt het relatieleven van werkende mensen niet riskanter, denk ik. Het is gewoon een optelsom van veel dingen, zoals met alles.
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: De lasten van polyamorie

Bericht door juffie »

Het lastige lijkt me ook dat je 'het uiteinde' bent van een polyknoop. Als je in het midden zit en wel een dubbele relatie hebt, en eventueel al samenwoont of getrouwd bent, dan heb je minder last van die vragen en zorgen over later, de toekomst, kinderen, trouwen, open staan voor een ander, etc. Denk ik.
MILF :grin_ani:
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: De lasten van polyamorie

Bericht door kitten »

Nee hoor. Wat leonietje nu beschrijft, heeft best overeenkomsten met de relatiecrisis tussen Heerscher en mij 2 jaar geleden, toen ik wilde samenwonen en hij niet. Toen waren we nog met zijn tweetjes. En ik heb ooit wel eens een relatie verbroken om precies wat leonietje nu heeft. Ik wilde samenwonen en kindjes en hij hield de boot af. Achteraf bleek dat hij gewoon helemaal geen kinderen wilde. Hij had er al twee met zijn ex. Dus nee, ik weet dat je moeite hebt je voor te stellen dat poly succesvol kan zijn Juffie, maar na dik anderhalf jaar met zijn vieren, schuif ik deze relatie toch echt wel in het bakje "succesvol". Waar we nu tegenaan lopen, daar lopen mono's net zo hard tegenaan.
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: De lasten van polyamorie

Bericht door juffie »

Bedankt voor de sneer.

Ik zeg ook niet dat het per definitie aan de poly ligt dat je tegen dit soort vragen of problemen aanloopt, ik zeg alleen dat het me moeilijker lijkt als je aan het uiteinde zit. En niet dat je dat soort problemen nooit hebt gehad, voorheen of wanneer dan ook. ik heb het over de huidige situatie.

Juist omdat je als 'uiteinde' dan meer in een mono situatie zit. Om jullie maar als voorbeeld te nemen; jij en Heerscher hebben 'alles' wat je wilt. Jij kan zowel je D als je s kant bij een partner kwijt, hij ook, jij had je kids al, dus het krijgen ervan was geen vraagstuk meer. Als Heerscher een avond bij leonietje is, kun jij altijd terugvallen op Dacrael en dat kan Heerscher andersom ook op leonietje.
MILF :grin_ani:
Gesloten